MusaViza - Testaa miten hyvin tunnet 80-luvun iskelmien lyriikat

Tuosta:
https://www.is.fi/musiikki/art-2000008999222.html

Yllätin ittenikin, vaikka ei ehkä pitäisi olla yllättynyt kun olin kasarilla just sopivasti kouluikäinen ja meillä kotona soi radio liki jatkuvasti. Tarttuihan ne kaikki, oli sitten FinnHits-materiaalia tai kansainvälisiä sen ajan tykityksiä.

Rakastat edelleen 80-luvun iskelmiä!

Vastasit oikein 11 kysymykseen

36

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Visojen ja testien kuningas is back!

      Mä en edes vaivaudu tekemään tätä testiä. En saisi yhtään oikein. En edelleenkään tunne musiikkia.

      • Ei kuningas, vaan se on osa mun brändiä, harkittu mainoskikka :P

        Mää luulen, että aika monta saisit oikein, kun kyllä ne laulujen sanat jää mieleen ihan ittestään.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei kuningas, vaan se on osa mun brändiä, harkittu mainoskikka :P

        Mää luulen, että aika monta saisit oikein, kun kyllä ne laulujen sanat jää mieleen ihan ittestään.

        Mä voisin lyödä vetoa, että ehkä kolmeen saisin tai alle. En ole visaa katsonut, mutta minun musatietämys on suoraan sanottuna ala-arvoisen surkeaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei kuningas, vaan se on osa mun brändiä, harkittu mainoskikka :P

        Mää luulen, että aika monta saisit oikein, kun kyllä ne laulujen sanat jää mieleen ihan ittestään.

        11.. oikein..

        Kolme tosin meni arvauksella..

        Olihan se testi tehtävä. Mutta en olisi todellakaan arvannut pärjääväni.

        Huh.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        11.. oikein..

        Kolme tosin meni arvauksella..

        Olihan se testi tehtävä. Mutta en olisi todellakaan arvannut pärjääväni.

        Huh.

        Kuten tuossa jollekin toiselle totesin, tärkeintä ei ole olla voittaja, vaan ottaa nää visat huumorilla ja osallistua. Ehkä vain keskusteluun, ehkä tekemällä myös testi ja lopuksi nauraa sille kaikelle :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Kuten tuossa jollekin toiselle totesin, tärkeintä ei ole olla voittaja, vaan ottaa nää visat huumorilla ja osallistua. Ehkä vain keskusteluun, ehkä tekemällä myös testi ja lopuksi nauraa sille kaikelle :)

        Niin. Elämän kepeyttähän se vain.

        Mulla puuttuu kilpailuvietti lähes kokonaan, siksi kai en sillein innostu visailuista. Mutta hupina menee...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Elämän kepeyttähän se vain.

        Mulla puuttuu kilpailuvietti lähes kokonaan, siksi kai en sillein innostu visailuista. Mutta hupina menee...

        Hupina juu, elämä on vakava asia, mutta sitä ei tarvitse ottaa vakavasti ;)


    • Osaat ulkoa kaikki kasari-iskelmät Koivuniemestä Kirkaan!
      Vastasit oikein 12 kysymykseen.

      Helppoja, osaan biisit likimain ulkoa.

      • Jotenkin en oo yllättynyt :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Jotenkin en oo yllättynyt :)

        No en mäkään. :)


    • Anonyymi

      Kaikki oikein, yhden arvasin. Kiitos tästä!

      • No hitsi, oikein hyvä!


    • Mun elämä olisi ollut paljon parempi ilman 80 -luvun iskelmiä.

      • Eläs ny, tykkäät kuitenkin...


      • randombypasser kirjoitti:

        Eläs ny, tykkäät kuitenkin...

        Sää pilailet...?

        80-luvulla oli hämyt, punkkarit ja fiftarit. Minä olin hämy.
        80-luvulla kasvoin ravintolassa istuen, naisia katsellen. Musiikkina oli kaikkialla suomalainen iskelmä.
        Hämy tykkää progesta ja muusta hämärästä musiikista.

        Vuosikymmenen jatkuva lattean musiikin pakkokuuntelu teki minusta katkeran miehen.
        Se näkyy nyt nirppanokkaisuutena. :)


      • Gattino kirjoitti:

        Sää pilailet...?

        80-luvulla oli hämyt, punkkarit ja fiftarit. Minä olin hämy.
        80-luvulla kasvoin ravintolassa istuen, naisia katsellen. Musiikkina oli kaikkialla suomalainen iskelmä.
        Hämy tykkää progesta ja muusta hämärästä musiikista.

        Vuosikymmenen jatkuva lattean musiikin pakkokuuntelu teki minusta katkeran miehen.
        Se näkyy nyt nirppanokkaisuutena. :)

        Tietenkin pilailen :)
        Toiset tykkää ja toiset, eikä sille ole väliä ellei joudu pakkokuuntelemaan.

        Itse oli kasarilla vasta kouluiässä, niin jäi nuo ravintelit vähän vähemmälle, eikä oikein naistakaan löytynyt... ;)


    • Anonyymi

      Kaikki oikein sain minäkin.

      • Tämä tulos korreloi sen kanssa, että miltei kaikki palstalla on 40 ikäisiä :D


    • Testi-keiju iski jälleen:)

      11/12. Yksi virhe tuli ja se oli ainoa kerta, kun yritin vihjettä. Eli en muistanut että Amarillossa lauletaan puolukoista, luulin että omenoista:D Muut oli naurettavan helppoja.. Toikin oli vähän sellainen, että tuli yhtäkkiä black out.

      • Anonyymi

        Mä opin ensimmäistä kertaa, että Amarillo on muutakin kuin ravintola ja se Texasin kaupungin Amarillo. :D

        Ei mitään käryä iskelmärenkutuksista saati sitten 1980-luvun. :D

        Moikka, dinot.


      • Sinäkin olet niitä kasarin kakaroita, nuo iskelmät on syövytetty jonnekin takaraivoon, vaikka luulisi ettei mitään niistä muista :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä opin ensimmäistä kertaa, että Amarillo on muutakin kuin ravintola ja se Texasin kaupungin Amarillo. :D

        Ei mitään käryä iskelmärenkutuksista saati sitten 1980-luvun. :D

        Moikka, dinot.

        Tää palsta on nitrodisco ;)


    • Anonyymi

      Onhan noita 80-luvun piisejä tullut nyt aikuisena kuunneltua ja joitakin ehkä tunnistan. Mutt oikeesti mä synnyinkin 80-luvun loppupuolella; niin uskoakseni Jänis istui maassa ja Popsi popsi porkkanaa, nyt ens hätään muistuu mieleen niiltä ajoilta.

      Kokeillaan toki... jos vaikka jokin muistuisi mieleen.
      3 oikein, olen huono arvaamaan!

      • Tärkeintä on se, että ottaa nää mun musavisa-aloitukset huumorilla, osallistuu leikkiin sopivaksi valitsemallaan tavalla ja mahdollisesti se tarkoittaa testin tekemistä, silloinkin kun tietää, että tulos on vähemmän mairitteleva.


    • Anonyymi

      Dinojen humppavisa toi oli. Oma tulos: "Vastasit oikein 2 kysymykseen".

      Tiesin ainoastaan sen jonnan lastenlaulun, kaikki muut arvasin. :D

      • Tuossa ylempänä kommentoin, tärkeitä on huumori ja osallistuminen, kiitos siitä :)


    • 11 oikein

      • No hiivatti, onnittelut :)


    • Anonyymi

      12/12
      Osaat ulkoa kaikki kasari-iskelmät Koivuniemestä Kirkaan!

      Niinpä osaan, enkä vain kasari-iskelmiä 🤣

      Tämä oli kyllä helpoin testi ikinä.

      - Sheena

      • No ehkä vähän, mutta se on pitkälti myös ikäkysymys. Kasarilla näitä FinnHitsejä luukutettiin kaikkialla, niin se ovat syöpyneet kasarin kakaroiden sieluun :)


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        No ehkä vähän, mutta se on pitkälti myös ikäkysymys. Kasarilla näitä FinnHitsejä luukutettiin kaikkialla, niin se ovat syöpyneet kasarin kakaroiden sieluun :)

        Ikäkysymys 🤔

        Osaan lähes kaikki suomalaiset iskelmät ulkoa 60-luvulta ja monia 50-luvulta ja aiemminkin. Menee myös kymmeniä ellei satoja virsiä ja hengellisiä lauluja 🤷‍♀️

        Lontoon kielisistä, suomalaisista ja ulkomaisista klassikoista ja rokkenrolleista on myös iso osa hallussa. Ranskan kielisistä tiettyjen artistien chansonit. Tietty Rammsteinin tuotantoa.. ja koko joukko Schlagereita.

        Tunnen vain yhden ihmisen lisäkseni, joka osaa ulkoa biisien sanoja yhtä laaja-alaisesti kuin minä 😎

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikäkysymys 🤔

        Osaan lähes kaikki suomalaiset iskelmät ulkoa 60-luvulta ja monia 50-luvulta ja aiemminkin. Menee myös kymmeniä ellei satoja virsiä ja hengellisiä lauluja 🤷‍♀️

        Lontoon kielisistä, suomalaisista ja ulkomaisista klassikoista ja rokkenrolleista on myös iso osa hallussa. Ranskan kielisistä tiettyjen artistien chansonit. Tietty Rammsteinin tuotantoa.. ja koko joukko Schlagereita.

        Tunnen vain yhden ihmisen lisäkseni, joka osaa ulkoa biisien sanoja yhtä laaja-alaisesti kuin minä 😎

        - Sheena

        Ristus... On sulla kyllä todella laaja ja laaja-alainen lyriikkavarasto korvien välissä 😲

        Joo, ikäkysymys pääosin, mutta sitten on ne yksilölliset erot, kuten vaikka tuo sinun lyriikkamuistisi.


    • Anonyymi

      Hellpoja oli 11 oikein. Dannyn biisi meni väärin koska en ole kuunnellut dannya koskaan.

      • 11 on hiton hyvin, viis Dannystä, tuskin edes neljää.


    • Anonyymi

      11 oikein, Danyn amarilloon - hilloon meni pieleen.

      • Hyvä tulos 👍


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe