Miksi joku treenaa 1-jakoisella?

Anonyymi

Ei viitsi tuolla toiseessa aiheessa kysellä tästä mutta miksi ihmeessä joku treenaa 1-jakoisella? Mikä ihmeen järki siinä on? Siihen on syy miksi kaikki ammattilaiset treenaa monijakoisella. Syy on se että silloin kehittyy. Mielestäni täytyy olla täysi idiootti jos käyttää 1-jakoista.

8

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkäpä sen takia että voi kehittyä.
      Vai meinaatko että keihäänheittäjä treenaa jotenkin muuten kuin 1 jakoisella.
      Luuletko että yhtenä päivänä heittävät keihästä ja muina päivinä tekevät jotain muuta. Just.

    • Anonyymi

      Ai joo, painonostossa tehdään aina 1 jakoisena. Aina. Ja tulokset puhuu puolestaan.
      Joku 70kg tyyppi ottaa etukyykyssä 200kg... Ei öyhöttäjät pysty siihen.
      Öyh Öyh.

    • Anonyymi

      Jos voimaa tarvitsee saada ja aikaa on rajallisesti, niin 1-jakoinen on täydellinen ratkaisu.

      • Anonyymi

        Ja toimii myös lihasmassan lisäämiseen.
        Kevyemmät painijat voittaisivat helposti bodykisoja. Treenaavat 1 jakoisella ja lihasta löytyy. Myös rasva% alhaalla kisoissa.


    • Anonyymi

      Minä harjoittelen Bradley J. Steinerin opeilla. Hänestä voidaan olla montaa mieltä mutta hänen kirjansa "Powerlifting and the Development of Herculean Strength" on itselleni lähes raamattu.

      Kirjan sanoma on selkeä. Pumppaamalla et saa lihasta etkä voimaa. Käymällä kuusi kertaa viikossa salilla pumppailemassa et saa mitään tuloksia.

      Kun keskittää energiansa Punnerruksiin (pysty ja penkki), kyykkyihin ja vetoihin (veto, sjmv, raskas soutu ja rive) saadaan parhaat tulokset.

      Lempipäiväni on päivä jolloin teen pystypunnerruksen, kyykyn, penkin, rinnallevedon, kulmasoudun ja istumaannousuja lisäpainolla. Selän lämmitän selänojennuspenkissä aina alussa. Sarjoja teen kolme ja liikkeestä riippuen yleensä 5-6 toistoa, jossakin menen kaseihin ja keskivartalossa hieman enemmän.
      Jos on paljon energiaa ja aikaa niin voin tehdä forkut, niskan, hauiksen tai pohkeet. Riven tilalle tulee vuorottain sjmv, , kulmasoudun tilalle leuanveto ja penkin tilalle dippi. Kaikkea voi vaihdella kunhan se on raskas moninivelliike.

      Tämä on ehdottomasti tehokkain tapa minulle harjoitella. Voi monen korvaan kuulostaa hurjalta tehdä vain raskaita liikkeitä mutta olen kokeillut monijakohirviötä joita roinaroopet tekevät mutta tarvitsisin kottikärryllisen roinaa päivässä että niistä palautuu.

      Edellä mainitulla ohjelmalla palautuu ja jo kaksi harjoitusta viikossa, noin tunnin kerrallaan, antaa enemmän tuloksia kuin roinarikollisten ohjelmat. Jos aikaa jostai niukalti niin pudottaa liikkeitä pois. Jo 20 minuuttia oikeilla liikkeillä antaa paremman tuloksen kuin roinahirviöiden kahden tunnin "30 sarjaa rintaa" ohjelmat.

      Minä en ymmärrä miksi harjoitella ohjelmilla joissa tehdään vain osa kehosta kun keho on kokonaisuus.

      • Anonyymi

        Kirja muuten löytyy useasta paikkaa PDF muodossa ilmaiseksi. Laillista se ei varmana ole. Minulla on Amazonista ostettu.


      • Anonyymi

        Tottahan se on, että moninivelliikkeet ovat tehokkaimpia, mutta jatkuva isojen,liikkeiden treenaus isoilla painoilla aiheuttaa loukkaantumisriskejä ja se on epäedullista kilpakehonrakentajan uran jatkumiselle.


    • Anonyymi

      Jos tekee jatkuvasti sata lasissa. Jos prosentteihin ja tieteeseen haluaa niin tuossahan prosentit pysyy siinä 70-85% mikä on tieteen mukaan tehokkain tapa harjoitella.
      Yleensä vaihdellaan raskaan ja kevyen välillä. Joka toinen treeni kovempaa ja joka toinen kevyemmin. Välillä kannattaa tiputtaa harjoitteita pois ja tehdä vain 1-3 liikettä. Ja tekniikka pitää olla täydellinen. Ei saa huijata yhtään.

      20 vuotta olen noin harjoitellut ja olen vetreä kuin gepardi. Satunnaisia kokeiluita olen tehnyt muihin tapoihin mutta ei ne toimi.

      Enemmän loukkaantumisia tulee kun tuutataan väkisin jalkakyykyssä kavereiden avustamana 10 toistoa tai penkissä tehdään pomppupenkillä viimeiset toistot.
      Tätä näkee salilla päivittäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe