Saitteko Pyhä Henki kun tulitte Uskoon Jeesukseesn ??

Kaste merkitsee syntisen elämäntavan taakse jättämistä, osallistumista kristilliseen kilvoitukseen[8] ja palveluun.[9]

Kopsasin Helluntaipalstalla. Voi vain todeta ettei moni ovat saaneet Kaste Jeesukselta Hengessä ja Tulessa. !!!!!

146

830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei voi vapaasti pössytellä pyhää henkeä Kannabis on Suomessa kielletty.

• Anonyymi

Kerro nyt sitten Savis se, että mitä oikeasti tarkoittaa "kaste tulessa" ?

Tuskin sinä sitä itse edes tiedät !

• Anonyymi

Hellarit tuo Amerikasta sitä vierasta tulta alttarille, Parhamin käsien kautta liikkeelle laskettua antikristillistä väärää kaatohenkeä, joka tekee niitä valeparanemisia ja muita kummajaisia, joita luullaan aidoiksi paranemisiksi.

• Ja jotkut olivat siinä tulessa jopa kolme päivä ja ihme kyllä , pystyivät vastustamaan Herran Henki ja lähtivät pois muutumattomana . koska eivät antautuneet niinkuin he jotka saivat synninpiston sydämeen ja oli tulessa. >>

Ap.t. 2
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

Kyllä oikea Jumalan Tulesta saa ihminen Jumalan pelko sydämeen. Lukeka vaikka eteenpäin Pyhässä Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hellarit tuo Amerikasta sitä vierasta tulta alttarille, Parhamin käsien kautta liikkeelle laskettua antikristillistä väärää kaatohenkeä, joka tekee niitä valeparanemisia ja muita kummajaisia, joita luullaan aidoiksi paranemisiksi.

Trollikin Anonyymi 21.08.2022 15:42 heräsi pahaa puhumaan.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Ja jotkut olivat siinä tulessa jopa kolme päivä ja ihme kyllä , pystyivät vastustamaan Herran Henki ja lähtivät pois muutumattomana . koska eivät antautuneet niinkuin he jotka saivat synninpiston sydämeen ja oli tulessa. >>

Ap.t. 2
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"

Kyllä oikea Jumalan Tulesta saa ihminen Jumalan pelko sydämeen. Lukeka vaikka eteenpäin Pyhässä Raamatussa.

Ja jotkut olivat siinä tulessa jopa kolme päivä

Savis,,missä tulessa..puhut taas paskaa,miksi?
        Eikö ole muuta litettä,kuin Raamatusta?
        Savis on sellainen 1300-luvun jauhojengiläinen,että ei osaa tai EI TIEDÄ KÄSITETTÄ RAKKAUS :))...nooh lahkoilla xxxx.

• Anonyymi

Paavalikin teki syntiä koko ajan loppuun asti. Synti asui miehessä, koska oli Korintossa saanut sisälleen Saatanan demonhengen molisemaan ja ulisemaan ja pitämään sitä peliään henkimaailman kanssa, josta oli Paavaliin asumaan tullut. Eikä Jumala suostunut poistamaan pahaa henkeä Paavalista, vaikka mies sitä kuinka rukoili ja aneli. Paavali ei ole kaikista paras esimerkki seurata Paavalin neuvoja, voi tulla Paavalin kohtalo.

• Anonyymi

Room. 7:19

sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

Room. 7:17

Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Pelkästään Paavalin opetuksien varaan ei kannata autuuttaan rakentaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Uudempi ja tarkempi käännös ja painos ei puhu enää mistään Paavalin yksittäisestä retorisesta valheesta, vaan "valheellisuudesta" eli epärehellistä luonteesta.

7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

7 For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudempi ja tarkempi käännös ja painos ei puhu enää mistään Paavalin yksittäisestä retorisesta valheesta, vaan "valheellisuudesta" eli epärehellistä luonteesta.

7 Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

7 Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

7 For if the truth of God hath more abounded through my lie unto his glory; why yet am I also judged as a sinner?

Thayer's Greek Lexicon

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi

ψευσμα

pseusma psyoos'-mah

5582

Sanan tausta

Sanaluokka

from 5574

subst. (neut.)

Lukumäärä

King James käännökset sanasta

1

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with God

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Thayer's Greek Lexicon

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi

ψευσμα

pseusma psyoos'-mah

5582

Sanan tausta

Sanaluokka

from 5574

subst. (neut.)

Lukumäärä

1

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

Ja sinun nimesi on käännettynä sontaluukku! Enkä puhu yksittäisestä retorisesta valheestasi, vaan "valheellisuudesta" eli epärehellistä luonteestasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Thayer's Greek Lexicon

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi

ψευσμα

pseusma psyoos'-mah

5582

Sanan tausta

Sanaluokka

from 5574

subst. (neut.)

Lukumäärä

1

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

Osaatko vastata, jos henkilön puheessa tulee ilmi Jumalan totuus, puhuuko kyseinen henkilö totta vai valhetta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et näköjään ymmärrä Paavalin sarkasmia.

No, sarkasmi on vaikea laji. Einsitä kaikki ymmärräkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinun nimesi on käännettynä sontaluukku! Enkä puhu yksittäisestä retorisesta valheestasi, vaan "valheellisuudesta" eli epärehellistä luonteestasi.

Kuningas Jaakon käännös on tiettävästi kaikista tarkin ja paras käännös Paavalin luonteesta.

1

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

• Kannattaa lukea rakas Paavalin tekstejä tarkemmin miten hän teroittaa sana ennen tekstissä . Tämän mä näytin tän tekstin lopussa ja jos luet sen niin pääset harhoista Paavalista ja hänen panetteluista ja mielipiteet hänestä luuloissasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vääristät Jumalan ilmoitusta.
        Raamatussa on Jumalan ilmoitus, ei Paavalin opetus.
        Paavali kirjoitti Jumalan inspiroimana kirjeet. Pyhä Henki on antanut Raamatun tekstin kirjoitettavaksi.

Raamattu on kirjoitettu n. 1600 vuoden aikana. Sinä on 66 kirjaa ja kirjoittajia oli n. 44 ihmistä.
        Raamattu on täydellisesti yhtenevä kokonaisuus, joka aukeaa vain Pyhän Hengen vaikuttamana. Se on maailman vanhin ja luetuin kirjakokonaisuus, eikä siitä ole löytynyt virheitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Paavali kirjoitti Jumalan inspiroimana kirjeet. Pyhä Henki on antanut Raamatun tekstin kirjoitettavaksi.

Raamattu on kirjoitettu n. 1600 vuoden aikana. Sinä on 66 kirjaa ja kirjoittajia oli n. 44 ihmistä.
        Raamattu on täydellisesti yhtenevä kokonaisuus, joka aukeaa vain Pyhän Hengen vaikuttamana. Se on maailman vanhin ja luetuin kirjakokonaisuus, eikä siitä ole löytynyt virheitä.

Aivan Rakas ! Pyhä Ramatussa ei löydy virheitä !!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Raamattu on täydellisesti yhtenevä kokonaisuus, joka aukeaa vain Pyhän Hengen vaikuttamana. "

Hmmmm.....

"...eikä siitä ole löytynyt virheitä."

Ja hmmmm...

Nämä on näitä uskovaisten kliseitä. Tosiasiassa Raamatussa on virheitä. Ja aukeaahan se Raamattu kun vain ottaa sen käteensä ja avaa kannen. Ei siihen Pyhään henkeä tarvita. Tosin monet ihmiset haluavat omia tulkintojaan vahvistaakseen käyttää Pyhää Henkeä keppihevosenaan.

• Anonyymi

Joh.1:24-41

• Anonyymi

Ensitikseen kertaa kielioppi. Eemelikään ei ota selvää mitä tarkoitat. Esim. saada on transitiiviverbi. Kirjoitat puuta heinää.

• Anonyymi

Ensitikseen? Missä läävässä sinä olet oppinut suomen kieltä?

• Anonyymi kirjoitti:

Ensitikseen? Missä läävässä sinä olet oppinut suomen kieltä?

Suomi läävässä rakas lähimmäinen.. : )

• Anonyymi

Matt.3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Mark.1:6-8 Ja Johanneksella oli puku kamelinkarvoista ja vyötäisillään nähkavyö; ja hän söi heinäsirkkoja ja metsähunajaa. Ja hän saarnasi sanoen: Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä. Luuk.3:15-16 Mutta kun kansa yhä odotti ja ksikki ajattelivat sydämessään Johanneksesta, eikö hän itse ehkä ollut Kristus, niin Johannes vastasi kaikille sanoen: Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Ap.t.1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen. Ap.t.19:1-7

• Anonyymi

Ap.t.11:16 Silloin minä muistin Herran sanan, joka hän sanoi: Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä. Ap.t. 19:3-5 Ja hän sanoi: Millä kasteella te olette kastetut? He vastasivat: Johanneksen kasteella. Niin Paavali sanoi: Johannes kastoi parannuksen kasteella, kehoittaen kansaa uskomaan häneen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, se on, Jeesukseen. Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

• Aivan koska he eivät olleet kastettu Pyhässä Hengessä , eikä myöskään H2O kasteella.

Sanoiko muuten Johannes että minun jälkeen tulee Hän joka kastaa Vedessä teidät Hengellä ja Tulella ??? Ei mun Pyhässä Raamatussa niin lukee..

• Anonyymi

" Voi vain todeta ettei moni ovat saaneet Kaste Jeesukselta Hengessä ja Tulessa. !!!!!"

Mitähän sinä tuossa itseasiassa oikein toteat?

a) Voi vain todeta että moni on saanut kasteen Jeesukselta hengessä ja tulessa. !!!!!

b) Voi vain todeta ettei moni ole saanut Kastetta Jeesukselta hengessä ja tulessa. !!!!!

c) jotain tuolta väliltä.

• Anonyymi

Jeesuksen kaste on aina vedestä ja Hengestä. Jeesus on siinä kasteessa aina mukana kastamassa ja tuomassa oman Hengensä ja veren osallisuuden. Jeesus on kastekäskynsä tottelijoiden kanssa kastamassa joka päivä maan päällä.

Matt.28 Jeesuksen kastekäsky vedestä ja Hengestä veren sovituksen ja Pyhän uskon Hengen osalliseksi.
      Uudessa liitossa on vain yksi kaste. Ihan samalla tavalla kuten oli vain yksi ympärileikkaus.
      EF.4:5 Yksi kaste, Hen Baptisma, ei useita erilaisia kasteita ole enää uudessa liitossa. Jumalan ei tarvi uusia tekojaan eikä Jeesuksen tarvi mennä ristille toista kertaa. Yksi kerta riittää.

18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Helluntailaisilta puuttuu kokonaan synnit pesevä kaste eli Kristuksen kaste vedestä ja Hengestä. Eikä Jeesus edes tunne helluntailaisten uskonnon harjoituksia ja ihmetemppuja, joilla he kristittyjä yrittää eksyttää liittymään lahkoihinsa.

• Anonyymi

Kristityt kastetaan Jeesuksen käskyn mukaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen.

1.Joh.5:7

Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:

1. Joh. 5:8

Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

• Anonyymi

Savis !

Et vastannut kysymykseeni, oliko se liian vaikea ?

Toistan:

Kerro nyt sitten Savis se, että mitä oikeasti tarkoittaa "kaste tulessa" ?

Tuskin sinä sitä itse edes tiedät !

• Ja jotkut olivat siinä tulessa jopa kolme päivä ja ihme kyllä , pystyivät vastustamaan Herran Henki ja lähtivät pois muutumattomana . koska eivät antautuneet niinkuin he jotka saivat synninpiston sydämeen ja oli tulessa. >>

Ap.t. 2

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Ja jotkut olivat siinä tulessa jopa kolme päivä ja ihme kyllä , pystyivät vastustamaan Herran Henki ja lähtivät pois muutumattomana . koska eivät antautuneet niinkuin he jotka saivat synninpiston sydämeen ja oli tulessa. >>

Ap.t. 2

Eli et siis tiedä edes sitä, mitä tulella kastaminen oikeasti tarkoittaa !

Ihan kuten arvelinkin asian olevan kohdallasi Savis !

Voi voi voi !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Ap.t. 2

Siis Savis !

Tulella kastaminen on asia, jonka ymmärtää Hegellinen ihminen, joka elää Pyhän Hengen pyhityksessä !

Mutta kun sinä et elä jatkuvassa Pyhän Hengen pyhityksessä ja Hengen opetuksessa, niin sinä et kykene koko asiaa edes käsittämään !

Ja tuosta syystä, eli Hengen opetuksen puutteesta johtuen, sinun henk koht Raamatun tietämyksesi on aivan olematonta, kuten nytkin tuli hyvin ilmi, tässä kyseisessä asiassa / aiheessa !

Tuosta johtuen sinä Savis siis et puhdistu / pyhity mihinkään, vaan syntisi vain pysyvät loputtomasti !

Surkuhupaisaa tässä on se, että sinä itse kuitenkin suureen ääneen vouhotat sitä, että uskovan tulisi kyetä synnittömyyteen !

Voi voi voi sentään !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Siis Savis !

Tulella kastaminen on asia, jonka ymmärtää Hegellinen ihminen, joka elää Pyhän Hengen pyhityksessä !

Mutta kun sinä et elä jatkuvassa Pyhän Hengen pyhityksessä ja Hengen opetuksessa, niin sinä et kykene koko asiaa edes käsittämään !

Ja tuosta syystä, eli Hengen opetuksen puutteesta johtuen, sinun henk koht Raamatun tietämyksesi on aivan olematonta, kuten nytkin tuli hyvin ilmi, tässä kyseisessä asiassa / aiheessa !

Tuosta johtuen sinä Savis siis et puhdistu / pyhity mihinkään, vaan syntisi vain pysyvät loputtomasti !

Surkuhupaisaa tässä on se, että sinä itse kuitenkin suureen ääneen vouhotat sitä, että uskovan tulisi kyetä synnittömyyteen !

Voi voi voi sentään !!!

Niin sä olet kuin ateisti. Puhut niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

Mutta ei minkäänlaista selitys sinulta . Hyvin vedetty. Hyvin on sun Isä pekele sua opettanut.. Sano nyt sitten taas että vaan tuomitsen itseni syntinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis Savis !

Voi voi voi sentään !!!

>> Siis Savis !

Tulella kastaminen on asia, jonka ymmärtää Hegellinen ihminen, joka elää Pyhän Hengen pyhityksessä ! <<

Näin se on !! Siis hanki Pyhä Henki...

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin sä olet kuin ateisti. Puhut niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

Mutta ei minkäänlaista selitys sinulta . Hyvin vedetty. Hyvin on sun Isä pekele sua opettanut.. Sano nyt sitten taas että vaan tuomitsen itseni syntinen.

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi !

Se on syntiä se Savis !

Syntiä synnin päälle yhä vain uudestaan ja uudestaan ja loputtomasti !

Ihan kuten jo edellä oikein sinusta todistin, mitään puhdistumista, eikä pyhittymistä, ei ole näkynyt, eikä yhäkään näy !

1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
        2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        !!!
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
        !!!

Todella ikävä todistus, siis sinusta, Savis !

Voi voi voi !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

>> Siis Savis !

Tulella kastaminen on asia, jonka ymmärtää Hegellinen ihminen, joka elää Pyhän Hengen pyhityksessä ! <<

Sinä raukka et tunnista edes Pyhää Henkeä, etkä Totuutta !

Minä olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi !

Jota sinä et umpisokeana edes näe / tajua !

Joten TAAS vain vääriä todistuksia lähimmäisestäsi !

Se siis on syntiä se, Savis !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

>> Siis Savis !

Niin ja Savis, eikö sinun pitänyt olla synnitön ???

Eikö uskovan tulisi olla synnitön ???

Niinhän sinä itse vaahtoat, mutta silti TAAS toisit ja toistat loputtomasti samaa syntiä.............

Etkö siis itse olekkaan uskova, kun noin ryvet JATKUVASSA synnissä !

Se siis ei ole enää syntiin lankeamista, vaan SYNNISSÄ ELÄMISTÄ !

Se on ihan toista ja paljon vakavampi asia, kuin syntiin lankeaminen, josta tehdään parannusta heti ja pyydetään ne synnit anteeksi, niin Jumalalta, kuin myös ihmisiltä, joita kohtaan väärin on toimittu !

Mutta ethän sinä syntejäsi kadu, etkä niitä anteeksi pyydä, ja siksi siis syntisi pysyvät !

6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi !

Se on syntiä se Savis !

Syntiä synnin päälle yhä vain uudestaan ja uudestaan ja loputtomasti !

Ihan kuten jo edellä oikein sinusta todistin, mitään puhdistumista, eikä pyhittymistä, ei ole näkynyt, eikä yhäkään näy !

2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
        3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
        4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
        5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
        6 Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
        7 jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
        8 Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
        !!!
        9 Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.
        !!!

Todella ikävä todistus, siis sinusta, Savis !

Voi voi voi !

Jaa ?? Että nyt ei päde enää Totuus sinusta vaan hyökkäys tuli aivan kuin ateistit. Olis käänänyt toinen sivu tilalle ja nöyrtynyt ja antautunut kuin Uskova.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä raukka et tunnista edes Pyhää Henkeä, etkä Totuutta !

Minä olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi !

Jota sinä et umpisokeana edes näe / tajua !

Joten TAAS vain vääriä todistuksia lähimmäisestäsi !

Se siis on syntiä se, Savis !

Omista luuloista puhut ja et ole sanakaan kertonut mitä se tarkoittaa vaikka ylpeilet että tiedät Pyhässä Hengesssä ,, näkis vaan >>

Vasta nyt jo >>>
        Puhut niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja Savis, eikö sinun pitänyt olla synnitön ???

Eikö uskovan tulisi olla synnitön ???

Niinhän sinä itse vaahtoat, mutta silti TAAS toisit ja toistat loputtomasti samaa syntiä.............

Etkö siis itse olekkaan uskova, kun noin ryvet JATKUVASSA synnissä !

Se siis ei ole enää syntiin lankeamista, vaan SYNNISSÄ ELÄMISTÄ !

Se on ihan toista ja paljon vakavampi asia, kuin syntiin lankeaminen, josta tehdään parannusta heti ja pyydetään ne synnit anteeksi, niin Jumalalta, kuin myös ihmisiltä, joita kohtaan väärin on toimittu !

Mutta ethän sinä syntejäsi kadu, etkä niitä anteeksi pyydä, ja siksi siis syntisi pysyvät !

6 Jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me valhettelemme emmekä tee totuutta.
        7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Aivan kuin ateistien palstasta sun teksti. Ei mikään perää.

Suutuit kuin jäit kiinni ja aloit hyökkää ja syyttää minut Isistä perkeleestä josta olet tuon oppinut...

Jäi kiinni valheesta >> Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Aivan kuin ateistien palstasta sun teksti. Ei mikään perää.

Suutuit kuin jäit kiinni ja aloit hyökkää ja syyttää minut Isistä perkeleestä josta olet tuon oppinut...

Jäi kiinni valheesta >> Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

Syntiä vaan synnin päälle yhä lisää !

On VAKAVA paikka, kun alat väittää Pyhää Henkeä isäksi perkeleeksi !

Silloin sinä et enää herjaa minua, vaan Pyhää Henkeä !

Mutta eihän sinulta muuta voi odottaakkaan !

Tässä näet kerrotaan sinun toiminnastasi ja sydämen asenteestasi todella hyvin ja selvästi:

Jaakobin kirje 3

14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Riidellä ja herjata sinä kyllä osaat siis, jopa Pyhää Henkeäkin sinä kiivastuksissasi menet väittämään isäksi perkeleeksi !

Mitä Sana sanookaan tuollaisesta touhusta ?

Matt. 12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa

• Anonyymi kirjoitti:

Syntiä vaan synnin päälle yhä lisää !

On VAKAVA paikka, kun alat väittää Pyhää Henkeä isäksi perkeleeksi !

Silloin sinä et enää herjaa minua, vaan Pyhää Henkeä !

Mutta eihän sinulta muuta voi odottaakkaan !

Tässä näet kerrotaan sinun toiminnastasi ja sydämen asenteestasi todella hyvin ja selvästi:

Jaakobin kirje 3

14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Riidellä ja herjata sinä kyllä osaat siis, jopa Pyhää Henkeäkin sinä kiivastuksissasi menet väittämään isäksi perkeleeksi !

Mitä Sana sanookaan tuollaisesta touhusta ?

Matt. 12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa

Niin vakava paikka sulla. Ja lähestyy Pyhän Hengen pilkka kun sanot että Pyhä Henki opettaa sinua ja et ole sitten vastannut mitään mitä Pyhä Henki on opettanut ja muutenkin mene kyllä sun jutut niin metsään että kaikki sen kyllä huomaa ilman Pyhä Henkikin.

> Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

Mutta ei minkäänlaista selitys sinulta . Hyvin vedetty. Hyvin on sun Isä pekele sua opettanut.. Sano nyt sitten taas että vaan tuomitsen itseni syntinen

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin vakava paikka sulla. Ja lähestyy Pyhän Hengen pilkka kun sanot että Pyhä Henki opettaa sinua ja et ole sitten vastannut mitään mitä Pyhä Henki on opettanut ja muutenkin mene kyllä sun jutut niin metsään että kaikki sen kyllä huomaa ilman Pyhä Henkikin.

> Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

Mutta ei minkäänlaista selitys sinulta . Hyvin vedetty. Hyvin on sun Isä pekele sua opettanut.. Sano nyt sitten taas että vaan tuomitsen itseni syntinen

Jatkat vain yhä syntiesi toistamista loputtomasti..............

Ei ole sinulla edes Jumalanpelkoa !

Miten pahasti pitää ihmisen olla paatunut, että ei kykene edes parannusta tekemään selvässä asiassa ?

Ei voi kuin enää ihmetellä tuota sinun touhuasi Savis !

Säälin jo etukäteen sinun kohtaloasi ja mitä sinä tulet aikanasi edestäsi löytämään !

Tässä sinun tilasi hyvin kerrotaan Savis:

lm. 22:11 Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen

Yhä pahemmaksi vain meenee tuo toimintasi !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin ja tässä siis syy siihen, miksi en näe hyväksi sinua alkaa opettamaan tuossa "tulella kastamis" asiassa:

6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,

Siis:

6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa

Sinun kanssasi on turhaa puhua Hengellisistä asioista, kun sinä et kykene niitä ymmärtämään !

Sen osoitti jo tietämättömyytesi tässäkin aiheessa !

• Ja Jeesus sanoi tulta olen tullutheittämään ja oi kun Toivon että olis syttynyt jo !!!

• Anonyymi

Luuk.12:49 Biblia (1776) Minä tulin sytyttämään tulta maan päälle, ja minä tahdon, vaan että se jo palais?

• Anonyymi

Joh.12:27-32 Nyt minun sieluni on järkytetty; ja mitä pitäisi minun sanoman? Isä, pelasta minut tästä hetkestä. Kuitenkin: sitä varten minä olen tähän hetkeen tullut. Isä, kirkasta nimesi! Niin taivaasta tuli ääni: Minä olen kirkastanut, ja olen se vielä kirkastava. Niin kansa, joka seisoi ja kuuli sen, sanoi ukkosen jylisseen. Toiset sanoivat: Häntä puhutteli enkeli. Jeesus vastasi ja sanoi: Ei tämä ääni tullut minun tähteni, vaan teidän tähtenne. Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitäää heitettämän ulos. Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni. Joh.3:14 Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän. Joh.8:28 Niin Jeesus sanoi heille: Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut.

• Niin Hän vaan Tahtoo Rakas että Hänen Kirkkaus tulis synnin tilalle meissä , kun me antaudutaan ja Kuolemme Hänessä ja saamme nousta elämään Kirkkaudettuna.

• Savis kirjoitti:

Niin Hän vaan Tahtoo Rakas että Hänen Kirkkaus tulis synnin tilalle meissä , kun me antaudutaan ja Kuolemme Hänessä ja saamme nousta elämään Kirkkaudettuna.

12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
        ( Fil. 3)

Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        ( 1Joh. 3:2)

Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
        ( Joh. 17:24)

• S-Seutulainen kirjoitti:

12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
        13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
        14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
        ( Fil. 3)

Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.
        ( 1Joh. 3:2)

Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
        ( Joh. 17:24)

Joo !! Ei me saavutamme mitään muuta Täydellisyys kun se mitä on meidän sisimmissä. Siis puhutaan Hengen hedelmistä ,

Ainoastaan Ristin kautta Täydellisyyteen. Risti josta ei paljon puhuta enää ,, vain aniharva ja vanhat sen tekevät..

Toivottavasti jokainen saa nähdä Hänet ja kokea Hänet tässä ajassa etei mene liian myöhäiseksi tapaminen.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Joo !! Ei me saavutamme mitään muuta Täydellisyys kun se mitä on meidän sisimmissä. Siis puhutaan Hengen hedelmistä ,

Ainoastaan Ristin kautta Täydellisyyteen. Risti josta ei paljon puhuta enää ,, vain aniharva ja vanhat sen tekevät..

Toivottavasti jokainen saa nähdä Hänet ja kokea Hänet tässä ajassa etei mene liian myöhäiseksi tapaminen.

Miksi siis sinulla itselläsi näkyvät vain mädät hedelmät, eli jatkuva synneissä eläminen ?

Siis sinä Savis et vain lankea synteihisi, vaan sinä ELÄT SYNNEISSÄSI JATKUVASTI JA LOPUTTOMASTI !

Miksi siis sinun omalla kohdallasi on näin ?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi siis sinulla itselläsi näkyvät vain mädät hedelmät, eli jatkuva synneissä eläminen ?

Siis sinä Savis et vain lankea synteihisi, vaan sinä ELÄT SYNNEISSÄSI JATKUVASTI JA LOPUTTOMASTI !

Miksi siis sinun omalla kohdallasi on näin ?

Olet varmaan tyytyväinen omissa valheissa ja luuloissa minusta rakas vihollinen...

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Olet varmaan tyytyväinen omissa valheissa ja luuloissa minusta rakas vihollinen...

En ole vihollisesi, vaikka sinä itse pidät näköjään minua vihollisenasi !

Onko minusta tullut siis vihollisesi, kun olen kertonut sinulle Totuuden ?

Gal. 4:16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?

Siis se ei ole mitään luulemista, että minä olen uudestisyntynyt Jumalan rakas lapsi !

Ja sinä väitit minua ateistiksi, sun muuta !

Todisteet ovat selvääkin selvemmät !

Väärä todistus lähimmäisestä ON SYNTIÄ !

Sinä et edes kyennyt rajaamaan valehteluasi pelkästään minua kohtaan, vaan yllyit väittämään jopa Pyhää Henkeä isäksi perkeleeksi !

" Suutuit kuin jäit kiinni ja aloit hyökkää ja syyttää minut Isistä perkeleestä josta olet tuon oppinut... "

Minä näet olen opetukseni saanut Pyhältä Hengeltä henkilökohtaisesti, Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !

Mutta sinä siis väitit opettajani olevan isä perkele !

Tuosta tulella kastamisesta sen verran vain jaan sinulle, että LUE ITSE Raamattuasi ja etsi Totuutta sieltä, äläkä yritä lypsäää tietoa vain muilta ihmisiltä !!!

Raamatussa on todella monia Raamatunpaikkoja, joista tämä asia selviää hyvin sille, jolla on Pyhä Henki ja joka on Pyhän Hengen jatkuvassa pyhityksessä ja opetuksessa !

Kun uskovalla on omakohtainen kokemus "tulella kastemisesta", niin kyllä sen silloin oikeasti tietää, eikä siinä ole mitään vaikeaa tai epäselvää !

Eikä asiaa ei ole edes vaikeaa sieltä Raamatusta löytää !

Mutta sinulta Savis raukalta tämäkin perus asia on yhä salattu ja piilossa !

Se kertoo paljion sinusta ja sinun omasta tilanteestasi !

• Anonyymi kirjoitti:

En ole vihollisesi, vaikka sinä itse pidät näköjään minua vihollisenasi !

Onko minusta tullut siis vihollisesi, kun olen kertonut sinulle Totuuden ?

Gal. 4:16 Onko minusta siis tullut teidän vihamiehenne sentähden, että minä puhun teille totuuden?

Siis se ei ole mitään luulemista, että minä olen uudestisyntynyt Jumalan rakas lapsi !

Ja sinä väitit minua ateistiksi, sun muuta !

Todisteet ovat selvääkin selvemmät !

Väärä todistus lähimmäisestä ON SYNTIÄ !

Sinä et edes kyennyt rajaamaan valehteluasi pelkästään minua kohtaan, vaan yllyit väittämään jopa Pyhää Henkeä isäksi perkeleeksi !

" Suutuit kuin jäit kiinni ja aloit hyökkää ja syyttää minut Isistä perkeleestä josta olet tuon oppinut... "

Minä näet olen opetukseni saanut Pyhältä Hengeltä henkilökohtaisesti, Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !

Mutta sinä siis väitit opettajani olevan isä perkele !

Tuosta tulella kastamisesta sen verran vain jaan sinulle, että LUE ITSE Raamattuasi ja etsi Totuutta sieltä, äläkä yritä lypsäää tietoa vain muilta ihmisiltä !!!

Raamatussa on todella monia Raamatunpaikkoja, joista tämä asia selviää hyvin sille, jolla on Pyhä Henki ja joka on Pyhän Hengen jatkuvassa pyhityksessä ja opetuksessa !

Kun uskovalla on omakohtainen kokemus "tulella kastemisesta", niin kyllä sen silloin oikeasti tietää, eikä siinä ole mitään vaikeaa tai epäselvää !

Eikä asiaa ei ole edes vaikeaa sieltä Raamatusta löytää !

Mutta sinulta Savis raukalta tämäkin perus asia on yhä salattu ja piilossa !

Se kertoo paljion sinusta ja sinun omasta tilanteestasi !

Hermostut näköjään kun jäät kiinni lähes Pyhän Hengen pilkkamisesta >> >

Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Hermostut näköjään kun jäät kiinni lähes Pyhän Hengen pilkkamisesta >> >

Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

Minä lisäksi sanoin senkin, että:

Se jumalan lapsi, jolla itsellä on omakohtainen kokemus "tulella kastamisesta", se kyllä tietää ja tuntee asian jo ihan oman kokemuksensa ja siitä saadun opetuksen kautta ja avulla !

Minä en ole missään pilkannut Pyhää Henkeä !!!

Joten TAAS väärä todistus lähimmäisestäsi, joka siis ON SYNTIÄ !

• Anonyymi

Missä sitä oikeaa suomalaista tulta on sitten?

• Anonyymi

Uskonnot ovat ihmisen keksimiä vallan ja rahankeruun välineitä. Nykyään jotkut uskonnot tekevät jopa jotain hyvää ihmisten hyväksi mutta tutkipa uskontojen historiaa ja löydät pelkkää hyväksikäyttöä ja rahanahneutta.

• Kun teen valtavan aloituksen Pyhässä Hengessä niin saatana hyökkää ja on kiire puhua kaikkista muista kun Pyhästä Hengestä ja Jeesuksesta puhumatta Rististä.

Puhutaan kettjussa jopa minusta . huh huh. Annetaan nyt olla savis ja katselemme Jeesusta .. Jookos ????

• Anonyymi

Savis !

Aloituksesi ei todellakaan ollut Pyhästä Hengestä !

Se oli sinun omasta sielullisuudestasi / lihallisuudestasi lähtöisin !

Sen todistaa osaltaan jo sekin, ettet edes tiedä sen vertaa, että mitä se tulella kastaminen edes suomeksi sanottuna ja oikeasti tarkoittaa !

• Anonyymi

Se on Savis niin, että saatana ei laita kertomaan Totuutta sinusta ja sinun toimistasi !

Saatana on valheen isä ja hän pikemmin tukee sinua kaikessa valehtelussasi ja väärien todistusten antamisissa lähimmäisistäsi !

Pyhä Henki sen sijaan laittaa sanomaan Totuuden sinusta ja sinun omista vääristä toimistasi !

Miksi ?

No, kun vain Totuus voisi tehdä sinutkin vapaaksi, jos edes kerran suostuisit menemään Herran eteen kysymään Hänen arviotaan näistä sinua itseäsi koskevista asioista.

Toki jos sinun herrasi on jo nykyään perkele, niin sitten hän varmasti vain kehoittaa sinua jatkamaan kaikkia vääriä toimiasi.

Siis minä en voi tietää sitä, että ketä herraa sinä oikein kuuntelet ???

Mutta Herra Jeesus kyllä vahvistasi sinulle sen Totuuden sinusta ja kaikista vääristä toimistasi, joihin olet jo vuosikymmenet syyllistynyt, täysin ilman parannuksentekoa !!!

Tämä kaikki vain yhä selvemmin todistaa minulle sen, että sinulla ei ole yhteyttä Herraan Jeesukseen, minun Jumalaani !

Olet todella pahassa jamassa Savis !

Mutta sinä itse et sitä umpisokeana käsitä / tajua, ikävä kyllä !

• Anonyymi kirjoitti:

Se on Savis niin, että saatana ei laita kertomaan Totuutta sinusta ja sinun toimistasi !

Saatana on valheen isä ja hän pikemmin tukee sinua kaikessa valehtelussasi ja väärien todistusten antamisissa lähimmäisistäsi !

Pyhä Henki sen sijaan laittaa sanomaan Totuuden sinusta ja sinun omista vääristä toimistasi !

Miksi ?

No, kun vain Totuus voisi tehdä sinutkin vapaaksi, jos edes kerran suostuisit menemään Herran eteen kysymään Hänen arviotaan näistä sinua itseäsi koskevista asioista.

Toki jos sinun herrasi on jo nykyään perkele, niin sitten hän varmasti vain kehoittaa sinua jatkamaan kaikkia vääriä toimiasi.

Siis minä en voi tietää sitä, että ketä herraa sinä oikein kuuntelet ???

Mutta Herra Jeesus kyllä vahvistasi sinulle sen Totuuden sinusta ja kaikista vääristä toimistasi, joihin olet jo vuosikymmenet syyllistynyt, täysin ilman parannuksentekoa !!!

Tämä kaikki vain yhä selvemmin todistaa minulle sen, että sinulla ei ole yhteyttä Herraan Jeesukseen, minun Jumalaani !

Olet todella pahassa jamassa Savis !

Mutta sinä itse et sitä umpisokeana käsitä / tajua, ikävä kyllä !

Mutta saatana laitaa sinut kertomaan että tiedät mitä tarkoittaa >>> Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa ?? Niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

Mutta ei minkäänlaista selitys sinulta . Hyvin vedetty. Hyvin on sun Isä perkele sua opettanut.. Sano nyt sitten taas , että vaan tuomitsen itseni ,, syntinen <<<

Ja tästä sitten revit joku totuus minusta saatanan vaikutusalaisena !! No mitä sinun Isäsi perkele , on kertonut minusta ?
        Hän onkenties sanonut että on väärin sanoa ja kehottaa Uskovaiset tehdä parannusta synneistä.
        Tai Väärin sanoa että synnin palkka on kuolema ?
        Tai Synnistä pääsee eroon kun löytää Vapauttaja ja Synninpoistaja.

Hyökkä nyt taas !! Lyö minut syntinen se on minulle elämäksi !!

Luuk. 22:64

Ja he peittivät hänen kasvonsa ja kysyivät häneltä sanoen: "Profetoi, kuka se on, joka sinua löi!"

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Mutta saatana laitaa sinut kertomaan että tiedät mitä tarkoittaa >>> Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa ?? Niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

Mutta ei minkäänlaista selitys sinulta . Hyvin vedetty. Hyvin on sun Isä perkele sua opettanut.. Sano nyt sitten taas , että vaan tuomitsen itseni ,, syntinen <<<

Ja tästä sitten revit joku totuus minusta saatanan vaikutusalaisena !! No mitä sinun Isäsi perkele , on kertonut minusta ?
        Hän onkenties sanonut että on väärin sanoa ja kehottaa Uskovaiset tehdä parannusta synneistä.

Ja he peittivät hänen kasvonsa ja kysyivät häneltä sanoen: "Profetoi, kuka se on, joka sinua löi!"

Yhä vain sairaammiksi menevät nämä sinun kirjoittelusi Savis !

Yritä nyt jotenkin edes pysyä todellisuudessa ja jätä nuo järjettömät mielikuvitus juttusi / maailmasi edes vähän vähemmälle !

En voi enää kuin ihmetellä sitä, että miten ihminen voikin mennä tuollaiseen tilaan ?

Siis kadottaa noin pahasti todellisuuden ja elää tuollaisessa mielikuvitus maailmassa !

Huh huh sentään !

• Anonyymi kirjoitti:

Yhä vain sairaammiksi menevät nämä sinun kirjoittelusi Savis !

Yritä nyt jotenkin edes pysyä todellisuudessa ja jätä nuo järjettömät mielikuvitus juttusi / maailmasi edes vähän vähemmälle !

En voi enää kuin ihmetellä sitä, että miten ihminen voikin mennä tuollaiseen tilaan ?

Siis kadottaa noin pahasti todellisuuden ja elää tuollaisessa mielikuvitus maailmassa !

Huh huh sentään !

No mikä oli se Tulella kastamisesta josta rehvastelit että tiedät ylpeydessä..

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

No mikä oli se Tulella kastamisesta josta rehvastelit että tiedät ylpeydessä..

Luuletko todella niin, että kerron sen sinulle, jotta sitten voisit kehuskella muka itse ymmärtäneesi sen, ja voisit esittää Hengellistä !

No, en todellakaan !

Lue sitä Raamattuasi ja yritä päästä väleihin Herran kanssa, jotta Hän asiat sinulle avaisi !

Mutta ethän sinä saa mitään opetusta Herralta, Pyhän Hengen kautta, kun yhteytesi ovat poikki Häneen !

Sinä olet kaiken aikaa ollut vain ja ainoastaan muiden opetusten varassa ja siksi oletkin niin pahasti eksytetty ja eksynyt muun muassa menestysteologian perus oppeihin, kuten niihin "synnittömyys" ja "täydellisyys" oppeihin.

• Anonyymi

> Saitteko Pyhä Henki kun tulitte Uskoon Jeesukseesn ??

Ei hätää, jos kokee, ettei ole saanut Pyhää Henkeä, vaikka on kastettu Jeesuksen opetuslapseksi voi toimia tämän mukaa:

"Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"
      Luuk. 11:13

• Niinpä Rakas !! Rukousta on myöskin mun vihollinen vastustanut kovasti palstalla ja hokenut että se on noituutta ja loitsumista. Heh

No tottakai saatana vastustaa Rukousta koska sillä on kansa saanut ennenkin Herätys jossa on valtava synnintunto ja pisto sydämiin.

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niinpä Rakas !! Rukousta on myöskin mun vihollinen vastustanut kovasti palstalla ja hokenut että se on noituutta ja loitsumista. Heh

No tottakai saatana vastustaa Rukousta koska sillä on kansa saanut ennenkin Herätys jossa on valtava synnintunto ja pisto sydämiin.

Siinä nyt on 2 hölmöläistä, jotka eivät edes perus asioita käsitä !

Pyhä Henki saadaan uudestisyntymän hetkessä !

Eikä minkään rukoilun seurauksena !

Kun ihminen uudestisyntyy, niin siinä hetkessä Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä uskoontulevan !

Pyhä Henki on merkkinä ja sinettinä siitä, että olemme pelastettuja / sovitettuja Jumalan kanssa !

• Anonyymi kirjoitti:

Kun ihminen uudestisyntyy, niin siinä hetkessä Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä uskoontulevan !

Pyhä Henki on merkkinä ja sinettinä siitä, että olemme pelastettuja / sovitettuja Jumalan kanssa !

Siis et rukoile koskaan ja sitten ikäin kuin taikka uudestisynnyt niinkuin pox. Ja sulla on sitten Pyhä Henki. hiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sanon minä. Olet naurettava ,, vaikka se on kyllä surullisen iankaikkisen kuoleman vakava kun mies , on niin lihallisen ylpeä että on menettänyt järjen. Ennen vanha pidin sua fiksuna koska sulla oli luonollinen muisti hyvin ja muistit Pyhässä Raamatusta paljon joka sanoit olevan Pyhä Hengen saavutus. Joo noin itseäs kusettaa moni uskova itseä.. Minuakin hujjasit jonkin aika..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Eikä minkään rukoilun seurauksena !

Uskon ennemmin Jeesusta kuin sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos viittaat Jeesuksen sanoihin, niin ne Hän puhui lakiliiton uskoville, joilla ei ollut Pyhää Henkeä !

Silloin lakiliitosta uuteen liittoon siirtyneet eivät vielä saaneet suoraan Pyhää Henkeä, vaan tarvittiin esim. apostolien kätten päällepano sen saavuttamiseksi !

Mutta uudessa liitossa Pyhä Henki saadaan heti uudestisyntymässä, sen todistaa hyvin Korneliuksen huonekunnan tapaus !

Yritä nyt raukka ymmärtää edes se perus asia, että Pyhä Henki toimii sinettinä / on sinetti, joka kertoo sen, että on tultu Jumalan lapseksi ja ollaan pelastuksessa sisällä !

Ef. 1:13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.

Ei tätä asiaa tämän selvemmin enää voi sanoa !

Eli ei voi olla uskova, jos ei ole saanut JO Pyhää Henkeä !!!

Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

ELI !

Ihminen ei ole uskossa, eikä pelastunut, jos hänellä ei ole Pyhää Henkeä !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Siis et rukoile koskaan ja sitten ikäin kuin taikka uudestisynnyt niinkuin pox. Ja sulla on sitten Pyhä Henki. hiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sanon minä. Olet naurettava ,, vaikka se on kyllä surullisen iankaikkisen kuoleman vakava kun mies , on niin lihallisen ylpeä että on menettänyt järjen. Ennen vanha pidin sua fiksuna koska sulla oli luonollinen muisti hyvin ja muistit Pyhässä Raamatusta paljon joka sanoit olevan Pyhä Hengen saavutus. Joo noin itseäs kusettaa moni uskova itseä.. Minuakin hujjasit jonkin aika..

Olet todella pahasti kadottanut todellisuuden !

Elät oudossa valhe todellisuudessasi, jossa tuotat ihan käsittämätöntä tuotosta, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden ja totuuden kanssa enää !

Tuo sinun tilasi vaikuttaa jo pitkälti psykoosinkaltaiselta tilalta.

Olen todella huolissani sinun terveyden tilastasi Savis !

• Anonyymi kirjoitti:

Niin kannattaa tehdä Rakas ! Viisas olet !!!!!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin kannattaa tehdä Rakas ! Viisas olet !!!!!!

Kyllä Raamattua on hyvä uskoa, uskotteko te tähän ollenkaan:

Siis, onko tämä Sana totta / Totuus:

Room. 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Siis:

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

• Anonyymi

Joh.15:26-27 Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä tähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin se hän todistava minusta. Ja te myös todistatte, sillä te olette alusta asti olleet minun kanssani. Joh.16:7-13 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on kyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu. Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän julistaa.

• Anonyymi

Joh.14:16-20 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. En minä jätä teitä orvoksi; minä tulen teidän tykönne. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Joh.17:20-26.

• Anonyymi

1Joh.2:1-6 Lapsukaiset, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. Ja siitä me tiedämme hänen tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. Joka sanoo: Minä tunnen hänet, eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi. Joh.13:15. 15:4-6.

• Tiedätkö että olet Hänessä >>

1. Joh. 3:6

Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

Hienoa ! Et taida tehdä syntiä !!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Tiedätkö että olet Hänessä >>

Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

Hienoa ! Et taida tehdä syntiä !!!

Miksi sinä itse siis teet Savis ?

Vaikka väität kaiken aikaa, että on mahdollista olla tekemättä syntiä !

Oma elämäsi on pahasti ristiriidassa omien oppiesi kanssa, eli siis noiden menestysteologian oppien kanssa !

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi sinä itse siis teet Savis ?

Vaikka väität kaiken aikaa, että on mahdollista olla tekemättä syntiä !

Oma elämäsi on pahasti ristiriidassa omien oppiesi kanssa, eli siis noiden menestysteologian oppien kanssa !

Eikö se olis paljon tervellisempi että pohtisit oma elämä syyttäjänä ja tuomarina , kun minun surkea elämä ??? :) : ) : ) : ))

Jätä sä Jumalalle mun elämä . Niin minä myös teen.. Niin mitä sinä vielä ihmettelet Jumalan kasvojen vastaan,,??

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Eikö se olis paljon tervellisempi että pohtisit oma elämä syyttäjänä ja tuomarina , kun minun surkea elämä ??? :) : ) : ) : ))

Jätä sä Jumalalle mun elämä . Niin minä myös teen.. Niin mitä sinä vielä ihmettelet Jumalan kasvojen vastaan,,??

Mitä sinä Savis nyt sekoilet ?

Sinä itsehän toimit tuomarina ja jopa vääränä tuomarina tällä ihan kaikille !

Syytät ihmisiä kaikena aikaa omiin harhakuvitelmiisi perustuen, eli siis valheisiin perustuen !

Miksi sinä et jätä kaikkien muiden elämää Jumalan ratkaistaviksi ???

Olet tuomarioinnut jo kymmeniä vuosia ja ihan pieleen ja väärin !

Milloin siis itse lopetat, jotta minun ei tarvitse puuttua näihin sinun sekoiluihisi ja vääriin toimiisi eli synteihisi ????!!!

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä Savis nyt sekoilet ?

Sinä itsehän toimit tuomarina ja jopa vääränä tuomarina tällä ihan kaikille !

Syytät ihmisiä kaikena aikaa omiin harhakuvitelmiisi perustuen, eli siis valheisiin perustuen !

Miksi sinä et jätä kaikkien muiden elämää Jumalan ratkaistaviksi ???

Olet tuomarioinnut jo kymmeniä vuosia ja ihan pieleen ja väärin !

Milloin siis itse lopetat, jotta minun ei tarvitse puuttua näihin sinun sekoiluihisi ja vääriin toimiisi eli synteihisi ????!!!

Paavalikin yritti myöskin herättä uskovia jotka synnissä hyöri ja pyöri ja sinä olisit ollut rakas vihollinen valtavan parkelen työkalua Paavali vastaan ja myös Jeesuksen joka sanoi mene ja ei enää tee syntiä.
        Saatko noin suoraan valehdella ja käyttää Pyhä Henki siihen pönkkittämisessä että Hän sinua opettaa ??
        Jäit nimittäin kiinni ettei Pyhä Henki missään vaiheessa ole sua opettanut mikä on Tulella kastamista ???

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Paavalikin yritti myöskin herättä uskovia jotka synnissä hyöri ja pyöri ja sinä olisit ollut rakas vihollinen valtavan parkelen työkalua Paavali vastaan ja myös Jeesuksen joka sanoi mene ja ei enää tee syntiä.
        Saatko noin suoraan valehdella ja käyttää Pyhä Henki siihen pönkkittämisessä että Hän sinua opettaa ??
        Jäit nimittäin kiinni ettei Pyhä Henki missään vaiheessa ole sua opettanut mikä on Tulella kastamista ???

Olet todella säälittävä, kun et tuotakaan asiaa itse tajua, ja sekös sinua ottaa rajusti päähän, kun en sitä sinulle paljasta !

Lue hyvä ihminen sitä Raamattuasi, niin voit ehkä jotain edes oppia !

Yhä toistan kysymykseni, eli miksi SINÄ ITSE yhä teet syntiä ???

Ei ole nyt kyse Paavalista, kun et hänekään sanoja kykene käsittämän !

Room. 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

• Anonyymi

Tässä aloituksessa näkyy todella hyvin Saviksen totaalinen ymmärtämättömyys Hengellisissä asioissa, siis jopa ihan perus asioissa !

Ihminen kun ei voi olla uskossa, jos hänellä ei ole Pyhää Henkeä !

Pyhä Henki näet on pelastuksemme vakuutena / sinettinä !

Se juuri kertoo sen, että olemme Jumalan lapsia ihan oikeasti !

Room. 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Siis:

• Se on siis sinun oma mielipide minusta . Mutta Pyhä Henki on opettanut minua että jos ei ihminen kuolee Jeesuksessa ja Jeesuksen kanssa, kun Hän pelasti kaikki joka halua Uskoa ja pelastua .
        Siis jos ei ihminen kuolee Kristuksessa ja nousee ylös elämään, ja alkaa elää Hänen elämä joka ei ole elämä Synnissä ja synneissä, niin ihminen hukkuu . Koska Synnin palkka on Kuolema.

Oletko tällaisen Toivn varassa, niin kuin olen näytänyt että on toivo olemassa ja sen Toivo muuttuu jo näkemisessä täällä maan päällä , kun Pyhä Henki saa sinut Puhdistaa Hänen Verellä mahtavassa Kasteessa , jonka Jeesus on tullut Hänen henkensa kautta suorttaa sinussa ja sen kautta saat kokea Ristin salaisuus ja Hänen kuolema Ristillä..

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Se on siis sinun oma mielipide minusta . Mutta Pyhä Henki on opettanut minua että jos ei ihminen kuolee Jeesuksessa ja Jeesuksen kanssa, kun Hän pelasti kaikki joka halua Uskoa ja pelastua .
        Siis jos ei ihminen kuolee Kristuksessa ja nousee ylös elämään, ja alkaa elää Hänen elämä joka ei ole elämä Synnissä ja synneissä, niin ihminen hukkuu . Koska Synnin palkka on Kuolema.

Oletko tällaisen Toivn varassa, niin kuin olen näytänyt että on toivo olemassa ja sen Toivo muuttuu jo näkemisessä täällä maan päällä , kun Pyhä Henki saa sinut Puhdistaa Hänen Verellä mahtavassa Kasteessa , jonka Jeesus on tullut Hänen henkensa kautta suorttaa sinussa ja sen kautta saat kokea Ristin salaisuus ja Hänen kuolema Ristillä..

Se ei ollut mikään mielipide !

Siinä on SANA !

Se Jumalan Sana paljastaa sinun juttusi valheiksi !!!

Mutta tämän vertaa sinä et taaskaan kyennyt käsittämään !!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Se on siis sinun oma mielipide minusta . Mutta Pyhä Henki on opettanut minua että jos ei ihminen kuolee Jeesuksessa ja Jeesuksen kanssa, kun Hän pelasti kaikki joka halua Uskoa ja pelastua .

1) Kysyn nyt Savis sinulta, että onko Raamattu Jumalan Sanaa ja siten Totuus ?

Sitten seuraava kysymys:

2) Onko tämä Sana totta / Totuus:

Siis:

Eli nyt ei ole siis todellakaan kyse mistään mielipiteistä, vaan siitä mihin sinä uskot ja mihin et !

3) Joten kumpi puhuu / opettaa Totuutta, sinä vai Jumalan Sana ?

Vastaatko näihin, kiitos !

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten seuraava kysymys:

Siis:

Eli nyt ei ole siis todellakaan kyse mistään mielipiteistä, vaan siitä mihin sinä uskot ja mihin et !

Vastaan jos sinä ensin kerrot jäikö Johannes synneissä kun hän oli tullut uskoon ja jatkoi synnintekemisen ???
        1. Joh. 3:5

Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

1. Joh. 3:8

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

1. Joh. 3:9

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

1. Joh. 5:18

Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

JA MITEN PAAVALI JOKA SUOSITTELI ITSEÄS JA PYYSI ETTÄ SEURAISIT HÄNET. ???
        SEURAA HÄNET TEKEMÄÄN SYNTIÄ ??? NIINKÖ SE MENEE ???
        SIIS PYHÄ RAAMATU KERTOO PAAVALISTA NÄIN.

Room. 11:30
        Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,

2 Kor. 12
        18 Kehoitin Tiitusta menemään ja lähetin veljen hänen kanssaan; ei kai Tiitus ole pyrkinyt teistä hyötymään? Emmekö ole vaeltaneet samassa hengessä? Emmekö samoja jälkiä?
        19 Olette kai jo kauan sitten luulleet, että me puolustaudumme teidän edessänne. Jumalan edessä, Kristuksessa me puhumme; mutta kaikki teille rakennukseksi, rakkaani.
        20 Sillä minä pelkään, että tullessani ehkä en tapaa teitä semmoisina, kuin tahdon, ja että te tapaatte minut semmoisena, kuin te ette tahdo. Minä pelkään, että teidän keskuudessanne ehkä on riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä;
        21 ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, JOTKA OVAT ENNEN SYNNISSÄ ELÄNEET eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet.

Ef. 1:4
        niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,

Ef. 2:2
        joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa

Ef. 2:3
        joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

Ef. 2:11
        Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi-

Ef. 2:13
        mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.

Ef. 4:22
        että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23 ja uudistua mielenne hengeltä
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        27 Älkääkä antako perkeleelle sijaa.
        28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
        29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
        30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
        31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

JATKUU VIELÄ

• Savis kirjoitti:

Vastaan jos sinä ensin kerrot jäikö Johannes synneissä kun hän oli tullut uskoon ja jatkoi synnintekemisen ???

Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.

Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä; vaan Jumalasta syntynyt pitää itsestänsä vaarin, eikä häneen ryhdy se paha.

Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,

2 Kor. 12
        18 Kehoitin Tiitusta menemään ja lähetin veljen hänen kanssaan; ei kai Tiitus ole pyrkinyt teistä hyötymään? Emmekö ole vaeltaneet samassa hengessä? Emmekö samoja jälkiä?
        19 Olette kai jo kauan sitten luulleet, että me puolustaudumme teidän edessänne. Jumalan edessä, Kristuksessa me puhumme; mutta kaikki teille rakennukseksi, rakkaani.
        20 Sillä minä pelkään, että tullessani ehkä en tapaa teitä semmoisina, kuin tahdon, ja että te tapaatte minut semmoisena, kuin te ette tahdo. Minä pelkään, että teidän keskuudessanne ehkä on riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä;
        21 ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, JOTKA OVAT ENNEN SYNNISSÄ ELÄNEET eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet.

niinkuin hän ennen maailman perustamista oli hänessä valinnut meidät olemaan pyhät ja nuhteettomat hänen edessään, rakkaudessa,

joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa

joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;

Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi-

mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.

että teidän tulee panna pois vanha ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        24 ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.
        25 Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26 "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        28 Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.
        29 Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
        30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
        31 Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä.
        32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.

JATKUU VIELÄ

Ef. 5:8
        Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
        9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
        10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
        14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
        15 KATSOKAA SIIS TARKOIN MITEN TE VAELATTE: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
        16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
        17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,

ÄLÄ HORJUU POIS SIITÄ EVANKELIUMISTA -->
        Kol 1.

18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina HORJUMATTA POIS SEN EVANKELIUMIN TOIVOSTA, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

Kol. 1:5
        me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet SEN EVANKELIUMIN totuuden sanassa,

Kol 3.
        4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7. JA NIISSÄ TEKIN ENNEN VAELISITTE , JA NIISSÄ TE ENNENELITTE !
        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

Tit. 3
        1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
        2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
        3 OLIMMEHAN MEKIN ENNEN ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
        8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        9 Mutta vältä

jATKUU VIELÄ

• Savis kirjoitti:

Ef. 5:8
        Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
        9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
        10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
        11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
        12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
        13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
        14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
        15 KATSOKAA SIIS TARKOIN MITEN TE VAELATTE: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
        16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
        17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
        18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,

ÄLÄ HORJUU POIS SIITÄ EVANKELIUMISTA -->
        Kol 1.

18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
        19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
        20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.
        21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
        22 Poikansa lihan ruumiissa kuoleman kautta, asettaakseen teidät pyhinä ja nuhteettomina ja moitteettomina eteensä,
        23 jos te vain pysytte uskossa, siihen perustuneina ja siinä lujina HORJUMATTA POIS SEN EVANKELIUMIN TOIVOSTA, jonka olette kuulleet, jota on julistettu kaikessa luomakunnassa taivaan alla ja jonka palvelijaksi minä, Paavali, olen tullut.

Kol. 1:5
        me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet SEN EVANKELIUMIN totuuden sanassa,

Kol 3.
        4 kun Kristus, meidän elämämme, ilmestyy, silloin tekin hänen kanssaan ilmestytte kirkkaudessa.
        5 Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta,
        6 sillä niiden tähden tulee Jumalan viha,
        7. JA NIISSÄ TEKIN ENNEN VAELISITTE , JA NIISSÄ TE ENNENELITTE !
        8 Mutta nyt pankaa tekin pois ne kaikki: viha, kiivastus, pahuus, herjaus ja häpeällinen puhe suustanne.
        9 Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa
        10 ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.

Tit. 3
        1 Muistuta heitä olemaan hallituksille ja esivalloille alamaiset, kuuliaiset, kaikkiin hyviin tekoihin valmiit,
        2 etteivät ketään herjaa, eivät riitele, vaan ovat lempeitä ja osoittavat kaikkea sävyisyyttä kaikkia ihmisiä kohtaan.
        3 OLIMMEHAN MEKIN ENNEN ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme.
        4 Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
        5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
        6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        7 että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi toivon mukaan.
        8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
        9 Mutta vältä

jATKUU VIELÄ

1. Piet. 1:14

Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
        15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
        16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
        VARO KOSKA HYVÄ SANOMA EI SULAUTUNUT HEIHIIN JA NE EIVÄT KOSKAAN PÄÄSSEET LEPOON !!
        Hebr 4
        1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
        2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana EI HEITÄ HYÖDYTTÄNYT, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
        3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
        4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
        5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
        6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
        7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

• Hyvin sanoit jos !!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nimittäin monet luulevat sen hengen joka heitä kuljettaa syntiin ... Olevan Pyhä Henki !!!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

2 Kor. 12

JATKUU VIELÄ

Oletko sinä Savis itse siis perkeleestä ????

Kun kaiken aikaa teet täälläkin syntiä !!!

• SIIS >>>

Sanotko ,,, tunnustatko ja julistatko Herran kanssa, Paavalin tavoin,, että nykyisin vaellamme ihanassa Puhtaudessa ilman syntiä,,, koska ennen olimme syntisiä ja valmiita kaikkea paha tekemään ???

Jos sanomme että me teemme syntiä , ja se olis Kristuksen Elämän tarkoitus meissä niin teemme Hänet Valehtelijaksi !!!

Ei kait sä vaan sano että tiedät mikä on Jumalan TAHTO että HÄNEN TAHTO ON että sä pysyt synnissä ja lihassa loppuun asti ennenkuin TUOMIO TULEE SINULLE JA KIRJA TAI KIRJAT AVATAAN
      ..

Room. 6
      19 Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden. Sillä niinkuin te ENNEN ANNOITTE JÄSENÄNNE SAASTAISUUDEN JA LAITTOMUUDEN palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.
      20 Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta.
      21 Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.
      22 Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.
      23 Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• Anonyymi

Älä Savis yritä hukuttaa kysymyksiäni vastaustulvaan, vaan vastaa:

Sitten seuraava kysymys:

Siis:

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten seuraava kysymys:

Siis:

Turha sä odotat ! Kun kieroilet eikä vastat ensin että jäikö Johannes ja Paavai synnissä niin että he jatkoi synnintekeminen sen jälkeen. Onko tuo Jumalan Sana joka laitoin sulle vähän aikaisemmin tähän kettjuun ja et vastannut niinkuin et tee , kun tulee totuudellisia ja kiusallisia kysymyksiä ..

Olet jankannut aikaisemminkin rakas vihollinen joka halua pysyä synnissä suuressa valearmossa ja vahvistaa syntisi ja ruokkia sen.
        Oletko humannut että Pyhä Raamattu kertoo meille että me ollaan tullut aikaan jolloin kaikki tulis tehdä parannus synneistä. Ristillä löytyy Voima siihen tekeminen. Voima joka rakentajat ja sinä tahtoo hyljätä ja ohittaa. Hän on nimittäin tullut ottamaan Pois synnit sinusta.. Hän on syninpoistaja ja Vapauttaja jonka jokainen Uskova tulis ottaa vastaan joka johdatta Voittoon.. Tiedätkö mikä se VOITTO ON ???

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Turha sä odotat ! Kun kieroilet eikä vastat ensin että jäikö Johannes ja Paavai synnissä niin että he jatkoi synnintekeminen sen jälkeen. Onko tuo Jumalan Sana joka laitoin sulle vähän aikaisemmin tähän kettjuun ja et vastannut niinkuin et tee , kun tulee totuudellisia ja kiusallisia kysymyksiä ..

Olet jankannut aikaisemminkin rakas vihollinen joka halua pysyä synnissä suuressa valearmossa ja vahvistaa syntisi ja ruokkia sen.
        Oletko humannut että Pyhä Raamattu kertoo meille että me ollaan tullut aikaan jolloin kaikki tulis tehdä parannus synneistä. Ristillä löytyy Voima siihen tekeminen. Voima joka rakentajat ja sinä tahtoo hyljätä ja ohittaa. Hän on nimittäin tullut ottamaan Pois synnit sinusta.. Hän on syninpoistaja ja Vapauttaja jonka jokainen Uskova tulis ottaa vastaan joka johdatta Voittoon.. Tiedätkö mikä se VOITTO ON ???

Paavali:

"Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta " Niin minä siis
        tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."
        Room: 7: 25

• Savis kirjoitti:

>Ajatus uskovan täydellisestä synnittömyydestä on valhe. Jokainen uudestisyntynyt kristitty kantaa luonnossaan taipumusta syntiin, sekä lankeaa siihen tavalla tai toisella. Juuri siksi kristilliseen elämäämme kuuluu tärkeänä osana syntien tunnustaminen ja Jeesuksen sovitustyöhön turvautuminen.

Kuoleman ruumis

Jo pelkästään ajatus siitä, että olisin ”synnitön”, on Jumalan edessä ylpeyttä ja eksymisen seurausta. Uskovasta ei tule täydellistä tässä elämässä. Paavali opettaa kirjeessään:

”Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.”  ( Fil. 3:12)

”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”  ( Room. 6:22-23)

Paavali sanookin, että synnin valta ihmiseen on murrettu Kristuksen ristinkuoleman ja sovitusveren kautta. Meidän ei tule siis enää palvella syntiä, vaikka se onkin meidän luonnossamme lihan takia. Tätä ruumiin ja hengen välistä jännitettä hän kuvaa myös osuvasti kirjeessään Roomalaisille:

”Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.”  ( Room. 7:21-24)>>

( Lähde: Otelainaus /"Synnittömyysoppi"/Radio Liekki - sivusto)

-

"Jollei Jumala vanhurskauta tällaista jumalatonta ja samalla kuitenkin Jeesuksen nimeä avuksi huutavaa ihmistä, ei meille kenelläkään olisi mitään toivoa. Huudamme vain siksi avuksemme Jeesuksen nimeä, koska meillä ei ole tässä elämässä muutakaan toivoa!"
        ( Olavi Peltola)

"Ei armoa (eikä anteeksiantamusta) tarvitse todella sellainen syntinen, jonka synnit ovat vain tekoja, ajatuksia ja sanoja, mutta joka ei suostu myöntämään eikä ole nähnyt sydämensä luonnon saastaisia pohjamutia ja joutunut niistä hätään. - Vain itsestään epätoivoinen ihminen tarttuu armoon ( ja anteeksiantamukseen)."
        (Rosenius)

• Savis kirjoitti:

Voisi sanoa, että uskova ihminen joka uskoo ( kuvittelee!) tulleensa synnittömäksi jo täällä ajassa, korottaa itsensä Herran Jeesuksen Kristuksen rinnalle.
        Jumalan Poika alensi itsensä tulemalla syntisen ihmisen kaltaisuuteen - kuitenkin ilman syntiä - meidän syntisten tähden.
        Syntinen, armahdettu ihminen, korottaa itsensä Jumalan Pojan kaltaiseksi, väittämällä saavuttaneensa synnittömyyden jo täällä ajassa.
        Mihin tällainen, uskovana itseään pitävä, ihminen enää tarvitsee Jeesusta Kristusta!?

"Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! 
        ( Room. 4:7)

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.” 
        ( 1. Joh. 1:8-10)

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

Voisi sanoa, että uskova ihminen joka uskoo ( kuvittelee!) tulleensa synnittömäksi jo täällä ajassa, korottaa itsensä Herran Jeesuksen Kristuksen rinnalle.
        Jumalan Poika alensi itsensä tulemalla syntisen ihmisen kaltaisuuteen - kuitenkin ilman syntiä - meidän syntisten tähden.
        Syntinen, armahdettu ihminen, korottaa itsensä Jumalan Pojan kaltaiseksi, väittämällä saavuttaneensa synnittömyyden jo täällä ajassa.
        Mihin tällainen, uskovana itseään pitävä, ihminen enää tarvitsee Jeesusta Kristusta!?

"Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! 
        ( Room. 4:7)

"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.” 
        ( 1. Joh. 1:8-10)

Miksi siis et itse myönnä ja kadu omia syntejäsi ????

Miksi vain jatkat loputtomasti samojen syntien toistamista ???

Vastaa nyt viiimeinkin !!!

Oletko sinä siis itse perkeleestä kun yhä vain teet syntiä ?

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Tiedän kyllä sen, että turhaan odotan, sillä sinä et myönnä virheitäsi, etkä kadu ja tunnusta syntejäsi ja valheitasi, vaikka ne sinulle selvääkin selvemmin Raamatusta valheiksi näytetäänkin !!!

Niin paatunut pahentekijä sinä Savis olet !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi siis et itse myönnä ja kadu omia syntejäsi ????

Miksi vain jatkat loputtomasti samojen syntien toistamista ???

Vastaa nyt viiimeinkin !!!

Oletko sinä siis itse perkeleestä kun yhä vain teet syntiä ?

Tämä oli siis Savukselle !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Muistutukseksi Savikselle:

Sitten seuraava kysymys:

Siis:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali:

"Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta " Niin minä siis
        tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia."
        Room: 7: 25

Niin se on sun mielestä hienoa palvella Herra synnissä ja elää synnissä. Mutta se on mahdollista elää tekemättä syntiä kertoo Pyhä Raamattu meille.

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

>Ajatus uskovan täydellisestä synnittömyydestä on valhe. Jokainen uudestisyntynyt kristitty kantaa luonnossaan taipumusta syntiin, sekä lankeaa siihen tavalla tai toisella. Juuri siksi kristilliseen elämäämme kuuluu tärkeänä osana syntien tunnustaminen ja Jeesuksen sovitustyöhön turvautuminen.

Kuoleman ruumis

Jo pelkästään ajatus siitä, että olisin ”synnitön”, on Jumalan edessä ylpeyttä ja eksymisen seurausta. Uskovasta ei tule täydellistä tässä elämässä. Paavali opettaa kirjeessään:

”Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.”  ( Fil. 3:12)

”Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä. Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”  ( Room. 6:22-23)

Paavali sanookin, että synnin valta ihmiseen on murrettu Kristuksen ristinkuoleman ja sovitusveren kautta. Meidän ei tule siis enää palvella syntiä, vaikka se onkin meidän luonnossamme lihan takia. Tätä ruumiin ja hengen välistä jännitettä hän kuvaa myös osuvasti kirjeessään Roomalaisille:

”Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.”  ( Room. 7:21-24)>>

( Lähde: Otelainaus /"Synnittömyysoppi"/Radio Liekki - sivusto)

-

"Jollei Jumala vanhurskauta tällaista jumalatonta ja samalla kuitenkin Jeesuksen nimeä avuksi huutavaa ihmistä, ei meille kenelläkään olisi mitään toivoa. Huudamme vain siksi avuksemme Jeesuksen nimeä, koska meillä ei ole tässä elämässä muutakaan toivoa!"
        ( Olavi Peltola)

"Ei armoa (eikä anteeksiantamusta) tarvitse todella sellainen syntinen, jonka synnit ovat vain tekoja, ajatuksia ja sanoja, mutta joka ei suostu myöntämään eikä ole nähnyt sydämensä luonnon saastaisia pohjamutia ja joutunut niistä hätään. - Vain itsestään epätoivoinen ihminen tarttuu armoon ( ja anteeksiantamukseen)."
        (Rosenius)

No huh huh. Ja sitten vedetän liperaalinen Rosenius mukaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin se on sun mielestä hienoa palvella Herra synnissä ja elää synnissä. Mutta se on mahdollista elää tekemättä syntiä kertoo Pyhä Raamattu meille.

"sun mielestä hienoa",

kukaan ole sanonut mitään "hienoa", vaan RAAMATTU sanoo niin. (Room: 7:25)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos se kerran on mahdollista, niin miksi sinä itse silti sitä syntiä teet loputtomasti ???

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"sun mielestä hienoa",

kukaan ole sanonut mitään "hienoa", vaan RAAMATTU sanoo niin. (Room: 7:25)

Vai Pyhä Raamattu sano meille lähde ryyppämään ja huoramaan niin paljonkun sielu sietää ja jos joku vastustaa niin tapa sen synnissä ,, koska sä julistat niin , että se on se vapaus josta Jeesus puhui. Vapaus tehdä syntiä menemään Room:7: 25 taakse piilon . Kyllä olette epeleitä joilla on niin suuri valhe armo että hui hejjaa..

• Anonyymi kirjoitti:

Vai Pyhä Raamattu sano meille lähde ryyppämään ja huoramaan niin paljonkun sielu sietää ja jos joku vastustaa niin tapa sen synnissä ,, koska sä julistat niin , että se on se vapaus josta Jeesus puhui. Vapaus tehdä syntiä menemään Room:7: 25 taakse piilon . Kyllä olette epeleitä joilla on niin suuri valhe armo että hui hejjaa..

-
        Perisynti asuu edelleen uskovassa

Jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen on siirtynyt saatanan vallasta Jumalan tykö ja saanut syntinsä anteeksi (Apt 26:18). Armo ei ole kuitenkaan uudestisynnyttänyt uskovaa niin, että hänestä olisi tullut kokonaan uusi hyvä ja täydellinen ihminen (vrt 2 Kor 5:17 väärä tulkinta).

Uskovan olemukseen jää loppuun asti monenlaisia syntejä (1 Joh 1:8,10). "Synti on olemassa, toisin sanoen jää ihmiseen, vaikkakin sitä ei syyksi lueta" (Tunnustuskirjat). Muuttuminen on vasta aivan alullaan (Fil 3:12).

Kristus asuu jokaisessa uskovassa ja samaan aikaan asuu myös perisynti ja päivittäin tulee esiin perisynnin hedelmänä tekosyntejä. Perisynti on aivankuin liimautunut kiinni uskovan olemukseen. Se on kuin syöpäkasvi.

Anteeksiantamuksessa synti syyllisyytenä pyyhitään pois, mutta synti toimivana jää uskovaan. Uskova on luopunut synnistä, mutta synti ei ole luopunut hänestä. Perisynti on voittamaton synti tässä ajassa. Siksi kaikissa uskovan teoissa niin kauan kuin hän elää, on syntiä mukana. Perisynnin tähden saatana saa helposti houkuteltua uskovan syntiin.

Synnittömiä tekoja uskova voi tehdä vain siksi, että teot peitetään Kristuksen pyhyyteen ja puhtauteen. Uskova ei voi ylpeillä siitä, että hän on vapaa synnistä, vaan hän on kiitollinen siitä, että hänen syntinsä ovat anteeksiannetut ja peitetyt.

Tämä kaikki aiheuttaa pysyvän, koko uskon elämää repivän ahdistuksen ja ristiriidan. Paavali kuvasi tätä ristiriitaa: "Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen (Room 7:15).

"Minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei" (7:18). "Paha riippuu minussa kiinni" (7:21).

"Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?" (7:24). Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti katumaan Jumalan edessä.

( Lähde: Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Vaellus uskosta vanhurskaana - pyhitys")

• Anonyymi
        S-Seutulainen kirjoitti:

-
        Perisynti asuu edelleen uskovassa

Jokainen, joka uskoo Jeesukseen Kristukseen on siirtynyt saatanan vallasta Jumalan tykö ja saanut syntinsä anteeksi (Apt 26:18). Armo ei ole kuitenkaan uudestisynnyttänyt uskovaa niin, että hänestä olisi tullut kokonaan uusi hyvä ja täydellinen ihminen (vrt 2 Kor 5:17 väärä tulkinta).

Uskovan olemukseen jää loppuun asti monenlaisia syntejä (1 Joh 1:8,10). "Synti on olemassa, toisin sanoen jää ihmiseen, vaikkakin sitä ei syyksi lueta" (Tunnustuskirjat). Muuttuminen on vasta aivan alullaan (Fil 3:12).

Kristus asuu jokaisessa uskovassa ja samaan aikaan asuu myös perisynti ja päivittäin tulee esiin perisynnin hedelmänä tekosyntejä. Perisynti on aivankuin liimautunut kiinni uskovan olemukseen. Se on kuin syöpäkasvi.

Anteeksiantamuksessa synti syyllisyytenä pyyhitään pois, mutta synti toimivana jää uskovaan. Uskova on luopunut synnistä, mutta synti ei ole luopunut hänestä. Perisynti on voittamaton synti tässä ajassa. Siksi kaikissa uskovan teoissa niin kauan kuin hän elää, on syntiä mukana. Perisynnin tähden saatana saa helposti houkuteltua uskovan syntiin.

Synnittömiä tekoja uskova voi tehdä vain siksi, että teot peitetään Kristuksen pyhyyteen ja puhtauteen. Uskova ei voi ylpeillä siitä, että hän on vapaa synnistä, vaan hän on kiitollinen siitä, että hänen syntinsä ovat anteeksiannetut ja peitetyt.

Tämä kaikki aiheuttaa pysyvän, koko uskon elämää repivän ahdistuksen ja ristiriidan. Paavali kuvasi tätä ristiriitaa: "Minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen (Room 7:15).

"Minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei" (7:18). "Paha riippuu minussa kiinni" (7:21).

"Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?" (7:24). Koska uskovassa asuu voittamaton synnin juuri, hän joutuu jatkuvasti katumaan Jumalan edessä.

( Lähde: Ote Olavi Peltolan opetuksesta "Vaellus uskosta vanhurskaana - pyhitys")

S-Seutulainen, tuot häpeilemättä luterilaista eksytystä palstalla. Luteriksen oppisi mukaan Jeesus kuoli ristillä, mutta ei sovittanut kenenkään syntejä, ei menneitä ei tulevia, vaan oikea pelastaja on kirkko ja kirkon pappien toimittamat sakramentit!!
        LUTERILAISUUS SISÄLTÄÄ RAAMATUN KERTOMUKSIA JA PAKANAUSKONNOISTA OTETTUJA TAPOJA, MUTTA LUTERILAISESSA OPISSA EI OLE SOVITUSTA.
        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Kokonaisuudessaan perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

S-Seutulainen, tuot häpeilemättä luterilaista eksytystä palstalla. Luteriksen oppisi mukaan Jeesus kuoli ristillä, mutta ei sovittanut kenenkään syntejä, ei menneitä ei tulevia, vaan oikea pelastaja on kirkko ja kirkon pappien toimittamat sakramentit!!
        LUTERILAISUUS SISÄLTÄÄ RAAMATUN KERTOMUKSIA JA PAKANAUSKONNOISTA OTETTUJA TAPOJA, MUTTA LUTERILAISESSA OPISSA EI OLE SOVITUSTA.
        Perisynti käsitettä ei löydä Jumalan ilmoituksesta. Kokonaisuudessaan perisynti-oppi on koko Raamatun keskeisintä oppia vastaan: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan".
        jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

jos ei Raamatun-mukaista perisynti-oppia mukamas olisi, niin kertokaa sitten, miksi Jeesus syntyi ???

synnithän olis voinut sitten joku "hurskas, synnitön" kantaa , eikä Jeesuksen olisi tarvinnut syntyäkään .

• Anonyymi kirjoitti:

jos ei Raamatun-mukaista perisynti-oppia mukamas olisi, niin kertokaa sitten, miksi Jeesus syntyi ???

synnithän olis voinut sitten joku "hurskas, synnitön" kantaa , eikä Jeesuksen olisi tarvinnut syntyäkään .

Niinpäs Rakas !! Hyvä kysymys ss-lle jäämme odottamaan vastaus. Varmaan otta selitysteoksesta jostain Roseniuksen tai Olavi Peltolan filosofisuskonnosta. Sepittää voi jokainen jos on hyvä muisti ja on älykäs luonnostaan joka ei ole Jumalan luonto ja Hänen viisaus...

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niinpäs Rakas !! Hyvä kysymys ss-lle jäämme odottamaan vastaus. Varmaan otta selitysteoksesta jostain Roseniuksen tai Olavi Peltolan filosofisuskonnosta. Sepittää voi jokainen jos on hyvä muisti ja on älykäs luonnostaan joka ei ole Jumalan luonto ja Hänen viisaus...

Amen!

• Anonyymi

Saitteko Pyhä Henki kun tulitte Uskoon Jeesukseesn ??

En ole ihan varma mutta uskon voima on kova.En ole mikää amerikan lahkolaine jota ohjataan toisten aivoilla,en valtauskonnosta,en mistään,kun en usko kirkkoon,en amerikan paskiasiin jotka ohjaa ihan saastaan..

Olin sotilas Israelisessa ja lähi-idässä..
      Kaikki tuli myöhemmin usko,kaikki niin niillä oli tarkoitus.
      Kokekaa Israel,kaikki historia..!

• Rakas ! Täyttäkää minut Jeesus Hengellä rukous on kova sana myöskin ja kestävä.

• Anonyymi

Jeesus julisti: Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Ei että uskokaa Jeesukseen vaan ja heittäkää koko mielenterveytenne Hänen huolekseen. Psykologialla ei ole mitään tekemistä uskon kanssa.

• Savis

Minne hukkasit ykseyden rakas . Me olemme yhtä Isä .Poika , PYHä Henki ja savis. ??

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Minne hukkasit ykseyden rakas . Me olemme yhtä Isä .Poika , PYHä Henki ja savis. ??

Miten ne on yhtä kun ne on kuitenkin erikseen? Esim.kun Jeesus oli maan päällä.

• Anonyymi kirjoitti:

Miten ne on yhtä kun ne on kuitenkin erikseen? Esim.kun Jeesus oli maan päällä.

Niin ? Etkö sitä edes tiedä että voi olla yhdessä Hengessä ? Ja ykseydessä ?? Ja kirjoitat noin varmuudella ja opetat ???

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin ? Etkö sitä edes tiedä että voi olla yhdessä Hengessä ? Ja ykseydessä ?? Ja kirjoitat noin varmuudella ja opetat ???

En minä mitään opeta, sekoitat varmaan johonkin toiseen. Haluan vaan selkoa tästä kolminaisuudesta. Joo, itsekin uskon että ovat yhtä Hengessä, eivät fyysisesti.

• Anonyymi kirjoitti:

En minä mitään opeta, sekoitat varmaan johonkin toiseen. Haluan vaan selkoa tästä kolminaisuudesta. Joo, itsekin uskon että ovat yhtä Hengessä, eivät fyysisesti.

Hienoa Rakas ! Näin se on ja menee..

• Näköjään on Jumalan Totuus vaikea ottaa vastaan >>

Ja jotkut olivat siinä tulessa jopa kolme päivä Oikeassa Herätyksessä ja ihme kyllä , pystyivät vastustamaan Herran Henki ja lähtivät pois muutumattomana .
      Koska eivät antautuneet niinkuin he jotka saivat synninpiston sydämeen ja oli tulessa. >>

Ap.t. 2

• Anonyymi

Niin se on sinun omalla kohdallasi Savis !

Joten kerrataan kysymykset:

Sitten seuraava kysymys:

Siis:

• Anonyymi kirjoitti:

Niin se on sinun omalla kohdallasi Savis !

Joten kerrataan kysymykset:

Sitten seuraava kysymys:

Siis:

Muistutan myös sinua rakas viholinen !!

Sanoit että Pyhä Henki puhuu sinulle vaikka sä et ole näyttänyt mitään näyttöä siitä . Elikä sanoit että tidät mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !>>> Eikä ole tullut mitään selitystä siitä ..

Mutta saatana laittaa sinut kertomaan että tiedät mitä tarkoittaa >>> Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa ?? Niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

JA SITTEN YRITTÄÄ SAATANA SINUSSA SEKOITTAA KAIKKEN ALKAMAAN JÄLKEENPÄIN KYSELEMÄÄN SIVUSEIKKOJA. JA EN HALUA SAATANAN KANSSA JUTELLA NÄÄS ,,, NIIN JÄÄT ILMAN VASTAUSTA KUN ET NÄYTTÄÄ ETTÄ JUMALA PUHUU SINUSSA JA KERTOO MITÄ TULELLA KASTAMINEN TARKOITTAA.... HUH HUH...

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Sanoit että Pyhä Henki puhuu sinulle vaikka sä et ole näyttänyt mitään näyttöä siitä . Elikä sanoit että tidät mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !>>> Eikä ole tullut mitään selitystä siitä ..

Mutta saatana laittaa sinut kertomaan että tiedät mitä tarkoittaa >>> Sanoit että Pyhä Henki on kertonut mitä tarkoittaa ?? Niinkuin tietäisit mitä Tulella kastamisesta tarkoittaa !

JA SITTEN YRITTÄÄ SAATANA SINUSSA SEKOITTAA KAIKKEN ALKAMAAN JÄLKEENPÄIN KYSELEMÄÄN SIVUSEIKKOJA. JA EN HALUA SAATANAN KANSSA JUTELLA NÄÄS ,,, NIIN JÄÄT ILMAN VASTAUSTA KUN ET NÄYTTÄÄ ETTÄ JUMALA PUHUU SINUSSA JA KERTOO MITÄ TULELLA KASTAMINEN TARKOITTAA.... HUH HUH...

Onko se siis sivuseikka, kun sinä opetat Totuuden vastaisia valheitasi ???

Joten yhä uudestaan siis:

) Kysyn nyt Savis sinulta, että onko Raamattu Jumalan Sanaa ja siten Totuus ?

Sitten seuraava kysymys:

Siis:

Vastaatko näihin VIIMEINKIN !

Kiitos !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Voi Savis sinua TAAS kerran !

Väärien todistusten antaminen lähimmäisestä on syntiä !!!

Sitä sinä tuossa viimeisessä viestissäsi teit jo oikein urakalla !!!

Mutta niinhän se on aina ollut kaltaistesi kohdalla, että ihan kuten fariseukset ja kirjanoppineetkin huusivat Jeesukselle, niin sinäkin minulle !

Joh. 8:48 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"

Joh. 10:20 Ja useat heistä sanoivat: "Hänessä on riivaaja, ja hän on järjiltään; mitä te häntä kuuntelette?"

Ihan sama tapa ja tyyli on sinullakin Savis !

Valheita ja herjaamista vain !

Katso nyt viimeinkin eteesi ja mieti sitä, mihin tuo sinun tiesi oikein vie !

Se näet on näin, kuin Sana sanoo:

9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.

Lue Savis kunnolla tuo Sananpaikka !!!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Olet pitkään penännyt minulta tietoa ns. "tulella kastamisesta", kun sitä sinä itse et käsitä ollenkaan !

Olen tietoisesti kieltäytynyt sitä sinulle opettamasta, jotta et sitten alkaisi pullistelamaan sillä tiedolla ja esittämään ylen tietäväistä !!!

Mutta nyt annan sinulle yhden Raamatunpaikan, jonka kyllä pitäisi jo avata se asia tyhmemmällekin / ymmärtämättömällekin:

Mal. 3:3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.

No, niin !

Mutta toisaalta se Savis on niinkin, että jos sinä edes vain seuraisit Herraa Jeesusta ja Hänen esimerkkiään, niin olisit jo kymmeniä vuosia sitten tämän asian käsittänyt !

Lisäksi se asia kerrotaan Raamatussa niin selvästi ja niin useassa kohtaa !

Mutta kun et ole saanut opetusta Pyhältä Hengeltä, etkä ole elänyt Hengen pyhityksessä, niin ethän sinä edes näitä perus asioita voi käsittää !

Voi voi voi !

• Anonyymi kirjoitti:

Olet pitkään penännyt minulta tietoa ns. "tulella kastamisesta", kun sitä sinä itse et käsitä ollenkaan !

Olen tietoisesti kieltäytynyt sitä sinulle opettamasta, jotta et sitten alkaisi pullistelamaan sillä tiedolla ja esittämään ylen tietäväistä !!!

Mutta nyt annan sinulle yhden Raamatunpaikan, jonka kyllä pitäisi jo avata se asia tyhmemmällekin / ymmärtämättömällekin:

Mal. 3:3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa.

No, niin !

Mutta toisaalta se Savis on niinkin, että jos sinä edes vain seuraisit Herraa Jeesusta ja Hänen esimerkkiään, niin olisit jo kymmeniä vuosia sitten tämän asian käsittänyt !

Lisäksi se asia kerrotaan Raamatussa niin selvästi ja niin useassa kohtaa !

Mutta kun et ole saanut opetusta Pyhältä Hengeltä, etkä ole elänyt Hengen pyhityksessä, niin ethän sinä edes näitä perus asioita voi käsittää !

Voi voi voi !

Voi vottele vaan itselle kun et ole antanut vieläkään tietoa mitä Pyhä Henki on sinua opettanut mitä Tulella kastaminen tarkoittaa mikä sinä valehtelit että Hän ON opettanut ? Mutta kun ei mikä selitystä ole tullut niin valehtelija pysyt siihen asti kun kerrot meille mitä tarkoittaa Tulella kastaminen . Minä kyllä sen selitti Pyhästä Hengestä mutta saatanalle se ei kelpaa.. Ja se on täysin ymmärrettävä..

• Muistammeko että Jeesus sanoi että kohta näiten päivien jälkeen Hän kastaa !!

Apt. 1
      5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen.

Muistammeko että Johannes sanoi että Jeesus kastaa TULELLA ??

Matt. 3:11

Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

Mark. 9:49

Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

YMMÄRTÄÄKÖ KAIKKI KUKA TUO VÄKEVÄ JOKA VÄKEVÄLLÄ KASTAA JOKAINEN JOKA NIIN TAHTOO KOSKA HÄN EI PETÄ NIINKUIN IHMISET PETTÄÄ AINA. EIKÄ MUUTA VOI.. !!

Luuk. 3:16

niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.

SIIS TULELLA ,,, OTTAKAA SITÄ TULTA VASTAAN !!

• Anonyymi

Höpö höpö Savis !

Muille nuoremmille uskoville jaan nyt asian !

Tulella kastaminen tarkoittaa KÄRSIMYKSIÄ, joilla Jumala kasvattaa ja koulii Rakkaimpia lapsiaan !

Eli se Raamatunpaikka oli siis aivan selvä sille, joka kulkee Tiellä, eli seuraa Kristusta ja Hänen omaa tietään !

Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

Jumala siis johdattaa rakkaimmat lapsensa kärsimysten tielle ja sitä kautta vain uskova puhdistuu ja pyhittyy, kuten jo tuossa Malakian paikassa sanottiinkin !

Mutta Savis ei ole koskaan sen vertaa saanut vielä opetusta eikä kypsynyt, että olisi tämän perusasian edes tajunnut !!!

Saviksesta ja hänen kaltaistaan Raamattu kertookin oikein:

!!!
        !!!

Näin ajan myötä väärät erottuvat seurakunnissa !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö Savis !

Muille nuoremmille uskoville jaan nyt asian !

Tulella kastaminen tarkoittaa KÄRSIMYKSIÄ, joilla Jumala kasvattaa ja koulii Rakkaimpia lapsiaan !

Eli se Raamatunpaikka oli siis aivan selvä sille, joka kulkee Tiellä, eli seuraa Kristusta ja Hänen omaa tietään !

Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.

1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

Jumala siis johdattaa rakkaimmat lapsensa kärsimysten tielle ja sitä kautta vain uskova puhdistuu ja pyhittyy, kuten jo tuossa Malakian paikassa sanottiinkin !

Mutta Savis ei ole koskaan sen vertaa saanut vielä opetusta eikä kypsynyt, että olisi tämän perusasian edes tajunnut !!!

Saviksesta ja hänen kaltaistaan Raamattu kertookin oikein:

!!!
        !!!

Näin ajan myötä väärät erottuvat seurakunnissa !!!

Jahas siinä nähdään rakas vihollinen ettet saa mitään Pyhästä Hengestä opetusta vaan syötät mitä toinen henki sinulle syöttää. !! Ei mitään puhe tulesta noissa kärsimyspaikkoissa mitä sä Pyhästä Raamatusta ulkomuistista syötät ..

Oikeissa Herätyksissä joutuu uskova siihen Tulen joka puhdistaa Verellä ihminen aivan putipuhdas ja tulee Jumalalle kelvollinen. Sitäkään et tiennyt.. Sitä Jumalan Voima. Tämä ihan Tuli siis VerenVoima tekee ihmisissä kun hän joutuu Jumalan Tuleen.

Etkö tiennyt edes sitä että tuo esikuvallinen puhe >> Mal. 3:3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa. << PUHUU RISTISTÄ TUO IHANA KUOLEMA MIKÄ SAAMME KOKEA PYHÄSSÄ HENGESSÄ MAAN PÄÄLLÄ JOTKA HALUAVAT SEURATA JEESUSTA !!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Jahas siinä nähdään rakas vihollinen ettet saa mitään Pyhästä Hengestä opetusta vaan syötät mitä toinen henki sinulle syöttää. !! Ei mitään puhe tulesta noissa kärsimyspaikkoissa mitä sä Pyhästä Raamatusta ulkomuistista syötät ..

Oikeissa Herätyksissä joutuu uskova siihen Tulen joka puhdistaa Verellä ihminen aivan putipuhdas ja tulee Jumalalle kelvollinen. Sitäkään et tiennyt.. Sitä Jumalan Voima. Tämä ihan Tuli siis VerenVoima tekee ihmisissä kun hän joutuu Jumalan Tuleen.

Etkö tiennyt edes sitä että tuo esikuvallinen puhe >> Mal. 3:3 Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa. << PUHUU RISTISTÄ TUO IHANA KUOLEMA MIKÄ SAAMME KOKEA PYHÄSSÄ HENGESSÄ MAAN PÄÄLLÄ JOTKA HALUAVAT SEURATA JEESUSTA !!

Höpö höpö Savis !

Tässä nyt näkyy sinun oma syvä ymmärtämättömyytesi !

Sulatukseen tarvitaan TULTA !

Epäpuhteudet poistuvat vain TULELLA !

Eli kärsimyksien kautta Jeesus tehtiin täydelliseksi !!!

Sille Tielle Jeesus on Tien viitoittanut, mutta sitähän sinä et kulje, vaan ihan vastakkaista tietäsi vain !

Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

Vain TULI eli kärsimykset siis jalostavat ja pyhittävät Jumalan rakkaita lapsia ja vain kärsimysten, eli TULEN kautta puhdistumme oikeasti !

Tulella eli kärsimyksien kautta jopa Kristus tehtiin täydelliseksi !

Mutta eihän toista tietä kulkeva tälläisiä voi edes käsittää, vaan kulkee ihan toista tietä, kuin Jeesuksen itsensä viitoittamaa kärsimysten , eli tulella kastamisen Tietä !

Tällä kärsimysten Tiellä ihminen vähenee ja Kristus kasvaa, eli me pienenemme, jolloin Kristus meissä saa enemmän tilaa !

Me kasvamme siis PIENUUTEEN !

Mutta Savis, sinun tielläsi pyritään SUURUUTEEN, jopa tulemaan Jumalaksi eli synnittömäksi, kuten siis menestysteologia sinua ohjaa, EI pienuuteen ja vähenemään, vaan suuruuteen ja rikastumaan väärin !

Eli aivan vastakkainen tie on sinulla siis !

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin ja Savis !

Luetaanko taas kerran Sanaa ja mitä se sanookaan ???

Jes. 48:10 Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta, minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.

Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

Miten suolataan tulella ?

Kemian tunneilla suolaliuosta tulella kuumennettiin niin kauan, että vesi haihtui ja vain suola lopulta jäi pohjalle !

Tulen eli siis kärsimysten kautta ja avulla poistuvat vain epäpuhtaudet ja tulella vain saadaan kullasta puhdasta !

Raamatussa on paljon näitä erilaisia "kuvia" jotka siis kertovat uskovan kokemista kärsimyksistä ja niiden tarpeellisuudesta uskovan kasvussa ja pyhittymisessä !

Sana sanoo jopa näinkin:

6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

Tämä sanoma siis on täysin selvää, mutta sinulta Savis siis täysin piilossa !!!

Mitä se tuon Raamatunkohdan mukaan kertoo sinusta Savis ???

Luetko:

7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja Savis !

Luetaanko taas kerran Sanaa ja mitä se sanookaan ???

Jes. 48:10 Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta, minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.

Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

Miten suolataan tulella ?

Kemian tunneilla suolaliuosta tulella kuumennettiin niin kauan, että vesi haihtui ja vain suola lopulta jäi pohjalle !

Tulen eli siis kärsimysten kautta ja avulla poistuvat vain epäpuhtaudet ja tulella vain saadaan kullasta puhdasta !

Raamatussa on paljon näitä erilaisia "kuvia" jotka siis kertovat uskovan kokemista kärsimyksistä ja niiden tarpeellisuudesta uskovan kasvussa ja pyhittymisessä !

Sana sanoo jopa näinkin:

6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

Tämä sanoma siis on täysin selvää, mutta sinulta Savis siis täysin piilossa !!!

Mitä se tuon Raamatunkohdan mukaan kertoo sinusta Savis ???

Luetko:

No se nyt on niin tavallista että saatana yrittää poista Risti . Niin kuin on käytäntö hyvin pitkälle tänä päivänä ja mihin uuskarismaattisen hengen on saanut ja pyritty saaman uskovaiset tekemään niinkuin myös on rakas vihollisen elämässä joka on vaihtanut kuritus ristin tilalle.
        Mutta ilman Ristinkuolema ei tulee kenelle Puhdistus ja Voitto ja siinä Ristillä oli kyllä Jeesuskin Tulessa ja sanoi ettei opetuslapset sitä tuli kestää nyt, kun oli vanha liitto. Mutta nyt Uudessa Liitossa ON Mahdollisuudet ihan eri . Kun Jeesus on mennyt edeltä ja avannut reittinmiten päästään Hänessä ahtaan porttin läpi.
        Voi voi kun taistelet Ristinkuoleman vastaan ja tarjoat kärsimystä ja kuritusta tilalle..

Matt. 20:22

Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle: "Voimme".

Opetuslapset ajatteli pystyvän noin vaan kestä tuli . huh huh

• Anonyymi

Vuoden paras: >>>silloinhan Kristus kuoli TURHAAN . . .

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

No se nyt on niin tavallista että saatana yrittää poista Risti . Niin kuin on käytäntö hyvin pitkälle tänä päivänä ja mihin uuskarismaattisen hengen on saanut ja pyritty saaman uskovaiset tekemään niinkuin myös on rakas vihollisen elämässä joka on vaihtanut kuritus ristin tilalle.
        Mutta ilman Ristinkuolema ei tulee kenelle Puhdistus ja Voitto ja siinä Ristillä oli kyllä Jeesuskin Tulessa ja sanoi ettei opetuslapset sitä tuli kestää nyt, kun oli vanha liitto. Mutta nyt Uudessa Liitossa ON Mahdollisuudet ihan eri . Kun Jeesus on mennyt edeltä ja avannut reittinmiten päästään Hänessä ahtaan porttin läpi.
        Voi voi kun taistelet Ristinkuoleman vastaan ja tarjoat kärsimystä ja kuritusta tilalle..

Matt. 20:22

Mutta Jeesus vastasi ja sanoi: "Te ette tiedä, mitä anotte. Voitteko juoda sen maljan, jonka minä olen juova?" He sanoivat hänelle: "Voimme".

Opetuslapset ajatteli pystyvän noin vaan kestä tuli . huh huh

Sinä Savis olet uuskarismaattisten menestysteologian eksyttämä !

Minä vastustan sinun omaksumiasi menstysteologian kulmakivi oppeja, kuten "synnittömyys oppi" !

Mutta sinä olet mennyt syömään sen syötteineen koukkuineen ja jopa kohoineen asti kitusiisi !

Eli katso Savis vain sinne peiliin, sieltä se eksytetty löytyy !

Sinua onkin ollut helppoa eksyttää, koska oma Raamatun tuntemuksesi on aivan olematonta, kuten tämäkin ketju taas on asian paljaatanut selvääkin selvemmin !

Siis ihan perusasiatkin ja pohja ja perusta on sinulta kateissa !

Et tiennyt edes tätä perus asiaa, vaan höpötit järjettömyyksiä jo aloituksessasi:

Nyt et tiennyt edes sitä, mitä "tulella kastaminen" oikeasti on ja tarkoittaa !!!

Vaikka Herraa seuraavalla uskovalla pitäisi olla jo omakohtaista kokemusta asiasta ja siten varma tieto, joka ei perustu enää luulo "tietoon" vaan uskova siis on ELÄNYT ASIAN TODEKSI !!!

Sinä Savis väität olleesi jo kymmeniä vuosia uskoassa, mutta silti sinulla ei ole tietoa ,eikä myöskään kokemusta koko asiasta !

Mutta eiväthän menestysteologiaan uskovat eksytetyt hyväksy mitään saarnaa uskovalle erittäin tarpeellisista kärsimyksistä, he kieltävät koko asian tyystin !

He näet haluavat vain himoissaan mainetta ja kunniaa ja mammonaa ja olla Jumalan kiiltävä haarniskaisia sotureita, eli halu on vain SUURENTUA !

Mutta Pyhän Hengen pyhitystyö vie heikkouteen ja pienuuteen ja vähenemiseen ja kurjuuteen köyhyyteen kärsimyksiin...........

Siis kaksi aivan eri suuntaa !!!

Kumman Tien Jeesus itse viitoitti ???

Kumpaa kulki Paavali ja Johannes Hänen perässään ???

2. Kor. 12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

Mutta kukin siis itse valitsee tiensä !!!

Nyt kyllä kannattaisi miettiä sitä kunnolla, että kumpaa tietä haluaa kulkea ja mihin se vie !!!

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä Savis olet uuskarismaattisten menestysteologian eksyttämä !

Minä vastustan sinun omaksumiasi menstysteologian kulmakivi oppeja, kuten "synnittömyys oppi" !

Mutta sinä olet mennyt syömään sen syötteineen koukkuineen ja jopa kohoineen asti kitusiisi !

Eli katso Savis vain sinne peiliin, sieltä se eksytetty löytyy !

Sinua onkin ollut helppoa eksyttää, koska oma Raamatun tuntemuksesi on aivan olematonta, kuten tämäkin ketju taas on asian paljaatanut selvääkin selvemmin !

Siis ihan perusasiatkin ja pohja ja perusta on sinulta kateissa !

Et tiennyt edes tätä perus asiaa, vaan höpötit järjettömyyksiä jo aloituksessasi:

Nyt et tiennyt edes sitä, mitä "tulella kastaminen" oikeasti on ja tarkoittaa !!!

Vaikka Herraa seuraavalla uskovalla pitäisi olla jo omakohtaista kokemusta asiasta ja siten varma tieto, joka ei perustu enää luulo "tietoon" vaan uskova siis on ELÄNYT ASIAN TODEKSI !!!

Sinä Savis väität olleesi jo kymmeniä vuosia uskoassa, mutta silti sinulla ei ole tietoa ,eikä myöskään kokemusta koko asiasta !

Mutta eiväthän menestysteologiaan uskovat eksytetyt hyväksy mitään saarnaa uskovalle erittäin tarpeellisista kärsimyksistä, he kieltävät koko asian tyystin !

He näet haluavat vain himoissaan mainetta ja kunniaa ja mammonaa ja olla Jumalan kiiltävä haarniskaisia sotureita, eli halu on vain SUURENTUA !

Mutta Pyhän Hengen pyhitystyö vie heikkouteen ja pienuuteen ja vähenemiseen ja kurjuuteen köyhyyteen kärsimyksiin...........

Siis kaksi aivan eri suuntaa !!!

Kumman Tien Jeesus itse viitoitti ???

Kumpaa kulki Paavali ja Johannes Hänen perässään ???

2. Kor. 12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.

Mutta kukin siis itse valitsee tiensä !!!

Nyt kyllä kannattaisi miettiä sitä kunnolla, että kumpaa tietä haluaa kulkea ja mihin se vie !!!

Näinkö sä sitten rakas vihollinen yrität mitätöidä Ristinkuolema ja siitä kautta ainoa mahdollisuus pelastua ?

• Savis kirjoitti:

Näinkö sä sitten rakas vihollinen yrität mitätöidä Ristinkuolema ja siitä kautta ainoa mahdollisuus pelastua ?

Siis tekemällä minut rakas vihollinen,, uuskarismaattinen ja menestysteologinen , kun olen ja vaikka olen päässyt karkuun siitä hengestä jo yli 30 v sitten niinkuin Ville Tampio ja Mauno Mattila ja monet muut . hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii olet naurettava siinä raivoissa ja vihassa..

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Siis tekemällä minut rakas vihollinen,, uuskarismaattinen ja menestysteologinen , kun olen ja vaikka olen päässyt karkuun siitä hengestä jo yli 30 v sitten niinkuin Ville Tampio ja Mauno Mattila ja monet muut . hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii olet naurettava siinä raivoissa ja vihassa..

Älä lausu vääriä todistuksia lähimmäsestäsi !!!

En ole vihollisesi, vaikka sinä itse pidät minua vihollisenasi !

Minä en vihaa enkä raivoa, minä lähinnä säälin sinua, kun olet niin syvällä noissa menestysteologian eksytyksissäsi, että et itse edes näe sitä todellisuutta, jossa sinä itse elät, syvällä suossasi / hukkumaisillasi jopa !

Sillä minussa vaikuttavaa Pyhää Henkeä sinä väität saatanaksi !

Se on todella vakava asia Savis !

Matt. 12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en vihaa enkä raivoa, minä lähinnä säälin sinua, kun olet niin syvällä noissa menestysteologian eksytyksissäsi, että et itse edes näe sitä todellisuutta, jossa sinä itse elät, syvällä suossasi / hukkumaisillasi jopa !

Matt. 12:32 Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa.

Nellie Oleson, the Queen of Self-righteousness, strikes again!!! :D :D :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nellie Oleson, the Queen of Self-righteousness, strikes again!!! :D :D :D

Sinä olet yhtä pahassa jamassa kuin Savis !

Olet eksytetty niin syvälle harhaoppiisi, että valo ei enää paista sinne !

Siksi säälin sinuakin todella !

Jumalan toive näet on se, ettei yksikään hukkuisi, mutta kun ihminen ITSE valtisee, niin siten ihminen myös vastaa valinnastaan !

Jumala näet ei pakota meitä vaan Hän kutsuu ja tarjoaa pelstusta ihan kaikille !

Mutta kaltaisillesi se vain ei kelpaa, ikävä kyllä, siis sinun itsesi kannalta.

Vaikka sinä kuinka yrittäisit vakuuttaa ja valehdella itse itsellesi, että Jumala pelastaa kaikki, niin se nyt vain ei ole Totuus vaan silkkaa valhetta !

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ! Se vaan on ,, ja sä et sitä edes tiedostaa miten olet vuosia hyökännyt ja syyttänyt toisessa hengessä ja provosoinut ja valehdellut . Mun Ystävät ei tee niin rakas vihollinen. Ne eivät pyri mitätöidä ristinkuoleman tarkoitus ja Voima. Niinkuin sinä. Edelleen on kuolema Voitto vaikka muuta väität ja ylläpidät toista evankeliumia.
        Se on vaarallista nousta Pojan Verta vastaan joka Puhdistaa ihminen kokonaan. Me tiedämme että Isä Rakastaa Poikansa joka on antanut Veren lunnaksi että Uskova pelastuisi ja olen varoittanut sua ,, että et koskisi Herran Veri.
        Koska joka tallaa Pojan Veri , hänelle käy huonosti.
        Hepr. 10:29

kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Niin ! Se vaan on ,, ja sä et sitä edes tiedostaa miten olet vuosia hyökännyt ja syyttänyt toisessa hengessä ja provosoinut ja valehdellut . Mun Ystävät ei tee niin rakas vihollinen. Ne eivät pyri mitätöidä ristinkuoleman tarkoitus ja Voima. Niinkuin sinä. Edelleen on kuolema Voitto vaikka muuta väität ja ylläpidät toista evankeliumia.
        Se on vaarallista nousta Pojan Verta vastaan joka Puhdistaa ihminen kokonaan. Me tiedämme että Isä Rakastaa Poikansa joka on antanut Veren lunnaksi että Uskova pelastuisi ja olen varoittanut sua ,, että et koskisi Herran Veri.
        Koska joka tallaa Pojan Veri , hänelle käy huonosti.
        Hepr. 10:29

kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!

Sinähän se olet väittänyt minussa olevaa Pyhää Henkeä saatanaksi !

En minä !

• Anonyymi kirjoitti:

Sinähän se olet väittänyt minussa olevaa Pyhää Henkeä saatanaksi !

En minä !

Voi voi rakas vihollinen. Jos voisin tehdä jotain sun hyväksi niin tekisin. >>
        Room. 9
        1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele-sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
        2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
        3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,

• Anonyymi
        Savis kirjoitti:

Voi voi rakas vihollinen. Jos voisin tehdä jotain sun hyväksi niin tekisin. >>
        Room. 9
        1 Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele-sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä-
        2 että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni.
        3 Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta,

Se nyt pitää sanoa, että et varmaan mitään !

Minä näet en ota sinun valheellisia opetuksiasi vastaan, vaan pitäydyn Totuudessa !

Jo tämä aloutuksesi kertoi sinun syvästä ymmärtämättömyydestäsi !

" Saitteko Pyhä Henki kun tulitte Uskoon Jeesukseesn ?? "

Jo yksi jae näyttää sen silkaksi valheeksi !

Eli ihminen ei siis voi olla uskossa, jos hänellä ei ole Pyhää Henkeä !

Joten koko kysymys on täysin järjetön !

Ja sinä vielä haluaisit auttaa minua !

Etkä tiennyt edes sitäkään, että mitä Raamatun mukaan on "tulella kastaminen" !

Joten miksi ihmeessä sinä pyrit edes auttamaan minua, kun olet noin totaalisen ymmärtämätön ihan näissä perus asioissakin ???

Missä ihmeen mielikuvitus todellisuudessa sinä oikein elät Savis ?

Tuonkaltaista totuuden kadottamista sanovat terveydenalan ammattilaiset kai jo psykoosiksi.

Siis kun ihminen rakentaa ihan oman mielikuvitus todellisuuden, ja kadottaa todellisuudentajunsa !

Psykoosi on vakava asia !

Jo oireet siihen päin tulee ottaa vaakavasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Se nyt pitää sanoa, että et varmaan mitään !

Minä näet en ota sinun valheellisia opetuksiasi vastaan, vaan pitäydyn Totuudessa !

Jo tämä aloutuksesi kertoi sinun syvästä ymmärtämättömyydestäsi !

" Saitteko Pyhä Henki kun tulitte Uskoon Jeesukseesn ?? "

Jo yksi jae näyttää sen silkaksi valheeksi !

Eli ihminen ei siis voi olla uskossa, jos hänellä ei ole Pyhää Henkeä !

Joten koko kysymys on täysin järjetön !

Ja sinä vielä haluaisit auttaa minua !

Etkä tiennyt edes sitäkään, että mitä Raamatun mukaan on "tulella kastaminen" !

Joten miksi ihmeessä sinä pyrit edes auttamaan minua, kun olet noin totaalisen ymmärtämätön ihan näissä perus asioissakin ???

Missä ihmeen mielikuvitus todellisuudessa sinä oikein elät Savis ?

Tuonkaltaista totuuden kadottamista sanovat terveydenalan ammattilaiset kai jo psykoosiksi.

Siis kun ihminen rakentaa ihan oman mielikuvitus todellisuuden, ja kadottaa todellisuudentajunsa !

Psykoosi on vakava asia !

Jo oireet siihen päin tulee ottaa vaakavasti.

Niin sä et näköjään halua että uskovat saa Pyhä Henki kun rakas vihollinen hyökkäät saatanan kanssa aloituksen vastaan , joka on otettu suoraan Pyhä Raamatusta.

• Anonyymi

Lahkolaiset ja valta roskat!!
      Eikö ole hieno yrittää PELOLLA ohjata ihmisiä ?
      Paskan katkuiset helvetin tulet ja saarnat..apinat prkl..!
      Kukaan teistä ei puhu RAKKAUDESTA,> vaan aina paskaa ihmisen kohtalolle.
      Te saatana saarnaajat olette vihollisia ihmisille !
      Kuka teitä uskoo,kuin heikko ihminen.Joka pää on jo sekoitettu..
      Aina pahaa ihmisen kohtalosta,koskaan ei hyvää !
      amerikan lahkot on tähän just parhaita paskan puhujia,ei Rakkautta vaan pelkoa ja vihaa !

• Anonyymi

Siinäpä hieno malli rakkaudesta puhumisesta.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2765
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2300
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1886
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1620
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      168
      1335
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      282
      1157
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1024
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      233
      938
    Aihe