Kauanko pitää (about, kauanko teillä meni) kun totuitte olemaan napostelematta jatkuvasti herkkuja? Itsellä tulee naposteltua karkkeja yms päivittäin, ja mietin, että jos sinnillä koittais olla ilman, niin milloin ei ole enää niin tuskaista? :O
Huonosti muotoiltu kysymys, toivottavasti tajusitte.
Napostelu (karkit + sipsit) - totuttelu olemaan ilman?
32
25886
Vastaukset
- grrrrrrrrr
karkin määrästä, miten paljon kroppa on tottunut saamaan sokeria, sen se vaatii jonkun aikaa. Ekat pari päivää on pahimmat, mutta kun ne pitää tiukasti, niistä tulee tsemppiä jatkoon...hmm..helposti ilman, oliskohan viisi päivää..?
- Hipsu
Jos on tottunut syömään _paljon_ karkkia sipsejä. Tyyliin 400g sipsejä / viikko karkkia melkei 200g / päivä :P Ei tosin aina mutta liian usein.
- Iiris
Hipsu kirjoitti:
Jos on tottunut syömään _paljon_ karkkia sipsejä. Tyyliin 400g sipsejä / viikko karkkia melkei 200g / päivä :P Ei tosin aina mutta liian usein.
kuin luulisi, tiedän kokemuksesta. Osta ksylitolipurukumia aluksi. Otat sitä palan, kun oikein makea himottaa. Sen pureminen myös helpottaa. Hedelmiä ja marjoja voit myös syödä. Kun alkuun pääset, alat iloita siitä, ettet ole napostelukoukussa. Ja jos olet paljon napostellut, sen pois jättäminen myös laihduttaa varmasti. Saat elämäntapamuutoksen aikaan, joka myös auttaa pitämään painon kurissa, ei tule jojoilmiötä. Onnea ja rohkeutta!! Anna itsellesi tilaisuus.
- hapsi
Iiris kirjoitti:
kuin luulisi, tiedän kokemuksesta. Osta ksylitolipurukumia aluksi. Otat sitä palan, kun oikein makea himottaa. Sen pureminen myös helpottaa. Hedelmiä ja marjoja voit myös syödä. Kun alkuun pääset, alat iloita siitä, ettet ole napostelukoukussa. Ja jos olet paljon napostellut, sen pois jättäminen myös laihduttaa varmasti. Saat elämäntapamuutoksen aikaan, joka myös auttaa pitämään painon kurissa, ei tule jojoilmiötä. Onnea ja rohkeutta!! Anna itsellesi tilaisuus.
Kiitos tsemppauksesta. Ainakin nämä kaksi viikkoa pyrin olemaan täysin ilman napostelua. Tiukkaa tekee jo nyt, ensimmäinen päivä ilman naopstelua sairaaladieetillä :P
- Emmi
hapsi kirjoitti:
Kiitos tsemppauksesta. Ainakin nämä kaksi viikkoa pyrin olemaan täysin ilman napostelua. Tiukkaa tekee jo nyt, ensimmäinen päivä ilman naopstelua sairaaladieetillä :P
...tai ainakin napostelun tarpeeseen. Kun kroppa ei saa tarvitsemiaan ravinteita ja energiaa, tulee kova äkillinen tarve saada hiilareita tiivistyneessä muodossa = sokeria, karkkia. Heikotuksen hetkenä sitä kahmii siis helposti karkkia helpottaakseen elimistön energiavajetta.
Jätä ihmeessä se sairaaladieetti, jos elimistön pitää säästöliekillä hidastuu myös aineenvaihdunta ja se jos joku lihottaa. Pienet, terveelliset ateriat aina 3 tunnin välein pitävät nälän ja napostelutarpeen poissa! Itse syön 5-6 pientä ateriaa päivässä eikä napostelutarvetta ole. Karkkia en ole syönyt tai edes kaivannut kolmeen kuukauteen!
Aamiaiseksi vedän maustamatonta jugurttia, marjoja ja mysliä. Kolmen tunnin päästä siitä lounaaksi yleensä kalaa ja kasviksia, kanasalaattia yms. kevyttä ja sen kanssa ruisleipää raejuustoa. Taas kolme tuntia ja välipala, vaikkapa ruisleipää paprikalla ja juustolla ja hedelmä, teetä. Illalliseksi lounaan tapainen kevyt ruoka, tänään uusia perunoita ja silakkapihvejä. Iltapalaksi vaikkapa rahkaa ja hedelmä. Kolmessa kuukaudessa on tällä kolmen tunnin välein syömisellä lähtenyt 12 kiloa, eikä lähtöpainonikaan ollut mikään hehto - 70, nyt 58! lenkillä käyn kolmasti viikossa. En enää roskaruokaan koskisikaan, eikä karkkia ja sipsejä yksinkertaisesti tee mieli.
Uskoisin siis, että jos jätät pikadieetit ja alat vaan ruokkimaan itseäsi terveellsesti riittävän usein, aineenvaihduntasi kiihtyy, rasva palaa paremmin ja naposteluvimma laantuu. Tässä vaan siis mun näkemys, itse tietenkin tiedät mitä tietä haluat kulkea.
Tsemiä! - naksu
Emmi kirjoitti:
...tai ainakin napostelun tarpeeseen. Kun kroppa ei saa tarvitsemiaan ravinteita ja energiaa, tulee kova äkillinen tarve saada hiilareita tiivistyneessä muodossa = sokeria, karkkia. Heikotuksen hetkenä sitä kahmii siis helposti karkkia helpottaakseen elimistön energiavajetta.
Jätä ihmeessä se sairaaladieetti, jos elimistön pitää säästöliekillä hidastuu myös aineenvaihdunta ja se jos joku lihottaa. Pienet, terveelliset ateriat aina 3 tunnin välein pitävät nälän ja napostelutarpeen poissa! Itse syön 5-6 pientä ateriaa päivässä eikä napostelutarvetta ole. Karkkia en ole syönyt tai edes kaivannut kolmeen kuukauteen!
Aamiaiseksi vedän maustamatonta jugurttia, marjoja ja mysliä. Kolmen tunnin päästä siitä lounaaksi yleensä kalaa ja kasviksia, kanasalaattia yms. kevyttä ja sen kanssa ruisleipää raejuustoa. Taas kolme tuntia ja välipala, vaikkapa ruisleipää paprikalla ja juustolla ja hedelmä, teetä. Illalliseksi lounaan tapainen kevyt ruoka, tänään uusia perunoita ja silakkapihvejä. Iltapalaksi vaikkapa rahkaa ja hedelmä. Kolmessa kuukaudessa on tällä kolmen tunnin välein syömisellä lähtenyt 12 kiloa, eikä lähtöpainonikaan ollut mikään hehto - 70, nyt 58! lenkillä käyn kolmasti viikossa. En enää roskaruokaan koskisikaan, eikä karkkia ja sipsejä yksinkertaisesti tee mieli.
Uskoisin siis, että jos jätät pikadieetit ja alat vaan ruokkimaan itseäsi terveellsesti riittävän usein, aineenvaihduntasi kiihtyy, rasva palaa paremmin ja naposteluvimma laantuu. Tässä vaan siis mun näkemys, itse tietenkin tiedät mitä tietä haluat kulkea.
Tsemiä!Moi!
Itelläkin oli sama ongelma. Ratkaisin sen yksinkertaisesti lenkkeilemällä, aina kun teki mieli napostella menin lenkille. Irrottautuminen vei vain vajaan viikon! :)
Jos on ihan pakko saada napostella jotain niin kokeile näkkäriä. Ja jos laihtua haluat niin ehdottomasti jätä vaalea leipä kokonaan! Paista ruoka öljyssä, ei rasvassa. Puolet ruokalautasesta pitäisi olla salaattia ja toinen puoli "kunnon" ruokaa. Toimii oikeesti! Itse ennen 75 kg nyt 58 kg! - carBo
Emmi kirjoitti:
Tsemiä!yhdyn.
- 58kg
Emmi kirjoitti:
Tsemiä!Olipa harvinaisen hyvä vastaus, sopivan perusteellinen ja käytäntöön soveltamista helpottaa annettu esimerkki. Olen erittäin samaa mieltä ja kannatan lämpimästi tätä menetelmää "dieettien" sijaan. Paras puoli on se että noin voi jatkaa loppuelämänsä, joten paino myös mahdollista pitää alhaalla. Sairaaladieetillä tuskin pystyt olemaan montaa kymmentä vuotta, jolloin ruokailutottumuksen muuttuvat dieetin jälkeen helposti yhtä lihottaviksi kuin aikaisemminkin.
Onneksi olkoon Emmi pudotuksestasi! - kokonaan rasvaa
naksu kirjoitti:
Moi!
Itelläkin oli sama ongelma. Ratkaisin sen yksinkertaisesti lenkkeilemällä, aina kun teki mieli napostella menin lenkille. Irrottautuminen vei vain vajaan viikon! :)
Jos on ihan pakko saada napostella jotain niin kokeile näkkäriä. Ja jos laihtua haluat niin ehdottomasti jätä vaalea leipä kokonaan! Paista ruoka öljyssä, ei rasvassa. Puolet ruokalautasesta pitäisi olla salaattia ja toinen puoli "kunnon" ruokaa. Toimii oikeesti! Itse ennen 75 kg nyt 58 kg!mutta terveellisemmässä muodossa, öljystä riippuen, joten ei sitäkään kannata kohtuuttomasti hulvata pannulle. teflonilla paistaa öljyttäkin.
- Mats
Emmi kirjoitti:
Tsemiä!Hyvin kirjoitettu!
Tässä muutama vinkki lisää.
Mikäli ei pysty hahmottamaan missä suhteessa lisukkeita (esim. perunaa, riisiä), lihaa (kala,kana,nauta...) ja vihanneksia niin hyvä tapa on seuraava:
Laita ensin lautaselle vihannekset ja salaatti. Tähän katoaa puolet lautasesta. Toiselle neljännekselle laitat lisukkeet ja viimeiselle neljännekselle liha tms.
Yksi lautasellinen ruokaa riittää yleensä kunhan muistat syödä HITAASTI ja NAUTISKELLEN. Tähän löytyy hyvä keino jos ei muuten onnistu. Leikkaa normaalia pienenmpiä paloja. Palat tulisi olla ns. "prinsessapaloja" tarkoittaen että palan koko on niin pieni että sen pystyy nielemään vaivatta kokonaisena. Tätä et kuitenkaan tee vaan pureskelet normaalisti.
Mikäli nälkää edelleen jää syö enemmän vihanneksia.
Söin aikoinaan paljon makeisia. Muistaakseni kromi tabut(ostettavissa apteekissa) auttoi makean himoon.
Tsemiä! - Paukku
Emmi kirjoitti:
Tsemiä!Onneks olkoon vaan laihtumisen johdosta... !
Hienoo... Pitää varmaan munki ottaa niskasta kii ja syödä terveellisemmin ku nyt syön oikeestaan vaan töissä, enkä välttämättä muuten ollenkaa, niin ei painokaa lähde ku on säästöliekillä....
- lard ass :,(
Munkin tekee mieli jatkuvasti kaikkee hyvää! 4 kuukautta sitten painoin vielä 58kg, nyt painan 68kg...Mua ihan tosissaan hirvittää ajatuskin siitä, että oon niinkin pienessä ajassa lihonu 10kg! Eilen päätin, että nyt sen täytyy loppua! Oikeesti, ei herranjumala...
Enää mulla ei mee edes mun "vanhat" housut jalkaan ja se vasta harmittaa...ja raskausarpia on ilmestyny vyötärölle, rintoihin ja sisäreisiin ja tiedän, että ne on ikuisia. Oikeesti...ihan itkettää...:,(- Hipsu
Sama täällä.
Neuvojille iso kiitos, itse asiassa tiedän tuon itsekin varsin hyvin. Sairaaladieettiä koitan pitää ns. "lähtölaukauksena", jospa vähän tsemppais kun/jos pari kiloa lähtee -> sitten ehkä helpompi siirtyä terveelliseen elämään. (Tarviin heikon itsekurin takia tämmöisen erittäin tiukan ohjeistuksen, ilman mitään vaikeita reseptejä. ) - semiram
Hipsu kirjoitti:
Sama täällä.
Neuvojille iso kiitos, itse asiassa tiedän tuon itsekin varsin hyvin. Sairaaladieettiä koitan pitää ns. "lähtölaukauksena", jospa vähän tsemppais kun/jos pari kiloa lähtee -> sitten ehkä helpompi siirtyä terveelliseen elämään. (Tarviin heikon itsekurin takia tämmöisen erittäin tiukan ohjeistuksen, ilman mitään vaikeita reseptejä. )itselläni oli aivan sama ongelma, mutta pakotin itseni olemaan 2 viikkoa ilman mitään ylimääräistä ja turhaa syötävää. sen jälkeen ei enää edes halua katkaista pitkään jatkunutta karkki- yms. lakkoa.
- grrrrrrrrr
Hipsu kirjoitti:
Sama täällä.
Neuvojille iso kiitos, itse asiassa tiedän tuon itsekin varsin hyvin. Sairaaladieettiä koitan pitää ns. "lähtölaukauksena", jospa vähän tsemppais kun/jos pari kiloa lähtee -> sitten ehkä helpompi siirtyä terveelliseen elämään. (Tarviin heikon itsekurin takia tämmöisen erittäin tiukan ohjeistuksen, ilman mitään vaikeita reseptejä. )Paljon hyviä vinkkejä on tullut. Itsekin olen hitaan muutoksen, josta tulee elämäntapa kannalla, en dieettien, joita noudatetaan kuukausi ja sitten taas lihotaan.
Oma muutokseni alkoi sillä, että lopetin syömisen ja lukemisen/tv:n katselun yhtä aikaa. Syöminen pitää tehdä yksinään, ruokapöydän ääressä. Näin pienestä lähti tsemppi ja motivaatio, seitsemän kiloa tippui talven aikana.
Lounaalla puolet annoksesta kannattaa ottaa salaattia (sen kun vain latoo salaattia ruokalassa, helppo muutos)
Tuli mieleen, että sipsit voi korvata poppareilla. Niissä niin runsaasti kuituja ja protskuja, jotka täyttävät mahaa, eivätkä kauheasti lihota, jos ei nyt järjettömiä määriä syö. Eipä niitä paljon pystykään syömään, yks mikropoppari pussi, 85 g on maksimi ainakin mulle:) - `Tiuti´
grrrrrrrrr kirjoitti:
Paljon hyviä vinkkejä on tullut. Itsekin olen hitaan muutoksen, josta tulee elämäntapa kannalla, en dieettien, joita noudatetaan kuukausi ja sitten taas lihotaan.
Oma muutokseni alkoi sillä, että lopetin syömisen ja lukemisen/tv:n katselun yhtä aikaa. Syöminen pitää tehdä yksinään, ruokapöydän ääressä. Näin pienestä lähti tsemppi ja motivaatio, seitsemän kiloa tippui talven aikana.
Lounaalla puolet annoksesta kannattaa ottaa salaattia (sen kun vain latoo salaattia ruokalassa, helppo muutos)
Tuli mieleen, että sipsit voi korvata poppareilla. Niissä niin runsaasti kuituja ja protskuja, jotka täyttävät mahaa, eivätkä kauheasti lihota, jos ei nyt järjettömiä määriä syö. Eipä niitä paljon pystykään syömään, yks mikropoppari pussi, 85 g on maksimi ainakin mulle:)Entäs mitä minun pitäisi tehdä, kun en syö karkkeja oikeastaan ollenkaan, mutta suolasia (kuten sipsejä dippikastikkeella, poppareita, pähkinöitä...) tulee syötyä parikertaa viikossa? En ole lihava, oikeastaan melkein liian laiha, joten kyse ei ole painosta, vaan haluaisin vain parantaa terveyttäni. Jotenkin vain tarvitsen naposteltavaa kun katson telkkaria tai luen. Täällä on puhuttu niistä tapleteista jotka auttaa makean nälkään, mutta onko mitään mikä auttaisi suolasta himoitsevia?
- laiha ihminen
Laihduin 8 viikossa 9kg,kun aloin ahkerasti lenkkeillä 8 km joka aamu tai ilta.Kirjoitin kaikki mitä söin vihkoon.Siihen ei ilikiä kirjoittaa esim.yksi suklaalevy(oli minun suurta herkkua) ja omatunto ei anna jättää kirjoittamatta eli jätin suklaansyömättä.Neuvo. -osta vihko -laita päivämäärä -laita painosi -kirjota kaikki mitä syöt -laita liikuntasi. YLLÄTYT.Tällä saat psyykattyä ihtesi.
- Nimetön
turhasta napostelusta pääsee eroon, se vain vaatii KOVAA tahdon lujuutta. Itselläni meni pari kolme kuukautta ja laihduin liikunnan avulla noin 6 kiloa kevään aikana (tammi-toukokuu). Kun napostelusta pääsee eroon, niin kaikki makea suorastaan ällöttää. Tsemppiä!
- JJH
Olen istunut leffateattereissa vuosittain jo 60-luvulta lähtien.
Katsojakunnan käyttäytymisen muutos on ollut valtava.
Ennen riitti pelkkä elokuva, mutta nyt katsomoon kannetaan jo muovipusseissa kaikkea mahdollista naposteltavaa ja nassutettavaa sekä juomia.
On todella raivostuttavaa katsella elokuvaa seläntakana kuuluvan nassutuksen ja rapinan kera.
Tekisi mieli vetää turpiin näitä maiskuttajia !
Mikä helvetti ihmisiä vaivaa ?
Miksi pitää syödä koko ajan ?
Onko olo todellakin aivan orpo, jos suu ei ole jatkuvasti täynnä jotain makeajohdannaista ?
Syövätkö nämä ihmiset vessassa ollessaankin ?
Tämä vaihtelee myös elokuvittain.
Ns. taideleffojen katseleminen on helpompaa.
Nassuttajat loistavat poissaolollaan, enimmäkseen.- jotenkin
vajaa? Elokuvateattereissa kuuluu syödä! En muuten syö karkkia,sipsiä etc. jos ei ole mm. hyvä elokuva.. Se on suuri nautinto saada jotain tehdä samalla kun on hyvä elokuva. Jotenkin siitä puuttuu jotain oleellisen ihanaa, jos ei saa mussuttaa samalla sipsiä ja juoda limua...
Sinä sitten syöt sipsiä ja limpparia silloin kun keskityt pelkästään sipsin syömiseen ja limpparin juontiin?
tsemiä sulle. - Joku raja jossain
jotenkin kirjoitti:
vajaa? Elokuvateattereissa kuuluu syödä! En muuten syö karkkia,sipsiä etc. jos ei ole mm. hyvä elokuva.. Se on suuri nautinto saada jotain tehdä samalla kun on hyvä elokuva. Jotenkin siitä puuttuu jotain oleellisen ihanaa, jos ei saa mussuttaa samalla sipsiä ja juoda limua...
Sinä sitten syöt sipsiä ja limpparia silloin kun keskityt pelkästään sipsin syömiseen ja limpparin juontiin?
tsemiä sulle. - JJH
jotenkin kirjoitti:
tsemiä sulle.Taitaa mennä sinulla pahasti sekaisin asiat.
Elokuvan hyvyys, jota et tarkemmin edes määrittele, saa sinut syömään ja juomaan makeaa eli "ravitsemaan" itsesi täydellä roskalla.
Leukojesi on käytävä samalla kun silmäsi näkevät liikkuvaa kuvaa ???
Minä en jaksaisi syödä makeaa silloinkaan kun en katso leffaa.
En käsitä mikä yhteys näillä asioilla oikein on.
Ilmeisesti on kyseessä henkinen ja fyysinen puutos.
Pahanlaatuinen.
Kansanterveyslaitoshan on jo huolissaan kakkostyypin diabeteksen lisääntymisestä sekä yleisen lihavuuden lisääntymisestä.
Ei ihme.
Ehkä elokuvat joita katsot, ovat niin helvetin huonoja, että aikasi kuluksi olet päättänyt SYÖDÄ!
Ylipäätään käsitys siitä mikä on hyvä elokuva, on haihtunut taivaan tuuliin.
- vuorokaudessa, eli 1,5-2 kg...
Itse pystyin laihduttamaan 200-300 grammaa vuorokaudessa pelkästään ruokailutottumuksia muuttamalla, vain yksi pieni lämmin ruoka, ja kaksi pientä välipalaa, ei makeaa ei mitään rasvaa, ja paino tippuu hyvin. Ikä 16, mies, ja pituus 180. Loput on kiinni kovasta itsekurista.
- rapu
hakemassa apteekista kromitabletteja. niistä on apua makeanhimoon. Makeanhimo ei välttämättä lopu vaan se ainakin vähenee rajusti. Itse oon kokeillu ja hyväksi huomannut.
- man23
Ei siihen tarvitse kuin urheilua peliin. Usein vielä jos ajattelee urheilleessaan vastakkaista sukupuolta niin mieli jostain napostelusta kaikkoaa nopeasti.
Elimistön kun saa tottumaan näillä lisäainemyrkyillä. Ennen olin itse addiktoitunut juomaan light-juomia (PepsiMAX) tuli oikein vedettyä 4x(1,5l) pulloa päivässä. Kunnes vuositolkulla luin artikkelin mitä aspartaami saa aivoissa aikaan. Se kerääntyy aivoihin ja muodostaa siellä eräpesäkkeitä. Aspartaaminkulutus loppui siihen siltä seinältä. - Antti (ehkä)
Minä syön katkkia 1 kerran 1 kuukaudessa.Ei tarvite tollaisia ajatella. :D
- läski
Rupesin seuraan painonvartijoitten ohjelmaa. Herkutella saa jos pysyy pisteissä. Olen laihtunut kilon viikossa suurinpiirtein. Liikunta antaa lisäpinnoja. Napostelen lakua ja diettikarkkeja sekä hapankorppuja. Marengit on myös hyviä. Usko tai älä mut parin viikon sinnin jälkeen olen tullut melkein fanaattiseksi pisteiden laskussa. Kun näkee tulokset niin äkkiä se kyllä pistää ajattelemaan.
- ex napostelija
pari kuukautta menee, sen jälkeen oksettaa ajatuskin moisista kaloripommeista.
- tietäjä iän ikuinen
On olemassa sellaisia luonnon aineita, jotka vähentää makean nälkää. Luontaistuotekaupasta tai apteekista kannattaa kysellä sellasia..
- läskipäät
On Ihan oma vika jos on läski. Läskeistä on turha syyttää "geenejä". Menkää ulos aina kun tekee mieli syödä, niin johan läskit perseenne siitä kutistuvat!!!
- jippo
Omassa karkki/napostelukierteen lopettaessani käytin hampaidenpesua kikkana =)Aina kun teki mieli laittaa jotain herkkuja suuhuni, meninkin pesemään hampaani , ja tahnan kanssa tottakai.Suuhun tuli raikas ja uusi maku, eikä muita makuja tehnyt mieli suuhun laittaa.
- Kengantti
Mulla on sellanen ongelma taas, että kokoajan tekee mieli ruokaa! En syö karkkia enkä muuta makeeta enkä myöskään sipsejä tms. Kuitenkin olen lihonnut 20 kiloa muutaman vuoden aikana. Siis syömättä mitään noita ns. kiellettyjä. Syömäni ruokakaan ei ole mitään hampurilaisia tms, vaan ihan kunnon kotiruokaa, ei voissa paistettua.. Lisäksi harrastan aktiivisesti liikuntaa. Onko muilla samaa ongelmaa kenelläkään, että yksinkertaisesti syötte liikaa kunnon ruokaa? En ole ainakaan kuullut koskaan tällaisesta onkelmasta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591154Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33517Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487