Bileamin eksytys on hyvin vanha ja vaarallinen asia

Anonyymi

KR 1933/-38 4 Mooses 22:7
Niin Mooabin vanhimmat ja Midianin vanhimmat lähtivät matkaan, tietäjänpalkka mukanansa. Ja kun he saapuivat Bileamin luo, puhuivat he hänelle Baalakin sanat.
22:8 Hän vastasi heille: "Viipykää täällä tämä yö, niin minä annan teille vastauksen sen mukaan, kuin Herra minulle puhuu." Silloin jäivät mooabilaisten päämiehet Bileamin luo. >> Jakeen lisätiedot
22:9 Niin Jumala tuli Bileamin tykö ja kysyi: "Keitä ovat ne miehet, jotka ovat sinun luonasi?"
22:10 Bileam vastasi Jumalalle: "Baalak, Sipporin poika, Mooabin kuningas, on lähettänyt heidät tuomaan minulle tämän sanan:
22:11 'Katso, kansa on lähtenyt Egyptistä ja on tulvinut yli maan; tule siis, kiroa se minun puolestani, ehkä sitten voin ryhtyä taisteluun sitä vastaan ja karkoittaa sen'."
22:12 Mutta Jumala sanoi Bileamille: "Älä mene heidän kanssaan äläkä kiroa sitä kansaa, sillä se on siunattu."

33

1221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä hyvä esimerkki, miksi Jumala ei vaikuta Vanhassa Testamentissa kaikkitietävältä eikä kohtaloista etukäteen perillä olevalta. Samanlaista kyselyä tapahtuneista asioista on luomiskertomuksessa.

      • Anonyymi

        KR 1933/-38, 2Moos. 3:10
        3:1 Ja Mooses kaitsi appensa Jetron, Midianin papin, lampaita. Ja kun hän kerran ajoi lampaita erämaan tuolle puolen, tuli hän Jumalan vuoren, Hoorebin, juurelle.
        3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
        3:3 Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi."
        3:4 Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen."
        3:5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
        3:6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala." Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.
        3:7 Ja Herra sanoi: "Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huutonsa sortajainsa tähden; niin, minä tiedän heidän tuskansa.
        3:8 Sentähden minä olen astunut alas vapauttamaan heidät egyptiläisten kädestä ja johdattamaan heidät siitä maasta hyvään ja tilavaan maahan, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, sinne, missä kanaanilaiset, heettiläiset, amorilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset asuvat.
        3:9 Ja nyt on israelilaisten huuto tullut minun kuuluviini, ja minä olen myös nähnyt sen sorron, jolla egyptiläiset heitä sortavat.
        3:10 Niin mene nyt, minä lähetän sinut faraon tykö, ja vie minun kansani, israelilaiset, pois Egyptistä."
        3:11 Mutta Mooses sanoi Jumalalle: "Mikä minä olen menemään faraon tykö ja viemään israelilaisia pois Egyptistä?" >> Jakeen lisätiedot
        3:12 Hän vastasi: "Minä olen sinun kanssasi; ja tämä olkoon sinulle tunnusmerkkinä, että minä olen sinut lähettänyt: kun olet vienyt kansan pois Egyptistä, niin te palvelette Jumalaa tällä vuorella."
        3:13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
        3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."
        3:15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 2Moos. 3:10
        3:1 Ja Mooses kaitsi appensa Jetron, Midianin papin, lampaita. Ja kun hän kerran ajoi lampaita erämaan tuolle puolen, tuli hän Jumalan vuoren, Hoorebin, juurelle.
        3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
        3:3 Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi."
        3:4 Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen."
        3:5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
        3:6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala." Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.
        3:7 Ja Herra sanoi: "Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huutonsa sortajainsa tähden; niin, minä tiedän heidän tuskansa.
        3:8 Sentähden minä olen astunut alas vapauttamaan heidät egyptiläisten kädestä ja johdattamaan heidät siitä maasta hyvään ja tilavaan maahan, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, sinne, missä kanaanilaiset, heettiläiset, amorilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset asuvat.
        3:9 Ja nyt on israelilaisten huuto tullut minun kuuluviini, ja minä olen myös nähnyt sen sorron, jolla egyptiläiset heitä sortavat.
        3:10 Niin mene nyt, minä lähetän sinut faraon tykö, ja vie minun kansani, israelilaiset, pois Egyptistä."
        3:11 Mutta Mooses sanoi Jumalalle: "Mikä minä olen menemään faraon tykö ja viemään israelilaisia pois Egyptistä?" >> Jakeen lisätiedot
        3:12 Hän vastasi: "Minä olen sinun kanssasi; ja tämä olkoon sinulle tunnusmerkkinä, että minä olen sinut lähettänyt: kun olet vienyt kansan pois Egyptistä, niin te palvelette Jumalaa tällä vuorella."
        3:13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
        3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."
        3:15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

        Siellä sitä vieläkin pyöritään Egyptissä.


      • Anonyymi

        MOOSES KUOLI SIINAILLA 🤪.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 2Moos. 3:10
        3:1 Ja Mooses kaitsi appensa Jetron, Midianin papin, lampaita. Ja kun hän kerran ajoi lampaita erämaan tuolle puolen, tuli hän Jumalan vuoren, Hoorebin, juurelle.
        3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
        3:3 Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi."
        3:4 Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen."
        3:5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
        3:6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala." Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.
        3:7 Ja Herra sanoi: "Minä olen nähnyt kansani kurjuuden Egyptissä ja kuullut heidän huutonsa sortajainsa tähden; niin, minä tiedän heidän tuskansa.
        3:8 Sentähden minä olen astunut alas vapauttamaan heidät egyptiläisten kädestä ja johdattamaan heidät siitä maasta hyvään ja tilavaan maahan, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, sinne, missä kanaanilaiset, heettiläiset, amorilaiset, perissiläiset, hivviläiset ja jebusilaiset asuvat.
        3:9 Ja nyt on israelilaisten huuto tullut minun kuuluviini, ja minä olen myös nähnyt sen sorron, jolla egyptiläiset heitä sortavat.
        3:10 Niin mene nyt, minä lähetän sinut faraon tykö, ja vie minun kansani, israelilaiset, pois Egyptistä."
        3:11 Mutta Mooses sanoi Jumalalle: "Mikä minä olen menemään faraon tykö ja viemään israelilaisia pois Egyptistä?" >> Jakeen lisätiedot
        3:12 Hän vastasi: "Minä olen sinun kanssasi; ja tämä olkoon sinulle tunnusmerkkinä, että minä olen sinut lähettänyt: kun olet vienyt kansan pois Egyptistä, niin te palvelette Jumalaa tällä vuorella."
        3:13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
        3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen." Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne."
        3:15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

        Jeesus syntyi betlemissä 2000 vuotta sitten. Jeesus on messias.


    • Anonyymi

      Egyptistä ei ole juutalaisia lähtenyt ?

      • Anonyymi

        2.Mooseksen kirja: KR 1933/-38, 3:10 Niin mene nyt, minä lähetän sinut faraon tykö, ja vie minun kansani, israelilaiset, pois Egyptistä."
        5:1 Senjälkeen Mooses ja Aaron menivät ja sanoivat faraolle: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Päästä minun kansani viettämään minulle juhlaa erämaassa."
        7:16 ja sano hänelle: 'Herra, hebrealaisten Jumala, on lähettänyt minut sinun luoksesi ja käskenyt sanoa: Päästä minun kansani palvelemaan minua erämaassa. Mutta katso, sinä et ole totellut tähän asti.
        8:1 Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon luo ja sano hänelle: 'Näin sanoo Herra: Päästä minun kansani palvelemaan minua.
        8:20 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Astu huomenaamuna varhain faraon eteen, kun hän menee veden luo, ja sano hänelle: 'Näin sanoo Herra: Päästä minun kansani palvelemaan minua.
        8:22 Mutta minä erotan sinä päivänä Goosenin maan, jossa minun kansani asuu, ettei sinne paarmoja tule, tietääksesi, että minä olen maan Herra.
        9:1 Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Mene faraon tykö ja puhu hänelle: 'Näin sanoo Herra, hebrealaisten Jumala: Päästä minun kansani palvelemaan minua.
        9:13 Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Astu huomenaamuna varhain faraon eteen ja sano hänelle: 'Näin sanoo Herra, hebrealaisten Jumala: Päästä minun kansani palvelemaan minua.
        9:27 Niin farao kutsutti Mooseksen ja Aaronin ja sanoi heille: "Minä olen tehnyt syntiä tällä kertaa. Herra on oikeassa, mutta minä ja minun kansani olemme väärässä.
        10:3 Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja sanoivat hänelle: "Näin sanoo Herra, hebrealaisten Jumala: Kuinka kauan sinä kieltäydyt nöyrtymästä minun edessäni? Päästä minun kansani palvelemaan minua.
        12:31 Ja hän kutsutti yöllä Mooseksen ja Aaronin ja sanoi: "Nouskaa ja menkää pois minun kansani joukosta, sekä te että israelilaiset; menkää ja palvelkaa Herraa, niinkuin olette puhuneet


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 4Moos. 22:13
      Niin Bileam nousi aamulla ja sanoi Baalakin päämiehille:
      "Menkää takaisin maahanne,
      sillä Herra ei ole sallinut minun lähteä teidän kanssanne."
      22:14 Silloin nousivat Mooabin päämiehet ja tulivat Baalakin luo ja sanoivat: "Bileam ei suostunut lähtemään meidän kanssamme."
      22:15 Mutta Baalak lähetti uudestaan päämiehiä matkaan,
      vielä useampia
      ja arvokkaampia kuin edelliset.
      22:16 Ja he saapuivat Bileamin luo ja sanoivat hänelle:
      "Näin sanoo Baalak,
      Sipporin poika:
      'Älä kieltäydy tulemasta minun luokseni.
      22:17 Sillä minä palkitsen sinut ylenpalttisesti
      ja teen kaiken,
      mitä minulta vaadit;
      tule siis
      ja kiroa minun puolestani tämä kansa.'"
      22:18 Mutta Bileam vastasi
      ja sanoi Baalakin palvelijoille:
      "Vaikka Baalak antaisi minulle talonsa täyden hopeata
      ja kultaa,
      en sittenkään voisi,
      en pienessä enkä suuressa,
      rikkoa Herran,
      minun Jumalani, käskyä.
      22:19 Mutta jääkää nyt tänne tekin täksi yöksi, saadakseni tietää, mitä Herra vielä minulle sanoo."

      • Anonyymi

        KirkkoRaamattu 1937 /38 , 4Moos 22:20
        Niin Jumala tuli Bileamin tykö yöllä
        ja sanoi hänelle:
        "Jos nämä miehet ovat tulleet kutsumaan sinua,
        niin nouse ja lähde heidän kanssaan,
        mutta tee vain se,
        mitä minä sinulle sanon."
        22:21 Ja Bileam nousi aamulla,
        satuloi aasintammansa
        ja lähti matkaan Mooabin päämiesten kanssa.
        22:22 Mutta kun hän lähti,
        syttyi Jumalan viha,
        ja Herran enkeli asettui tielle estämään häntä,
        hänen ratsastaessaan aasintammallaan,
        kaksi palvelijaa mukanansa.
        22:23 Kun aasintamma näki Herran enkelin seisovan tiellä,
        paljastettu miekka kädessänsä,
        niin se poikkesi tieltä
        ja meni peltoon.
        Mutta Bileam löi aasintammaa palauttaaksensa sen tielle.
        22:24 Sitten Herran enkeli asettui solaan viinitarhojen välille,
        jossa oli kiviaita kummallakin puolella.
        22:25 Kun aasintamma näki Herran enkelin,
        niin se painautui aitaan
        ja likisti Bileamin jalkaa aitaa vasten.
        Ja hän löi sitä vielä kerran.
        22:26 Silloin Herran enkeli taas meni edemmäs
        ja asettui ahtaaseen paikkaan,
        jossa ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.
        22:27 Kun aasintamma näki Herran enkelin,
        laskeutui se maahan Bileamin alla.
        Silloin Bileamin viha syttyi,
        ja hän löi aasintammaa sauvalla.
        22:28 Niin Herra avasi aasintamman suun,
        ja se sanoi Bileamille:
        "Mitä minä olen sinulle tehnyt,
        koska lyöt minua jo kolmannen kerran?"
        22:29 Bileam vastasi aasintammalle:
        "Sinä olet pitänyt minua pilkkanasi.
        Olisipa minulla miekka kädessäni,
        niin nyt minä sinut tappaisin."
        22:30 Mutta aasintamma sanoi Bileamille:
        "Enkö minä ole sinun aasintammasi,
        jolla olet ratsastanut kaiken aikasi tähän päivään asti?
        Onko minun ollut tapana tehdä sinulle näin?"
        Hän vastasi: "Ei."
        22:31 Niin Herra avasi Bileamin silmät,
        niin että hän näki Herran enkelin seisovan tiellä,
        paljastettu miekka kädessänsä.
        Silloin hän kumartui ja heittäytyi kasvoilleen.
        22:32 Niin Herran enkeli sanoi hänelle:
        "Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa?
        Katso, minä olen tullut sinua estämään,
        sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.
        22:33 Mutta aasintamma näki minut ja on väistynyt minun edestäni jo kolme kertaa.
        Ja jos se ei olisi väistynyt minun edestäni, niin minä olisin surmannut sinut,
        mutta jättänyt sen elämään."
        22:34 Niin Bileam vastasi Herran enkelille:
        "Minä olen tehnyt syntiä;
        sillä minä en tiennyt,
        että sinä olit asettunut minua vastaan tielle.
        Mutta jos tämä ei ole sinulle mieleen, niin minä nyt palaan takaisin."
        22:35 Mutta Herran enkeli sanoi Bileamille:
        "Mene näiden miesten kanssa, mutta puhu ainoastaan se,
        minkä minä sinulle puhun." Niin Bileam lähti Baalakin päämiesten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KirkkoRaamattu 1937 /38 , 4Moos 22:20
        Niin Jumala tuli Bileamin tykö yöllä
        ja sanoi hänelle:
        "Jos nämä miehet ovat tulleet kutsumaan sinua,
        niin nouse ja lähde heidän kanssaan,
        mutta tee vain se,
        mitä minä sinulle sanon."
        22:21 Ja Bileam nousi aamulla,
        satuloi aasintammansa
        ja lähti matkaan Mooabin päämiesten kanssa.
        22:22 Mutta kun hän lähti,
        syttyi Jumalan viha,
        ja Herran enkeli asettui tielle estämään häntä,
        hänen ratsastaessaan aasintammallaan,
        kaksi palvelijaa mukanansa.
        22:23 Kun aasintamma näki Herran enkelin seisovan tiellä,
        paljastettu miekka kädessänsä,
        niin se poikkesi tieltä
        ja meni peltoon.
        Mutta Bileam löi aasintammaa palauttaaksensa sen tielle.
        22:24 Sitten Herran enkeli asettui solaan viinitarhojen välille,
        jossa oli kiviaita kummallakin puolella.
        22:25 Kun aasintamma näki Herran enkelin,
        niin se painautui aitaan
        ja likisti Bileamin jalkaa aitaa vasten.
        Ja hän löi sitä vielä kerran.
        22:26 Silloin Herran enkeli taas meni edemmäs
        ja asettui ahtaaseen paikkaan,
        jossa ei ollut tilaa väistyä oikealle eikä vasemmalle.
        22:27 Kun aasintamma näki Herran enkelin,
        laskeutui se maahan Bileamin alla.
        Silloin Bileamin viha syttyi,
        ja hän löi aasintammaa sauvalla.
        22:28 Niin Herra avasi aasintamman suun,
        ja se sanoi Bileamille:
        "Mitä minä olen sinulle tehnyt,
        koska lyöt minua jo kolmannen kerran?"
        22:29 Bileam vastasi aasintammalle:
        "Sinä olet pitänyt minua pilkkanasi.
        Olisipa minulla miekka kädessäni,
        niin nyt minä sinut tappaisin."
        22:30 Mutta aasintamma sanoi Bileamille:
        "Enkö minä ole sinun aasintammasi,
        jolla olet ratsastanut kaiken aikasi tähän päivään asti?
        Onko minun ollut tapana tehdä sinulle näin?"
        Hän vastasi: "Ei."
        22:31 Niin Herra avasi Bileamin silmät,
        niin että hän näki Herran enkelin seisovan tiellä,
        paljastettu miekka kädessänsä.
        Silloin hän kumartui ja heittäytyi kasvoilleen.
        22:32 Niin Herran enkeli sanoi hänelle:
        "Minkätähden olet lyönyt aasintammaasi jo kolme kertaa?
        Katso, minä olen tullut sinua estämään,
        sillä ajattelemattomasti sinä olet lähtenyt tälle matkalle vastoin minun tahtoani.
        22:33 Mutta aasintamma näki minut ja on väistynyt minun edestäni jo kolme kertaa.
        Ja jos se ei olisi väistynyt minun edestäni, niin minä olisin surmannut sinut,
        mutta jättänyt sen elämään."
        22:34 Niin Bileam vastasi Herran enkelille:
        "Minä olen tehnyt syntiä;
        sillä minä en tiennyt,
        että sinä olit asettunut minua vastaan tielle.
        Mutta jos tämä ei ole sinulle mieleen, niin minä nyt palaan takaisin."
        22:35 Mutta Herran enkeli sanoi Bileamille:
        "Mene näiden miesten kanssa, mutta puhu ainoastaan se,
        minkä minä sinulle puhun." Niin Bileam lähti Baalakin päämiesten kanssa.

        KR 1933/-38, 4 Moos 23:1 Ja Bileam sanoi Baalakille: "Rakenna minulle tähän seitsemän alttaria ja hanki minulle tänne seitsemän härkää ja seitsemän oinasta."
        23:2 Niin Baalak teki, niinkuin Bileam käski. Ja Baalak ja Bileam uhrasivat härän ja oinaan kullakin alttarilla.
        23:3 Niin Bileam sanoi Baalakille: "Asetu tähän polttouhrisi ääreen, minä menen tuonne; ehkä minä saan kohdata Herran. Minkä hän minulle näyttää, sen minä ilmoitan sinulle." Ja hän meni eräälle autiolle kukkulalle.
        23:4 Ja Jumala tuli ja kohtasi Bileamin. Silloin tämä sanoi hänelle: "Seitsemän alttaria minä olen pannut kuntoon ja olen uhrannut härän ja oinaan kullakin alttarilla."
        23:5 Ja Herra pani sanat Bileamin suuhun ja sanoi: "Palaja Baalakin luo ja puhu hänelle näin."
        23:6 Niin hän palasi hänen luoksensa, ja hän seisoi siinä polttouhrinsa ääressä, hän ja kaikki Mooabin päämiehet.
        23:7 Niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Aramista nouti minut Baalak, idän vuorilta Mooabin kuningas: 'Tule, kiroa minun puolestani Jaakob, tule ja sadattele Israelia.'
        23:8 Kuinka minä kiroaisin sen, jota ei Jumala kiroa, kuinka sadattelisin sitä, jota ei Herra sadattele?
        23:9 Minä näen sen kallioiden huipulta, minä katselen sitä kukkuloilta: katso, se on erillään asuva kansa, se ei lukeudu pakanakansojen joukkoon.
        23:10 Kuka mittaa Jaakobin hiekkajyväset, kuka Israelin tomuhiukkasten luvun? Suotakoon minun kuolla oikeamielisten kuolema, olkoon minun loppuni niinkuin heidän."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 4 Moos 23:1 Ja Bileam sanoi Baalakille: "Rakenna minulle tähän seitsemän alttaria ja hanki minulle tänne seitsemän härkää ja seitsemän oinasta."
        23:2 Niin Baalak teki, niinkuin Bileam käski. Ja Baalak ja Bileam uhrasivat härän ja oinaan kullakin alttarilla.
        23:3 Niin Bileam sanoi Baalakille: "Asetu tähän polttouhrisi ääreen, minä menen tuonne; ehkä minä saan kohdata Herran. Minkä hän minulle näyttää, sen minä ilmoitan sinulle." Ja hän meni eräälle autiolle kukkulalle.
        23:4 Ja Jumala tuli ja kohtasi Bileamin. Silloin tämä sanoi hänelle: "Seitsemän alttaria minä olen pannut kuntoon ja olen uhrannut härän ja oinaan kullakin alttarilla."
        23:5 Ja Herra pani sanat Bileamin suuhun ja sanoi: "Palaja Baalakin luo ja puhu hänelle näin."
        23:6 Niin hän palasi hänen luoksensa, ja hän seisoi siinä polttouhrinsa ääressä, hän ja kaikki Mooabin päämiehet.
        23:7 Niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Aramista nouti minut Baalak, idän vuorilta Mooabin kuningas: 'Tule, kiroa minun puolestani Jaakob, tule ja sadattele Israelia.'
        23:8 Kuinka minä kiroaisin sen, jota ei Jumala kiroa, kuinka sadattelisin sitä, jota ei Herra sadattele?
        23:9 Minä näen sen kallioiden huipulta, minä katselen sitä kukkuloilta: katso, se on erillään asuva kansa, se ei lukeudu pakanakansojen joukkoon.
        23:10 Kuka mittaa Jaakobin hiekkajyväset, kuka Israelin tomuhiukkasten luvun? Suotakoon minun kuolla oikeamielisten kuolema, olkoon minun loppuni niinkuin heidän."

        KR 1933/-38, 4Moos. 23:11
        Silloin Baalak sanoi Bileamille: "Mitä oletkaan minulle tehnyt! Minä toin sinut tänne vihollisiani kiroamaan, ja katso, nyt sinä heidät siunaat!" >> Jakeen lisätiedot
        23:12 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Eikö minun ole tarkoin puhuttava se, minkä Herra panee minun suuhuni?"
        23:13 Niin Baalak sanoi hänelle: "Tule minun kanssani toiseen paikkaan, josta voit nähdä sen kansan, kuitenkin ainoastaan sen äärimmäisen reunan, et sitä kokonaisuudessaan, ja kiroa se minun puolestani sieltä."
        23:14 Ja hän vei hänet Vartijakedolle Pisga-vuoren huipulle ja rakensi siihen seitsemän alttaria ja uhrasi härän ja oinaan kullakin alttarilla.
        23:15 Sitten Bileam sanoi Baalakille: "Asetu tähän polttouhrisi ääreen, ehkä hän kohtaa minua tuolla."
        23:16 Niin Herra tuli kohtaamaan Bileamia, pani sanat hänen suuhunsa ja sanoi: "Palaja Baalakin luo ja puhu hänelle näin."
        23:17 Niin hän tuli hänen luoksensa, ja hän seisoi siinä polttouhrinsa ääressä, Mooabin päämiehet kanssansa. Baalak kysyi häneltä: "Mitä Herra puhui?"
        23:18 Niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Nouse, Baalak, ja kuule! Kuuntele minua, sinä Sipporin poika!
        23:19 Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?
        23:20 Katso, minä olen saanut tehtäväkseni siunata: hän on siunannut, enkä minä voi sitä peruuttaa.
        23:21 Ei havaita vaivaa Jaakobissa eikä nähdä onnettomuutta Israelissa; Herra, hänen Jumalansa, on hänen kanssansa, riemuhuuto kuninkaalle kaikuu siellä.
        23:22 Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän.
        23:23 Sillä ei ole noituutta Jaakobissa eikä tavata taikuutta Israelissa. Aikanansa ilmoitetaan Jaakobille ja Israelille, mitä Jumala on tekevä.
        23:24 Katso, se on kansa, joka nousee kuin naarasleijona, joka kohoaa kuin leijona. Ei se paneudu levolle, ennenkuin on saalista syönyt ja juonut surmattujen verta."
        23:25 Mutta Baalak sanoi Bileamille: "Älä kiroa sitä äläkä siunaa sitä."
        23:26 Mutta Bileam vastasi ja sanoi Baalakille: "Enkö minä puhunut sinulle näin: 'Kaikki, mitä Herra sanoo, on minun tehtävä'?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 4 Moos 23:1 Ja Bileam sanoi Baalakille: "Rakenna minulle tähän seitsemän alttaria ja hanki minulle tänne seitsemän härkää ja seitsemän oinasta."
        23:2 Niin Baalak teki, niinkuin Bileam käski. Ja Baalak ja Bileam uhrasivat härän ja oinaan kullakin alttarilla.
        23:3 Niin Bileam sanoi Baalakille: "Asetu tähän polttouhrisi ääreen, minä menen tuonne; ehkä minä saan kohdata Herran. Minkä hän minulle näyttää, sen minä ilmoitan sinulle." Ja hän meni eräälle autiolle kukkulalle.
        23:4 Ja Jumala tuli ja kohtasi Bileamin. Silloin tämä sanoi hänelle: "Seitsemän alttaria minä olen pannut kuntoon ja olen uhrannut härän ja oinaan kullakin alttarilla."
        23:5 Ja Herra pani sanat Bileamin suuhun ja sanoi: "Palaja Baalakin luo ja puhu hänelle näin."
        23:6 Niin hän palasi hänen luoksensa, ja hän seisoi siinä polttouhrinsa ääressä, hän ja kaikki Mooabin päämiehet.
        23:7 Niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Aramista nouti minut Baalak, idän vuorilta Mooabin kuningas: 'Tule, kiroa minun puolestani Jaakob, tule ja sadattele Israelia.'
        23:8 Kuinka minä kiroaisin sen, jota ei Jumala kiroa, kuinka sadattelisin sitä, jota ei Herra sadattele?
        23:9 Minä näen sen kallioiden huipulta, minä katselen sitä kukkuloilta: katso, se on erillään asuva kansa, se ei lukeudu pakanakansojen joukkoon.
        23:10 Kuka mittaa Jaakobin hiekkajyväset, kuka Israelin tomuhiukkasten luvun? Suotakoon minun kuolla oikeamielisten kuolema, olkoon minun loppuni niinkuin heidän."

        MOOOOABIN KUNINGAS ON ARABIASSA EIKÄ SUOMESSA SAATANA.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 23:25
      Mutta Baalak sanoi Bileamille: "Älä kiroa sitä äläkä siunaa sitä."
      23:26 Mutta Bileam vastasi ja sanoi Baalakille: "Enkö minä puhunut sinulle näin: 'Kaikki, mitä Herra sanoo, on minun tehtävä'?" >> Jakeen lisätiedot
      23:27 Niin Baalak sanoi Bileamille: "Tule, minä vien sinut toiseen paikkaan; ehkäpä on Jumalan silmissä otollista, että kiroat kansan minun puolestani sieltä."
      23:28 Ja Baalak vei Bileamin Peor-vuoren huipulle, joka kohoaa yli erämaan.
      23:29 Sitten Bileam sanoi Baalakille: "Rakenna minulle tähän seitsemän alttaria ja hanki minulle tänne seitsemän härkää ja seitsemän oinasta."
      23:30 Ja Baalak teki, niinkuin Bileam käski, ja uhrasi härän ja oinaan kullakin alttarilla.
      KR 1933/-38, 4Moos. 24:1 Kun Bileam näki, että Israelin siunaaminen oli Herralle otollista, ei hän enää mennyt niinkuin aina ennen ennusmerkkejä etsimään, vaan käänsi kasvonsa erämaahan.
      24:2 Ja kun Bileam nosti silmänsä ja näki Israelin leiriytyneenä heimokunnittain, niin Jumalan Henki tuli häneen. >> Jakeen lisätiedot
      24:3 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu.
      24:4 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan.
      24:5 Kuinka ihanat ovat sinun majasi, Jaakob, sinun asuinsijasi, Israel!
      24:6 Niinkuin laajat purolaaksot, niinkuin puutarhat virran varrella, niinkuin aloepuut, Herran istuttamat, niinkuin setripuut vesien vierillä!
      24:7 Vettä läikkyy sen vesisangoista, ja sen laihot saavat runsaasti vettä. Agagia mahtavampi on sen kuningas, ylhäinen sen kuningasvalta.
      24:8 Jumala vei sen pois Egyptistä; sen sarvet ovat kuin villihärän. Se syö suuhunsa viholliskansat, heidän luunsa se murskaa ja lävistää heidät nuolillansa.
      24:9 Se on kyyristynyt, se on laskeutunut maahan kuin leijona, niinkuin naarasleijona - kuka uskaltaa sitä häiritä? Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!"
      24:10 Silloin Baalak vihastui Bileamiin ja löi kätensä yhteen. Ja Baalak sanoi Bileamille: "Minä kutsuin sinut vihollisiani kiroamaan, ja nyt sinä olet siunannut heidät jo kolme kertaa.

      • Anonyymi

        KirkkoRaamattu jatkaa 1933/-38, 4Moos. 24:11
        Mene tiehesi!
        Minä aioin sinua runsaasti palkita,
        mutta katso,
        Herra on sinulta palkan kieltänyt."
        24:12 Bileam vastasi Baalakille: "Enkö minä jo sanonut sinun sanansaattajillesi, jotka lähetit luokseni:
        24:13 'Vaikka Baalak antaisi minulle talonsa täyden hopeata ja kultaa, en sittenkään voisi rikkoa Herran käskyä, en tehdä mitään oman mieleni mukaan, en hyvää, en pahaa.' Minkä Herra puhuu, sen minäkin puhun. >> Jakeen lisätiedot
        24:14 Ja nyt minä lähden kansani tykö, mutta sitä ennen minä ilmoitan sinulle, mitä tämä kansa on tekevä sinun kansallesi aikojen lopulla."
        24:15 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Näin puhuu Bileam, Beorin poika, näin puhuu mies, jonka silmä on avattu.
        24:16 Näin puhuu hän, joka kuulee Jumalan puheen ja saa tietonsa Korkeimmalta, joka näkee Kaikkivaltiaan näkyjä, joka lankeaa loveen ja jonka silmät avataan:
        24:17 Minä näen hänet, en kuitenkaan nyt, minä katselen häntä, en kuitenkaan läheltä. Tähti nousee Jaakobista, ja valtikka kohoaa Israelista. Se ruhjoo Mooabilta ohimot, päälaen kaikilta Seetin pojilta.
        24:18 Ja Edomista tulee alusmaa, Seir joutuu vihollistensa omaksi; mutta Israel tekee väkeviä tekoja.
        24:19 Ja Jaakobista tulee valtias, hän hävittää kaupungeista niihin pelastuneet."
        24:20 Ja kun hän näki Amalekin, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Kansakunnista ensimmäinen on Amalek, mutta sen loppu on perikato."
        24:21 Ja kun hän näki keeniläiset, niin hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Järkkymätön on sinun asumuksesi, ja kalliolle on pesäsi pantu.
        24:22 Mutta sittenkin Kain hävitetään: ei aikaakaan, niin Assur vie sinut vangiksi."
        24:23 Ja hän puhkesi lausumaan ja sanoi: "Voi! Kuka jää enää elämään, kun Jumala tämän tekee!
        24:24 Laivoja saapuu kittiläisten suunnalta, ja ne kurittavat Assurin ja kurittavat Eeberin. Hänkin on perikadon oma."
        24:25 Senjälkeen Bileam nousi, lähti matkaan ja palasi kotiinsa; ja myöskin Baalak lähti tiehensä.


    • Anonyymi

      4Moos. 25:1 Niin Israel asettui Sittimiin.
      Ja kansa rupesi irstailemaan Mooabin tyttärien kanssa.
      25:2 Nämä kutsuivat kansaa jumaliensa uhreille, ja kansa söi ja kumarsi heidän jumaliansa. >> Jakeen lisätiedot
      25:3 Kun Israel näin antautui palvelemaan Baal-Peoria, syttyi Herran viha Israelia kohtaan.
      25:4 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
      25:5 Niin Mooses sanoi Israelin tuomareille: "Surmatkoon jokainen miehistään ne, jotka ovat antautuneet palvelemaan Baal-Peoria."
      25:6 Ja katso,
      muuan mies israelilaisista tuli ja toi veljiensä luo midianilaisen naisen,
      Mooseksen ja kaiken israelilaisten seurakunnan nähden,
      kun nämä olivat itkemässä ilmestysmajan ovella.
      25:7 Kun Piinehas,
      pappi Aaronin pojan Eleasarin poika,
      näki sen,
      nousi hän kansan keskeltä ja otti keihään käteensä
      25:8 ja seurasi tuota Israelin miestä makuusuojaan ja lävisti heidät molemmat, Israelin miehen ja sen naisen, vatsan kohdalta.
      Silloin taukosi israelilaisilta vitsaus.
      25:9 Ja niitä, jotka kuolivat tässä vitsauksessa,
      oli kaksikymmentäneljä tuhatta.

      • Anonyymi

        25:10 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: >> Jakeen lisätiedot
        25:11 "Piinehas, pappi Aaronin pojan Eleasarin poika, on kääntänyt minun vihani pois israelilaisista, kun hän on kiivaillut minun puolestani heidän keskuudessaan, niin ettei minun ole tarvinnut kiivaudessani tehdä loppua israelilaisista.
        25:12 Sano siis: Katso, minä teen hänen kanssansa liiton hänen menestymiseksensä.




        KR 1933/-38. 4Mooses, 25:13
        Ja se tulee hänelle ja hänen jälkeläisillensä ikuiseksi pappeuden liitoksi, koska hän kiivaili Jumalansa puolesta ja toimitti sovituksen israelilaisille."
        25:14 Ja surmatun Israelin miehen nimi, sen, joka surmattiin midianilaisen naisen kanssa, oli Simri, simeonilaisen perhekunta-päämiehen Saalun poika.
        25:15 Ja surmatun midianilais-naisen nimi oli Kosbi, Suurin, midianilaisen perhekunnan heimopäällikön, tytär.
        25:16 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        25:17 "Ahdistakaa midianilaisia ja tuhotkaa heidät.
        25:18 Sillä he ahdistivat teitä viekkailla juonillansa, joilla he houkuttelivat teidät Peorin ja sisarensa Kosbin, midianilaisen päämiehen tyttären, ansaan, hänen, joka surmattiin Peorin vuoksi tapahtuneen vitsauksen päivänä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25:10 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen: >> Jakeen lisätiedot
        25:11 "Piinehas, pappi Aaronin pojan Eleasarin poika, on kääntänyt minun vihani pois israelilaisista, kun hän on kiivaillut minun puolestani heidän keskuudessaan, niin ettei minun ole tarvinnut kiivaudessani tehdä loppua israelilaisista.
        25:12 Sano siis: Katso, minä teen hänen kanssansa liiton hänen menestymiseksensä.




        KR 1933/-38. 4Mooses, 25:13
        Ja se tulee hänelle ja hänen jälkeläisillensä ikuiseksi pappeuden liitoksi, koska hän kiivaili Jumalansa puolesta ja toimitti sovituksen israelilaisille."
        25:14 Ja surmatun Israelin miehen nimi, sen, joka surmattiin midianilaisen naisen kanssa, oli Simri, simeonilaisen perhekunta-päämiehen Saalun poika.
        25:15 Ja surmatun midianilais-naisen nimi oli Kosbi, Suurin, midianilaisen perhekunnan heimopäällikön, tytär.
        25:16 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
        25:17 "Ahdistakaa midianilaisia ja tuhotkaa heidät.
        25:18 Sillä he ahdistivat teitä viekkailla juonillansa, joilla he houkuttelivat teidät Peorin ja sisarensa Kosbin, midianilaisen päämiehen tyttären, ansaan, hänen, joka surmattiin Peorin vuoksi tapahtuneen vitsauksen päivänä."

        KR 1933/-38, 4Moos. 25:11
        "Piinehas,
        pappi Aaronin pojan Eleasarin poika,
        on kääntänyt minun vihani pois israelilaisista,
        kun hän on kiivaillut minun puolestani heidän keskuudessaan,
        niin ettei minun ole tarvinnut kiivaudessani tehdä loppua israelilaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR 1933/-38, 4Moos. 25:11
        "Piinehas,
        pappi Aaronin pojan Eleasarin poika,
        on kääntänyt minun vihani pois israelilaisista,
        kun hän on kiivaillut minun puolestani heidän keskuudessaan,
        niin ettei minun ole tarvinnut kiivaudessani tehdä loppua israelilaisista.

        LENNOT SUORAAN ISRAELIN JA ARABIAN MAILLE


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 2Piet. 2:7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
      2:8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.
      2:9 Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät, >> Jakeen lisätiedot
      2:10 ja varsinkin ne, jotka lihan jäljessä kulkevat saastaisissa himoissa ja ylenkatsovat herrauden. Nuo uhkarohkeat, itserakkaat eivät kammo herjata henkivaltoja,
      2:11 vaikka enkelitkään, jotka väkevyydeltään ja voimaltaan ovat suuremmat, eivät lausu heitä vastaan herjaavaa tuomiota Herran edessä.
      2:12 Mutta niinkuin järjettömät, luonnostaan pyydystettäviksi ja häviämään syntyneet eläimet, niin joutuvat myös nämä, kun herjaavat sitä, mitä eivät tunne, häviämään omaan turmelukseensa,
      2:13 saaden vääryyden palkan; he pitävät nautintonaan elää päivänsä hekumassa; he ovat tahra- ja häpeäpilkkuja; he herkuttelevat petoksissaan, kemuillessaan teidän kanssanne;
      2:14 heidän silmänsä ovat täynnä haureutta eivätkä saa kylläänsä synnistä; he viekoittelevat horjuvia sieluja, heillä on ahneuteen harjaantunut sydän; he ovat kirouksen lapsia.
      2:15 He ovat hyljänneet suoran tien, ovat eksyneet ja seuranneet Bileamin, Beorin pojan, tietä, hänen, joka rakasti vääryyden palkkaa,
      2:16 mutta sai rikkomuksestaan ojennuksen: mykkä juhta puhui ihmisen äänellä ja esti profeetan mielettömyyden.
      2:17 Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä ja myrskytuulen ajamia hattaroita, ja pimeyden synkeys on heille varattu.
      2:18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
      2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.
      2:20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
      2:21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
      2:22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

      • Anonyymi

        Kaikkia vaivaa teidän irstaus homous huoruus väärennökset. Kyllä. Sen takia Jesusalem on Sodoman. Te olette väärässä maassa nyt.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      KR 1933/-38, 4Moos. 31:8 b
      Myös Bileamin,
      Beorin pojan,
      he surmasivat miekalla.
      4.Mooseksen kirja:
      31:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
      31:2 "Kosta israelilaisten puolesta midianilaisille. Senjälkeen sinut otetaan pois heimosi tykö."
      31:3 Niin Mooses puhui kansalle sanoen: "Varustakaa joukostanne miehiä sotaan, ja lähtekööt he Midiania vastaan toimittamaan Herran koston Midianille.
      31:4 Tuhat miestä jokaisesta sukukunnasta, kaikista Israelin sukukunnista, lähettäkää sotaan."
      31:5 Silloin annettiin Israelin heimoista tuhat miestä jokaisesta sukukunnasta, yhteensä kaksitoista tuhatta sotaan varustettua miestä.
      31:6 Ja Mooses lähetti heidät, tuhat miestä jokaisesta sukukunnasta, sotaan sekä heidän kanssaan Piinehaan, pappi Eleasarin pojan; tällä oli mukanaan pyhät esineet ja hälytystorvet.
      31:7 Niin he lähtivät sotimaan Midiania vastaan, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut, ja surmasivat kaikki miehenpuolet.
      31:8 Muiden mukana, jotka kaatuivat, he surmasivat Midianin kuninkaat Evin, Rekemin, Suurin, Huurin ja Reban, Midianin viisi kuningasta. Myös Bileamin, Beorin pojan, he surmasivat miekalla.
      31:9 Mutta israelilaiset ottivat vangiksi midianilaisten vaimot ja lapset ja ryöstivät kaikki heidän juhtansa ja kaiken heidän karjansa ja kaiken heidän tavaransa.
      31:10 Ja kaikki heidän asumansa kaupungit ja kaikki heidän leiripaikkansa he polttivat tulella.
      31:11 Ja he ottivat kaiken ryöstettävän ja kaiken otettavan, sekä ihmiset että karjan.
      31:12 Ja he toivat Moosekselle ja pappi Eleasarille sekä Israelin kansalle vangit ja ottamansa ja ryöstämänsä saaliin leiriin Mooabin arolle, joka on Jordanin luona, Jerikon kohdalla.
      31:13 Silloin Mooses ja pappi Eleasar ja kaikki kansan päämiehet lähtivät heitä vastaan leirin ulkopuolelle.
      31:14 Ja Mooses vihastui sotajoukon johtajiin, tuhannen- ja sadanpäämiehiin, kun he palasivat sotaretkeltä.
      31:15 Ja Mooses sanoi heille: "Oletteko siis jättäneet henkiin kaikki naiset?
      31:16 Katso, nehän ne olivat, jotka Bileamin neuvosta saivat israelilaiset antautumaan uskottomuuteen Herraa vastaan Peorin vuoksi, niin että vitsaus kohtasi Herran seurakuntaa.
      31:17 Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen.
      31:18 Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin.

      • Anonyymi

        Kuten varmasti olette huomanneet, että Bileam puhui raamatullisesti. Mutta laittoi siihen reunaehdoiksi, omat pukinsorkkansa.
        Näin tulee tekemään myös tuleva antikristus tai millä nimellä häntä tänään kutsutaan tuota tulevaa hitleriä, jota raamattu kutsuu pedoksi.
        Ja jonka vain Jeesus on voittava tulemuksensa päivänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten varmasti olette huomanneet, että Bileam puhui raamatullisesti. Mutta laittoi siihen reunaehdoiksi, omat pukinsorkkansa.
        Näin tulee tekemään myös tuleva antikristus tai millä nimellä häntä tänään kutsutaan tuota tulevaa hitleriä, jota raamattu kutsuu pedoksi.
        Ja jonka vain Jeesus on voittava tulemuksensa päivänä.

        Menkää nyt saatanan joukko sinne Arabiaan Palestiinaan jo. MENKÄÄ NYT PALESTIINAAN HETI.


    • Anonyymi

      KR 1933/-38, Ef. 5:1-16
      Olkaa siis Jumalan seuraajia, niinkuin rakkaat lapset,
      ja vaeltakaa rakkaudessa,
      niinkuin Kristuskin rakasti teitä
      ja antoi itsensä meidän edestämme lahjaksi
      ja uhriksi,
      Jumalalle "suloiseksi tuoksuksi."
      Mutta haureutta
      ja minkäänlaista saastaisuutta
      tai ahneutta älköön edes mainittako teidän keskuudessanne
      - niinkuin pyhien sopii -
      älköön myös rivoutta
      tai tyhmää lorua
      tai ilvehtimistä,
      jotka ovat sopimattomia,
      vaan paremmin kiitosta.
      Sillä sen te tiedätte ja tunnette,
      ettei yhdelläkään haureellisella eikä saastaisella eikä ahneella
      - sillä hän on epäjumalanpalvelija
      - ole perintöosaa Kristuksen
      ja Jumalan valtakunnassa.
      Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla,
      sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;
      älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.
      Ennen te olitte pimeys,
      mutta nyt te olette valkeus Herrassa.
      Vaeltakaa valkeuden lapsina
      - sillä kaikkinainen hyvyys
      ja vanhurskaus
      ja totuus on valkeuden hedelmä -
      ja tutkikaa,
      mikä on otollista Herralle;
      älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin,
      vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
      Sillä häpeällistä on jo sanoakin,
      mitä he salassa tekevät;
      mutta tämä kaikki tulee ilmi,
      kun valkeus sen paljastaa,
      sillä kaikki,
      mikä tulee ilmi,
      on valkeutta.
      Sentähden sanotaan:
      "Heräjä sinä,
      joka nukut,
      ja nouse kuolleista,
      niin Kristus sinua valaisee!"
      Katsokaa siis tarkoin,
      kuinka vaellatte:
      ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
      5:16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.

    • Anonyymi

      KATSOTAANKO KARTTAA MISSÄ ON ENSIN MOAB JA MIDIANILAISET ja juutalaiset homot sekä muu.

    • Anonyymi

      Mooses pani midi anilaista. 2 lasta syntyi missä mahtaa nyt olla. Moab ja edom on arabiaa.

    • Anonyymi

      Olet väärällä osakkeella nyt. Lue kristityt sana. Kuule TE RISTIIN NAULITSITTE JEESUKSEN 2000 VUOTTA SITTEN. Silloin Mooses oli jo kuollut kuule.

      • Anonyymi

        KirkkoRaamattu 1933/-38, Ap.t. 2:19-26
        Ja minä annan näkyä ihmeitä ylhäällä taivaalla
        ja merkkejä alhaalla maan päällä,
        verta ja tulta ja savupatsaita.
        Aurinko muuttuu pimeydeksi ja kuu vereksi,
        ennenkuin Herran päivä tulee, se suuri ja julkinen.
        Ja on tapahtuva,
        että jokainen,
        joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'
        Te Israelin miehet,
        kuulkaa nämä sanat:
        Jeesuksen, Nasaretilaisen,
        sen miehen,
        josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla
        ja ihmeillä ja merkeillä,
        joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        hänet, joka teille luovutettiin,
        Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen
        ja edeltätietämyksen mukaan,
        te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille
        ja tapoitte.
        Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista,
        niinkuin ei ollutkaan mahdollista,
        että kuolema olisi voinut hänet pitää.
        Sillä Daavid sanoo hänestä:
        'Minä näen alati edessäni Herran,
        sillä hän on minun oikealla puolellani,
        etten horjahtaisi.
        Sentähden minun sydämeni iloitsee
        ja kieleni riemuitsee,
        ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;


    • Anonyymi

      Arabia Moab on Palestiinassa joten te otatte nyt reppunne ja matkustatte sinne amen.

      • Anonyymi

        31:8 Muiden mukana, jotka kaatuivat, he surmasivat Midianin kuninkaat Evin, Rekemin, Suurin, Huurin ja Reban, Midianin viisi kuningasta. Myös Bileamin, Beorin pojan, he surmasivat miekalla.

        KR 1933/-38, Joos. 13:22
        Muiden mukana,
        jotka kaatuivat,
        israelilaiset surmasivat miekalla myöskin Bileamin,
        Beorin pojan,
        tietäjän.


    • Anonyymi

      Bileam oli Belsebuubin ja Hubbabubban lapsi eli Jeesuksen velipuoli.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      281
      19199
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3612
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1308
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1069
    Aihe