Työskentelen puhelimitse tapahtuvassa asiakaspalvelutyössä. Ensinnäkin voin sanoa, että vihaan tätä työtä yli kaiken. Asiakkaat, jotka meille soittaa. on täysiä mul..ja. He eivät tunnu arvostavan meitä millään lailla ja kohtelevat sitten sen mukaan. Ja mikäs riemu sitten sitten alkaa, kun asiakkaille on mennyt laskuja! Silloinhan puhelimet alkaa käydä kuumana, kun nämä urpot soittaa ja ihmettelee, että miten voi olla tällainen summa ja kun laskuja on niin vaikea ymmärtää. Toisekseen harvalla asiakkaalla on ees asiakasnumeroa soittaessaan. Ala siinä sitten kysellä nimeä ja jos sen sattuu kysymään, saa vastauksen, että kyllä sinä sen koneelta näät ja katso sieltä. Siinä vaiheessa tekis sanoa aina parit valitut sanat. Toisekseen tätä muuten niin ihana työilmapiiriä myrkyttää eräs todella kovaääninen kollega, joka huutaa siihen luuriinsa. Peittoaa kaikkien muiden puheet yks nolla. Kaiken lisäksi kyseisellä kollegalla on suunnaton tarve aina muuntua soittavan asiakkaan puhetyylin mukaan. Jos soittaja esim. puhee savon murretta niin eikös tuo ala puhua samalla tyylillä. Se on niin ärsyttävää!
Laittakaa ajatuksia omasta työstä, jos olette puhelinpalveluksessa.
Asiakaspalvelutyö on..syvältä
9
2035
Vastaukset
- santra
Olen suuren kunnallisen puhelinvaihteen hoitaja, tuhansia alanumeroita. On sossulaa, neuvolaa, terveysasemia, päihdehoitoyksiköitä, kriisiapua, lastensuojelua jne jne... Voit vain kuvitella kun suurimmalla osalla virkailijoista on puhelinaikaa vain 1 tunti päivässä kuka saa kuulla kunniansa kun soittoaika onkin jo tältä päivältä mennyt.
Saan nauttia seuraavanlaisista kommenteista useasti päivässä; vi..u yhdistä nyt sinne saatana, huora, haista paska mä teen valituksen susta. Jne jne ja vain siksi kun puhelimiin ei vastata kun soittoaika on mennyt. Soittoajat EI OLE puhelunvälittäjien keksintöä. Kunpa ihmiset tajuaisi valittaa oikeisiin paikkoihin, mä en jaksa enää viedä terveisiä ylemmälle taholle koska kukaan ei kuule meikäläisiä.
Alkaa paukut loppua, kohta joku muu saa hoitaa suodattimen ja jäteämpärin hommia, mä jään sairaslomalle! Kiitos. - VTM30
Kyllä, alleviivaan tuon! Itse työskentelen asíantuntijatason hommissa, jossa asiakkaiden kanssa tekemisisssä puhelimitse. Puhelinpalvelusta on työpaikassamme tehty ykkösasia, siihen on vastattava heti. Vaikka olisi mikä kokous tai tärkeä työjuttu meneillään työkaverin kanssa, on juostava vastaamaan puhelimeen. Asiakaskunta on mennyt koko ajan vuosi vuodelta pahempaan suuntaan. Käytös agressiivista, kaikki mulle nyt heti-systeemillä, saa kuulla jopa tappouhkauksia ja psykopaattien tuskanhien nostattavia ristikuulusteluita. Puheliruuhka estää kaiken muun välttämättömän ajattelu- ja paperityön, se piinaa ja hallitsee.
Kyllä, tää työ on syvältä. Ei vaan onnistu edelleenkään pääsemään muualle edes likimain samallakaan palkalla, tarjolla olisi jotain tilapäisiä hanttihommia vaan kohta vissiin lähden vaikka niitä tekemään mieluummin kuin tapan itseni tällä paskalla puhelinorjuutuksella! - Kiitos ei p...
Tosi kiva kuulla, että joillain muillakin on asiakaspalvelutyössä täyttä paskaa..
- mieltä!
Olin lähes viisi vuotta osa-aikaisena - onneksi - Stockalla. Ja mitä tuskaa se välillä oli! En oo luonteeltani sellainen,et jaksaisin kuulla ikuisesti asiakkaiden marmatusta ja valitusta, et välillä piti oikeen purra hammasta.
Ja hyvä luoja sitä itseriitooisuutta! "minä olen sentää exclusive-asiakas!" -ja niin on 10 000 muutakin! Monet asiakkaat kohtelee tosi ala-arvoisesti kaupassa työskenteleviä, ikään kuin opiskelijana voisi suoraan olla osa-aikaisena diplomaattina:)
Oppi siitä ainakin itse erinomaiseksi asiakkaaksi - ja olihan niitä ihaniakin asiakkaita, totta kai. Kuitenkin tästä kaikesta viisastuneena, ihanaa olla nyt oman alan työssä:)
Voimia teille! - nyt muissa hommissa
Joo, sama juttu. Itse kuuntelin asiakkaita noin 10 vuotta sekä puhelimessa että tiskissä. Ja kaikenlaista hemmoa sitä joukkoon mahtui...sitten totesin että asiakaspalvelu ei sovi mulle ja onneksi pääsin muihin hommiin. Mua ei häirinnyt se, ettei asiakkailla ollut kaikkia tietoja käsillä vaan se ihmisten yleinen typeryys ja ylimielisyys. Ymmärrän, että pitää kysyä, totta kai, jos ei ymmärrä, mutta se tyyli millä kysytään...
Aina sanottiin, että näihin pitää suhtautua ammatillisesti, mutta minkäs teet, kun välillä teki mieli "potkaista persuksiin". Ne on muuten yleensä nää samat asiakkaat, jotka mekastaa samalla lailla joka firmaan ;) Kaupan kassa, verotsto, kampaaja, apteekki, pankki, kaikki saa osansa...- ex-kassa
Mulle riitti asiakaspalvelutyö.
Rupesin vihaamaan ihmisiä.
Menisivät hoitoon muualle kuin kassalle.
Eiköhän kotona oo opetettu, ettei kellekkään tuntemattomalle ihmiselle voi mennä aukomaan päätänsä miten tykkää.
Arvostus nolla, eikä palkkakaan häävi ole.
- petu
Olen itse töissä puhelinpalvelussa ja vihaan sitä työtä. Osa asiakkaista on tosi ylimielisiä ja töykeitä,niinkuin heillä ei olisi minkäänlaisia käytöstapoja. Puhelimessa on kaiketi vain niin helppoa huutaa/haukkua ja olla tyly. Onneksi olen vain enää kesän ajan tuossa työssä.Haen uutta työtä koko ajan,sellaista työtä jossa ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa juuri missään tekemisissä. Minulle alkaa riittää puhelinpalvelutyö, henkisesti se on tosi rankkaa.
- Kiitos ei p...
Toi asiakkaiden ylimielisyys on todella ärsyttävää. Monest sitä miettii, että onko ne muuten sellaisia vai vaan soittaessaan puhelinpalveluun. Ilmeisesti! Ylipäänsä ei ihmisillä ole juurikaan mitään käytöstapoja ja ainakin itseäni ottaa suunnattomasti päähän sellaiset ihmiset, jotka soittaessaan eivät ilmoita nimeään. Alkavat samantien latelemaan asiakanumeroita tai sitten puuskuttavat sitä asiaansa, niin että ei itse saa mitään sanaa ees väliin sanottua. Ihan kuin se lasku siitä soittamisesta palveluun olisi halvempi, jos kiireellä koittaa puhua. Mokomatkin moukat!!
Itse ole kanssa niin kypsä tähän hommaan, että jatkuva haku on päällä muuhun työhön ja sellaiseen myös, jossa ei tarvitse kuunnella ja keskustella asiakkaiden kanssa. Kyllä tää nyt alkaa riittämään!!! - petu
Kiitos ei p... kirjoitti:
Toi asiakkaiden ylimielisyys on todella ärsyttävää. Monest sitä miettii, että onko ne muuten sellaisia vai vaan soittaessaan puhelinpalveluun. Ilmeisesti! Ylipäänsä ei ihmisillä ole juurikaan mitään käytöstapoja ja ainakin itseäni ottaa suunnattomasti päähän sellaiset ihmiset, jotka soittaessaan eivät ilmoita nimeään. Alkavat samantien latelemaan asiakanumeroita tai sitten puuskuttavat sitä asiaansa, niin että ei itse saa mitään sanaa ees väliin sanottua. Ihan kuin se lasku siitä soittamisesta palveluun olisi halvempi, jos kiireellä koittaa puhua. Mokomatkin moukat!!
Itse ole kanssa niin kypsä tähän hommaan, että jatkuva haku on päällä muuhun työhön ja sellaiseen myös, jossa ei tarvitse kuunnella ja keskustella asiakkaiden kanssa. Kyllä tää nyt alkaa riittämään!!!Olen samaa mieltä kanssasi. Myös minua ärsyttävät eniten asiakkaat, jotka eivät sano edes nimeään vaan aloittavat puhelun huutamalla asiakasnumeroaan tai sitten sanomalla "täällä on asiakasnumero 1234". Mokomia moukkia,totta.
Toivon pääseväni puhelinpalvelusta muihin töihin mahdollisimman pian. Ihmettelen kyllä niitä ihmisiä, jotka jaksavat tehdä vuosikausia / jopa vuosikymmeniä puhelinpalvelutyötä..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358