Niin, kuinka monelta sellaisia löytyy?
Millaisia negatiivisa kokemuksia? Entä positiivisia?
Kertokaa. Itselläni on e-pillerit ollut jo jonkun aikaa enkä ole huomannut mitään negatiivista, vaikka niin paljon huhuja liikenteessä onkin :o)
Negatiiviset kokemukset e-pillereistä?
16
3023
Vastaukset 16
- Mä
Mulle kävi ainakin silleen, et ei kostu enää kirveelläkään... Mut ei kuiteskaan muuta. Ärsyttää/turhauttaa silti...
- Ansku
Mä käytin puoli vuotta Mercilon pillereitä. Multa lähti seksihalut, olin aggressiivinen ennen kuukautisia (muutenkin mielialat heitteli), ja rinnat "turposivat" aivan omituisiksi. Kostuminenkin oli aika heikkoa. Näiden haittavaikutusten takia jätinkin pillerit sitten pois, en halunnut edes kokeilla toista merkkiä, niin ikävää oli. Onneksi halut palasivat sitten ennalleen kun palasimme kumin käyttöön :)
- Freyja
Olen käyttänyt jo kaksi vuotta, eikä luettelemiasi haittavaikutuksia ole tullut, itse asiassa päinvastoin:
mua kutsutaan nyt nymfoksi (ennen ei seksi ollu mielessä koko aikaa), rinnat on ehkä joskus ollut arat, mutta ei ne turvonnut ole :o) Kostuminen on todella hyvässä kondiksessa.
Ja mitä agressiivisuuteen tulee, niin kundikaveri ei ainakaan ole huomannut mitään, koska olen luonteeltani muutoinkin koko ajan agressiivinen :o) jopa ennen kuukautisia, joten en katso sitä oireeksi..
Mulla on kumin kanssa ollut ongelmia, siksi otin ennemmin pillerit ja olenkin niihin todella tyytyväinen :o) Olisi kyllä hauskaa kuulla positiivisiakin mielipiteitä juuri MERCILON merkistä....löytyyköhän?! - magic
ollaan huomattu sama juttu.. ja eihän sitä kondomia tunne ees se on psykologinen juttu sen huomaaminenki toiset vain on herkempiä kuin toiset hyvää jatkoa sinulle ja hänelle!
- Maria
Mulla on seksihalut vähentyneet aika paljon, kostumisen kanssa ongelmia ja jonkin näkösiä kiukku ja masennus kohtauksia välillä. syön Diane novaa ja oireet tulleet vasta nyt (syönyt noin vuoden) ja niin lihonnut myös vähän.
- Pilleristi
...ennen noin vuoden verran diane novaa ja oireita oli. Nimen omaan halut vähenivät, masennus ja kiukkukohtauksia tuli aika ajoin, päänsärkyä ym. Vaihdoin merkkiä ja nyt syön meliaanea... ihan hyväksi on todettu. Samoja oireita tosin esiintyy vieläkin, mutta huomattavsti aiempaa vähemmän =)
Pitäisi varmaan kokeilla taas jotain muuta merkkiä, mutta onko kaikki pillerit pohjimmiltaan samanlaisia? Kaikissa omat haittansa...
- K
Hei!
Ensimmäisen liuskan aikana koin mielialan vaihteluja. Esimerkiksi saatoin itkeä koska Melrose Placessa tapahtui jotain surullista. Muita haittavaikutuksia en ole kokenut.
Hyviä juttuja pillereissä:
Paras ehkäisy parisuhteessa, kun ei tarvi tauteja pelätä.
Helppo käyttää.
Seksi on helpompaa ja hauskempaa kun ei aina tarvi muistaa ostaa kortsuja tai räpellä niiden kanssa.
Halvempaa kuin kortsut. - Minä vaan
Moi, mulla on kanssa ollu jo jonkun aikaa mercilonit, kohta vuoden.... Ja olen tosi tyytyväinen niihin, Minun halut on tuplaantuneet pillereiden takia ja mieskin on ihan kauhuissaan välillä =).... kostun tosi helposti ja aikasen pahasti ... agressiivisuuttakaan ei ole koska olen vähän niinkuin sinäkin, aina agressiivinen =). No tässä ainakin yki onnellinen mercilonin käyttäjä
- Minä
Mulla on ennen ollut Harmonet pillerit ja niistä tuli pääkipeäksi, niin mä vaihoin toiset pillerit. Nyt mulla ei ole mitään ongelmia, halut ovat vain kasvaneet.
- Femodenia käyttänyt
Minä söin lähes 5 vuotta Femodenia (sopi mulle parhaiten ja alhainen hormonimäärä). Tulin raskaaksi, kun laatasta jäi 2. ja 19. pilleri ottamatta (otin seur. aamuna)...se siitä ehkäisytehosta siis (lääkärit sanoivat, ettei sen pitäisi olla edes mahdollista..). Sitten siirryin luotettavampaan ja vähähormonisempaan (sisältää vain toista niistä e-pillerin 2 hormonista) "uuden sukupolven" ehkäisykapseliin. Se sekoitti kierron ja kuukautiset kestivät aina 3 viikkoa, 1 viikon tauko, 3 viikkoa...
Molemmilla hormoneilla lisäksi meinasin "seota" - eli hormonit vaikuttivat aivotoimintaani erittäin voimakkaasti (saatoin itkeä milloin mistäkin ja kärsin masennuksesta). En osannut yhdistää käytöstäni hormoniehkäisyyn aluksi, mutta kun luovuin hormoniehkäisystä, niin "elämänilo" palasi ja olen henkisesti tasapainoinen nyt.
Nyt siis käytän 94% (6/100 naista tulee raskaaksi vuoden käytön aikana) tehokasta ehkäisyä. Käytössäni on Persona-ehkäisykone, joka siis toimii niin, että se näyttää n. 6-8 "punaista" päivää/kk, jolloin ei saa harrastaa seksiä, mutta muulloin voi olla ilman ehkäisyä. Nämä hedelmälliset/hedelmättömät päivät kone määrittää virtsatestillä, joka otetaan 8kertaa/kk, pienillä apteekista saatavilla tikuilla. Hinnaltaan tulee kalliimmaksi (n. 100mk/kk), mutta on helpompi muistaa, kuin pillerit ja ehdoton etu on hormonittomuus - eli saan olla oma itseni aina.
Koska menetelmä on vähemmän tunnettu, niin laitan www-osoitteen, josta voi siitä katsoa lisää tietoa: http://korma.unilever.com/HPCE/Unipath/Persona/FI/a1327009.nsf/pages/frontpage?OpenDocument - Hormonihiiri
Diane Nova = Jatkuva päänsärky
Mercilon = Halut ja kostuminen katosi
Marvelon = Kova masennus
Cerazette =(minipilleri) Akne
Älkää siis sanoko, ettei pillereistä tule sivuvaikutuksia. Joillekin ne sopii, mutta ei todellakaan kaikille.
Olen aloittanut juuri Mirelle pillerin käytön. Se on erittäin vähähormoninen ja viimeinen toivoni. Jos sekään ei sovi, niin gynekologini on sitä mieltä, että minulle ei vaan kerta kaikkiaan sovi (mikään)hormonaalinen ehkäisy. Ehkä minulla on omasta takaa liikaa hormoneja, en tiedä? Ainakin minulla on aika voimakas karvan kasvu ja olen aina tosi märkä ja kiimainen....
Tosi tyhmää, että ihminen on käynyt kuussa ja kaikkea, mutta mitään uutta ja luotettavaa ehkäisyä ei ole taidettu keksiä viime vuosikymmeninä. Hormonaalisen ehkäisyn lisäksi on tosi vähän vaihtoehtoja. Kortsut on minusta kamalia.- K
ei kuulosta kivalta tuommonen. Itse olen kohta 4v syönyt Melianea, eikä ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Halut ovat kasvaneet ja menkat ovat niukemmat ja kivut poissa.
Tuo meliane on semmonen, että en ole koskaan kuullut kenenkään valittavan siitä. Jopa lääkärini sanoi että siitä tulee hirveen vähän valituksia sivuvaikutuksista. - Hormonihiiri
K kirjoitti:
ei kuulosta kivalta tuommonen. Itse olen kohta 4v syönyt Melianea, eikä ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Halut ovat kasvaneet ja menkat ovat niukemmat ja kivut poissa.
Tuo meliane on semmonen, että en ole koskaan kuullut kenenkään valittavan siitä. Jopa lääkärini sanoi että siitä tulee hirveen vähän valituksia sivuvaikutuksista.Hei
No ei todellakaan ole kivaa. Esim. masennukseni oli niin paha, että kävin jo psykiatrilla ennen kuin älysin jättää pillerit pois. Masennus lähti kokonaan pois 3 päivää sen jälkeen. Nyt naamani on täynnä karseita paiseita Cerazzette minipilleri kuurin jälkeen. Kerroin Gynelle, että minulla on ollut aiemmin akne, mutta hän sanoi, että ei siitä tule yleensä sivuvaikutuksia, vaikka lääkkeen mukana tulleessa ohjeessa sanottiin: Yleisiä sivuvaikutuksia: Akne...
Muutenkin Gynekologien ammattitaito ja vastuu työstään tuntuu tosi huonolta. Esim. kun kävin vaihtamassa Mercilonit sivuvaikutusten vuoksi, niin minulle määrättiin Mercilonia, joka sisältää yksi yhteen samat hormonit ja saman määrän niitä. Huomasin tuon vasta jälkikäteen kun aloin tutkia asiaa.
Onhan se tietysti hyvä bisnes, että asiakas juoksee jatkuvasti uudelleen ja uudelleen Gynellä ja maksaa joka kerralla muutaman sata markkaa.
Minusta on tullut tämän rumban aikana melkoinen e-pillreiden asiantuntija. Olen tutkinut Internetistä kaikkien mahdollisten pillerien tiedot etsiessäni itselleni sopivaa. Ohessa Melianen ja nyt syömäni Mirellen tiedot:
Meliane: Gestodeeni 75 mikrogrammaa ja etinyyliestradioli 20 mikrogrammaa.
Mirelle: Gestodeeni 60 mikrogrammaa ja etinyyliestradioli 15 mikrogr.
Elikkä Mirellessä on vielä 20% vähemmän estrogeeniä ja 25% vähemmän keltarauhashormonia kuin Melianessa. Siitä syystä myöskin sivuvaiktusten pitäisi olla pienemmät. Toivotaan! - K
Hormonihiiri kirjoitti:
Hei
No ei todellakaan ole kivaa. Esim. masennukseni oli niin paha, että kävin jo psykiatrilla ennen kuin älysin jättää pillerit pois. Masennus lähti kokonaan pois 3 päivää sen jälkeen. Nyt naamani on täynnä karseita paiseita Cerazzette minipilleri kuurin jälkeen. Kerroin Gynelle, että minulla on ollut aiemmin akne, mutta hän sanoi, että ei siitä tule yleensä sivuvaikutuksia, vaikka lääkkeen mukana tulleessa ohjeessa sanottiin: Yleisiä sivuvaikutuksia: Akne...
Muutenkin Gynekologien ammattitaito ja vastuu työstään tuntuu tosi huonolta. Esim. kun kävin vaihtamassa Mercilonit sivuvaikutusten vuoksi, niin minulle määrättiin Mercilonia, joka sisältää yksi yhteen samat hormonit ja saman määrän niitä. Huomasin tuon vasta jälkikäteen kun aloin tutkia asiaa.
Onhan se tietysti hyvä bisnes, että asiakas juoksee jatkuvasti uudelleen ja uudelleen Gynellä ja maksaa joka kerralla muutaman sata markkaa.
Minusta on tullut tämän rumban aikana melkoinen e-pillreiden asiantuntija. Olen tutkinut Internetistä kaikkien mahdollisten pillerien tiedot etsiessäni itselleni sopivaa. Ohessa Melianen ja nyt syömäni Mirellen tiedot:
Meliane: Gestodeeni 75 mikrogrammaa ja etinyyliestradioli 20 mikrogrammaa.
Mirelle: Gestodeeni 60 mikrogrammaa ja etinyyliestradioli 15 mikrogr.
Elikkä Mirellessä on vielä 20% vähemmän estrogeeniä ja 25% vähemmän keltarauhashormonia kuin Melianessa. Siitä syystä myöskin sivuvaiktusten pitäisi olla pienemmät. Toivotaan!Tuo Mirelle on minulle ihan uusi tuttavuus, muista merkeistä olen kyllä kuulut. Se on vissiin ihan uusi? Kerta siinä on noin pienet nuo määrät, niin tuskin pitäisi tulla mitään sivuvaikutuksia. Niin, Melianessa on vielä se "hyvä puoli" että kukaan ei, ainakaan pohjoismaissa, ole kuoluut näiden pillerien aiheuttamiin tauteihin tai kohtauksiin.
Toivottavasti Mirellet sopii sinulle! - -A-
K kirjoitti:
Tuo meliane on semmonen, että en ole koskaan kuullut kenenkään valittavan siitä. Jopa lääkärini sanoi että siitä tulee hirveen vähän valituksia sivuvaikutuksista.Syön meliane pillereitä jo nejättä vuotta ja alussa ei ollut mitään sivuvaikutuksia, mutta noin 1.5 vuotta sitten kuukautiset lisäänty ja kivut tuli mukaan (alussa vuoto oli niukempaa ja kipuja ei ollenkaan) ja nyt pari kuukautta sitten on ruvennut tulemaan ns, välivuotoja eli pari viikkoa ennen menkkoja tulee vähäisesti verta valkovuodon mukana. sekä en kostu enää niinkuin ennen..elikkäs kulta joutuu pusuttelemaan tuolla alakerrassa ;) Muuten kyllä olen havainnut nämä pillerit hyviksi.
- pauliina
pillerien vaikutukset ovat yksilöllisiä, sen takia on olemassa eri merkkejä.toinen merkki sopii toiselle ja toinen toiselle.mä käytän harmonet merkkisiä ja mitään sivuvaikutuksia ei ole ollut yli vuoden käytön jälkeen.ne ketkä sanoo että seksi halut on kadonnut pillereiden aloituksen jälkeen,niin menkää ihmeessä lääkäriin ja kertokaa ongelmastanne ja varmasti saatte apua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1571470Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1291170Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216869- 65791
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus61699- 46665
- 51652
- 52572
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt187568- 76566