Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kerro miten ja milloin terveydenhoitosi on terveydenhoitolaitoksessa vaarantunut

Olen asunut viimeiset 2 vuotta, kahdessa eri terveydenhoitolaitoksessa.
Tänä aikana terveyteni on vaarannettu, ja huomauttaessani asiasta, on kun henkilökunta ei olisi ymmärtänyt asiaa?
Vuonna 2020 ollessani 2 kuukautta ja 2 päivää kuntoutuksessa, minulla oleva Nitrolääkesuihkepakkaus, pidettiin muiden lääkkeitteni ohella, osaston hoitajien huomassa.
Että tuota lääkettä, minun ei olisi ollut mahdollista saada heti, eli siten, kuten tätä lääkettä tulisi tarvittaessa käyttää.
Lääkkeen saaminen sitä tarvitsevalle hoitajien varastosta heti tarvittaessa, kun ei nykypäivän hoitolaitoksissa onnistu, hoitajaa kun laitoksessa ei heti pyynnöillä luokseen saa. Esim. tuossa laitoksessa ollessani, kun kerran siellä ollessani huonetoverini putosi yöllä sängystä, minä hälytin hoitajaa apuun ja kesti kaksi "2" tuntia kun hoitaja huoneeseeni tuli.
Asun nyt laitoksessa, jossa sain kerran allergisen kutiavan "nokkosrokko" ihottuman ja tuohon allergiseen reaktioon minulle ei suostuttu antamaan lukollisesta lääkekaapissani olevaa, allergiseen reaktioon tarkoitettua lääkettä.
Tässä on kaksi esimerkkiä, joiden tarkoitusperää käytännössä minun hoitooni, minä en muuksi ymmärrä, kun terveyteni vaarantamiseksi?

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olin vuosia sitten tehohoidossa, koomaan lääkittynä, ja tiedoissani on aina ollut maininta yhdestä antibioottiryhmästä, jolle olen allerginen.

      Oivoi, olivat minulle laittaneet suoneen " vääränlaista " antibioottia, onneksi siitä ei kuitenkaan seurannut mitään vakavaa.
      Tosin kyllä muutenkin olin hengityskoneessa henkihieverissä, ettei kai sitä olisi erikseen huomannutkaan (?).
      Samalla hoitojaksolla minulla oli pissakatetri, joka ei olisi saanut olla kuin kolme vuorokautta, se oli kuitenkin kymmenen, ja hoitaja laittoi siitä näytteen labraan. Ja olihan siinä jotakin kokkibakteereita, onneksi siitäkään ei pahaa seurannut.

      Kauan kauan sitten sain kahta eri psyykelääkettä samanaikaisesti käyttöön, kesti aikansa, mutta ne eivät minun kohdalla sopineetkaan yhteen ja suhteellisen lyhyen käytön jälkeen tuli jokin ilmeisesti hengenvaarallinen tilanne. Taisi olla joku serotoniini- tai neuroleptioireyhtymä.
      Se tapahtui avohoidon puolella, ei laitoksessa pitkäaikaishoidossa.

      Onhan sitä kaikenlaista sattunut ja tapahtunut, milloin sairaalassa ja milloin jossain hoitokodissa. Henkikulta on kuitenkin säilynyt, ja se on kai se tärkein asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe