Olen asunut viimeiset 2 vuotta, kahdessa eri terveydenhoitolaitoksessa.
Tänä aikana terveyteni on vaarannettu, ja huomauttaessani asiasta, on kun henkilökunta ei olisi ymmärtänyt asiaa?
Vuonna 2020 ollessani 2 kuukautta ja 2 päivää kuntoutuksessa, minulla oleva Nitrolääkesuihkepakkaus, pidettiin muiden lääkkeitteni ohella, osaston hoitajien huomassa.
Että tuota lääkettä, minun ei olisi ollut mahdollista saada heti, eli siten, kuten tätä lääkettä tulisi tarvittaessa käyttää.
Lääkkeen saaminen sitä tarvitsevalle hoitajien varastosta heti tarvittaessa, kun ei nykypäivän hoitolaitoksissa onnistu, hoitajaa kun laitoksessa ei heti pyynnöillä luokseen saa. Esim. tuossa laitoksessa ollessani, kun kerran siellä ollessani huonetoverini putosi yöllä sängystä, minä hälytin hoitajaa apuun ja kesti kaksi "2" tuntia kun hoitaja huoneeseeni tuli.
Asun nyt laitoksessa, jossa sain kerran allergisen kutiavan "nokkosrokko" ihottuman ja tuohon allergiseen reaktioon minulle ei suostuttu antamaan lukollisesta lääkekaapissani olevaa, allergiseen reaktioon tarkoitettua lääkettä.
Tässä on kaksi esimerkkiä, joiden tarkoitusperää käytännössä minun hoitooni, minä en muuksi ymmärrä, kun terveyteni vaarantamiseksi?
Kerro miten ja milloin terveydenhoitosi on terveydenhoitolaitoksessa vaarantunut
1
215
Vastaukset 1
- Anonyymi
Minä olin vuosia sitten tehohoidossa, koomaan lääkittynä, ja tiedoissani on aina ollut maininta yhdestä antibioottiryhmästä, jolle olen allerginen.
Oivoi, olivat minulle laittaneet suoneen " vääränlaista " antibioottia, onneksi siitä ei kuitenkaan seurannut mitään vakavaa.
Tosin kyllä muutenkin olin hengityskoneessa henkihieverissä, ettei kai sitä olisi erikseen huomannutkaan (?).
Samalla hoitojaksolla minulla oli pissakatetri, joka ei olisi saanut olla kuin kolme vuorokautta, se oli kuitenkin kymmenen, ja hoitaja laittoi siitä näytteen labraan. Ja olihan siinä jotakin kokkibakteereita, onneksi siitäkään ei pahaa seurannut.
Kauan kauan sitten sain kahta eri psyykelääkettä samanaikaisesti käyttöön, kesti aikansa, mutta ne eivät minun kohdalla sopineetkaan yhteen ja suhteellisen lyhyen käytön jälkeen tuli jokin ilmeisesti hengenvaarallinen tilanne. Taisi olla joku serotoniini- tai neuroleptioireyhtymä.
Se tapahtui avohoidon puolella, ei laitoksessa pitkäaikaishoidossa.
Onhan sitä kaikenlaista sattunut ja tapahtunut, milloin sairaalassa ja milloin jossain hoitokodissa. Henkikulta on kuitenkin säilynyt, ja se on kai se tärkein asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2341422Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va249990Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan67753Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48703Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan84672- 109599
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27573Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34564Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.46548Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 40471
- 31451
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain75440- 77402
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8397- 30393
- 27390
Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33390Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺42378Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21371