Olen asunut viimeiset 2 vuotta, kahdessa eri terveydenhoitolaitoksessa.
Tänä aikana terveyteni on vaarannettu, ja huomauttaessani asiasta, on kun henkilökunta ei olisi ymmärtänyt asiaa?
Vuonna 2020 ollessani 2 kuukautta ja 2 päivää kuntoutuksessa, minulla oleva Nitrolääkesuihkepakkaus, pidettiin muiden lääkkeitteni ohella, osaston hoitajien huomassa.
Että tuota lääkettä, minun ei olisi ollut mahdollista saada heti, eli siten, kuten tätä lääkettä tulisi tarvittaessa käyttää.
Lääkkeen saaminen sitä tarvitsevalle hoitajien varastosta heti tarvittaessa, kun ei nykypäivän hoitolaitoksissa onnistu, hoitajaa kun laitoksessa ei heti pyynnöillä luokseen saa. Esim. tuossa laitoksessa ollessani, kun kerran siellä ollessani huonetoverini putosi yöllä sängystä, minä hälytin hoitajaa apuun ja kesti kaksi "2" tuntia kun hoitaja huoneeseeni tuli.
Asun nyt laitoksessa, jossa sain kerran allergisen kutiavan "nokkosrokko" ihottuman ja tuohon allergiseen reaktioon minulle ei suostuttu antamaan lukollisesta lääkekaapissani olevaa, allergiseen reaktioon tarkoitettua lääkettä.
Tässä on kaksi esimerkkiä, joiden tarkoitusperää käytännössä minun hoitooni, minä en muuksi ymmärrä, kun terveyteni vaarantamiseksi?
Kerro miten ja milloin terveydenhoitosi on terveydenhoitolaitoksessa vaarantunut
1
173
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olin vuosia sitten tehohoidossa, koomaan lääkittynä, ja tiedoissani on aina ollut maininta yhdestä antibioottiryhmästä, jolle olen allerginen.
Oivoi, olivat minulle laittaneet suoneen " vääränlaista " antibioottia, onneksi siitä ei kuitenkaan seurannut mitään vakavaa.
Tosin kyllä muutenkin olin hengityskoneessa henkihieverissä, ettei kai sitä olisi erikseen huomannutkaan (?).
Samalla hoitojaksolla minulla oli pissakatetri, joka ei olisi saanut olla kuin kolme vuorokautta, se oli kuitenkin kymmenen, ja hoitaja laittoi siitä näytteen labraan. Ja olihan siinä jotakin kokkibakteereita, onneksi siitäkään ei pahaa seurannut.
Kauan kauan sitten sain kahta eri psyykelääkettä samanaikaisesti käyttöön, kesti aikansa, mutta ne eivät minun kohdalla sopineetkaan yhteen ja suhteellisen lyhyen käytön jälkeen tuli jokin ilmeisesti hengenvaarallinen tilanne. Taisi olla joku serotoniini- tai neuroleptioireyhtymä.
Se tapahtui avohoidon puolella, ei laitoksessa pitkäaikaishoidossa.
Onhan sitä kaikenlaista sattunut ja tapahtunut, milloin sairaalassa ja milloin jossain hoitokodissa. Henkikulta on kuitenkin säilynyt, ja se on kai se tärkein asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"1029414Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1645869Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El235282Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1505213Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään424252Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m873521Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta653461Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1132872En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102841Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä442800