Olen jotenkin saanut iskostettua ajatuksiini ja sitä kautta toimintaani mallin, että miehet inhoavat jos nainen tiedustelee "että missä mennään", joten olen pyrkinyt välttelemään näitä tämän tyylisiä kysymyksiä viimeiseen asti.
Nyt ongelmana on, etten tosiaankaan tiedä, että missä mennään. Toverini vaikuttaa olevan tilanteeseen aivan tyytyväinen, ollaan tapailtu kerran, pari kuussa (joskus useammin) jo toista vuotta. Ihan totta, eikä edes naurata!
En ole itsekkään aiemmin se kummempaa yhteyttä kaivannut, työ ja harrastukset vievät meidän molempien elämästä sen suurimman palan. Mutta nyt tuntuisi siltä, että voisi siirtyä seuraavalle asteelle (tapaamaan vaikka vähän useammin). Pelkään, että hän karkaa jos rupean jotain vaatimuksia ja kyselyjä esittämään ;). Harvinaisia löytöjä, kun ei joka puussa kasva.
Miten selvittää missä mennään?
82
27712
Vastaukset
- Ihmettelen!
Siis niin... Onko miesten mielestä noin yleensäkin kiusallista keskustella "suhteen tilasta"?
Vaikka parin kuukauden tuntemisen jälkeenkin?
Liian aikaista? Typerää? Ilmiselvää... ? - INPM
Vai pitäisikö kysyä mihin ollaan menossa ?
Itse miehenä olen huomannut, että naisilla tuntuu
olevan elämälleen ja siinä olevalle miehelleen
joku suunnitelma. Joskus tuntuu jopa siltä,
että on osa jotain suunnitelmaa. Suunnitelmaa, jota ei ole reilusti koskaan kokonaan paljastettu. Tämä paljastuu sitten matkan varrella kysymyksillä tyyliin "Missä mennään".
Nämä on tyypillisiä puolisuhteissa ( l. suhteissa
joissa mennään vähän jarru päällä kaiken aikaa )
On tietty miehiäkin, joilla on joku "Master Plan". Esim rivitalonpätkä, sihteeriblondi
vaimoksi ja kaksi lasta...
En tiedä kertovatko ne pokilleen mitä on tulossa
vai kyselevätkö missä mennään ?
- INPM- Rakastajatar
että välttelen "missä mennään" -kysymyksiä on omat negatiiviset kokemukseni olla osa ex-mieheni "master plania". Se ahdisti minua valtavasti ja johti lopulta eroon. En tiedä miten keskustella näistä asioista niin, ettei toinen osapuoli kokisi olevansa narussa.
- INPM
Rakastajatar kirjoitti:
että välttelen "missä mennään" -kysymyksiä on omat negatiiviset kokemukseni olla osa ex-mieheni "master plania". Se ahdisti minua valtavasti ja johti lopulta eroon. En tiedä miten keskustella näistä asioista niin, ettei toinen osapuoli kokisi olevansa narussa.
...tässä onkin ongelman ydin...
pitäis mennä niin, että molemmilla olisi
omat "Master Plan"it ja toinen sopisi
pakottamatta toisen Plääniin.
Pitäis olla rehellinen, mutta ehkä jotain
pitäsi pitää omana tietonaan. Ei saisi olla
naivi, ei viedä, eikä olla vietävissä.
..vaikeeta. Ihmisessä ja elämässä on niin monta muuttujaa, ettei voi järjellä käsittää eikä hallita.... - vaan...
Hei!
Varmasti on ihmisiä, joilla on "kylmä suunnitelma" tulevaisuutensa varalle ja etsitään sitten sitä lähes täydellistä puolisoa sitä suunnitelmaa toteuttamaan.
Kuitenkin on paljon ihmisiä, joilla on TUNTEET, jotka RAKASTUVAT jne. Eikö ihastuneen/rakastuneen ihmisen normaaliin käytökseen kuulu toive tietää, mitä se kumppani hänestä ja jatkosta ajattelee?!?
- So simple!! - TSK
INPM kirjoitti:
..vaikeeta. Ihmisessä ja elämässä on niin monta muuttujaa, ettei voi järjellä käsittää eikä hallita....Minusta ihmisen "master plan" kertoo niistä arvoista, joihin hän on elämässään sitoutunut; haaveista jne. Jos se ei ole liian tiukaksi fixattu, kyllä siihen mahtuu useammankin tyyppisiä ihmisiä. Ilman, että toisen täytyy ruveta statistiksi toisen valmiiksi suunnittelemaan elämänkulkuun.
Joskus kuitenkin käy niin, että kun toinen kertoo, että haluaisi JOSKUS esim. matkustella paljon / hankkia lapsia / rakentaa uraa / jotain muuta, niin toinen kokee, että häntä ollaan "pakottamassa" valmiiseen elämänkaavaan toisen rinnalle. Mutta kyllähän jokaisella joitakin tavoitteita tai suuntia elämässään on - jos ei ole, eikö sekin ole aika huolestuttavaa? - INPM
TSK kirjoitti:
Minusta ihmisen "master plan" kertoo niistä arvoista, joihin hän on elämässään sitoutunut; haaveista jne. Jos se ei ole liian tiukaksi fixattu, kyllä siihen mahtuu useammankin tyyppisiä ihmisiä. Ilman, että toisen täytyy ruveta statistiksi toisen valmiiksi suunnittelemaan elämänkulkuun.
Joskus kuitenkin käy niin, että kun toinen kertoo, että haluaisi JOSKUS esim. matkustella paljon / hankkia lapsia / rakentaa uraa / jotain muuta, niin toinen kokee, että häntä ollaan "pakottamassa" valmiiseen elämänkaavaan toisen rinnalle. Mutta kyllähän jokaisella joitakin tavoitteita tai suuntia elämässään on - jos ei ole, eikö sekin ole aika huolestuttavaa?Jos Master Plan ymmäretään arvoina, elämän
päämäärinä, eikä minään sabluuna
elämänkumppanille homma OK.
Tälläiseen ihmiseen haluaisin ehdottomasti rakastua, panostaa toiseen ja elää onnellisenä elämäni loppuun asti.
Arvoista:
Mitkä ovat ihmisillä nykyään elämänarvoja ?
Onko "matkustella paljon" arvo ??
Mielestäni arvot on kuolleet ja suurin osa ihmistä on ( tahtoen tai tahtomattaan ) rahanteon välineitä vailla omaa tahtoa... - Rakastajatar
INPM kirjoitti:
Jos Master Plan ymmäretään arvoina, elämän
päämäärinä, eikä minään sabluuna
elämänkumppanille homma OK.
Tälläiseen ihmiseen haluaisin ehdottomasti rakastua, panostaa toiseen ja elää onnellisenä elämäni loppuun asti.
Arvoista:
Mitkä ovat ihmisillä nykyään elämänarvoja ?
Onko "matkustella paljon" arvo ??
Mielestäni arvot on kuolleet ja suurin osa ihmistä on ( tahtoen tai tahtomattaan ) rahanteon välineitä vailla omaa tahtoa...Ihmisen niskassa olis aina käyttöohjeet kuin pesulalapussa. Että olis helppooo :) Mulla on ongelma, että en pärjää ilman teorioita ja käsikirjoja, mutta elämäntaidoissa kun tarvittaisiin jotain muutakin, olisikohan se sitä tunneälyä?
- Kaikella on aikansa
Rakastajatar kirjoitti:
Voithan roikkua yhtä kauan kuin Camilla. Sittenkään ei tullut "laillisia" vihkiäisiä. Kaikella on aikansa AURINGON ALLA.
- ???
Rakastajatar kirjoitti:
Tapailette vain silloin tällöin.
Jos et ole tyytyväinen suhteeseen mutta haluat silti siitä enemmän? Koska pelkäät kysyä mieheltä " missä mennään" niin näytä hänelle teoillasi, että näin homma ei toimi. Lopeta tapailut miehen kanssa. Pointti tässä vain on, että olet siihen valmis. Voi meinaan myös käydä niin, että miehesi ei ehkä ymmärrä viestiäsi ja lopettaa myös tapailut. Toden näköisesti jos mise sinusta välittää todella eikä halua sinusta eroon niin mies kyllä ottaa yhteyttä, jolloin voit kertoa, että et ole suhteeseen tyytyväinen.
Siis lyhykäisyydessään jätä mies. Asiat kyllä menevät eteenpäin suhteen suhteen jos on mennäkseen. Miksi kärvistellä suhteessa joka junnaa paikallaan? - Rakastajatar
??? kirjoitti:
Tapailette vain silloin tällöin.
Jos et ole tyytyväinen suhteeseen mutta haluat silti siitä enemmän? Koska pelkäät kysyä mieheltä " missä mennään" niin näytä hänelle teoillasi, että näin homma ei toimi. Lopeta tapailut miehen kanssa. Pointti tässä vain on, että olet siihen valmis. Voi meinaan myös käydä niin, että miehesi ei ehkä ymmärrä viestiäsi ja lopettaa myös tapailut. Toden näköisesti jos mise sinusta välittää todella eikä halua sinusta eroon niin mies kyllä ottaa yhteyttä, jolloin voit kertoa, että et ole suhteeseen tyytyväinen.
Siis lyhykäisyydessään jätä mies. Asiat kyllä menevät eteenpäin suhteen suhteen jos on mennäkseen. Miksi kärvistellä suhteessa joka junnaa paikallaan?Kolme kertaa olen pistänyt pelin poikki (mies ei kertaakaan) ja sanonut, ettei näin voida jatkaa. Mies on myönnellyt samaa, joskus jopa pyydellyt anteeksi, mutta aina sitten ollaan vaan ajauduttu takas tilanteeseen. En haluaisi käyttää katkaisuhoitoa suhteen eteenpäinviemiseksi, koska siitä ei sen ihmeempää tulosta ole syntynyt ja ovat todella raskaita.
- toinen mes
Rakastajatar kirjoitti:
Ihmisen niskassa olis aina käyttöohjeet kuin pesulalapussa. Että olis helppooo :) Mulla on ongelma, että en pärjää ilman teorioita ja käsikirjoja, mutta elämäntaidoissa kun tarvittaisiin jotain muutakin, olisikohan se sitä tunneälyä?
Sitoutumien on niin monista asioista kiinni. Elämänvaiheet, nykyinen perhe, ja ennen kaikkea asema työelämässä. Nämä määräävät, kuka käskee. Rakastaja on samassa asemassa kuin rakastajatar. Karehdittava asema. En vaihtaisi asemaani pois. Maailma on miesten (tai ainakin luullaan). Kakkosmies on asemansa ansainnut. Ilman omia paineita. On hyvä olla.
- suositeltavaa
Rakastajatar kirjoitti:
Ihmisen niskassa olis aina käyttöohjeet kuin pesulalapussa. Että olis helppooo :) Mulla on ongelma, että en pärjää ilman teorioita ja käsikirjoja, mutta elämäntaidoissa kun tarvittaisiin jotain muutakin, olisikohan se sitä tunneälyä?
jos se tunneäly myös toimisi.Varmaan kukaan ei olisi saanut sinusta rakastajatarta jos tuntisit vastuusi.Sitäpaitsi rakastajatar on liian hieno sana kuvaamaan sitä mitä teet.
- sari
INPM kirjoitti:
..vaikeeta. Ihmisessä ja elämässä on niin monta muuttujaa, ettei voi järjellä käsittää eikä hallita....Että pistit sanat oikeaan järjestykseen!
Minäkin luulin nuorempana että elämäänsä voi suunnitella mutta elämä ONNEKSI on opettanut että ei se niin mene. Ja idis onkin ehkä siinä että katsot mitä elämä antaa ja niistä palikoista rakennat tilanteen mukaan. Kaikkea ei voi saada eikä ainakaan yhtä aikaa.
Naisille jotka jäävät odottamaan nöyränä niin sanoisin että herätkää! Miettikää mitä itse haluatte ja olkaa rohkeita tekemään päätöksiä itse, älkää antako liikaa toisten päättää TEIDÄN elämästänne, varsinkaan jos ette ole varmoja esim toisen vaikuttimista.
Ja sulle vielä INPM; sun kirjoitukset osuvat hyvin kohdalleen ja tuottivat mulle iloa! - Rakastajatar
suositeltavaa kirjoitti:
jos se tunneäly myös toimisi.Varmaan kukaan ei olisi saanut sinusta rakastajatarta jos tuntisit vastuusi.Sitäpaitsi rakastajatar on liian hieno sana kuvaamaan sitä mitä teet.
missä? Olen itsenäinen, vapaa, lapseton, työelämässä ja vapaaehtoistyössä aktiivinen nainen. Miehellä ei ole vaimoa tai lapsia myöskään, jos sitä ajat takaa???
- INPM
sari kirjoitti:
Että pistit sanat oikeaan järjestykseen!
Minäkin luulin nuorempana että elämäänsä voi suunnitella mutta elämä ONNEKSI on opettanut että ei se niin mene. Ja idis onkin ehkä siinä että katsot mitä elämä antaa ja niistä palikoista rakennat tilanteen mukaan. Kaikkea ei voi saada eikä ainakaan yhtä aikaa.
Naisille jotka jäävät odottamaan nöyränä niin sanoisin että herätkää! Miettikää mitä itse haluatte ja olkaa rohkeita tekemään päätöksiä itse, älkää antako liikaa toisten päättää TEIDÄN elämästänne, varsinkaan jos ette ole varmoja esim toisen vaikuttimista.
Ja sulle vielä INPM; sun kirjoitukset osuvat hyvin kohdalleen ja tuottivat mulle iloa!>Ja sulle vielä INPM; sun kirjoitukset osuvat >hyvin kohdalleen ja tuottivat mulle iloa!
Mukavaa kuulla, että olen ilostuttanut Sinua. Yllättävää ja Mukavaa !
T:INPM - sari
INPM kirjoitti:
>Ja sulle vielä INPM; sun kirjoitukset osuvat >hyvin kohdalleen ja tuottivat mulle iloa!
Mukavaa kuulla, että olen ilostuttanut Sinua. Yllättävää ja Mukavaa !
T:INPMHiljaisena hetkenä kävin palstalla jos toisellakin. Taidatkin olla laaja-alainen heppu? Mikäs siinä, hauskahan näitä on tavailla...
Ja sitten takaisin asiaan; mikä siinä oikeesti maksaa ettei itse oteta asioita esille? Halutaan asialle ratkaisu mutta pelätään että asialle tulee ratkaisu?? Olenko pelkkä blondi vai myös tyhmä? - Rakastajatar
sari kirjoitti:
Hiljaisena hetkenä kävin palstalla jos toisellakin. Taidatkin olla laaja-alainen heppu? Mikäs siinä, hauskahan näitä on tavailla...
Ja sitten takaisin asiaan; mikä siinä oikeesti maksaa ettei itse oteta asioita esille? Halutaan asialle ratkaisu mutta pelätään että asialle tulee ratkaisu?? Olenko pelkkä blondi vai myös tyhmä?Kaipa se on sitä, että pelkää, ettei ratkaisu ole sellainen kuin toivoisi? Omalla kohdalla asian on myös niin, ettei aina tiedä edes mitä toivoisin (en ole edes blondi).
Viikko saattaa mennä että nykyinen tilanne tuntuu ihan parhaalta vaihtoehdolta eli mitä tässä vehtaamaan kun onnellinen olen näinkin. Toisella viikolla iskee kakaramainen halu saada toinen omaan vitriiniin, kehyksiin. Kolmannella viikolla palaan järkiini ja lupaan itselleni pistää suhteen kokonaan poikki, koska edellinen viikko oli jälleen osoittanut kuinka kypsymätön olen.
Ehkä pitäisi ensin kysyä itseltä se kysymys, että missä mennään. Jotenkin tuntuu vastuuttomalta sälyttää vastuu suunnan ottamisesta ja ratkaisusta toiselle osapuolelle, jos olen näin epävarma omistakin tuntemuksistani. Kuten jotkut ovat ketjussa arvelleetkin, tällainen tilanne on todella kuluttava. - INPM
sari kirjoitti:
Hiljaisena hetkenä kävin palstalla jos toisellakin. Taidatkin olla laaja-alainen heppu? Mikäs siinä, hauskahan näitä on tavailla...
Ja sitten takaisin asiaan; mikä siinä oikeesti maksaa ettei itse oteta asioita esille? Halutaan asialle ratkaisu mutta pelätään että asialle tulee ratkaisu?? Olenko pelkkä blondi vai myös tyhmä?Miksi tosiasioiden myöntäminen on niin vaikeaa ??
Ihminen on mestari valehtelemaan itselleen ja
jos itsensä kanssa ole sinut, ei toistenkaan
kanssa ole helppoa.
On helppoa valehdella itselleen. Selittely
on helpompaa kuin ( joskus tuskallinenkin )
asioiden työstäminen.
Ehkä tullaan päivä päivältä paremmaksi.
Ehkä joskus pitää ottaa yksi askel taaksepäin,
että pääsee kaksi eteenpäin. - sari
Rakastajatar kirjoitti:
Kaipa se on sitä, että pelkää, ettei ratkaisu ole sellainen kuin toivoisi? Omalla kohdalla asian on myös niin, ettei aina tiedä edes mitä toivoisin (en ole edes blondi).
Viikko saattaa mennä että nykyinen tilanne tuntuu ihan parhaalta vaihtoehdolta eli mitä tässä vehtaamaan kun onnellinen olen näinkin. Toisella viikolla iskee kakaramainen halu saada toinen omaan vitriiniin, kehyksiin. Kolmannella viikolla palaan järkiini ja lupaan itselleni pistää suhteen kokonaan poikki, koska edellinen viikko oli jälleen osoittanut kuinka kypsymätön olen.
Ehkä pitäisi ensin kysyä itseltä se kysymys, että missä mennään. Jotenkin tuntuu vastuuttomalta sälyttää vastuu suunnan ottamisesta ja ratkaisusta toiselle osapuolelle, jos olen näin epävarma omistakin tuntemuksistani. Kuten jotkut ovat ketjussa arvelleetkin, tällainen tilanne on todella kuluttava.Jäin miettimään minkähänikäinen sä olet? Mutta luultavasti useimmilla käy elämässä joskus tai ajoittain vastaava päättämättömyyden tunne; kun ei voi tietää.... Mut ehkä nyt ekana koitat päättää että haluatko jatkaa epävarmaa tilannetta vai haluatko siihen jonkun selvyyden. Jos suostut jatkamaan entiseen malliin niin rutinat veks. Jos haluat jotain selvyyttä niin rohkeasti asiaan ja vaadit toiseltakin jonkun linjanvedon. Jos koko homma menee kaseikkoon niin sillon koitat muistaa: AINA KUN YKSI OVI MENEE KIINNI NIIN TOINEN AUKEAA!
Tosin ekana päivänä ei silt viel ehkä tunnu, tokana voi jo hetken ilo pilkottaa mut kokemuksesta sanoisin et venaa viikko ja ilahdut kun huomaat että sullahan on mahiksia vaikka mihin. - Rakastajatar
sari kirjoitti:
Jäin miettimään minkähänikäinen sä olet? Mutta luultavasti useimmilla käy elämässä joskus tai ajoittain vastaava päättämättömyyden tunne; kun ei voi tietää.... Mut ehkä nyt ekana koitat päättää että haluatko jatkaa epävarmaa tilannetta vai haluatko siihen jonkun selvyyden. Jos suostut jatkamaan entiseen malliin niin rutinat veks. Jos haluat jotain selvyyttä niin rohkeasti asiaan ja vaadit toiseltakin jonkun linjanvedon. Jos koko homma menee kaseikkoon niin sillon koitat muistaa: AINA KUN YKSI OVI MENEE KIINNI NIIN TOINEN AUKEAA!
Tosin ekana päivänä ei silt viel ehkä tunnu, tokana voi jo hetken ilo pilkottaa mut kokemuksesta sanoisin et venaa viikko ja ilahdut kun huomaat että sullahan on mahiksia vaikka mihin.Kyllähän sitä on vuosia tullut keräiltyä ja kokemuksia, eikä pelkästään positiivisia. Siitä ehkä on vaan tullut niin kyyniseksi ja herkkänahkaiseksi, että viimeiseen asti aina yrittää säästää itseään.
Ihan perinteistä parisuhdetta tai perhe-elämää en edes kaipaa. Tiedän, että ihmiset ovat muunlaisiakin järjestelyjä elämäänsä rakentaneet. En vain tiedä, miten itse saisin sellaisen sopivan yhteyden kasattua.
Roolit ovat jotenkin niin mustapekka -korteista jaettuja yhä edelleen. Ja paistaahan se näistä keskusteluista täällä palstoillakin läpi. Jotenkin miellän nämä "missä mennään" keskustelut juuri tähän perhepeliin, jota en halua lähteä pelaamaan. Olisi ehkä helpompaa lähteä keskustelemaan, jos olisi edes yksikin esimerkki "vapaammasta" parisuhteesta lähipiirissä, jota voisi käyttää mallina.
- vai mitä?"
Tuohon on aika vaikea vastata jos suhde on "silloin tällöin kaiken kivan merkeissä" tapaamisia.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa jossa välillä viihdytään hyvinkin yhdessä ja sitten menee taas pitkä aika ettei olla tekemisissä. Välillä tekisi mieli alkaa seurustelemaan, mutta sitten taas tuntuu et joku puuttuu koska kuiteskin on jo vuoden vetkuteltu edes takas. Molemmilla on kuitenkin omat elämänsä ja muitakin suhteita etsitään ja välillä niistä keskustellaan et miten on treffit sujunut tai mitä tekee tulevilla treffeillä, silloin tuon "missä mennään.." kysymyksen kysyminen ei ole ajoitettu oikein, tuntuu vaan oudolta kun pitäisi vastata et "aletaan vaan seurustella". Kuitenkin jos vastaa kieltävästi niin toinen vaan unohtaa asian hetkeksi ja alkaa ajatella seuraavia treffejään.
Tuohon tyssäsi mun myöntävän vastauksen anto, ehkä vastaisin nykyään toisin, mutta eipä taida enää tulla siihen tilaisuuttakaan. Tuntuu vaan siltä ettei tällaiselle pohjalle luotu suhde vois oikein toimiakkaan... - ikävä kyllä
Samanlaiseen tilanteeseen olen itsekin ajautunut:
Itse haluaisin jotakin enemmän, mutta se toinen osapuoli, mies on ihan tyytyväinen tilanteeseen, jossa tavataan vähän useammin kuin te,kerran viikossa korkeintaan.
Oletteko keskustelleet tästä aiheesta? Puhuneet avoimesti?
Itse tiedän,että mieheni menettäisin, mikäli alkaisin sitoutumisesta puhua...:(
Mitä neuvoksi? Menettääkään en häntä halua, tyytyäkö nykytilanteeseen?- N vm-64
No ettepä ole törmäneett ainoisiin miehiin, joille suhteen "vakavoittaminen" on NIIN kovin työlästä. Itselläni muutaman kk:n seurustelujuttu meneillään. Juuri eilen puhelimessa aloin juttelun tämän "jutun" tilasta, siitä mitä hän ajattelee seurustelustamme jne. En tivannut mitään "koskas on häät?"-tyyliin vaan haluaisin todellakin vain tietää, tykkääkö hän musta edes vähän samalla tasolla kuin itse hänestä tykkään.
Sanoilla hän ei ole ilmaissut tunteitaan, mutta hellyydenosoitukset ja teot (auttaminen) ovat saaneet mut ainakin kuvittelemaan, että tää juttu vois vaikka olla SE!!
No, mies ymmärsi keskustelun niin, että odotan jotain "siirtoa", lupauksia jostakin yhteenmuuttamisesta jne. Sanoin, etten ole itsekään niitä vielä ajatellut. Kunhan naisena haluaisin tietää...välittääkö hän musta todella vai ei. (Tuota viimeistä en pystynyt suoraan sanomaan, ÄH!) Sanoin, että tuntuuhan tää keskustelu aika nöyryyttävältä. Kuitenkin jotain haluaisin tietää, koska itse tunnen paljonkin häntä kohtaan.
Lupasi, että jutellaan pian lisää.
Tiedän, että otin RISKIN ottamalla aiheen puheeksi. Mutta joskus vaan on otettava niitä riskejä. Siten voi välttyä vaikka siltä, että vuodenkin tapailee toista ja tunteet ovat aivan erilaiset kummallakin. Eli satuttaa itsensä rakastumalla ja saamatta vastakaikua tunteilleen.
MIKSEI KOSKAAN tunnu kolahtavan niin, että MOLEMMAT tuntisivat samoin ja haluaisivat samaa suhteelta.... Aina tuntuu käyvän puolin tai toisin ristiin nää jutut?! - Odottavan aika on PITKä
Samassa veneessä tuntuu olevan muitakin!!!"Seurustelu" jatkuu,nähdään silloin tällöin,minä haluaisin jo enemmän..Mutta mies ei halua sitoutua,syitä kyllä löytyy miksi ei!!Väsyttävää henkisesti,kun ei tiedä todella missä mennään ja mennänkö mihinkään päin!!!Ratkaisu täytyy tehdä,menettämisen pelko estää.Kuinka kauan odotan???
- Niin onnellinen
N vm-64 kirjoitti:
No ettepä ole törmäneett ainoisiin miehiin, joille suhteen "vakavoittaminen" on NIIN kovin työlästä. Itselläni muutaman kk:n seurustelujuttu meneillään. Juuri eilen puhelimessa aloin juttelun tämän "jutun" tilasta, siitä mitä hän ajattelee seurustelustamme jne. En tivannut mitään "koskas on häät?"-tyyliin vaan haluaisin todellakin vain tietää, tykkääkö hän musta edes vähän samalla tasolla kuin itse hänestä tykkään.
Sanoilla hän ei ole ilmaissut tunteitaan, mutta hellyydenosoitukset ja teot (auttaminen) ovat saaneet mut ainakin kuvittelemaan, että tää juttu vois vaikka olla SE!!
No, mies ymmärsi keskustelun niin, että odotan jotain "siirtoa", lupauksia jostakin yhteenmuuttamisesta jne. Sanoin, etten ole itsekään niitä vielä ajatellut. Kunhan naisena haluaisin tietää...välittääkö hän musta todella vai ei. (Tuota viimeistä en pystynyt suoraan sanomaan, ÄH!) Sanoin, että tuntuuhan tää keskustelu aika nöyryyttävältä. Kuitenkin jotain haluaisin tietää, koska itse tunnen paljonkin häntä kohtaan.
Lupasi, että jutellaan pian lisää.
Tiedän, että otin RISKIN ottamalla aiheen puheeksi. Mutta joskus vaan on otettava niitä riskejä. Siten voi välttyä vaikka siltä, että vuodenkin tapailee toista ja tunteet ovat aivan erilaiset kummallakin. Eli satuttaa itsensä rakastumalla ja saamatta vastakaikua tunteilleen.
MIKSEI KOSKAAN tunnu kolahtavan niin, että MOLEMMAT tuntisivat samoin ja haluaisivat samaa suhteelta.... Aina tuntuu käyvän puolin tai toisin ristiin nää jutut?!Olenpa onnellinen. Meillä se on mies, joka jo varhaisessa vaiheessa halusi kuulla, mitä tunnen häntä kohtaan, kyseli voinko ajatella häntä vakavasti, muuttaa yhteen, kuvitella meneväni hänen kanssaan naimisiin. Ilmoittipa senkin, että lapsia haluaa kanssani ja toivottavasti niitä alkaisi siunaantua jo vuoden, parin kuluttua.
No, lapsia en vielä halua, eikä minulla ole kiire naimisiinkaan: mutta miksi olisi, kun tiedän että se on mahdollista.´Minulla on ihana mies!
En voisi kuvitellakaan olevani tuollaisessa tilanteessa. Jos mies rakastaa ja haluaa sitoutua, hän näyttää sen. Näköjään on toisenlaisiakin miehiä, mutta luulen, että sellaiselta en mitään vakavaa edes odottaisi/haluaisi, koska en tuntisi olevani tarpeeksi rakastettu.
Sitä onnea ei voi mitata, kun jonakin päivänä tapaat miehen, jonka seurassa kaikki on helppoa ja luonnollista. Varmuus ja rakkaus valtaa sinut!
- Iiris-lintunen
Jos luikkii pakoon, on ilmiselvästi sitoutumispelkoinen... Olette kuitenkin pari vuotta tapailleet!! Voit kysyä esim. tyyliin "Me tavataan niin kamalan harvoin, ja haluisin todella tavata useamminkin. Mitäs mieltä olet? Kestäisitkö nähdä mua vaikka joka viikko?". Tuolla lailla et esitä mitään vaatimusta, kysyt vain, että haluisiko mies nähdä useammin. Ja jos haluaa, niin siitä sitten eteenpäin.
Ei tarvi noita sanoja käyttää, mutta kuitenkin silleen leikkisästi, ettei vain tule raukalle traumoja lähentelevistä naisista ;)
Toinen vaihtoehto on jatkaa samaan malliin, ja vähitellen tiputella pieniä vihjailuja, että "taidanpa kaivata vakavaa suhdetta elämääni..." tai "Mä annan sulle luvan tavata mua useamminkin". Vaikea sanoa, kun en "äijääsi" tunne, mutta ilmiselvästi mies itse ei kauheasti kaipaa vakavaa suhdetta...- osku
panoja ootte! Jos mies haluaa jotain vakavaa niin hän kyllä kertoo sen hyvinkin nopeaan.
- Rakastajatar
osku kirjoitti:
panoja ootte! Jos mies haluaa jotain vakavaa niin hän kyllä kertoo sen hyvinkin nopeaan.
Olenko muuta väittänyt? Ja enhän minäkään ole mitään sanonut, en nopeasti enkä hitaasti. Pidän itseänikin melkolailla sitoutumiskammoisena...
- Rakastajatar
Onhan sekin tiputellut vähän kaikenlaista, tyyliin "viime kerrasta on niin paljon aikaa". Pitänee varmaan tarttua seuraavaan syöttiin ja jatkaa juttua vähän pidemmälle. Ehkä se lähtiskin siitä, kuka tietää.
- INPM
...aina kun mainitaan jonkun olevan
"sitoutumispelkoinen", tuntuu, että
sitoutumispelko on synneistä suurin.
Onko ?
Onko "yleisesti hyväksyttyä" olla parisuhdepakkoinen, mutta tuomittua
olla "sitoutumispelkoinen" ?
Tuntuu vähän, että naiset ovat keksineet
parisuhdekesksutelussa käytettävän
terminologian ja sen takia väärinkäsitykset
alkavat heti, kun suunsa avaa...
Avasin kuitenkin...
T:INPM - N vm-63
INPM kirjoitti:
Onko ?
Avasin kuitenkin...
T:INPMHei!
Eikö ole ihan hyvä, että on jotkin termit joillekin asioille? Sitoutumiskammoisia ihmisiä on, niin miehissä kuin naisissakin. Ja sitoutumishaluisia myös molemmissa sukupuolissa.
Se ongelma onkin, että "joskus" sattuu voimakkaasti Sitoutumiskammoinen ja voimakkaasti Sitoutumishaluinen kohtaamaan. Kunpa olisikin sellainen tuuri, että vain samaa haluavat alkaisivat suhteeseen keskenään. Mutta tuota tietoahan et heti ensitapaamisella saa...... Ja sitten voitkin olla jo ihastunut... :( - vain todetaksesi, että "sattuipa tielleni taas sellainen sitoutumiskammoinen"!!! Turhauttavaa, voin kertoa.
Joku viisas on todennut, ettei etsimällä löydä. Musta alkaa myös tuntumaan siltä. Löytää seksiä ja mitä vain pinnallista, mutta ei SITÄ!! - Catariina
INPM kirjoitti:
Onko ?
Avasin kuitenkin...
T:INPMEi kai ole mikään synti olla sitoutumiskammoinen, vaan synti on olla asiaa kertomatta toiselle tai antaa ymmärtää muuta.
- Sanaton Lempi
...vaan ne teot. Voi kuule meidänkin suhteessa on sen sata kertaa tivattu ja mietitty että mitäs tässä nyt ollaan. Tunnettu on kohta vuosi ja eri paikkakunnilla kun asutaan, niin tapaamisia on noin kerran pari kuussa. Seurustella ei (virallisesti ainakaan) mutta mitään säätöjä/hoitoja/vakipanojakaan ei toisillemme olla. Jotain väliinputoajia tässä kai ollaan ;) Välillä mies kutsuu minua tyttöystäväkseen ja on kertonut tunteistaan ja haluaisi enemmänkin... kuten minäkin. Mutta kun kumpikin ollaan vähän vaiheessa oman elämämme suhteen ja sen lisäksi hieman sitoutumiskammoisia, niin rupeapa siinä sitten suunnittelemaan mitään vakavaa. Olemme päättäneet edetä juuri siihen tahtiin, mikä tuntuu kummastakin hyvältä. Tietysti sitä joskus miettii, että mitkähän ne pelisäännöt on ja mikä on oikein ja mikä väärin, mutta tämän olemme ratkaisseet niin, että kumpikin voi tehdä sitä minkä hyväksyisi myös toiselta. Ja kun tunteet ovat vahvat, niin eipä niitä muita edes halua...
Mutta vielä tuohon alkuperäiseen aiheeseen: Suhteen vakavuusastetta ei tarvitse välttämättä sanoin sopia eikä termein tunnistaa, vaan se sitoutuminen ja lisääntynyt yhdessäolo ja yhteydenpito tulevat ikäänkuin luonnostaan. Voithan kehitellä jotain yhteisiä menoja ja pyytää miestä oma-aloitteisesti mukaasi jonnekin sen sijaan, että vain kotona odottaisit miehen yhteydenottoa. Ei se kuule ota jos ei annakaan :)
Kyllä sitä sitten ehtii myöhemminkin nauttia vakiintuneesta suhteesta, jos siinä on niin käydäkseen. Silloin mahdollisesti kaiholla muistelee näitä aikoja, jolloin treffailtiin ja nautittiin tapaamisista... ;)
Hyvää kevättä kaikille sinkkuilijoille ja ei-niin-sinkkuilijoille ;) - juk
tuttua juttua mulle vaik olenkin mies.olen saanut huomata ettei ainakaan naisilta pidä semmosta mennä kysymään.heti sanotaan "ahistaa,kummallakin oma elämä,en mä voi koska..."mut sit pitää kyl olla käytettävissä kun puhelin soi ja toinen sanoo et tule tänne kun ses ja se perui.mut silti kannattaa kysyä ja pettyä kuin elää epätietoisuudessa.jotkut karkaa jotkut ei.
- olis outoa
pelkkä pano??Voiko mies todella käydä vaan panemassa vuosikausia ja muuten olla välittämästä naisesta?Saa kai hän henkisestikkin jotain kun jatkaa.
- Myösrakastajatar
"suhteenne" on miehelle vain kiva, sitoutumaton seksisuhde.
Jos olette molemmat vapaita ja voisitte olla tiiviimminkin yhdessä, eikä mies silti näytä kiinnostusta tavata sinua useammin, niin kyse on ehkä sittenkin vain seksistä?- oisko harhaa
mies on varattu ja vuosikausia tapailee seksin merkeissä mutta soittelee usein,oisko tämä vaan panosuhde.Vai voisko olla että hän rakastaa ja ei vielä voi erota kun näin kauan jatkaa.
- Nähnyt
oisko harhaa kirjoitti:
mies on varattu ja vuosikausia tapailee seksin merkeissä mutta soittelee usein,oisko tämä vaan panosuhde.Vai voisko olla että hän rakastaa ja ei vielä voi erota kun näin kauan jatkaa.
Tällaisille miehille sopii vaikka pari eukkoa. Ei he todella välitä kummastakaan. Testaavat vain mahiksiaan. Sitä voisi kutsua huijaamiseksi.
- itsekin kokenut
Nähnyt kirjoitti:
Tällaisille miehille sopii vaikka pari eukkoa. Ei he todella välitä kummastakaan. Testaavat vain mahiksiaan. Sitä voisi kutsua huijaamiseksi.
Näin on, narsistin kusetusta.. Yleensä on monta seuralaista menossa yhtä aikaa,, mitään ei halutakaan tehdä selväksi kenenkään kanssa.
Ite tapailin tällaista hyvässä ammatissa olevaa kivannäköistä, kilttiä teeskentelevää miestä vuosikausia "silloin kuin molemmille sopii".
Totuus oli masentava, tyyppi tapaili yhtä sun toista antaen itsekunkin uskoa et hällä ei ketään muuta. Eikä kyseessä ole edes mikään nuori poika.. Herätkää!!! Kantsii kyllä VAATIA tietää missä mennään.
Olisi milenkiintoista tavata nämä muut seuralaiset, jotka paljastui sit vasta kovan salapoliisityön ja sattumien jälkeen.
Sydän särkyi, ei sen enempää...
- juk
tuttua juttua vaik mies olenkin.jos erehtyy kysymään et mis mennään niin lähes poikkeuksetta tulee vastaus tyyliin:älä kysele tommosia ahistaa,mä haluun vapautta,mä haluun tapailla myös muita jne... mut sit pitäis olla valmiina käytettäväksi kun puhelin soi ja ilman muuta ja heti.kannattaa kuitenkin kysyä ennen kuin elää epätietoisuudessa.toiset karkaa toiset ei.
- pelimies-05
Kusettaa äijä sua selvästi. Sä oot sen toinen nainen tai sit se ei tykkää susta kunnolla ja tapaa sua ainoastaan pesän saannissa!!!
- tai sitten ei tule mitään k...
Yleensä kun molemmat rakastuvat tulisesti, suhde etenee ripeästi ja molempien haluamaan suuntaan. Mutta kun jompikumpi ei ole ihan täysillä mukana "jutussa", juttu jää junnaamaan. NÄin on ehkä käynyt tässä. Toisaalta tällaisestakin junnaamisesta voi joskus aikojen päästä tulla jotakin todella hienoa ja upeaa.
Jos jaksat odottaa, niin odota, jos mies on odotuksen arvoinen. Jos et jaksa odottaa, niin kysy suoraan ja tehkää tilit selviksi. Nuoret miehet haluavat tapailla montaa naista yhtä aikaa, tämä on ihan ok, kunhan kaikki miehen naiset tietävät että tilanne on tällainen. Jos mies salailee asioita, niin sitten se on hieman ikävää näille muille naisille.
Tämä mies ei kai sentään ole uskotellut sinulle mitään. Hän on ehkä ihan rehellinen eikä halua vain juuri nyt sitoutua. Katsastelee useita ja valitsee niistä ehkä sitten parhaan, mikäli kaikki ehdokkaat eivät ole jo liuenneet kuvioista siihen mennessa! Miehet eivät ota sitä ehkä huomioon, ettei nainen voi odottaa ikuisuuksia...- turhuus
Ai et joillakin on oikein varaa valita.. hienoa.
Itse kun sais edes sen yhdenkin, kun niin haluaisin asettua persukselleni ja alkaa perustaa perhettä pikkuhiljaa jo. Kai se on liikaa vaadittu kun tuttujen tyttöystävät lähtee just sen takia kävelemään kun ei mies halua sitoutua pysyvästi ja sitten ne ketkä haluais niin ei kelpaa. On se kumma tämä maailma.. - vain?
Tai sitten ne "parhaat" ovat liuenneet kuvioista sitten kun ehkä olet valmis päättämään...ja sinulle jäävät ne muut. Miksi hukata ne parhaat, tai edes YKSI hyvä, ja tyytyä siihen tolloon/itsekeskeiseen/lapselliseen/vallanhaluiseen/narsistiin, joka sitten kuitenkaan ei sinua halua/muuhun katastrofiin? Miksi et ota yhtä naista, tutustu rauhassa (kerro siitä hänelle) ja OTA RISKI rakastua siihen yhteen? Minkä ihmeen takia pitää kaikki naiset katsastaa, ei ole niissä täydellistä, et ole sinäkään täydellinen! Mitäs itse ajattelisit siitä, jos naisesi (kaikki hyvät) tekisivät samoin kuin sinä? Olisiko kivaa olla Kauniiden ja rohkeiden haaremin osa sinunkin? Käytä nyt järkeäkin äläkä luule itsestäsi liikoja...
- arvot
Elämän arvot oletitse asettanut järjestykseen .
1. Työ
2. Harrastukset
3. Ystävät
- sinä ehkä vasta numerolla 69 tai 99.
4. Hyvä parisuhde
Jos suhteenne asia nro 1 on seksi niin ei hyvältä näytä . Olette vain pillu ja kulli ystäviä .
Teillä suhde toimii noinkin .
Miksi muuttaa sitä ?
Kuka ostaa koko lehmä jos litran pari tarvitsee maitoa ?
Suhteenne ei välttämättä toimis jos muutatte sen vakamaksi .
Olette valinneet parhaat osiot elämästä ja laittaneet arvo järjestykseen , siihen ei kuulu yhteis elämä saman katon alla .
Muutosta jos haluat niin pitää järjestys muuttaa .
Oletko valmis siihen ? - Tunne itsesi
Suhteita on monenlaisia. Siksi minä jo suhteen alussa keskustelen siitä, mitä kumpikin haluaa. Jos mies ei keskustelua kestä, ei hän kestä minuakaan, joten emme ole sopiva pari.
Itse en tuhlaa aikaani odotteluun ja hämmästelyyn. Siihen elämä on liian lyhyt. Ja hukkaan menee toisenkin aika, kun hän voisi käyttää aikansa itselleen sopivan suhteen etsintään.
Eihän kaikkea voi etukäteen sopia ja päättää, mutta itse haluan, että peruslinjat ovat selvillä. Suhde ja tutustuminen etenee sitten ajallaan. Ne Master Planit kuuluvat varmaan nuoremmille, joilla on tarve perustaa perhettä - itselleni se on jo taakse jäänyttä aikaa.
Suhde tietysti myös muuttuu ajan mittaan. Silloin täytyy vaan olla rohkeutta puhua asiasta. Omat tarpeet ja toiveet muuttuvat, täytyyhän ihmisellä olla oikeus puhua niistä. Kyseessä on jokaisen oma elämä - ei sitä tarvitse eikä pidä laittaa odotustilaan toisen takia. Se se vasta myöhemmin kaduttaa, jos ei tee asialle mitään, kun tarpeelliselta tuntuu. Ensisijaisesti täytyy pitää huolta itsestä - että itsellä on hyvä olla suhteessa. Niin se toinenkin osapuoli tekee.
Suhde on tietenkin kahden juttu, joten molempien pitää ottaa huomioon myös toinen osapuoli - myös hänen tarpeensa keskustella suhteen tilasta. Jos suhde ei kestä keskustelua, niin mikä suhde se sitten on? Puhumallahan ihmiset kommunikoivat, noin pääsääntöisesti.
Miehille vinkkinä, että ei keskustelu tarkoita sitä, että nainen yrittää sitoa miestä itseensä. Hän vain haluaa oman mielenrauhansa takia selvittää joitakin asioista. Miksi vain miehelle pitäisi suoda se mielenrauha? Puhumallahan se selviää, mitä kumpainenkin haluaa.
Kun jokin on vialla, se korjataan tai vaihdetaan uuteen tai siitä luovutaan. On se suhde tai jokin kapine. Suhteessa työkaluina ovat puheet ja teot.
Itse olen huomannut, että toisen ajatusten arvaaminen on vaarallista - usein kun arvaa ihan väärin. Siksikin pitää puhua. Ihan kaikkea sanottua ei voi kuitenkaan aina uskoa - luota intuitioon, se on luotettavampi kuin uskoisikaan, vaikka ei olekaan mitään konkreettista. Miehet saattavat suoltaa sellaista paskaa, että kannattaa pitää tuntosarvet koholla. Siinäkin siis puhuminen toimii, vaikka toinen valehtelisikin. Älä usko sitä, mitä haluat vaan sitä, mitä intuitiosi sanoo.
Tiedä, mitä haluat ja vaadi sitä itseltäsi.
Ennen kaikkea, pidä huolta itsestäsi!- luitmunajatukseni
Tästäpä olen samaa mieltä.
- wice-ass
kato kato peiliin ja ksy sititen.
- ensimmäinen vastaus
Miksihän tuli ilmoitus: olet jo lähettänyt samanlaisen.. Massapostittaminen kielletty..
Ekaa vastausta yritin tähän lähettää.. - aurinkoenergia
Kannattais varmaan kysyä suoraan kaverilta. Oma epätietoisuus vie valtavasti energiaa. Kun saa vastauksen, se joko kirpaisee tai muuttuu paremmaksi. Mutta kuitenkin asia selkenee. Ja saat itsellesi omat energiat käyttöösi.
Jos suhde loppuu, sinulle voi olla varattuna jossakin joku parempi vahtoehto. Luota siihen. - sirpamaikkarilta
vanhaa tekstiä! Mistä hemmetistä tämä tähän hyppäsi?
- kirpela
mie pamautin just päin näköö tänään, eikä tuo karkuun juossu vaikka väittää olevansa sitoutumiskammoinen ;D pikemminki koitti sitoa entistä tiukempaan.
asianomaiselta itseltänsä.
- Mangusti.
ihmetellä, että missä mennään, niin silloin ei mennä yhtään missään. En voi ikävä kyllä ottaa kunniaa tuosta sanonnasta, koska luin sen jostakin. Mutta pitää siis hyvin paikkaansa.
- etenk.toista naista!
Helppoahan on haukkua muita helmaviksi mammoiksi,kun itsekään ei jaksa sitä karvaista sääreä siloittaa.
- Siinähän se.
Menisitkö vaikka porvoilemaan seksipalstalle?
"miehet inhoavat jos nainen tiedustelee "että missä mennään"
Ei päde kaikkiin miehiin...
Itse esim haluan määritellä suhteen tilan ja vakavuuden.- vfdscdxs
Ja nyt kun aloituksesta on kulunut yli 4 vuotta, lienet vähän jo saanut mysteerin verhoja raotettua.
- lvshjwqvi
1aI05S qbsrgwygjdbs, [url=http://ivkabyncgzgn.com/]ivkabyncgzgn[/url], [link=http://vsnohueqconm.com/]vsnohueqconm[/link], http://avkmewblehwe.com/
- pqquxr
w9I2kL fggkfsyqpkxx, [url=http://mgtybqixkoqn.com/]mgtybqixkoqn[/url], [link=http://gybkdfnnjvxe.com/]gybkdfnnjvxe[/link], http://taacerxhbcye.com/
- tasolle, tai
joku ehtii sinua ensin. Pidä kiirettä, hän on jo liukumassa kauemmas.
- fdssfcw
Ap kirjoituksesta on kuitenkin yli neljä vuotta aikaa.
- cwgxzktumrt
46ELgT eeriukwhvxpa, [url=http://qmksprtryclp.com/]qmksprtryclp[/url], [link=http://aegfkstpdlmj.com/]aegfkstpdlmj[/link], http://rytsmbralnuf.com/
- H34_sod
Mutta on kohtuutonta edellyttää, että mies sitoutuisi sun lapsiprojektiin.
- exercise
touch;
- among
town;
- range
cover;
- sent
caught;
- hurry
degree;
- branch
number;
- special
example;
- DEBUGGER
Stack overflow: addr; EF0011A
- idea
element;
- cost
solve; zimulti; information on cigarettes; cytotec 100mg; duty free cigarettes; acomplia sanofi;
middle; buy revatio; cialis cheap price; wholesale retin a; strattera liquid; 10mg baclofen; cheap cigarettes marlboro; acomplia miracle diet pill; can diflucan i monistat together use;
- eimosh
kartta kätöseen, kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa selviämään missä mennään, vaikka eksynyt olisikin.
- dmdysfw
cBBqgV crfxhnopsqxm, [url=http://uqzujfxclytz.com/]uqzujfxclytz[/url], [link=http://vqnmwxjepmsu.com/]vqnmwxjepmsu[/link], http://cnhfaxzfdqep.com/
Hyvä kysymys, itse arvioin vuodeksi 2018 ja kuukausi taitaa olla kesäkuu, paikka vaihtelee hieman,mutta ei paljon.
Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975938Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442807- 442287
- 932029
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382001Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291375- 761352
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131277Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41217Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2831203