Pyörätuolilla liikkuva nainen.

Anonyymi

Kun näette viehättävän ja seksikkään näköisen sinkkunaisen joka liikkuu itsenäisesti pyörätuolillaan, mitä ajatuksia teillä herää?
Tyrmäättekö heti ajatuksen lähemmästä kanssakäymisestä tai suhteesta k.o naisen kanssa? Jos kyllä niin miksi?
Onko teillä ennakko oletuksia k.o naisen seksuaalisesta kyvykkyydestä?
Hyvin monella pyörätuolinkäyttäjällä vamma ei vaikuta sängyssä oikein mitenkään ja elämä on muutenkin hyvin samanlaista kuin muilla,paitsi ehkä patikointiseuraa ei heistä saa.
Moni kuitenkin esim pyöräilee käsipyörällä joten yhteiset pyöräretket eivät ole poissuljettuja.
Toivoisin kuulevani ennakkoluulojanne,voidakseni osoittaa pelkonne turhaksi.
Olen itse pt-nainen ja sinkku,kuulisin mielelläni miesten ajatuksia tästä.
Kysykää mitä vaan,en loukkaannu.

37

1118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi siinä herätä ajatus, että voisiko auttaa, tuoda iloa ja seksuaalista mielihyvää. Ei sitä uskalla lähestyä. Ehkä sitten jos vähän kuin törmää vahingossa ja juttelu lähtee liikkeelle. Tai jos pyydät apua, vaikket tarvitsisikaan, se olisi lupa lähestyä.

      • Anonyymi

        Miksi sitä pitää haluta auttaa? Oletatko että k.o nainen on puutteessa ja onnetonkin vain koska liikkuu tuolilla?
        No näin ei useinkaan ole,kyllä nainen seksiä saa jos haluaa.
        Parempi olisi jos unohtaisit koko tuolin ja näkisit vain sen naisen kuten muutkin naiset.
        Kiitos vastauksesta anyway.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä pitää haluta auttaa? Oletatko että k.o nainen on puutteessa ja onnetonkin vain koska liikkuu tuolilla?
        No näin ei useinkaan ole,kyllä nainen seksiä saa jos haluaa.
        Parempi olisi jos unohtaisit koko tuolin ja näkisit vain sen naisen kuten muutkin naiset.
        Kiitos vastauksesta anyway.

        Naisen lähestyminen ei ole muutenkaan helppoa, ei tiedä onko vapaa, kiinnostunut jne. Ihmissuhteessa yhdessäolon levollisuus on se juttu, hyvä seksi on tärkeää ja hyvä neuvo on tuo pyörän unohtaminen.


    • Anonyymi

      Kun näette viehättävän ja seksikkään näköisen sinkkunaisen joka liikkuu itsenäisesti pyörätuolillaan, mitä ajatuksia teillä herää?

      No lähinnä että kappas, onpas siinä pirun nätti vammainen.

      Tyrmäättekö heti ajatuksen lähemmästä kanssakäymisestä tai suhteesta k.o naisen kanssa? Jos kyllä niin miksi?

      Kyllä. Tällä ei ole mitään tekemistä sen pyörätuolin kanssa vaan sen että en ajattele yhdestäkään naisesta heti että lähempää kanssakäymistä tai suhdetta pitäisi havitella. Menee niinsanotusti liian pitkälle ajatuksena. Ainoa mitä tuossa tilanteessa tekisin olisin että olisin pikkuisen valppaampi aloittamaan tai vastaamaan jutusteluun, sen kyllä tekisin. Siitä on vielä pitkä matka henkilökohtaiseen suhdekemiaan vaikka nainen tepsuttelisi omin jaloin.

      Onko teillä ennakko oletuksia k.o naisen seksuaalisesta kyvykkyydestä?

      Tottakai on, ymmärtääkseni moni pyörätuoliin istuttava juttu on myös seksuaaliseen toteutumiseen vaikuttava ja myös usein estävä, eli siis on täysin väistämätöntä että tälläinen realistinen ennakko-oletus on ja koskee myös minua.

      Muuta?

      Jos sinulle tarjoutuisi normaalin tuolin sijasta mahdollisuus hankkia allesi telaketjuvempele tai kenties kahdeksanjalkainen hämähäkki-kävelijä apustusmenopeliksi niin ottaisitko sellaisen vai pitäytyisitkö klassikossa?

      Olen myös auttamaton asioiden virittelijä ja tee-se-itse mies. Jos olisit tyttöystäväni ja löytäisit rullatuolisi palasina kun (omasta mielestäni) keksin tavan parantaa sitä niin kuinka paskavammaiset raivot saisin niskaani jos vahingossa rikoin jotain? (ei ole koskaan tapahtunut mutta ainahan sitä voi sattua kaikenlaista mm. maanantaisin ja eilen).

      • Anonyymi

        Ihan ymmärrettävää että ennakko- oletuksia on tuosta seksiasiastakin,en pyytää sinua siitä yhtään!
        Hiukan oletukseksi kyllä menee metsään,on äärimmäisen harvinaista että vamma tai sairaus jonka vuoksi pyörätuoli on ,estäisi seksin.
        Useasti hekin jotka ovat esim vyötäröstä asti halvaantuneet tuntevat ja saavat normaalisti orkkuja seksissä ja ovat hyvin notkeita.
        Sitten on esim oma tapaukseni jossa sairaus ainoastaan karsii pois jotkin asennot,muuten kaikki on normaalia.
        Jaa että jos rikkoisit tuolini..voisi siinä hermo mennä ja saisit kantaa mut sitten sinne minne minulla on kiire,kunnes tuoli on kunnossa.
        Varmaan ihan tavallinen raivari mulle tulisi,en yleensä muista olevani liikuntarajoitteinen,t.s se ei ole identiteettini enkä ajattele asiaa lakkaamatta.
        Se on vain yksi ominaisuus joka on minusta riippumaton ja tavallaan irrallaan minusta yksilönä ja naisena.
        Kaiken korjailu ja fixailu on hyvä harrastus👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ymmärrettävää että ennakko- oletuksia on tuosta seksiasiastakin,en pyytää sinua siitä yhtään!
        Hiukan oletukseksi kyllä menee metsään,on äärimmäisen harvinaista että vamma tai sairaus jonka vuoksi pyörätuoli on ,estäisi seksin.
        Useasti hekin jotka ovat esim vyötäröstä asti halvaantuneet tuntevat ja saavat normaalisti orkkuja seksissä ja ovat hyvin notkeita.
        Sitten on esim oma tapaukseni jossa sairaus ainoastaan karsii pois jotkin asennot,muuten kaikki on normaalia.
        Jaa että jos rikkoisit tuolini..voisi siinä hermo mennä ja saisit kantaa mut sitten sinne minne minulla on kiire,kunnes tuoli on kunnossa.
        Varmaan ihan tavallinen raivari mulle tulisi,en yleensä muista olevani liikuntarajoitteinen,t.s se ei ole identiteettini enkä ajattele asiaa lakkaamatta.
        Se on vain yksi ominaisuus joka on minusta riippumaton ja tavallaan irrallaan minusta yksilönä ja naisena.
        Kaiken korjailu ja fixailu on hyvä harrastus👍

        Siis lyttää,tuli kirjoitusvirhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan ymmärrettävää että ennakko- oletuksia on tuosta seksiasiastakin,en pyytää sinua siitä yhtään!
        Hiukan oletukseksi kyllä menee metsään,on äärimmäisen harvinaista että vamma tai sairaus jonka vuoksi pyörätuoli on ,estäisi seksin.
        Useasti hekin jotka ovat esim vyötäröstä asti halvaantuneet tuntevat ja saavat normaalisti orkkuja seksissä ja ovat hyvin notkeita.
        Sitten on esim oma tapaukseni jossa sairaus ainoastaan karsii pois jotkin asennot,muuten kaikki on normaalia.
        Jaa että jos rikkoisit tuolini..voisi siinä hermo mennä ja saisit kantaa mut sitten sinne minne minulla on kiire,kunnes tuoli on kunnossa.
        Varmaan ihan tavallinen raivari mulle tulisi,en yleensä muista olevani liikuntarajoitteinen,t.s se ei ole identiteettini enkä ajattele asiaa lakkaamatta.
        Se on vain yksi ominaisuus joka on minusta riippumaton ja tavallaan irrallaan minusta yksilönä ja naisena.
        Kaiken korjailu ja fixailu on hyvä harrastus👍

        Tuosta ilman tuolia siirtelystä... jos esim haluaisin vapaaviikonlopun niin voin kantaa sinut parin kilometrin päähän lähimetsään, pistää taskuusi nakkipaketin ja puolentoista litran pullon omenamehua ja tietäisin että seuraavat pari tuntia saa olla rauhassa?

        Ja ei tuo seksipuoli kuulosta ollenkaan huonolta, ainakaan itse en ole mikään kama sutran läpirastittaja joten jos listalta tipahtaisi pari vaihtoehtoa pois ne ovat luultavasti sellaisia joita en ole aikaisemminkaan kaivannut.

        Mikä muuten on pitkän tähtäimen tulevaisuutesi? Onko tila vakaa vai onko siinä ominaisuuksia jotka pahenevat ajan myötä, eli jos ottaisin arpakupongin niin millainen pääpalkinto on 10 vuoden päästä?

        Mutta vakavasti, oikeastihan ei tuo ole loppujen lopuksi iso juttu laisinkaan, en vain esim. itse ole koskaan harkinnut - tai ole ollut mahdollisuuttakaan harkita tuttavuuden kautta - naista joka tuo oman istuimen kaikkialle. Naisystäväni ovat olleet aina aivan tavallisia naisia ainakin fyysisesti, tämä ei ole mikään ennakko-odotus vaan ihan se mihin on tottunut ja miten on elämänsä elänyt.

        Loppujen lopuksi ajattelen että esim. sinussa voisi kohdata kauniin nuoren naisen jonka kanssa voisi touhuta vaikka mitä kivaa, se on se mitä lopulta viivan alle jää kun asiat summataan loppuun ja erilaiset kohtuulliset kynnykset on ylitetty. Jos ajattelen puhtaasti itseäni suhteen osapuolena totean että riski olisi että minä ja minun ominaisuuteni olisivat se merkittävin ongelma. Ehkä vähän negatiivista ajattelua minun osaltani, mutta olen hiljattain eronnut pitkästä suhteesta ja joudun tässä työstämään asioita itseni suhteen. Noh, ex-kumppani ei paljoa arvostanut kun toin jotain puolitoimivaa kotiin ja aloin korjailemaan sitä, kuulemma aikansa olisi pitänyt käyttää toisin.

        Mikä muuten on suhtautumisesi lapsiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta ilman tuolia siirtelystä... jos esim haluaisin vapaaviikonlopun niin voin kantaa sinut parin kilometrin päähän lähimetsään, pistää taskuusi nakkipaketin ja puolentoista litran pullon omenamehua ja tietäisin että seuraavat pari tuntia saa olla rauhassa?

        Ja ei tuo seksipuoli kuulosta ollenkaan huonolta, ainakaan itse en ole mikään kama sutran läpirastittaja joten jos listalta tipahtaisi pari vaihtoehtoa pois ne ovat luultavasti sellaisia joita en ole aikaisemminkaan kaivannut.

        Mikä muuten on pitkän tähtäimen tulevaisuutesi? Onko tila vakaa vai onko siinä ominaisuuksia jotka pahenevat ajan myötä, eli jos ottaisin arpakupongin niin millainen pääpalkinto on 10 vuoden päästä?

        Mutta vakavasti, oikeastihan ei tuo ole loppujen lopuksi iso juttu laisinkaan, en vain esim. itse ole koskaan harkinnut - tai ole ollut mahdollisuuttakaan harkita tuttavuuden kautta - naista joka tuo oman istuimen kaikkialle. Naisystäväni ovat olleet aina aivan tavallisia naisia ainakin fyysisesti, tämä ei ole mikään ennakko-odotus vaan ihan se mihin on tottunut ja miten on elämänsä elänyt.

        Loppujen lopuksi ajattelen että esim. sinussa voisi kohdata kauniin nuoren naisen jonka kanssa voisi touhuta vaikka mitä kivaa, se on se mitä lopulta viivan alle jää kun asiat summataan loppuun ja erilaiset kohtuulliset kynnykset on ylitetty. Jos ajattelen puhtaasti itseäni suhteen osapuolena totean että riski olisi että minä ja minun ominaisuuteni olisivat se merkittävin ongelma. Ehkä vähän negatiivista ajattelua minun osaltani, mutta olen hiljattain eronnut pitkästä suhteesta ja joudun tässä työstämään asioita itseni suhteen. Noh, ex-kumppani ei paljoa arvostanut kun toin jotain puolitoimivaa kotiin ja aloin korjailemaan sitä, kuulemma aikansa olisi pitänyt käyttää toisin.

        Mikä muuten on suhtautumisesi lapsiin?

        Jos kaipaa viikonloppua erossa tyttöystävästään varmasti molemmille mukavampaa vain sanoa se! Metsässä on hyttysiäkin😉
        Minä en ole enää nuori nainen,olen 47.
        Sinä taidat olla nuorempaa polvea?
        Tilani ei ole etenevä mutta se on vaihteleva,kaikki riippuu sattumasta.
        Automaattisesti en kuitenkaan ole huonompaan kuntoon menossa.
        Toisaalta eihän kukaan meistä tiedä mitä huominen tuo eikä kukaan ole suojattu sairauksilta,voihan käydä niinkin että itse sairastut vanhempana( mitä en tietenkään toivo).
        Lapsista kyllä pidän kovin ,mutta omia en ole hankkinut eikä hankinta ole enää järkevääkään.
        Tuo on totta että isoimmat haavat on melkein jokaisella tuolla tunnemailman puolella ja ne on ne jotka parisuhteessa eniten ongelmia aiheuttaa.
        Itsellänikin on takana yksi hyvin hyvin pitkä suhde joka päättyi eroon.Hiljaiselon jälkeen olen palannut takaisin " markkinoille", ei tunnu sopivan kumppanin löytäminen helposti onnistuvan,ehkä siksi että toivon toiselta samankaltaista arvomaailmaa ja se takaa paljon miehiä pois.


      • Anonyymi

        Vielä vastaus kysymykseesi: pitäydyn klassikossa kunnes kehitetään painovoiman paikallisesti kumoava ilmassa liikkuva istuin jota voin hallita vaikka vartaloni liikkeillä. Vähän kuin Seagway mutta ilmassa leijuva,sellainen olisi mahtava.
        Siihen mennessä todennäköisesti osattaisiin kyllä myös jo korjata syy jonka vuoksi sitä tarvitsisin, joten sitten varmaan kävelisin omin jaloin.
        Nikkarointi ja keksiminen on muuten mainio piirre miehessä joka seurustelisi liikuntaesteisen naisen kanssa siksikin että asentoasioita voi valtavasti monipuolistaa pienellä luovuudella,voi rakennella sopivia tyynyjä tai keksiä uutta käyttöä erimallisille huonekaluille ;)
        Tiesitkö että on myös myytävänä erilaisia näppäriä panopenkkejä jotka on tarkoitettu lähinnä pareille jossa mies ei pysty olemaan jalkojensa varassa, näiden avulla heidänkään ei tarvitse tyytyä pelkkään nainen päällä asentoon.
        No meni aika seksijutuiksi mutta ehkä näistäkin on hyvä puhua. Koska minusta liikuntarajoitteiset usein nähdään turhaan täysin epäseksuaalisina ja jopa sukupuolettomina olentoina vaikka todellisuus on jotain aivan toista.
        Liikuntarajoitteiset ihmiset yleensä elävät varsin samanlaisen elämänkaaren kuin n.s. vammattomatkin. Siihen kuuluu koulut,opiskelut,seurustelut,perheet ja osalla vanhemmuus, toki myös kohdalle voi osua avioero ja muuta ikävääkin mitä elämässä vastaan tulee.
        Jos vastaan tulee selkeästi surullinen liikuntarajoitteinen,hän on 99% todennäköisesti surullinen jostain asiasta joka ei liity hänen vammaansa mitenkään. On voinut vaikka omainen menehtyä tai ryppyjä rakkaudessa. Kukaan ei viitsi pohtia liikkumistapaansa koko ikäänsä nääs :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä vastaus kysymykseesi: pitäydyn klassikossa kunnes kehitetään painovoiman paikallisesti kumoava ilmassa liikkuva istuin jota voin hallita vaikka vartaloni liikkeillä. Vähän kuin Seagway mutta ilmassa leijuva,sellainen olisi mahtava.
        Siihen mennessä todennäköisesti osattaisiin kyllä myös jo korjata syy jonka vuoksi sitä tarvitsisin, joten sitten varmaan kävelisin omin jaloin.
        Nikkarointi ja keksiminen on muuten mainio piirre miehessä joka seurustelisi liikuntaesteisen naisen kanssa siksikin että asentoasioita voi valtavasti monipuolistaa pienellä luovuudella,voi rakennella sopivia tyynyjä tai keksiä uutta käyttöä erimallisille huonekaluille ;)
        Tiesitkö että on myös myytävänä erilaisia näppäriä panopenkkejä jotka on tarkoitettu lähinnä pareille jossa mies ei pysty olemaan jalkojensa varassa, näiden avulla heidänkään ei tarvitse tyytyä pelkkään nainen päällä asentoon.
        No meni aika seksijutuiksi mutta ehkä näistäkin on hyvä puhua. Koska minusta liikuntarajoitteiset usein nähdään turhaan täysin epäseksuaalisina ja jopa sukupuolettomina olentoina vaikka todellisuus on jotain aivan toista.
        Liikuntarajoitteiset ihmiset yleensä elävät varsin samanlaisen elämänkaaren kuin n.s. vammattomatkin. Siihen kuuluu koulut,opiskelut,seurustelut,perheet ja osalla vanhemmuus, toki myös kohdalle voi osua avioero ja muuta ikävääkin mitä elämässä vastaan tulee.
        Jos vastaan tulee selkeästi surullinen liikuntarajoitteinen,hän on 99% todennäköisesti surullinen jostain asiasta joka ei liity hänen vammaansa mitenkään. On voinut vaikka omainen menehtyä tai ryppyjä rakkaudessa. Kukaan ei viitsi pohtia liikkumistapaansa koko ikäänsä nääs :)

        Lentämään tekee mieli siis? Kelpaisi kyllä moinen meno itsellenikin. Ja sellaisessa leijumisessa on kyllä selvästi jotain eleganttia tyylikkyyttä. Noista penkeistä ja rakennelmista tuli mieleen että olen kerran rakennellut kokonaisen dominan tyrmän koko kattauksen. En ihan oikeasti ole tämän genren harrastaja, mutta koska ammattini on erikoiskalustevalmistaja niin silloin valmistan... erikoisia kalusteita. Sen tein kuitenkin selväksi että näiden vempeleiden käytännön toimivuutta en todellakaan aio testata Jessen enkä Juuson kanssa. Joku raja. Mitä tulee seksijuttuihin niin on tunnustettava että olen hiukan siveyden sipuli ja olen koko elämäni pitänyt seksuaalisuutta yksityisasiana. En nyt varsinaisesti kiusaannu aiheesta, mutta oikeastaan puhun seksistä ns. vakavasti ja tarkoittaen vain luotettujen kumppaneiden kanssa. Tässä anonymiteetin suojassa voin hiukan raottaa tätä puolta eikä se tunnu kohtuuttoman epämukavalta... En usko että tuo ns. liikuntarajoite rajoittaisi ainakaan minua, olen mies, otan ohjat, teen aloitteet ja johdatan kummatkin nautintoon, tässäkin asiassa se tekijämies, kuunteleva ja herkkä sellainen, kaikenlainen pakko tai vastaavat suuntaan tai toiseen lähinnä ahdistavat. Ja herkkyys ei tarkoita sitä ettenkö heittäytyisi fyysisesti ja kovasti heittäydynkin, vaan ennenmminkin sitä että huolehdin paljon siitä että asiat ovat hyvin, se tietty luottamus kaiken pohjalla on tärkeää ja olen huomannut että se on minulle itselleni kaikkein tärkeintä.

        Ja tuota. En ole nuorempaa polvea. Olemme samaa vuosikertaa. Jokin kirjoituksessasi sai vain ajattelemaan että olisit nuorempi, ehkäpä olet yksinkertaisesti pysynyt henkisesti vireänä - koska ainakin siltä se minusta vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentämään tekee mieli siis? Kelpaisi kyllä moinen meno itsellenikin. Ja sellaisessa leijumisessa on kyllä selvästi jotain eleganttia tyylikkyyttä. Noista penkeistä ja rakennelmista tuli mieleen että olen kerran rakennellut kokonaisen dominan tyrmän koko kattauksen. En ihan oikeasti ole tämän genren harrastaja, mutta koska ammattini on erikoiskalustevalmistaja niin silloin valmistan... erikoisia kalusteita. Sen tein kuitenkin selväksi että näiden vempeleiden käytännön toimivuutta en todellakaan aio testata Jessen enkä Juuson kanssa. Joku raja. Mitä tulee seksijuttuihin niin on tunnustettava että olen hiukan siveyden sipuli ja olen koko elämäni pitänyt seksuaalisuutta yksityisasiana. En nyt varsinaisesti kiusaannu aiheesta, mutta oikeastaan puhun seksistä ns. vakavasti ja tarkoittaen vain luotettujen kumppaneiden kanssa. Tässä anonymiteetin suojassa voin hiukan raottaa tätä puolta eikä se tunnu kohtuuttoman epämukavalta... En usko että tuo ns. liikuntarajoite rajoittaisi ainakaan minua, olen mies, otan ohjat, teen aloitteet ja johdatan kummatkin nautintoon, tässäkin asiassa se tekijämies, kuunteleva ja herkkä sellainen, kaikenlainen pakko tai vastaavat suuntaan tai toiseen lähinnä ahdistavat. Ja herkkyys ei tarkoita sitä ettenkö heittäytyisi fyysisesti ja kovasti heittäydynkin, vaan ennenmminkin sitä että huolehdin paljon siitä että asiat ovat hyvin, se tietty luottamus kaiken pohjalla on tärkeää ja olen huomannut että se on minulle itselleni kaikkein tärkeintä.

        Ja tuota. En ole nuorempaa polvea. Olemme samaa vuosikertaa. Jokin kirjoituksessasi sai vain ajattelemaan että olisit nuorempi, ehkäpä olet yksinkertaisesti pysynyt henkisesti vireänä - koska ainakin siltä se minusta vaikuttaa.

        Enpä ole tullut ajatelleeksi että jonkunhan ne tyrmäjutskat ja muut erikoisjututkin on tehtävä,tuskinpa alan harrastajat niitä itse rakentavat 😆
        Mikä on erikoisin erikoiskaluste jonka olet tehnyt? Vai juurikin tuo tyrmä kaikkinensa?
        Onhan seksuaalisuus toki yksityisasia, mutta itse olen varsin avoin puhumaan siitä ystävieni kanssa,tietysti seksikumppanin yksityisyyttä kunnioittaen.
        En nyt sentään revittele toisen asioita, lähinnä omista jutuistani voin puhua.
        Muutenkin uskon avoimuuteen ja puhumiseen,jos puhuttaisi enemmän avoimesti olisi Suomessa varmaan vähemmän itsareita ja yksinäisyyttä.
        Sain käsityksen että olet nuori,ja sinäkin!
        Hassua..
        Millainen on muuten naismakusi?
        Ulkoisesti ja sisäisesti?
        Se on hyvä piirre miehessä että pystyy myös olemaan " vievä" osapuoli makkarissa,itseni lailla moni nainen tykkää siitä.
        Varsinkin me perinteiset,konservatiiviset,naiselliset naiset joiden arvomailma- ihanne jäi tuonne 50- luvun tienoille 🙄.
        Nykyinen meno ei miellytä sukupuolettomuuksineen ja kaikki käy paitsi lihansyönti hömpötyksineen.
        Jos joudun seksuaaliseen tilanteeseen miehen kanssa joka sitten yllättäen on täysin passiivinen vaikkakin halukas( kerran olen ollut k.o tilanteessa vain,olenhan kiltti tyttö 😉) ja tavallaan joudun itse olemaan se aktiivisempi on se hämmentävää.
        Pelkäsin että haluni on liikaa miehelle ja säikähtää enkä saanut kokea itse olevani haluttu vaan melkein toisin päin.
        Asia johtui miehen ujoudesta ja ihastuneisuudesta,pelkäsi tekevänsä jotain väärin joten ei juuri uskaltanut tehdä mitään,halusi minun tekevän.
        Lisäksi monilla on isoja estoja näissä asioissa.
        Mistäpäin oot muuten? Jos kysyä saa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole tullut ajatelleeksi että jonkunhan ne tyrmäjutskat ja muut erikoisjututkin on tehtävä,tuskinpa alan harrastajat niitä itse rakentavat 😆
        Mikä on erikoisin erikoiskaluste jonka olet tehnyt? Vai juurikin tuo tyrmä kaikkinensa?
        Onhan seksuaalisuus toki yksityisasia, mutta itse olen varsin avoin puhumaan siitä ystävieni kanssa,tietysti seksikumppanin yksityisyyttä kunnioittaen.
        En nyt sentään revittele toisen asioita, lähinnä omista jutuistani voin puhua.
        Muutenkin uskon avoimuuteen ja puhumiseen,jos puhuttaisi enemmän avoimesti olisi Suomessa varmaan vähemmän itsareita ja yksinäisyyttä.
        Sain käsityksen että olet nuori,ja sinäkin!
        Hassua..
        Millainen on muuten naismakusi?
        Ulkoisesti ja sisäisesti?
        Se on hyvä piirre miehessä että pystyy myös olemaan " vievä" osapuoli makkarissa,itseni lailla moni nainen tykkää siitä.
        Varsinkin me perinteiset,konservatiiviset,naiselliset naiset joiden arvomailma- ihanne jäi tuonne 50- luvun tienoille 🙄.
        Nykyinen meno ei miellytä sukupuolettomuuksineen ja kaikki käy paitsi lihansyönti hömpötyksineen.
        Jos joudun seksuaaliseen tilanteeseen miehen kanssa joka sitten yllättäen on täysin passiivinen vaikkakin halukas( kerran olen ollut k.o tilanteessa vain,olenhan kiltti tyttö 😉) ja tavallaan joudun itse olemaan se aktiivisempi on se hämmentävää.
        Pelkäsin että haluni on liikaa miehelle ja säikähtää enkä saanut kokea itse olevani haluttu vaan melkein toisin päin.
        Asia johtui miehen ujoudesta ja ihastuneisuudesta,pelkäsi tekevänsä jotain väärin joten ei juuri uskaltanut tehdä mitään,halusi minun tekevän.
        Lisäksi monilla on isoja estoja näissä asioissa.
        Mistäpäin oot muuten? Jos kysyä saa?

        Noniin, nyt taas hetki aikaa tulla tänne netin syövereihin. Olen puuhastellut uuden asumukseni kanssa viime päivät...

        Kyllä nuo piinapenkki, sidontaseinä ja juudaksenristi yms ovat olleet se erikoisin juttu tähän mennessä. Sievistelevämmässä seurassa kertoisin ehkä kuitenkin mielummin siitä kun rakensin antiikki-kanuunalle jalustan kunnon tammesta, meni eräälle kunnioitetulle seniori-ikäiselle herrasmiehelle joka ampui ko. kanuunalla kaksi kertaa vuodessa; syntymäpäivänään ja uutenavuotena. Jokaiselle laukaukselle piti hakea erikseen lupa hyvissä ajoin paikalliselta nimismieheltä, mutta tämä ei ollut ongelma koska nimismies oli hänen hyvä ystävänsä jo 50 vuoden ajalta ja avusti ammunnassa. Olivat muuten työpiirustukset 1600 luvulta, kopiot tietenkin mutta kuitenkin.

        Naismakuni... täysin klassinen. Olen aivan vaniljaa niinsanotusti. Sellaisilla asioilla kuin hiusten tai silmien väri ei ole paljoakaan merkitystä, viehättävänä pidän naisia joita monet muutkin pitävät viehättävänä. Hoikka tai normaalivartaloinen, ruumiin mittasuhteet normaalit. En pistä lainkaan pahakseni kauniisti laitettuja hiuksia tai ylipukeutumista, ovat osa sitä naiseuden mysteeriä joka minua kiehtoo.

        Sitten tuo sisäinen puoli jossa painin tällä hetkellä jonkinlaisessa limbossa ihan jo siksi että tuo parisuhde on kaatunut tuossa jonkin aikaa sitten. Sitä tulee miettineeksi että millä perusteella minä oikein miellyn ihmisiin ja onko siinä oikeasti mitään järkeä jos lopputulos on tämä? Vai onko mieltymyksen ajatutuneet ajan kanssa toiseen suutaan vs. mitä oli tarjolla kun alkoivat asiat menemään vaikeaksi? Onko määrittelevänä elementtinä oikea minä vai pettymys? Olen tässä hiukan hakoteillä itse siis, rehellisesti. Sen tiedän että lämmin ja empaattinen ihminen ei jää tässä kohtaa huomiotta.

        Perinteinen konservativinen naisellinen nainen 50 luvulta... hyvänähän tuollaista on pidettävä. Taikka erinomaisena.

        Itse en ole passiivinen kuin oikeastaan silloin jos joku on oikeasti huonosti. Silloin kyse ei ole oikeastaan passiivisuudesta vaan lamautumisesta ja syyt ovat jossain muualla kuin välittömässä kanssakäymisessä. Muuten sitten totean vain että mies kunnioittaa naista halullaan, ainakin itselleni on helpompaa olla se aikaansaava osapuoli sängyssä, nainen voi rauhassa keskittyä omiin oloihinsa ja nauttia tarjonnasta, huomannut myös että kun käytän naista ilokseni niin se on myös naiselle mieluista, taidatte saada kiksinne siitä että mies saa teistä nautintoa.... Seksin koen hyvin tiukasti yksityisasiana mutten tabuna tai vääränä vaan kun osapuolet ovat toisilleen sopivat niin se on mitä luontevin ja hyvää luova asia maailmassa.

        Olen eteläisestä suomesta, en kuitenkaan rannikkoseudulta.

        Nyt kysyn että kiinnostaisiko yksityinen ajatustenvaihto?
        Väliaikainen sähköpostini on [email protected] ja seurailen sitä joidenkin päivien ajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, nyt taas hetki aikaa tulla tänne netin syövereihin. Olen puuhastellut uuden asumukseni kanssa viime päivät...

        Kyllä nuo piinapenkki, sidontaseinä ja juudaksenristi yms ovat olleet se erikoisin juttu tähän mennessä. Sievistelevämmässä seurassa kertoisin ehkä kuitenkin mielummin siitä kun rakensin antiikki-kanuunalle jalustan kunnon tammesta, meni eräälle kunnioitetulle seniori-ikäiselle herrasmiehelle joka ampui ko. kanuunalla kaksi kertaa vuodessa; syntymäpäivänään ja uutenavuotena. Jokaiselle laukaukselle piti hakea erikseen lupa hyvissä ajoin paikalliselta nimismieheltä, mutta tämä ei ollut ongelma koska nimismies oli hänen hyvä ystävänsä jo 50 vuoden ajalta ja avusti ammunnassa. Olivat muuten työpiirustukset 1600 luvulta, kopiot tietenkin mutta kuitenkin.

        Naismakuni... täysin klassinen. Olen aivan vaniljaa niinsanotusti. Sellaisilla asioilla kuin hiusten tai silmien väri ei ole paljoakaan merkitystä, viehättävänä pidän naisia joita monet muutkin pitävät viehättävänä. Hoikka tai normaalivartaloinen, ruumiin mittasuhteet normaalit. En pistä lainkaan pahakseni kauniisti laitettuja hiuksia tai ylipukeutumista, ovat osa sitä naiseuden mysteeriä joka minua kiehtoo.

        Sitten tuo sisäinen puoli jossa painin tällä hetkellä jonkinlaisessa limbossa ihan jo siksi että tuo parisuhde on kaatunut tuossa jonkin aikaa sitten. Sitä tulee miettineeksi että millä perusteella minä oikein miellyn ihmisiin ja onko siinä oikeasti mitään järkeä jos lopputulos on tämä? Vai onko mieltymyksen ajatutuneet ajan kanssa toiseen suutaan vs. mitä oli tarjolla kun alkoivat asiat menemään vaikeaksi? Onko määrittelevänä elementtinä oikea minä vai pettymys? Olen tässä hiukan hakoteillä itse siis, rehellisesti. Sen tiedän että lämmin ja empaattinen ihminen ei jää tässä kohtaa huomiotta.

        Perinteinen konservativinen naisellinen nainen 50 luvulta... hyvänähän tuollaista on pidettävä. Taikka erinomaisena.

        Itse en ole passiivinen kuin oikeastaan silloin jos joku on oikeasti huonosti. Silloin kyse ei ole oikeastaan passiivisuudesta vaan lamautumisesta ja syyt ovat jossain muualla kuin välittömässä kanssakäymisessä. Muuten sitten totean vain että mies kunnioittaa naista halullaan, ainakin itselleni on helpompaa olla se aikaansaava osapuoli sängyssä, nainen voi rauhassa keskittyä omiin oloihinsa ja nauttia tarjonnasta, huomannut myös että kun käytän naista ilokseni niin se on myös naiselle mieluista, taidatte saada kiksinne siitä että mies saa teistä nautintoa.... Seksin koen hyvin tiukasti yksityisasiana mutten tabuna tai vääränä vaan kun osapuolet ovat toisilleen sopivat niin se on mitä luontevin ja hyvää luova asia maailmassa.

        Olen eteläisestä suomesta, en kuitenkaan rannikkoseudulta.

        Nyt kysyn että kiinnostaisiko yksityinen ajatustenvaihto?
        Väliaikainen sähköpostini on [email protected] ja seurailen sitä joidenkin päivien ajan.

        En todellakaan! Ole ryöstänyt ystäväni kanuunat. Todella anteeksiantamatonta!

        Joudat saada suolapanoksista takalistoosi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin, nyt taas hetki aikaa tulla tänne netin syövereihin. Olen puuhastellut uuden asumukseni kanssa viime päivät...

        Kyllä nuo piinapenkki, sidontaseinä ja juudaksenristi yms ovat olleet se erikoisin juttu tähän mennessä. Sievistelevämmässä seurassa kertoisin ehkä kuitenkin mielummin siitä kun rakensin antiikki-kanuunalle jalustan kunnon tammesta, meni eräälle kunnioitetulle seniori-ikäiselle herrasmiehelle joka ampui ko. kanuunalla kaksi kertaa vuodessa; syntymäpäivänään ja uutenavuotena. Jokaiselle laukaukselle piti hakea erikseen lupa hyvissä ajoin paikalliselta nimismieheltä, mutta tämä ei ollut ongelma koska nimismies oli hänen hyvä ystävänsä jo 50 vuoden ajalta ja avusti ammunnassa. Olivat muuten työpiirustukset 1600 luvulta, kopiot tietenkin mutta kuitenkin.

        Naismakuni... täysin klassinen. Olen aivan vaniljaa niinsanotusti. Sellaisilla asioilla kuin hiusten tai silmien väri ei ole paljoakaan merkitystä, viehättävänä pidän naisia joita monet muutkin pitävät viehättävänä. Hoikka tai normaalivartaloinen, ruumiin mittasuhteet normaalit. En pistä lainkaan pahakseni kauniisti laitettuja hiuksia tai ylipukeutumista, ovat osa sitä naiseuden mysteeriä joka minua kiehtoo.

        Sitten tuo sisäinen puoli jossa painin tällä hetkellä jonkinlaisessa limbossa ihan jo siksi että tuo parisuhde on kaatunut tuossa jonkin aikaa sitten. Sitä tulee miettineeksi että millä perusteella minä oikein miellyn ihmisiin ja onko siinä oikeasti mitään järkeä jos lopputulos on tämä? Vai onko mieltymyksen ajatutuneet ajan kanssa toiseen suutaan vs. mitä oli tarjolla kun alkoivat asiat menemään vaikeaksi? Onko määrittelevänä elementtinä oikea minä vai pettymys? Olen tässä hiukan hakoteillä itse siis, rehellisesti. Sen tiedän että lämmin ja empaattinen ihminen ei jää tässä kohtaa huomiotta.

        Perinteinen konservativinen naisellinen nainen 50 luvulta... hyvänähän tuollaista on pidettävä. Taikka erinomaisena.

        Itse en ole passiivinen kuin oikeastaan silloin jos joku on oikeasti huonosti. Silloin kyse ei ole oikeastaan passiivisuudesta vaan lamautumisesta ja syyt ovat jossain muualla kuin välittömässä kanssakäymisessä. Muuten sitten totean vain että mies kunnioittaa naista halullaan, ainakin itselleni on helpompaa olla se aikaansaava osapuoli sängyssä, nainen voi rauhassa keskittyä omiin oloihinsa ja nauttia tarjonnasta, huomannut myös että kun käytän naista ilokseni niin se on myös naiselle mieluista, taidatte saada kiksinne siitä että mies saa teistä nautintoa.... Seksin koen hyvin tiukasti yksityisasiana mutten tabuna tai vääränä vaan kun osapuolet ovat toisilleen sopivat niin se on mitä luontevin ja hyvää luova asia maailmassa.

        Olen eteläisestä suomesta, en kuitenkaan rannikkoseudulta.

        Nyt kysyn että kiinnostaisiko yksityinen ajatustenvaihto?
        Väliaikainen sähköpostini on [email protected] ja seurailen sitä joidenkin päivien ajan.

        Kyllä kiinnostaa, tämä minulle!
        Ota yhteyttä: [email protected]
        Saat välita värin. Kyllä sämgynpäätyni kestävät sinun.


    • Anonyymi

      Olen viettänyt joskus yön. Emme kuvitelleet muuta. Mukava ja hyvännäköinen nuori nainen jolla oli nopeasti etenevä sairaus, jossa ennuste poikeuksetta musertavan lohduton. Hän ei tarvinnut koko aikaa pyörätuolia ja pystyi vielä vähän liikkumaan myös omin jaloin. Meillä oli hauskaa.

      • Anonyymi

        Hyvä että teillä oli hauskaa 😉
        Vaikka tässä tapauksessa sairaus ja ennuste oli traaginen,usein pyörätuolinkäyttö ei ole mikään elämän pilaava murhenäytelmä vaan liittyy osaksi arkea eikä ole mielessä jatkuvasti.
        Esim sinäkään et varmaan jatkuvasti mieti omaa kävelemistäsi? Varmaan mietit minne olet menossa ja muuta olennaisempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että teillä oli hauskaa 😉
        Vaikka tässä tapauksessa sairaus ja ennuste oli traaginen,usein pyörätuolinkäyttö ei ole mikään elämän pilaava murhenäytelmä vaan liittyy osaksi arkea eikä ole mielessä jatkuvasti.
        Esim sinäkään et varmaan jatkuvasti mieti omaa kävelemistäsi? Varmaan mietit minne olet menossa ja muuta olennaisempaa.

        Ystäväni imee miehiä kuin teollissuusimuri. Kyllä siinä huuli pyöreänä vieressä ihmettelee :o


    • Anonyymi

      Ensinnäkin, minulle kun ei tule seksi mieleen ensimmäisenä, silloin kun näen toisen, terveen tai vammaisen, ihmisen.
      Joten vastaus on ei tule mieleen yhtään mitään muuta kuin enkä sääliä tai uteliaisuutta.

      Toiseksi, mistä minä tiedän onko joku tuntematon pyörätuolilla liikkuva nainen sinkku vai varattu! En minä katsele yleensä naisia ns. panomielessä ja sillä silmällä, vaikka olen mies.

      En ole koskaan arvottanut ihmisiä ulkonäön perusteella, enkä luokittele naisia seksikkäiksi, kauniiksi tai vähemmän viehättäviksi.

      Seksi tulee mieleen vasta siinä vaiheessa kun olen tutustunut toiseen.
      Minusta naisessa kun on oltava muutakin "sisältöä" kuin pelkkä ulkokuori, ennen kuin seksisuhteeseen alan.
      Olisiko tämä sitten se minun vamma.

      • Anonyymi

        Mielenkiintoista kuulla,noin se varmaan on isolla osalla ihmisiä.
        Minullakin,vaikka tietysti toisinpäin koska olen nainen.


    • Anonyymi

      Joo, tyrmään heti ajatuksen lähemmästä kanssakäymisestä, jos täysin tuntematon nainen tulee ehdottelemaan yhtään mitään.
      Ei väliä kulkeeko omin jaloin tai tekniikan avulla, ei kiinnosta.

      • Anonyymi

        Eihän tässä ollut kyse mistään ehdottelemisesta tai vastaavasta!
        Koska palsta on miehen logiikka, lähinnä kysyinkin mitä mieleen tulee ihan vain kun näkee naisen.
        En millään tavalla viitannut että k.o nainen osoittaisi minkäänlaista kiinnostusta,käsitit hiukan väärin.
        Miesten ajatusmailma on niin ihmeellinen että kyllähän sitä on utelias mitä teidän päässänne liikkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tässä ollut kyse mistään ehdottelemisesta tai vastaavasta!
        Koska palsta on miehen logiikka, lähinnä kysyinkin mitä mieleen tulee ihan vain kun näkee naisen.
        En millään tavalla viitannut että k.o nainen osoittaisi minkäänlaista kiinnostusta,käsitit hiukan väärin.
        Miesten ajatusmailma on niin ihmeellinen että kyllähän sitä on utelias mitä teidän päässänne liikkuu.

        Tää ""miesten ajatusmaailma-logiikka"" on mun mielestä pahasti siellä sun omassa päässä vinksallaan tosi seksistiseen suuntaan.
        Sun aloituksessa on lähtökohtaisesti monta sellasta olettamaa jotka sotii mun mieslogiikkaa vastaan. Sä lokeroit kadulla vastaantulijat ulkonäön perusteella johonkin laatikkoon saman tien. .. viehättävä .. seksikäs ... nainen ... vammainen ... sinkku.

        Sun aloituksesta saa sellasen kuvan, että me kaikki miehet katteltais liki jokaista vastaantulevaa naista jonain potentiaalisena seurustelukumppanina. Ei parisuhde tai paneminen oo jokaikisen miehen märkä päiväuni ja unelma.
        Sä aloittaja siis tiedät heti sua kadulla vastaantulevista ihmisistä onko ne sinkkuja tai varattuja. Mistä esmes tää sinkkuus näkyy ulospäin?
        Ja tää...vammainen osaa yksin itsenäisesti rullata pyörätuolillaan kadulla eteenpäin.. haloo, eiks se oo täysin normaalii monien varattujenkin liikuntarajoitteisten kohdalla?

        Miks miehen pitäis luokitella ihminen ulkonäön tai liikuntarajotteen perusteella automaattisesti johonkin lokeroon?

        Jos on kiertäny jotain muutaki kuin kotilähiön nurkkia, kässää, että maailma on täynnä uniikkeja tyyppejä, jokainen ihminen on omalla tavallaan omanlaisensa.
        Kauneus on katsojan silmässä. "sinkku"naisia on joka ikisessä ikäluokassa, kaiken kuntoisina, ympäri maailmaa liikkeellä siis, jos joku, noilla määritteillä haluaa ihmiset ryhmitellä.
        Eikä se loppupeleissä meinaa mitään onko joku tiptop meikattu ja laitettu vai kulkeeko täysin luomuna tukka vähän hapsottaen, Molemmat voivat olla aivan mahtavia persoonia. Sun silmissä viehättävältä ja kauniilta näyttävä nainen voi olla mulle täysin yhdentekevä, jota mä en katsois ees kahdesti. Eikä siinä oo mitään tekemistä sillä onko se nainen pyörätuolissa vai vetääkö sata lasissa omin jaloin.

        Mulle vastaantulijat ovat neutraaleja ihmisii. Joku kulkee omin jaloin, joku vetää sähköpotkulaudalla, joku fillarilla, joku taapertaa vähän hitaammin joku nopeemmin. Joku on nuori, joku on keski-ikänen, joku iäkkäämpi. Joku meikkaa, toinen ei jne. Meitä on joka junaan ja sen ulkopuolellekin. Ei oo järkee eikä miehen logiikkaakaan pistää tyyppejä johonkin lokeroon pelkästään ulkonäön ja yhden silmäyksen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää ""miesten ajatusmaailma-logiikka"" on mun mielestä pahasti siellä sun omassa päässä vinksallaan tosi seksistiseen suuntaan.
        Sun aloituksessa on lähtökohtaisesti monta sellasta olettamaa jotka sotii mun mieslogiikkaa vastaan. Sä lokeroit kadulla vastaantulijat ulkonäön perusteella johonkin laatikkoon saman tien. .. viehättävä .. seksikäs ... nainen ... vammainen ... sinkku.

        Sun aloituksesta saa sellasen kuvan, että me kaikki miehet katteltais liki jokaista vastaantulevaa naista jonain potentiaalisena seurustelukumppanina. Ei parisuhde tai paneminen oo jokaikisen miehen märkä päiväuni ja unelma.
        Sä aloittaja siis tiedät heti sua kadulla vastaantulevista ihmisistä onko ne sinkkuja tai varattuja. Mistä esmes tää sinkkuus näkyy ulospäin?
        Ja tää...vammainen osaa yksin itsenäisesti rullata pyörätuolillaan kadulla eteenpäin.. haloo, eiks se oo täysin normaalii monien varattujenkin liikuntarajoitteisten kohdalla?

        Miks miehen pitäis luokitella ihminen ulkonäön tai liikuntarajotteen perusteella automaattisesti johonkin lokeroon?

        Jos on kiertäny jotain muutaki kuin kotilähiön nurkkia, kässää, että maailma on täynnä uniikkeja tyyppejä, jokainen ihminen on omalla tavallaan omanlaisensa.
        Kauneus on katsojan silmässä. "sinkku"naisia on joka ikisessä ikäluokassa, kaiken kuntoisina, ympäri maailmaa liikkeellä siis, jos joku, noilla määritteillä haluaa ihmiset ryhmitellä.
        Eikä se loppupeleissä meinaa mitään onko joku tiptop meikattu ja laitettu vai kulkeeko täysin luomuna tukka vähän hapsottaen, Molemmat voivat olla aivan mahtavia persoonia. Sun silmissä viehättävältä ja kauniilta näyttävä nainen voi olla mulle täysin yhdentekevä, jota mä en katsois ees kahdesti. Eikä siinä oo mitään tekemistä sillä onko se nainen pyörätuolissa vai vetääkö sata lasissa omin jaloin.

        Mulle vastaantulijat ovat neutraaleja ihmisii. Joku kulkee omin jaloin, joku vetää sähköpotkulaudalla, joku fillarilla, joku taapertaa vähän hitaammin joku nopeemmin. Joku on nuori, joku on keski-ikänen, joku iäkkäämpi. Joku meikkaa, toinen ei jne. Meitä on joka junaan ja sen ulkopuolellekin. Ei oo järkee eikä miehen logiikkaakaan pistää tyyppejä johonkin lokeroon pelkästään ulkonäön ja yhden silmäyksen perusteella.

        Juu eihän sitä voi tietää kuka on sinkku tai varattu.
        Enkä minäkään luokittele ihmisiä eri luokkiin kadulla kulkiessani,enkä oleta miestenkään niin tekevän.
        Enkä ajattele aina tällaisia juttuja
        Olen pahoillani,kysymykseeni oli aika hölmösti muotoiltu ja uskon että siitä sai vähän eri ajatuksen mitä itse tässä hain.
        Ehkä kun on törmännyt vähän liikaa asiattomiin uteluihin varsinkin iltaelämässä nuorempana liikkuessaan,niin lähinnä ne oletukset joihin on törmännyt jää mieleen.
        En halua olettaa mitään enkä itse ajattele seksistisesti ihmisistä,olen hyvin samaa mieltä kuin sinäkin .
        Sori siis,muotoilun asiani huonosti.
        Hyvää jatkoa 😊


    • Anonyymi

      Oot stydi gimma! Tsemppiä laiffiiin täält Stadista.

    • Anonyymi

      En voi ottaa maalle invalidinaista. Maatalon töihin tarvitaan ripeä ja kykenevä, terve nainen.

      • Anonyymi

        Ymmärrän täysin, mutta tuskin on kukaan tullut tyrkyllekään !?😆
        En usko että kukaan liikuntarajoitteinen,nainen tai mieskään edes haluaisi maatila- elämää.
        Jokainen tietää että se ei oikein istu vamman kanssa ja kyllä sitä arvostaa kovasti asvalttia ja liikkumisen helppoutta, jota kaupunki tarjoaa.


    • Anonyymi

      Höpön löpön tuo asvaltilla ajelun helppous.
      Pääkaupunkiseutu on täynnä esteitä, rakennustyömaiden aitoja, koneita ja tavaroita, kuoppia, huonoja asvaltin paikkauksia, korkeita katukiveytysten reunoja, mainoskylttejä, nenä kännykässä kiinni kulkevia ihmisiä, sähköpotkulautoja hylättynä keskelle jalkakäytäviä etenkin iltaisin, irtosoraa, koiranulosteita, roskia pitkin katuja etenkin viikon loppuisin jne.

      Esim. mukulakivikadut Helsingissä, ne ne ovat vallan mainiot pyörätuolilla mennä :).
      HKI Kalasatamassa ja Sörnäisten rantatiellä liikkuminen on myös ollut hyvin mielenkiintoista viime vuosina ja etenkin tänä kesänä.

      Talvikunnossapidosta en viitsi edes mainita kuin sen etteivät edes tervejalkaiset päässeet kunnolla eteenpäin viime talvena ja monena muuna talvena sitä ennen. Lastenrattaita työntävien ja pyörätuolilla liikkuvien oli mahdotonta kulkea monena kymmenenä päivänä viime talvena Helsingissä. Vaikka siellä on se asvaltti alla, niin ei siitä ollut mitään hyötyä. Helsinki -Espoo -Vantaa kadut ovat todella surkeita pyörätuolilaisten kannalta katsottuna.

      Maalla voi käyttää mönkijää, moottorikelkkaa, traktoria, autoa, venettä, jopa hevosta, kaikkia apuvempeleitä mitä liikkumiseen mitä vain tarjolla on ja mitä ihmisen mielikuvitus antaa myöden.

      Muistaakseni v. 2010 lapsena jo halvaantunut suomalainen mies nousi ystäviensä avustamana jollekin tosi korkealle vuorelle. Siitä oli Ylellä juttua. Jos en väärin muista niin pulkassa istuen veti itseään ylöspäin jäähakkujen avulla.

      Kun on halu asua maalla ja liikkua vammasta huolimatta, riittä kun kekseliäisyyttä niin kaikki on mahdollista.

    • Moi, ei minulla ainakaan ole mitään ennakko luukoja pyörätuolia käyttäviä naisia kohtaan.teen itse henk.koht.avustajan töitä. mielelläni lähtisin sinun kanssa pyöräilemään. Ota yhteyttä. [email protected] niin rupatellaan enemmän.

    • Anonyymi

      PUolueettomana observoitsijana en arvioi mitenkään eriarvoistavasti vaan ihan kuin ketä tahansa muutakin ihmistä
      ha-rha-hr-sh-shfd-sfh-asdfhs-dfshsäsässäsä

    • Vihdoinkin nainen joka ei heti juokse karkuun. Tekisi mieli varmaan varmaan heti kysyy, että kuinka rullaa ja paljonko renkaissa painetta?

    • Anonyymi

      Kasvoin perheessä jossa oli jäsenenä erityislapsi ja toisinaan hoidettiin muita erityislapsia niin ei ole mitään ennkkoluuloja.Pahalta tuntuu kun kuulee/näkee miten tyhmästi ja ennakkoluuloisesti ihmiset erilaisuutta kohtelevat vielä tänäkin päivänä.

    • Anonyymi

      Kaikenmaailman mielihaluja sinullakin näyttää olevan

    • Anonyymi

      Ihmettelen mistä sen sinkkuuden näkee päällepäin pyörätuolia käyttävistä naisista?
      Tai ihmisistä yleensäkään?
      Minä en ainakaan näe vastaantulijoista, en esim. ravintolassa iltaa viettäessäni, onko joku tuntematon tyyppi ihminen sinkku vai varattu.

    • Anonyymi

      Vammainen ei ole koskaan ollut minulle mahdollinen seksuaalinen pari, eikä minkään järkeilyn kautta tule olemaan. Kyseessä on evoluution laatima perusasetus, joka on niin miehissä kuin tytöissä, terveiden ihmisen kanssa paritellaan.

    • Anonyymi

      Itsestäänselvyys unohtui mainita: 'Evoluution laatima perusasetus' ei ole missään yhteydessä halveksuntasanaan/sättimissanaan 'ennakkoluulo'. Perusasetukset ovat sitä mitä me olemme.

    • Anonyymi

      Hyvä pt-nainen . Olen iloisesti yllättynyt kirjoituksestanne.Olen hankkimassa pyötätuolia siitä syystä että jalkani ovat huonot,Siis pyörätuoliaen ole hankkimassa ai voilleni tai seksin ympärillä pyöriviin tarpeisiin. Ovat vai. niin rumia,että hirvittää mutta sillä saa hyvän mielen kun nythän voisi hankkia vakkka Pravdan kengät. PITÄISKÖHÄ N OSTAA PIIKKARIT ? Nehän pysyvät ehjinä nyt.Kaikkea hyvää kaikille!

    • Anonyymi

      Ei se minua pelottaisi. Toki siinä olisi jotain rajoituksia ajanviettoon, mutta jos tyyppiin ihastuu kovin, niin mikäs siinä sitten estää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe