kaverille kans Suse

morkkis

Kaveri kuolaa vieressä susen (9.2) perään ja haluaisi omallekin koneelle sen asennettavaksi.Mutta kun kamraatilla ei ole dvd-asemaa. Voinko esiasentaa sitä hänen kovolle esim. seuraavalla tavalla: Irrotan hänen koneestaan kovon ja paiskaan omaan pöytäkoneeseen masteriksi tietty ja annan palaa.Lopuksi kiikutan tän aseman hänelle ja eiku buuttia perään. Onnistuuko näin? Ottakaa huomioon, että allekirjoittanut on vielä noviisi, joten armoa pyydetään.

7

786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt ihan eri rautaa ole, niin onnistuu hyvin suurella varmuudella!
      Eli voin suositella!

    • olemaan

      Teoriassa tuo onnistuu nätisti, mutta... pelkäänpä, ettei se ihan vaivatta tule onnistumaan.

      Yksinkertaisempaa olisi noutaa tuo mini-istallation-CD ja asentaa SuSE 9.2 sen avulla kaverin koneelle verkkoasennuksena.
      Toinen helppo vaihtoehto on lainata kaverille tuo DVD-asema.
      Kolmas vaihtoehto on noutaa netistä (luvattomat?) asennus-CD:t bittorrentilla?

      • morkkis

        helpoin optio vaikuttaa olevan tuo dvd-aseman roudaaminen kaverin koneen kylkeen kiinni,tack.


      • Sami
        morkkis kirjoitti:

        helpoin optio vaikuttaa olevan tuo dvd-aseman roudaaminen kaverin koneen kylkeen kiinni,tack.

        Oon tehny kymmeniä kertoja noin, jopa servereille. Myös jo asennettu ja tuotantokäytössä olleita servereitä on siirretty uuteen rautaan ao. tyylillä. Ei mitään ongelmia ole ollut.


      • olemaan
        Sami kirjoitti:

        Oon tehny kymmeniä kertoja noin, jopa servereille. Myös jo asennettu ja tuotantokäytössä olleita servereitä on siirretty uuteen rautaan ao. tyylillä. Ei mitään ongelmia ole ollut.

        Nyt pikkuisen liioittelet aloittelijoiden kykyä ko. operaatioon.
        Jo pelkän osioiden järjestyksen muuttaminen vastaamaan kaverin koneen systeemejä, sekä boottisektorin sijoittaminen levyn alkuun voi tuottaa ongelmia (grub-levyke?)...
        Siis asennus on noin tehtävissä, mutta se vaatii hieman pintaa syvempää tietoa Linuxista.
        Ja ennenkaikkea kaverin koneesta; kiintolevyjen määrä ym. ym... Mille levylle Linux asennetaan jne. jne.

        Siksi varoituksen sanani...


      • morkkis
        olemaan kirjoitti:

        Nyt pikkuisen liioittelet aloittelijoiden kykyä ko. operaatioon.
        Jo pelkän osioiden järjestyksen muuttaminen vastaamaan kaverin koneen systeemejä, sekä boottisektorin sijoittaminen levyn alkuun voi tuottaa ongelmia (grub-levyke?)...
        Siis asennus on noin tehtävissä, mutta se vaatii hieman pintaa syvempää tietoa Linuxista.
        Ja ennenkaikkea kaverin koneesta; kiintolevyjen määrä ym. ym... Mille levylle Linux asennetaan jne. jne.

        Siksi varoituksen sanani...

        varmistin selustani tarttumalla siihen varmimpaan menetelmään eli dvd-asema kaverilta pienen nurinan kera lainaan ja nyt tässä suse-käyttis pelaa.Kiitokset kaikille kuitenkin hyvistä(ja varoittavistakin) neuvoista!


      • Sami
        olemaan kirjoitti:

        Nyt pikkuisen liioittelet aloittelijoiden kykyä ko. operaatioon.
        Jo pelkän osioiden järjestyksen muuttaminen vastaamaan kaverin koneen systeemejä, sekä boottisektorin sijoittaminen levyn alkuun voi tuottaa ongelmia (grub-levyke?)...
        Siis asennus on noin tehtävissä, mutta se vaatii hieman pintaa syvempää tietoa Linuxista.
        Ja ennenkaikkea kaverin koneesta; kiintolevyjen määrä ym. ym... Mille levylle Linux asennetaan jne. jne.

        Siksi varoituksen sanani...

        Yleensä jos vain yksi levy koneessa, ei ongelmia tule, useiden kanssa voi joutua säätämään vähän.. Mutta ainakin se on mahdollista, toisin kuin joissain järjestelmissä.. Paras konsti on toki heittää tarpeelliset optiset asemat koneeseen, tai tehdä asennus verkon yli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe