Häpeän äitiäni

Anonyymi

Olen n.60-vuotias naimisissa oleva kolmen lapsen äiti.Oma äitini on usein jo lapsuudesta asti arvostellut minua ja purkanut pahaa oloaan lapsiin.Työhuolistaan hän estoitta kertoi minulle lapsena vaikka hänellä olisi ollut vaitiolovelvollisuus.Toki jos nimiä ei mainita niin kai hän ymmärryksensä mukaan voi kertoa potilaista ja muusta henkilökunnasta.Olen ollut kiltti ja ymmärtäväinen häntä kohtaan kuten tottelevainen lapsi mutta muutamat hänen tempauksensa saivat minut järkytyksen partaalle.Kun nuorimmat lapseni (kaksoset) olivat syntyneet hän alkoi panetella isoisääni väittämällä erään valokuvan perusteella että hän ei ole isäni oikea isä.Isoäitini raskaus oli jo viimeisillään ennenkuin isovanhempani menivät vihille.Olisiko siinä syy panettelulle ? Järkytyin syvästi,Vietin useita unettomia öitä yrittäen hoitaa lapsiani kunnes romahdin.Jouduin psykiatriselle osastolle tämän panettelun ja kiusaamisen takia.Äitini jatkoi elämäänsä kuin mitään ei olisi tapahtunut.Pelkäsin häntä koska nuorena ollessani hän oli käyttänyt rivoa kieltä ja löi minua pahasti koska en enää totellut häntä.Alistuin hänen tahtoonsa ja hänen moraaliinsa vaikka häpesin häntä.Avioliittonsa aikana äitini petti julkisesti isääni pitämällä useita miessuhteita yllä ja asui erään miehen kanssa yhdessä vaikka oli avioliitossa.Isäni oli herrasmies.Osteli hänelle kalliita koruja ja säästi hänet raadannalta ja tällä tavoin äitini kiitti.Hän yllyttää minuakin eri miesten kanssa suhteisiin.Onneksi olen jo niin vanha ettei "jätkät" enää juokse ja huutele perässä.

1

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Otan osaa.
      Tuttu tilanne.
      Samaa täällä.

Kerro lisää, voin neuvoa.
      Tällaista on, tytär joutuu kaiken kestämään. Mutta ole ponteva, älä suostu, vaan kulje omaa tietäsi!
      Älä ota syytä niskoillesi!
      Tiedän, koska olen joutunut kokemaan samaa.
      Minullakin on kaksoset.
      Kerro lisää. en aina muista katsoa tätä palstaa, mutta laitan muistutuksen sähköpostilleni. Tsemppiaä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1740
    2. 105
      1215
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1091
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      999
    5. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      130
      900
    6. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      52
      887
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      240
      858
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      73
      757
    9. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      739
    10. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      55
      729
    Aihe