Oikea tapa pudottaa kiloja pysyvösti

Anonyymi

Minulla kesti yli 50 vuotta tajuta etteivät mitkään laihdutuskuurit kannata ja ainoa oikea tapa tiputtaa painoa pysyvästi on elämäntapamuutos. Muuta ei ole tarvittu kuin kovista rasvoista luopuminen, ateriakokojen pienentäminen ja useita kertoja päivän mittaan syöminen sekä kuitujen ja kasvisten lisääminen ruokavalioon. Liikunta auttaa painon hallinnassa, mutta se voi olla myös pelkkää hyötyliikuntaakin. Ruokavalion ei tarvitse olla monimutkaista, itse käytän paljon kaupan pakastealtaiden valikoimaa (kasvikset, kalatuotteet). Mitään kalorilaskentaa en ole ollenkaan harrastanut, mutta pyrin kokoamaan pääateriat lautasmallin mukaisesti. Herkuista (kuten valkoiset jauhotuotteet, sokeri) ei tarvitse kokonaan luopua, niitä ei vain pidä syödä ihan joka eikä joka toinenkaan päivä. Sallikaa itsellenne pitkät yöunet (ruokavalion muutos ja liikunnan lisäys lisäävät unen tarvetta ja parantavat unen laatua), 7-8 tunnin yöunilla on positiivinen vaikutus myös painon hallintaan. Älkää uskoko kaikkea mitä muut ihmiset sanovat, kokeilkaa itse.

13

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moi itse muutin elämäni tyylin , kokonaan. Verenpaine korkealla , väsymys , ylipaino,
      Kuorsaaminen. Syön säännöllisesti kolme kertaa päivässä. Aamiainen klo 7.30 - 08.00
      Kaurapuuro. Pakastemarjoilla , tai marjakeitolla . sakeutettu perunajauholla. 2litraa nestemäärä jossa 50 - 80 gr perunajauhoa lisäys kun kiehautan marjat ja sokerin. Sokeria
      koko määrässä 1,5dl. Kanelia 3-rl. Säilyy jääkaapissa jopa 5vrk. pidä kylmimmässä osassa
      kaappia. 1DL Kaurahiutaleita 2dl vesi, suolaa hieman. Mikrossa 2min. Hauduttaen liedellä 15 min. Muista kun puuro alkaa kuplia , katkaise virta jätä kannen alle hautumaan.

      Aamukahvi klo 10.00 Sen kanssa hapankorppu päällä kananmunaa , kurkkua.

      Klo 13.00 salaatti ja raejuustoa . Päätteeksi appelsiini , tai omena . Vaikka banaani.


      Klo 17.00 - 17.30 Broileria rintafile , tai possun ulkofileestä pihvi , paino noin 100 - 150gr

      Perunaa 2kpl pieniä , tai dl pastaa keitettynä. Salaattia porkkanaa raasteena ja kylkeen
      raejuustoa.

      Juomana käytän vain vettä. Illasta juokaa vettä tai tee ilman makupaloja.

      Klo .20.jälkeen ei mitään.


      Päivisin kävelen 2x 45 min . joskus kolmesti. Aamulla kannattaa käydä lenkillä ennen

      aamiaista.Lenkin jälkeen juon 3 - 4 dl vettä.. Aineenvaihdunta herää.

      Kokeilkaa Tammikuu painoni oli 126kg.

      Nyt 110kg. siis --- 16kg. Ei liikaa vaan hyväolo verenpaine normalisoitunut paremmaksi.

      Odotan kontrollia lääkärille Lokakuuhun. Katsotaan saako pillerit jo pois.

      Tosin yksi asia mikä antaa lisää potkua on myös että 2vuotta 6 kuukautta ja 1viikko.
      on mennyt ilman tupakkaa..

      • Anonyymi

        Unohdin mainita, että myös minä lopetin meljein 40 v. kestäneen tupakoinnin elämäntapamuutoksen yhteydessä. Painonpudotus ja tupakoinnin lopetus samanaikaisesti sujui minullakin hyvin. Tupakoinnin lopetuksella on käsittääkseni positiivinen vaikutus aineenvaihduntaan ja näin ollen se tukee painon pudotusta päin vastoin kuin yleisesti luullaan.


    • Anonyymi

      Siis ei vaaleaa viljaa , kohtuus alkoholissa, noin 2x vuodessa. Lasi viiniä, konjakkia ,

      Makeiset myös 2xvuodessa. Jouluna. ja Talviaikaan. Kahvikakku jouluna , juhannuksena.

    • Anonyymi

      Mä sain samanlaiset ohjeet lääkäriltäni.Paino tippuu 2kg kuukausi.. OK. Toimii nyt kahdessa kuukaudessa - 4kg. Olotila pirteämpi...

    • Anonyymi

      Tarkoitin 2lämmintä ruokaa salaatti ja hedelmät ja kahvi välipaloina. Rytmitys ja aamuun kestävä paussi illasta tosi tärkeet...

    • Anonyymi

      Lehdistön ihannetyttö

    • Anonyymi

      Ulkona työtä ja kaikki luonnossa liikkuminen saa pysymään todella hoikkana.

    • Anonyymi

      Kuolema on paras tapa laihtua.
      Kukaan ei ole epäonnistunut.

      • Anonyymi

        Ei ole paras tapa, koska siinä heittää veivinsä.


    • Anonyymi

      Minä opin kerralla ollessani 38v ikäinen.
      Olin hölmöyttäni lihottanut itseni koulutus- ja kouluttajamatkojen noutopöydissä.
      Suunnittelin tulevien vuosien elämäntavan ja noudatin sitä sen jälkeen kun rysäytin painostani pois 16kg kuudessa viikossa.
      Nyt, 78 vuotisena olen muutaman kilon kevyempi kuin tuon rysäyksen jälkeen. Syynä ikääntymisen aiheuttama lihaskato jota olen hidastanut viimeiset 18 vuotta voimapainotteisilla salitreeneillä.

      • Anonyymi

        Olen jo saavuttanut tavoitteeni painon suhteen elämätapa muutoksella. Syön nyt hieman enemmän kuin painoa pudottaessani, mutta kilot eivät ole tulleet takaisin koska elämäntapamuutos ruuan suhteen on pysyvä. Lihaskuntoni on parempi kuin kymmeniin vuosiin vaikka ikää on kertynyt jo yli 60 v. Lihaskuntoa pidän yllä kävelemällä (n. tunti väh. 5 pv. viikossa) , pyörittämällä hulavannetta ( n. 15-20 min. päivä) ja tekemällä muutaman jumppaliikkeen (n. 10 min. päivä). Elämäntapamuutos näkyy myös vartalon ja naamavärkin ihossa, rypyt ovat oienneet niin paljon, että sen ovat muutkin huomanneet (lieneekö runsaan ulkoilun ja oliiviöljyn ansiota) .


    • Anonyymi

      Upeaa onneksi olkoon huomaan kirjoituksista olette positiivisia , ja elämänmyönteisiä
      ihmisiä. Positiivisuus , ulkoliikunta , ja asenne ratkaisee paljon terveyteen. Hyvää syksyä kaikille...

    • Anonyymi

      Krematooriossa läskit tirisee ja sulaa, valtakunnan lämpöverkkoon, kait?♻️♻️♻️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      304
      3381
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1361
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      158
      1053
    Aihe