Kysyisin puvun materiaalista: villa, polyesteri, puuvilla? Onko kenties muitakin?
Mikä on laadukkain, mikä kestävin tai pikemminkin, mitä noista kannattaisi ostaa? Tämä siis, kun haluan olla tyylikäs porvarihäissä alle 200 eurolla.
Onko esim. tyylikäs 80 euron polyesteripuku järkevää ostaa?
En tiedä, uskaltaako kaupan myyjään luottaa, joka kuitenkin kehuu omia tuotteitaan... auttaisitteko veljet ja sisaret? Kiitos. :)
Puvun materiaali???
6
4862
Vastaukset
Puvun tulee olla villaa: mieluiten sataprosenttista, mutta pieni määrä keinokuituja sallittakoon kestävyyden lisäämiseksi. Polyesteripuku on hiostava, sähköinen (pöly tarttuu ja näkyy) ja todennäköisesti myös nyppyyntyy nopeasti. Puuvilla ja pellava ovat käyttökelpoisia rennon kesäpuvun tai -pikkutakin materiaaleja, mutta rypistyvät hyvin helposti eivätkä ole järin juhlavia.
- joo
Yhdyn edelliseen. Tietenkin, jos puku on kertakäyttöinen (eli käytät pukua vain niin harvoin, että seuraavalla käyttökerralla se on jo mennyt pois muodista ja joudut ostamaan uuden) saattaa huonompikin materiaali olla ok. Puvun laatu paljastuu enemmänkin ahkerassa käytössä, vaikka toki näkyy hetikin.
Minulla on kerran ollut pellavapuku ja voin kyllä sanoa, että rypistymisen vuoksi sellaista ei voi missäään tapauksessa suositella häiden kaltaisiin juhliin. Sopii vapaa-ajan asuksi vapaamuotoisiin tilaisuuksiin. - projekt på
Näin olin ymmärtänytkin, että villa on parasta.
Mutta, saanko esim. Dressmanilta edullisesti noita villapukuja vai tarkoittaako villa materiaalina sitä, että se maksaa myös rutosti?
Tulevana kesänä käytän kolmena iltana pukua ja uusia tilaisuuksia ei vielä näköpiirissä...
Eikä mitään "käy katsomassa sitten niitä pukuja Dressmanilla äläkä täällä kysele" -viestejä kiitos. Ei täällä peräkylässä ole nähty vielä Vaatehuoneenkaan habitusta... =) projekt på kirjoitti:
Näin olin ymmärtänytkin, että villa on parasta.
Mutta, saanko esim. Dressmanilta edullisesti noita villapukuja vai tarkoittaako villa materiaalina sitä, että se maksaa myös rutosti?
Tulevana kesänä käytän kolmena iltana pukua ja uusia tilaisuuksia ei vielä näköpiirissä...
Eikä mitään "käy katsomassa sitten niitä pukuja Dressmanilla äläkä täällä kysele" -viestejä kiitos. Ei täällä peräkylässä ole nähty vielä Vaatehuoneenkaan habitusta... =)Vain sinä itse pystyt sanomaan, maksaako puku rutosti vai onko se edullinen. Luulisin että villaiset puvut ovat edullisimmillaan 150-200€ hintaisia, mutta varmasti en sitä tiedä.
Vaikka tässä nyt on tullut moitittua keinokuituisia ja huonolaatuisia pukuja, niin muistuttaisin kuitenkin että puvussa tärkeintä on istuvuus. Jos hihat ovat liian pitkät (niin kuin ne suomalaisella miehellä usein ovat), napit eivät yletä kiinni tms., niin hieno kangas tai laadukas työ ei tilannetta pelasta, ainakaan ennen käyntiä korjausompelijalla.
Jos asut kaukana vaatekaupoista, niin etsi ihmeessä vaateketjujen lähimmät myymälät netistä ja ketjujen ulkopuoliset esim. Keltaisilta sivuilta. Hintatietoja saa varmasti puhelimitse ja samalla voit kysyä kokovalikoimasta. Nämäkään tiedot eivät valitettavasti riitä vaan pukua on välttämättä sovitettava.
Ja lapuksi: kun puku sitten on ostettu, niin muista ihmeessä poistaa se hihassa parilla pistolla kiinni oleva valmistajan merkki. Jos lappu on jätetty paikoilleen, niin siinä voisi tuotenimen sijasta yhtä hyvin lukea "juntti"!
- Janette, vaatturin heila
Villa on paras, mutta villassa saa olla sekoitetta, riippuen halutuista ominaisuuksista, jopa 45%.
Esim. kestävään kesäpukuun voidaan laittaa polyamidia ja viskoosia 15 15 70 suhteella.- saada
Laatu tietysti aina maksaa, mutta kyllä käsittääkseni esim. Dressmannilta tai Haloselta voi saada edullisesti ihan asiallisen puvun. (Itse en tosin ole muutamaan vuoteen ihan halpaa pukua ostanut.) Etenkin jos on hyvä ryhti ja muutenkin kroppa kunnossa, näyttää pukukin helpommin hyvältä.
Hyvin istuvan puvun valitsemisessa asiantunteva myyjä tai muu asiantunteva "makutuomari" on välttämätön kokeneellekin puvunostajalle, kokemattomasta puhumattakaan. Kaikkiin yksityiskohtiin ei äkkiseltään ehkä osaa kiinnittää huomiota, jos ei pukua joka päivä osta.
Jos kaupassa myyjä vaikuttaa siltä, että on myymässä ensimmäistä pukuaan, kannattaa kohteliaasti poistua ja tulla toisen myyjän työvuorossa ollessa uudestaan. Esim. lahkeiden lyhentämisen luulisi olevan yksikertaista, mutta olen joskus törmännyt myyjiin, jotka yrittävät tehdä niistä liian lyhyet (hirveää!)jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893