Moni kokee dieselauton olevan edelleen järkevin vaihtoehto

Anonyymi

21

854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vety ei taida koskaan saavuttaa maaseutua, et paree pitää nivelet rasvassa!🐧🐧

      • Anonyymi

        veikkaan että päinvastoin


    • Anonyymi

      Samoin veikkaan. Diesel maksaa jo enemmän tai saman kuin 98E ja päälle vielä verot.
      Uusi bensa-auto kuluttaa 5.2 sadalla.

      • Anonyymi

        Järkevän kokoinen jatehoinen uusi bensaturbo rauhallisella ja ennakoivalla ajotyylillä menee jopa alle 5l/100km. Ja vieläpä täysin ilman mitään hybridivermeitä! Ja vääntöä pyörissä enemmän kuin samalla autolla diesel-koneella => mukava ajettava!


    • Anonyymi

      Dieseliss' on vääntöä ja jos haluaa samaan vääntöön niin pitää olla bensaautossa v-8 kone nykyisin.

    • Anonyymi

      Sitä aina ihmettelee, mitä järkeä on ajaa dieselillä, kun joka mökkiin tulee sähkö. Maatilalla liittymät ovat tarpeeksi isoja jo nopeallekin laturille, ja pienemmässäkin mökissä on 3x25A liittymä. Maaseudulla lataus ei ole mikään ongelma, kuten usein kaupungeissa. Toki, eihän työkoneita ole vielä sähköisinä, mutta henkilökuljetukseen tarkoitettuja autoja kyllä.

      • Anonyymi

        Hah, ja sitten kun myrskyjen ym. syiden vuoksi linjat kaatuvat ja kun perähikiälle iskee sähkökatko, niin sen korjaaminen saattaa ottaa reippaasti aikaa, samalla kun pihassa seisovan patteriauton "tankkillinen" hiipuu ihan itsekseen ja pakkasilla vielä nopeammin.

        Karmea jo pelkkä ajatuskin että olisi jossakin peräkylässä pelkän patteriauton varassa.


      • Anonyymi

        "Maatilalla liittymät ovat tarpeeksi isoja jo nopeallekin laturille, ja pienemmässäkin mökissä on 3x25A liittymä."

        Sähkölläkö ne maatilan traktorit ja puimuritkin liikkuvat ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, ja sitten kun myrskyjen ym. syiden vuoksi linjat kaatuvat ja kun perähikiälle iskee sähkökatko, niin sen korjaaminen saattaa ottaa reippaasti aikaa, samalla kun pihassa seisovan patteriauton "tankkillinen" hiipuu ihan itsekseen ja pakkasilla vielä nopeammin.

        Karmea jo pelkkä ajatuskin että olisi jossakin peräkylässä pelkän patteriauton varassa.

        Mihin se sähköauton akun lataus hiipuu kun sillä ei ajeta. Akun lämmitystäkään ei tarvita kun sitä ei ladata. Puhelimesta voi tarkistaa akun lataustilan mukavasti olohuoneessa. Kun akun lataus alkaa olla liian vähäinen, lähdetään kylille kauppaan ostoksille ja samalla reissulla ladataan akku taas täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah, ja sitten kun myrskyjen ym. syiden vuoksi linjat kaatuvat ja kun perähikiälle iskee sähkökatko, niin sen korjaaminen saattaa ottaa reippaasti aikaa, samalla kun pihassa seisovan patteriauton "tankkillinen" hiipuu ihan itsekseen ja pakkasilla vielä nopeammin.

        Karmea jo pelkkä ajatuskin että olisi jossakin peräkylässä pelkän patteriauton varassa.

        Parinkymmenen vuoden kokemuksella asumisesta "peräkylillä" pitkän avojohdon päässä sanoisin että nuo on kyllä ihan höpöhöpö-skenaarioita.

        Sähkökatkoja on, mutta erittäin harvoin jos koskaan sähköt on päiväkausia poissa. Monelta tilalta löytyy kuitenkin generaattori jos tila muuten on tuotannon vuoksi riippuvainen sähkön saannista. Ja jos generaattoria ei ole, niin kovin pitkää matkaa sillä sähköautolla ei tarvitse ajaa kun varmasti löytyy paikka josta sähköä on saatavissa.


    • Anonyymi

      "Sitä aina ihmettelee, mitä järkeä on ajaa dieselillä, kun joka mökkiin tulee sähkö."

      Väärin. Ei joka mökkiin tule sähköjä, kun jotkut tykkää elää siellä mökillänsä hetken sitä askeettistakin elämää.

    • Anonyymi

      Dieselissä on kivat äänet, kuka jaksaa kuunella sähköautoautojen ininää

    • Anonyymi

      dieselistä vetyyn

      • Anonyymi

        Eli sähköautot kelpaavat, kunhan saastuttavat tarpeeksi ja ovat hyötysuhteeltaan heikkoja? Koska vety ei ole mitään muuta kuin susipaska akku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sähköautot kelpaavat, kunhan saastuttavat tarpeeksi ja ovat hyötysuhteeltaan heikkoja? Koska vety ei ole mitään muuta kuin susipaska akku.

        Tampereen moottoritiellä tutkin ja huomasin,
        että 70 % pitkän matkan autoista on edelleen dieseleitä. Melko uusia,
        Volvo 60 dsl yleisin.
        Ne vanhat autot ovat kakkosautoja aina parkissa, vähäsen liikenteessä
        Näin autojen ikätilasto vääristyy.


    • Anonyymi

      Järkevyyshän riippuu ihan siitä miten autoa tarvitsee ja millaista. Ei sähkö vielä pysty korvaamaan dieseliä lähestulkoonkaan, jos vaivattomuudelle laskee vähänkään arvoa. Jonottaminen huoltisten, sen jälkeen kun löytänyt latauksen mahdollistavan huoltiksen, latauspaikkoihin ja sen päälle odottaminen latauksen ’valmistumista’ ei yksinkertaisesti sovi kaikille dieselautoilijoille.

      Sähkö on erinomainen henkilökuljetuksiin lyhyissä ja lyhyehköissä ajotarpeissa ja jos kotilataus on mahdollista.
      Korvaa erinomaisesti bensa-autoja suurimmalle osalle autonkäyttäjissä. Ja kunhan hinnat vielä laskevat näiden bensa-autojen tasolle ja kotilatauslatausmahdollisuudet ovat kunnossa, niin mitään syytä ei oikeastaan ole enää hankkia bensa-autoa. Niin, ellei nyt sähkönsaantiin tule kovia rajoituksia. No jos tuleekin, niin tuskinpa rajoituksia pitkään on.

    • Anonyymi

      jospa siihenkin saa jälkiasentaa vetylaitteet?

      bosch tekee niitä?

    • Anonyymi

      Riippuu myös siitä missä päin Eurooppaa asustaa, sillä EU-direktiivit koskevat "hieman" suurempaa populaa kuin vain Suomessa asuvia. Pelkästään joissakin suurissa kaupungeissa on noin puolet koko Suomen väkimäärästä.

      Ongelmana on se miten _jo nyt_ pitkin EU:ta on 230 suurta rajoitealuetta, joissa kaikissa on vielä omat säännöstöt ja aikataulut eri päästöluokkaisten autojen ajorajoitteille ja täysille kielloille. Saman maankin sisällä on lukemattomasti erilaisia alueellisia sääntöjä.

      Joka maassa on vielä omat päästöluokkatarrat auton tuulilasiin, ei yhtenäistä EU-tarraa ja toisissa maissa matkaillessaan tulee edeltä kirjautua systeemiin ja erikseen selvittää saako autollaan ajaa ja missä.

      Ympäristöasiat ovat toki tärkeitä, mutta viher-vasemmito-ideologia menee ideologia edellä ja laittaa toistuvasti överiksi sivuuttaen järjen ja logiikan.

      Mitenhän Pariisssa asioidaan ensi vuodesta alkaen, sen mijoonat asukkaat ja kaikki sen ulkopuoleltakin päivittäin tuleva liiketoiminta jota sen vaikutusalueella harjoitetaan.

      "Paris to ban diesel cars from 2024, all internal combustion vehicles from 2030"

      - https://drivemag.com/news/paris-to-ban-diesel-cars-from-2024-all-internal-combustion-vehicles-from-2030

    • Anonyymi

      Sopii hyvin minulle että jokainen voi ajella mahdollisuuksiensa mukaisella kulkimella .

      • Anonyymi

        "Sopii hyvin minulle että jokainen voi ajella mahdollisuuksiensa mukaisella kulkimella ."

        Polttarin poliittiset tappajaiset.

        Pidemmällä aikavälillä vaihtoehdot ovat vähissä. Nykyisen viher-diktatuuri-politiikan valossa kyse on vain patteriautoista vaihtoehtona, ellei sitten vety ja synteetiset polttoaineet ehdi kuvaan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sopii hyvin minulle että jokainen voi ajella mahdollisuuksiensa mukaisella kulkimella ."

        Polttarin poliittiset tappajaiset.

        Pidemmällä aikavälillä vaihtoehdot ovat vähissä. Nykyisen viher-diktatuuri-politiikan valossa kyse on vain patteriautoista vaihtoehtona, ellei sitten vety ja synteetiset polttoaineet ehdi kuvaan mukaan.

        Synteettisiä polttoaineita kehitellään nimenomaan dieselautoja varten (raskas liikenne käyttää dieselmoottoreita vielä kauan).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe