Albert Einstein tunnetusti oli panteisti. Se onkin ymmärrettävää, koska panteistinen jumala on satavarmasti olemassa. Luonnontieteet todistavat tällaisesta jumalasta.
Kaikki luonnontieteiden havainnot kertovat jumalasta evoluutiosta kosmologiaan ja kvanttifysiikkaan. Jumala "heittää noppaa" aina, kun elektroni ilmestyy johonkin pisteeseen havainnoissa.
Ateistit joutuvat todistamaan, ettei luonnontieteet havainnoisikaan jumaluutta, vaan havainnoille olisikin jokin muu filosofinen selitys. Sellaista on mahdotonta todistaa.
Panteistinen jumala, satavarmasti todistettu
7
497
Vastaukset
- Anonyymi
Panteismi tarkoittaa.,että itse maailmankaikkeus on jumala. Maailmankaikkeus näyttäisi olevan olemassa, eikä mitään muuta jumalaa tarvitse enää keksiä. Siispä tarinakirjat voi jättää omaan arvoonsa 😇😎
- Anonyymi
Hihhuleilla on vanha mies valtaistuimellla.
LOL ! - Anonyymi
Kuka jumalista on suosikkinne?
Turha löpistä yhdestä jumalasta, kun niitä on satoja.
On ihmisiä, eläimiä, patsaita jne. - Anonyymi
Paistaako taivaassa aurinko?
Ja onko taivaan taivaalla tähtiä, planeettoja ja kuu?- Anonyymi
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18622066/uskonnollinen-fanatismi-on-kaikkein-vaarallisin-ilmio
”Suurin riita tuottaa vähemmän rikoksia kuin uskonnollinen fanaattisuus.”
Voltaire
- Anonyymi
KIRJA ON JULKAISTU
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kirja-arvio-nain-kertomus-jumalasta-syntyi/9120080
Vaikka usko ja tiede liikkuvat eri tasoilla, kirjan luettuaan voi vain kysyä, miksi useimmat kristityt tai muiden uskontojen seuraajat uskovat asioihin, jotka eivät tieteen valossa voi olla mitenkään totta.
Jerusalemin temppelin tuhoaminen noin 2500 vuotta sitten johti alueella uskonnollisen ajattelun merkittävään muutokseen.
Tuolloin alettiin kehittää tarinaa, jossa oli jäljellä enää yksi Jumala ja näin nykyisin ymmärretty juutalaisuus sai alkunsa.
Varhaiset kristityt eivät vielä pitäneet Jeesusta Jumalana. Jeesuksen muuttuminen Jumalaksi tapahtuikin vähitellen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu882918Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4752249- 891582
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501326Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701188- 78903
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa13834- 30832
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal75786Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41767