Saapiko silleen kumppanin

Jos aina on ennakkoluuloinen ja ilmeltään onpi kuin just oisi paskan syönny, nyrpeenokka?

75

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja se ennakkoluuloisuus liittyy minulla ainakin siihen etten lähtökohtaisesti luota ihmisiin. Se on ominaisuus mitä ei niin vain voi muuttaa. Kumppanin voisi varmaan saada jos uskaltautuisi vain mennä puhumaan useammin sopivalta vaikuttaville ehdokkaille. Kynnys siihen on sen verran suuri että itseni täytyy olla sekä kovassa puutteessa että päissäni jotta kykenen siihen 😅. Kyllä nuo tekijät alentavat kynnystä aloitteellisuuteen.

      • Joku elämänkokemus vienyt luottamuksen immeisiin? 🤨


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Joku elämänkokemus vienyt luottamuksen immeisiin? 🤨

        Kokemuksia löytyy useampiakin. On fyysistä väkivaltahistoriaa, satunnaista narsistien seurassa olemista, syrjäytymistä, torjutuksi tulemista. En osaa sanoa onko noilla asioilla niin suurta merkitystä koska kiinnostuksen kohteenani ovat kuitenkin naiset.

        Ongelmia minulle ovat aiheuttaneet lähinnä miehet eikä naiset, joten naisia kohtaan ei pitäisi olla kaunoja. Tuolla torjutuksi tulemisella tarkoitan sitä että olen lähestynyt naisia aina joskus pokaamistarkoituksessa, en montaa kertaa, mutta ne kokemukset ovat olleet negatiivisia. Pitäisi vain yrittää useammin niin ehkä tuolle epäonnistumisen kierteelle saisi lopun. Tämähän on vähän niinkuin ehdollistumista: Tietty toimintamalli mikä on kielteinen, ei kanna hedelmää. Onnistumiset sen sijaan ruokkisivat itse itseään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksia löytyy useampiakin. On fyysistä väkivaltahistoriaa, satunnaista narsistien seurassa olemista, syrjäytymistä, torjutuksi tulemista. En osaa sanoa onko noilla asioilla niin suurta merkitystä koska kiinnostuksen kohteenani ovat kuitenkin naiset.

        Ongelmia minulle ovat aiheuttaneet lähinnä miehet eikä naiset, joten naisia kohtaan ei pitäisi olla kaunoja. Tuolla torjutuksi tulemisella tarkoitan sitä että olen lähestynyt naisia aina joskus pokaamistarkoituksessa, en montaa kertaa, mutta ne kokemukset ovat olleet negatiivisia. Pitäisi vain yrittää useammin niin ehkä tuolle epäonnistumisen kierteelle saisi lopun. Tämähän on vähän niinkuin ehdollistumista: Tietty toimintamalli mikä on kielteinen, ei kanna hedelmää. Onnistumiset sen sijaan ruokkisivat itse itseään.

        Nojoo, onhan siinä kokemusta monenlaisesta epätoivottavasta toiminnasta muita kohtaan, sinua kohtaan. Mullakin on jäänyt vähän huonoja muistoja väkivallasta, niin fyysisestä kuin henkisestäkin mihin liittyy seksuaalista hyväksikäyttöäkin minua kohtaan. Olenkin hyvin ärhäkkä tilanteissa, missä edes puhutaan sallivaan sävyyn toisen hyväksikäytöstä, raiskauksista, väkivallasta jne. Tulee äkkiä sanottua asiasta.

        En siedä yhtään mitään seliselittelyä miksi pitäisi esim. raiskauksia hyväksyä ketään kohtaan keltään. Sellaisia syitä ei yksinkertaisesti ole miksi pitäisi. Nollatoleranssi.

        Ymmärrän, että kolhut tekee varautuneeksi.

        Ymmärsinkö oikein, että olet naisoletettu? ☺️


    • Riippunee muuten ulkoisista ominaisuuksista.

      Jos on noin muuten viehättävä, niin voi olla nyrpeäkin ja silti saa lähestymisiä, koska toisille sellainen on haaste.

      Minäkin olen pariin tälläiseen tutustunut, kuin jonkun kumman voiman vetämänä...vähän kuin kissa, jonka on pakko kiivetä puuhun, muttei pääse enää alas. 😆

      Mutta jos se nyrpeys ja ehkä kolkko ulkokuori ei avaudu, niin eipä sitä jaksa kovin pitkään vatvoo...jotkut on vaan jääneet sellaiseen tilaan ja ois aikamoinen rasti alkaa vääntää heitä sieltä pois. Parempi pitää vaan kaverina tai jotain...

      • Sinä oot meinannu, että kesytät yrmynokan, mutta haaste onkin ollu liian kova? 😅


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Sinä oot meinannu, että kesytät yrmynokan, mutta haaste onkin ollu liian kova? 😅

        No ehkä siinä on oma haasteellinen ajatus jostain takaraivosta, mutta myös ihan uteliaisuus. Jos on muurit ympärillä, niin sinnehän sitä juurikin haluaa kurkkia. 😁
        Jos ei ole muuria, niin senhän näkee kuikkimattakin. 😆


      • Disseisback kirjoitti:

        No ehkä siinä on oma haasteellinen ajatus jostain takaraivosta, mutta myös ihan uteliaisuus. Jos on muurit ympärillä, niin sinnehän sitä juurikin haluaa kurkkia. 😁
        Jos ei ole muuria, niin senhän näkee kuikkimattakin. 😆

        Aina pitää koittaa tuleeko näpeille. 🤣


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Aina pitää koittaa tuleeko näpeille. 🤣

        No vieläkin talvella tekis pakkasella koittaa laittaa kieli puistelutelineeseenkin...josko se nyt ei jäis kiinni. 🤣


      • Disseisback kirjoitti:

        No vieläkin talvella tekis pakkasella koittaa laittaa kieli puistelutelineeseenkin...josko se nyt ei jäis kiinni. 🤣

        Teeppä se ja videoi näytille. 😂👍


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Teeppä se ja videoi näytille. 😂👍

        No oon jo monena talvena hirmuisesta hingusta huolimatta pystynyt malttamaan mieleni ja kieleni. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No oon jo monena talvena hirmuisesta hingusta huolimatta pystynyt malttamaan mieleni ja kieleni. :o)

        Damn... 😉


    • Anonyymi

      Kuk mitennii

    • Anonyymi

      Ei se varmaan mahdotonta ole, mutta itse viehätyn enemmän sellaisista hyväntuulisista, hymyilevistä ja avoimista miehistä. Ei sitä nyt jatkuvasti ihminen tietenkään hymyillä jaksa, mutta sellainen perushyväntuulisuus on vetoavaa. Olen itse luonteeltani hymyilevä sorttia ja on kiva saada vastakaikua 😊😊😊

      • No niinhän minäkii. Hymysuut on ihania. 🥰


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        No niinhän minäkii. Hymysuut on ihania. 🥰

        No niin on 🥰 Tottakai jokaisella on huonoja päiviä ja kausia, mutta vaikkapa töistä kotiin tullessa on ihanaa, jos vastassa on hymyilevä mies, joka tulee antamaan kunnon halin ja pusun. Eihän sellaisesta voi seurata kuin hyvä ilta 🤗

        Ihan vatsanpohjasta otti, kun tuota kuvittelin 😄 En myönnä silti olevani niin pahassa miehenpuutteessa 🙈


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin on 🥰 Tottakai jokaisella on huonoja päiviä ja kausia, mutta vaikkapa töistä kotiin tullessa on ihanaa, jos vastassa on hymyilevä mies, joka tulee antamaan kunnon halin ja pusun. Eihän sellaisesta voi seurata kuin hyvä ilta 🤗

        Ihan vatsanpohjasta otti, kun tuota kuvittelin 😄 En myönnä silti olevani niin pahassa miehenpuutteessa 🙈

        Heh, suloinen höntti. Saa myöntää. Haliminenhan on ihan parasta terapiaakin. 😊


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, suloinen höntti. Saa myöntää. Haliminenhan on ihan parasta terapiaakin. 😊

        Haliminen on kyllä ihanaa 😍 Olen aina ollut hqlaavaa ja hellivää sorttia, haluan paljon ystäviäkin kun nähdään. Mutta eihän mikään silti korvaa miehen halia, sellaista lämmintä, vahvaa, karhumaista halia, jossa on ripaus eroottista tunnetta 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haliminen on kyllä ihanaa 😍 Olen aina ollut hqlaavaa ja hellivää sorttia, haluan paljon ystäviäkin kun nähdään. Mutta eihän mikään silti korvaa miehen halia, sellaista lämmintä, vahvaa, karhumaista halia, jossa on ripaus eroottista tunnetta 😊

        Siis halaan ystäviä, en halua 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haliminen on kyllä ihanaa 😍 Olen aina ollut hqlaavaa ja hellivää sorttia, haluan paljon ystäviäkin kun nähdään. Mutta eihän mikään silti korvaa miehen halia, sellaista lämmintä, vahvaa, karhumaista halia, jossa on ripaus eroottista tunnetta 😊

        Nyt karhujahtiin vaan. 😛


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis halaan ystäviä, en halua 😅

        Tulee välillä hullunkurisia kirjoitusvirheitä itsekullekin. 🤣


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Nyt karhujahtiin vaan. 😛

        Kyllä 😅 Random tässä yhtenä iltana jo antoikin loistavia vinkkejä miesten väijytykseen, kaikki on siis toteuttamista vaille valmiina 😂


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, suloinen höntti. Saa myöntää. Haliminenhan on ihan parasta terapiaakin. 😊

        Olen höntin kans samaa mieltä. Ja vielä kun se on kunnon rutistus niin otan vastaan halauksen. Ja ehkä pikkupusunkin. Callunalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haliminen on kyllä ihanaa 😍 Olen aina ollut hqlaavaa ja hellivää sorttia, haluan paljon ystäviäkin kun nähdään. Mutta eihän mikään silti korvaa miehen halia, sellaista lämmintä, vahvaa, karhumaista halia, jossa on ripaus eroottista tunnetta 😊

        Ohhoh..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 😅 Random tässä yhtenä iltana jo antoikin loistavia vinkkejä miesten väijytykseen, kaikki on siis toteuttamista vaille valmiina 😂

        Mutta älä käytä karhunrautoja. 😁⚡


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen höntin kans samaa mieltä. Ja vielä kun se on kunnon rutistus niin otan vastaan halauksen. Ja ehkä pikkupusunkin. Callunalta.

        Kukas se semmonen Calluna on? 😛


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen höntin kans samaa mieltä. Ja vielä kun se on kunnon rutistus niin otan vastaan halauksen. Ja ehkä pikkupusunkin. Callunalta.

        Ehkä otan tuon höntin nikikseni, jos rekkaudun 😄
        Nyt jäi myös minua kiinnostamaan, että kuka tuo Calluna on?


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mutta älä käytä karhunrautoja. 😁⚡

        En käytä, mulla on hellät mutta tehokkaat keinot 😋😅 Tai no aina ei tarvitse olla niin heilläkään, joskus rajummat otteet on ihan paikallaan.. 😉

        Nyt täytyy lopettaa, alkoi aivan liikaa mielikuvitus laukkaamaan 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh..

        Miksi kommenttini on ohhoh? 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh..

        Nyt sitä saa, nyt sitä saa Callunat kirkkaana loistaa. ps. Ja kyllä ne hymyileekin joskus ja joskus jopa tirskahtaakin voivat, kun hienot sävelet soivat. Ja tähtisilmä siellä vielä nauraa niin, että sydän pakahtuu kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haliminen on kyllä ihanaa 😍 Olen aina ollut hqlaavaa ja hellivää sorttia, haluan paljon ystäviäkin kun nähdään. Mutta eihän mikään silti korvaa miehen halia, sellaista lämmintä, vahvaa, karhumaista halia, jossa on ripaus eroottista tunnetta 😊

        Tykkäät siis itseäsi kookkaammista miehistä eli taidat olla se pikkulusikka poikien kesken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ohhoh..

        Eli tämäkö randomprovoilijan kommentti se sai jonkun sekavan viimeistään seuraavana päivänä ruokkiksen aikaan palaamaan vanhoihin kehnoihin tapoihin? No olihan taaas kannustetta karhulle kerrakseen notta. Hae apua itsellesi


    • Toivottavasti niin minullakin olisi mahdollisuus.

      Silloin kun olin vielä Tinderissä niin eräs tuttu nainen pyysi nähdä mun profiilin. Tekstissä ei ollut moitittavaa mutta en yhtään aluksi tajunnut mitä hä tarkoitti kysymyksellä "mikä noista kuvista puuttuu?" Kun en millään keksinyt niin totesi viileästi että olenko kuullut sellaisesta asiasta kuin hymyily.
      Kun niitä kuvia sitten katseli sellaisen linssin läpi niin tosiaan aika vaikeaa oli sellaista ilmettä löytää. Yksi sellainen oli mutta en ollut varma oliko kyseessä hymy vai irvistys. Hymyily ei vaan ole luontevaa minulle.

      Minusta tuolla ennekkoluuloisuudella on turhan negatiivinen kaiku kun puhutaan kumppanin etsimisestä.. Minusta on jopa hyödyllistä miettiä etukäteen eri skenaarioita. Toiveskenaario voisi olla tunnin treffit kahvilassa ja illalla viesti että otetaanko joskus uudelleen, unelmaskenaario voisi olla treffien venyminen iltaan ja pusujen jälkeen todetaan että heti huomenna uudestaan. Todennäköisin kuitenkin olisi se että toinen ei saavu paikalle, kurkkaa kulman takaa ja poistuu tai heti kättelyssä toteaa ettei ole kemiaa.

      • Vedät väkäsillä suupielet kuminauhalla korvan taakse ja räpsis. 😉


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Vedät väkäsillä suupielet kuminauhalla korvan taakse ja räpsis. 😉

        Joku hymyilemisen piilotuki suussa voisi kyllä olla paikallaan.


      • M184 kirjoitti:

        Joku hymyilemisen piilotuki suussa voisi kyllä olla paikallaan.

        Hymyproteesi? 😉

        Näin. 😁


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Hymyproteesi? 😉

        Näin. 😁

        Joku semmoinen.
        Tosin yhden teorian mukaan minä kyllä hymyilen mutta kun en yhtään nauti kuvattavana olosta niin se on se ongelma.
        Minua kuulemma pitäisi kuvata salassa niin tulisi parempia kuvia.


      • M184 kirjoitti:

        Joku semmoinen.
        Tosin yhden teorian mukaan minä kyllä hymyilen mutta kun en yhtään nauti kuvattavana olosta niin se on se ongelma.
        Minua kuulemma pitäisi kuvata salassa niin tulisi parempia kuvia.

        Salaa verhon takaa ja räps. ☺️


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Salaa verhon takaa ja räps. ☺️

        Kunhan ei suihkuverhon


      • M184 kirjoitti:

        Kunhan ei suihkuverhon

        Hah hah, se oliskin ylläri. 😂👍

        Ilme vois olla veikeä ellei jopa kauhistunut. 😅


      • Anonyymi
        M184 kirjoitti:

        Joku hymyilemisen piilotuki suussa voisi kyllä olla paikallaan.

        Kyllä minä ainakin ns. ihmisten ilmoilla hymyilen ja olen hyväntuulinen, vaikka olisinkin väsynyt tms. Ps. Ja kotona saa olla legginsit, eihän sitä kukaan nää mikä teinivaatetus on himas. Heh. Ne on lämpöisetkin. tämä miehelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin ns. ihmisten ilmoilla hymyilen ja olen hyväntuulinen, vaikka olisinkin väsynyt tms. Ps. Ja kotona saa olla legginsit, eihän sitä kukaan nää mikä teinivaatetus on himas. Heh. Ne on lämpöisetkin. tämä miehelle.

        Olen iloinen puolestasi. Aito hymy on rakastettava piirre ihmisissä. Itseltä ei oikein hymyä irtoa vaikka olisin hyvällä tuulellakin.

        Legginssit on varmaan turhan kuumat, itse olen sortseissa kun talossa lämpötila on noin 20 astetta ja yöllä nukun noin 17-asteessa jos vain kelit sen sallii.


    • Anonyymi

      Minäkin juon erittäin kohtuullisesti alkoholia, mutta palstan naiset tuomitsevat minut heti juopoksi. Jos yritän jotain selittää, olen moniongelmainen selittäjä.
      Parempi olla hiljaa tai valehdella, jos joku kysyy. :P

      Annos/viikko-mies, ihan tosi!

    • Anonyymi

      Ennakkoluuloisuus on myös tervettä itsesuojeluvaistoa.

    • Sehän on ns resting bitch face. Tulkitaan helposti väärin, että mieliala on koko ajan maissa ja kaikki ärsyttää, vaikkei niin olisikaan.

      • Mahdollinen sekin, mutta jos ihan oikeasti on naama vetosolmussa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mahdollinen sekin, mutta jos ihan oikeasti on naama vetosolmussa.

        Ei se varmasti kovin puoleensavetävää ole. Ei ainakaan itselleni toimi. Siinä tulee pahalle tuulelle itsekin, kun sellaista katselee.


      • PalstaRinssi kirjoitti:

        Ei se varmasti kovin puoleensavetävää ole. Ei ainakaan itselleni toimi. Siinä tulee pahalle tuulelle itsekin, kun sellaista katselee.

        Niin, se kyllä äkkiä tarttuu kuten kiukkuinen olokin.


    • Anonyymi

      Heh, sain just kuulla olevani rasittava mörökölli, kuitenkin positiivisessa mielessä :)

      • Aijaa, no mitäs nyt mörökölli on sitten menny tekemään? 😇


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Aijaa, no mitäs nyt mörökölli on sitten menny tekemään? 😇

        Mölliköitsin vähäsen hauskanpitomielessä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mölliköitsin vähäsen hauskanpitomielessä

        Hmmmm. 🤨


    • "paskan syönny, nyrpeenokka"

      Jos sellaisen näkisin, kaukaa kiertäisin. Ravintolassa aika harvoin näkee nyrpeitä ilmeitä ja nekin ovat olleet enimmäkseen miehiä.

      • Heh, ne on siellä kadonnutta hymyä etsimässä. 😅


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, ne on siellä kadonnutta hymyä etsimässä. 😅

        Eikö osa hauskuudesta ole juuri siinä että saa totisen ilmeen sulamaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö osa hauskuudesta ole juuri siinä että saa totisen ilmeen sulamaan

        Mahdollisesti. 🤷🏼‍♂️


    • Anonyymi

      Vakka kantensa valittelee, että eiköhän ne mutrunaamat valitte kaltasiaan?

      • Pahaa pelkään, että mutrunaamaan saattaa hymynaamatkin joskus haksahtaa.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Pahaa pelkään, että mutrunaamaan saattaa hymynaamatkin joskus haksahtaa.

        Älä pelkää, ei niin taida kovin usein käydä.
        Mikään oo niin luotaantyöntävää, kun yrmee ihminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä pelkää, ei niin taida kovin usein käydä.
        Mikään oo niin luotaantyöntävää, kun yrmee ihminen.

        On se ainakin ilontappaja.


    • Anonyymi

      No näköjään saa.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Suuresti epäilen!

      • Niin määkin. Epäilen.


      • Anonyymi

        🤣 Olin ihan unohtanut Tuijan ja Satun. Heillä on kyllä asenne kohdillaan. "ihan kiva ilta olis ollut, mut tuo jätkä pilas kaiken!" 😅


      • Sillä lailla. Noin se homma etenee. 😄👍


    • Anonyymi

      No minun mielestäni kumppani ei saa höpöttää jatkuvasti, puheripuli on paha tauti.

      • Ai, no sitten me pärjättäs sen suhteen yhdessä hyvin. En kanssa jaksa jatkuvaa kälättämistä. Isäni on sellanen helvetin kälkättäjä, ettei kerkiä henkee vetää. Rasittavaa kuunnellakkin.


    • Ehkä hankalampi saada, mutta onhan sellaisiakin tyyppejä parisuhteessa, jotka ovat ennakkoluuloisempia (esim. maahanmuuttajakriittinen, ei pidä homoseksuaaleista yms) ja hapannaamoja ja negatiivisia valittajiakin on löytänyt kumppanin. Vakka kantensa valitsee kuten sanotaan.

    • Anonyymi

      Mistä sitä koskaan tietää, makunsa kullakin ja toiset ehkä ymmärtää, että siihen nyrpeyteen voi olla ihan vissi syy tuolla ulkona ja kolmannekseen toisille nyt ehkä vaan on sellaisen naaman tai perusilmeeen luoja antanut ns

    • Anonyymi

      Ainakin välttää monta huonoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe