Olen pettynyt työhön ja työnantajaan 2kk jälkeen. Palkka yli 1,5€ pienempi tunnilta kuin luvattu eikä liioin ole työterveyshuoltoa. Voinko lähteä heti kun olen koeajalla, 6kk koeaika.
Nollatuntisopimus ja 6kk koeaika, irtisanoutuminen.
12
645
Vastaukset
- Anonyymi
Voit lähteä vaikka huomenna, mutta hommaa ensin uusi työpaikka, koska sulla ei ole työttömyysturvalain mukaista pätevää syytä lähteä ja joudut karenssille.
- Anonyymi
Tai sitten ei irtisano sopimusta, mutta ei ota vastaan ensimmäistäkään työvuoroa. Soviteltua ansiosidonnaista saa (eli täyttä ansiosidonnaista kun ei ole ansiotuloa).
- Anonyymi
Onko suullinen sopimus vai mien voi olla liksa pienenmpi kuin sovittiin?
Jos on todisteita asiasta niin valitat siitä ja nauhoitat kaikki asiasta niin saat näyttöä.- Anonyymi
Käy kalliiksi salakuuntelusta oikeudessa puiminen :-/...ja häviääkin vielä, kun on syyllinen.
- Anonyymi
Ihan normaalia toimintaa tänäpäivänä että valehdellaan palkka yläkanttiin jotta saadaan joku höynäytettyä tekemään. Sitten laitetaan kuitenkin työsopimus minimipalkalla nokan eteen ja toivotaan että hakija ei huomaisi. Kannattaa vastaisuudessa AINA lukea se työsopimus tarkkaan. Itse ei kannata irtisanoutua kun siitä tulee yleensä automaattisesti karenssi.
- Anonyymi
Niin ja nollatuntisopimuksia ei missään nimessä kannata mennä allekirjoittamaan koska työnantaja voi vähentää työtunnit nollaan. Sen jälkeen et saa palkkaa koska työtunnit on nolla, mutta et myöskään saa työttömyyskorvausta koska olet työsuhteessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja nollatuntisopimuksia ei missään nimessä kannata mennä allekirjoittamaan koska työnantaja voi vähentää työtunnit nollaan. Sen jälkeen et saa palkkaa koska työtunnit on nolla, mutta et myöskään saa työttömyyskorvausta koska olet työsuhteessa.
Saa soviteltua päivärahaa..aivan kuten sitä saisi 5, 10, 20 jne. tunnilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soviteltua työttömyyskorvausta saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päiväraha sovitellaan työtulojen kanssa ainakin minulla. Noin 12 vuotta tehnyt, parilla työnantajalla nollasopimuksella. Nollasopimus on hyvä, jos työnantajalla on tarjota riittävästi tunteja. Toisaalta- se antaa joustovaraa, eli voi hyvin pyytää tietyt päivät vaikka vapaiksi, jos tarvitsee(perheasiat, muut tärkeät). Voi tehdä muitakin työsopimuksia muualle, ja tehdä aina milloin minnekin töitä jos yhdellä työnantajalla ei ole säännöllistä työtä tarjota.
Jos tuntien väheneminen ei johdu työntekijän itsensä syystä, tietenkin sitä päivärahaa saa kun hakee!
Itselläkin elämä kulkee sen työn ehdoilla, eli kun on kohteessa ryysis, on minullekin enemmän työtä. Kun on hiljaisempaa, tunteja on vähemmän. Siihen en voi mitenkään itse vaikuttaa minkä verran sitä työtä on.
- Anonyymi
Mullekin valehdiltiin kyseessä piti olla kokoaikatyö eipäs ollut alussa oli riittävästi tunteja mutta sen jälkeen reilu puolet vähemmän.
- Anonyymi
työsopimuksessa tulee olla maininta työajoista ja tuntimääristä. Muutoinhan se on vain puhuttuja sanoja. Ei kokoaikatyö ole mikään 0-tuntisopimus.
- Anonyymi
Ei ihme, että potuttaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379