Mitä 15 vuotta nuorempi sinä sanoisi jos näkisi itsensä nyt?

Anonyymi

Ja mitä itse sanoisit 15 vuotta nuoremmalle itsellesi?

51

67

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanoisin, että älä huoli, asioilla on taipumus järjestyä silloinkin kun kaikki tuntuu menevän päin hongikkoa.

    • Anonyymi

      "Äijä on kohta vanha. Buahahhahhaa."

    • Sanoisin että opiskele ja opettele sijoittamaan. Tartu hetkiin, ne menee nopeasti ohi, niin kuin nuoruuskin.

    • Anonyymi

      ähäkutti, oon hengissä vieläkin

    • Enpä olis uskonut sinua minuksi. 😆

    • Anonyymi

      nuorempi sanois et "Oot raitistunu" vanhempi sanois et "lopeta se juopottelu heti"

    • Anonyymi

      Aika aikaansa kutakin

    • Anonyymi

      Jaa ... en mä taitasi uskaltaa kovin kauheasti mennä neuvoja antamaan, sillä lähes kaikki ihanat ja tärkeät asiat mun elämässä on tapahtuneet tuon jälkeen. Ehkä sanoisin vain, että kyllä elämä kantaa. Tosin sen mä tietää jo silloin 15 vuotta sittenkin.

      • Anonyymi

        Ja mitä hän sitten sanoisi. Varmaan, että et ole tosissas!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitä hän sitten sanoisi. Varmaan, että et ole tosissas!!!

        Vaan en mä uskaltaisi itseäni sille nuoremmalle näyttää tai ainakaan kertoa mistään mitään. Hän saattaisi hyvinkin lähteä toteuttamaan asioita liian aikaisin ja sitten jäisi tärkeitä asioita tapahtumatta.


    • Anonyymi

      Sanoisi, pääsit niin hyväksi kuin odotin, ehkä hitusen enemmän.

    • Anonyymi

      Sanoisin, oi sinusta tulee maailman napa ja super älykkö, niin kuin sitten tulikin.

    • Anonyymi

      "Kaikki menee hyvin, juuri niin kuin pitääkin. Menet vaan!"

      • Anonyymi

        Vähän edistynyt

        Rauhoittunut

        Viisastunut ?

        Voittanut vähä itteesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän edistynyt

        Rauhoittunut

        Viisastunut ?

        Voittanut vähä itteesi

        No joo, pikkasen.


    • Anonyymi

      Vola!

    • Anonyymi

      Pitää se ruokatauko saada pitää oli minkäsortin yrittäjä kumminkin...

    • Anonyymi

      Ennen oli huonommin töissä ei aikaa siihen Nyt on kun itse järjestää päättää kaikesta .

    • Anonyymi

      Sepä kehitystä tapahtuu...

    • Anonyymi

      Jäykät työajat paska pomo kuka jaksaa nykyään?

    • Anonyymi

      Ei Veikkonen pois se minusta kokemusta on.

    • Anonyymi

      Nuorempi minä sanoisi "olen ylpeä, että olet selvinnyt kaikesta kunnioittaen arvojasi ja menettämättä sitä, mikä sinussa on parasta". Vanhempi minä taas sanoisi nuoremmalle että "buckle up, it's going to be a bumpy ride"..

    • Että eroa vaan, hyvin kaikki menee. Lapset tykkää sinusta, etkä sä heitä menetä, vaikka vaimosi mitä uhoaa.
      Tutustu itseesi ja anna siihen aikaa, hyvä siitä tulee ja usko itseesi, olet huippuäijä. 😊

      • Ainiin mitä nuorempi minä sanois?

        Että oho, onpas äijä pulskistunut ja raihnainen. Mutta tuon vanhemman nykyminän sanominen osuis hyvin siihen epäuskoiseen tyyppiin.

        Voisin sanoa vanhempana vielä, että elä säiky tätä ulkokuorta, se muuttuu, mutta keskity nyt vaan itseesi, eläkä höyryä muitten pillin mukaan, opettele sanomaan ei. Ei kukaan sua jätä, jotka sua tarttee. 😊


      • Anonyymi

        Inhottavaa toi lapsilla leikkiminen. Tuskin on lapset sanonu ettei halua olla toisen vanhemman kanssa. Tosin on näitäkin käynyt mutta niissä tarinoissa yleensä toinen vanhempi on mustamaalannut toista vanhempaa lapselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Inhottavaa toi lapsilla leikkiminen. Tuskin on lapset sanonu ettei halua olla toisen vanhemman kanssa. Tosin on näitäkin käynyt mutta niissä tarinoissa yleensä toinen vanhempi on mustamaalannut toista vanhempaa lapselle.

        Jep. Sitä kun elää sellaista silmälaput silmillä-elämää, että painaa vaan perheen eteen töitä ja toinen manipuloi ja alistaa vieressä, ei huomaa mitä edes tapahtuu...koettaa vaan joka päivästä selvitä. Kyllä ois ollut hyvä, kun ois joku oikeasti pysäyttänyt ja sanonut, että hei...lopeta. Muista itsesikin. Mutta eipä monet sitä näe, kun ei se ole oma elämä, vaan toisen.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jep. Sitä kun elää sellaista silmälaput silmillä-elämää, että painaa vaan perheen eteen töitä ja toinen manipuloi ja alistaa vieressä, ei huomaa mitä edes tapahtuu...koettaa vaan joka päivästä selvitä. Kyllä ois ollut hyvä, kun ois joku oikeasti pysäyttänyt ja sanonut, että hei...lopeta. Muista itsesikin. Mutta eipä monet sitä näe, kun ei se ole oma elämä, vaan toisen.

        Tollasessa suhteessa ei kannata olla. Se on kamalaa kun ei tiedä enää kuka itse on ja valheita on niin paljon ettei tiedä mikä on totta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tollasessa suhteessa ei kannata olla. Se on kamalaa kun ei tiedä enää kuka itse on ja valheita on niin paljon ettei tiedä mikä on totta.

        Joo, kyllä siinä kummallisessa "sumussa" on. Sitä on kuin hukkuva kokoajan. Ei siinä tule mieleen mikään "mainfullness" tai joku muu itseensätutustuminen....sitä vaan koettaa pärjätä jokaikisen päivän ja jo herätessä "v.tuttaa".

        Mutta se on nyt jo mennyttä. :o)


    • Anonyymi

      Älä turhaan murehdi ja vaivu epätoivoon. Oot upea nainen ja elämästäsi tulee vielä hyvää saat kokea asioita joita et edes uskonut koskaan saavasi .

    • Anonyymi

      Älä murehdi, älä välitä muiden mielipiteistä, uskalla tehdä vaikeitakin päätöksiä.

    • Anonyymi

      Nyt ei ole aikaa näin syvällisiin mietteisiin paljon panostettavaa panostajalla

    • Nuori minä ihmettelee, miksi en pelaa tietokoneella, vaikka mulla on viimeisen päälle hienot pelit ja vehkeet.

      Vanha vastaa nuorelle, että tahko sitä Doom ykköstä kuin viimeistä päivää, pian olet rahjus, jolla on kahden sekunnin reaktioaika.
      Sunt ammutaan heti kun liityt verkkopeliin. :\

    • Anonyymi

      Että mää olin kaunis ja lapsenkasvoinen! Hard times ahead.

    • Anonyymi

      Nuori mies sanoisi keski-ikäiselle:
      Jumankauta, kuinka mies voi olla ikäisekseen noin hyvin säilynyt!

      Keski-ikäinen sanoo nuorelle:
      Luota ja anna palaa. Hyvä siitä tulee joka tapauksessa.

      -keinovaginamies-

    • 15 vuotta nuorempi sanoisi vanhemmalle: hei, ole onnellinen, sullahan näyttää asiat olevan ihan mallillaan. Mitä stressaat?
      Minä sanoisin 15 vuotta nuoremmalle: On varmaan ihan hyvä, ettet tiedä, mitä kaikkea on edessä. Se voisi tuntua ylitsepääsemättömältä. Kaikesta on kuitenkin selvitty, pahimmista painajaisistakin, ainakin toistaiseksi. Sitä paitsi lopussa kiitos seisoo, tai ei edes lopussa: suurin oma haaveesi elämässäsi toteutuu. Se tuskin olisi onnistunut ilman noita kaikkia vastoinkäymisiä. Nauti kaikista onnellisista hetkistä täysillä, niin että niiden muisto kantaa raskaiden aikojen yli.

      • Anonyymi

        Miten kauniisti kirjoitettu. Ihanan lempeä viesti vanhalle minälleen.

        Kiva muuten nähdä sinut täällä, muistan sinut vuosien takaa 🤗 En kirjoita enää rekattuna, meni hieman maku aikoinaan ja muutenkin pitänyt vuosien tauon, mutta nyt muutaman kerran pyörähtänyt täällä 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten kauniisti kirjoitettu. Ihanan lempeä viesti vanhalle minälleen.

        Kiva muuten nähdä sinut täällä, muistan sinut vuosien takaa 🤗 En kirjoita enää rekattuna, meni hieman maku aikoinaan ja muutenkin pitänyt vuosien tauon, mutta nyt muutaman kerran pyörähtänyt täällä 😊

        Kiitti kauniista sanoista :) Anna nyt pieni vinkki kuka olet..;) Itse siirryin tänne M.L:sta, kun "kaikki" muutkin, jotka näille mestoille jäivät, enemmän tai vähemmän.


    • Anonyymi

      Nuoremmalle sanoisin voi kun tietäisitkin mitä paskaa on edessä.
      Vanhemmalle sanoisin, kato oot kuitenkin just järjissäs selvinny.

    • Anonyymi

      Voe helevetin helevetti! Arvasin!

    • Anonyymi

      Nuoremmalle itselle "Just do it"
      Vanhemmalle itselle "You did it".

      - Sheena

    • Anonyymi

      Olisi aivan kauhuissaan siitä, että asiat ovat nyt näin huonosti. Toisaalta olisi hyvin iloinen siitä, että jotkut asiat ovat menneet uskomattoman hyvin.

    • Anonyymi

      Ole rohkea ja tee asioita, mene pelkoja kohden! Älä takerru vääriin ihmissuhteisiin. Ota Jeesus vastaan elämässäsi niin säästyt vaivalta ja pahuudelta.

    • Imetin 15v sitten kaksi kiloista keskosta. En vaihtaisi näitä 15 vuotta pois, koska sitten minulla ei olisi rakkaita lapsiani! Tähän väliin mahtuu sekä onnellisia että haastavia vuosia, ja yksi kohtuuttoman vaikea myös. Töissä olen saanut enemmän mitä kuvittelin koskaan saavani ja sain väitöskirjan valmiiksi vaikka jäin kahden alle 3v totaali-yksinhuoltajaksi, onneksi hyvän tukiverkot tukenani.

      Ehkä sanoisin itselleni, että anna itsellesi lupa olla vahvuuden rinnalla heikko ja tarvitseva. Sanoisin myös, että älä hukuta itseäsi antaessasi muille mitä he tarvitsevat. Kehottaisin myös luottamaan intuitioon enemmän myös rakkauden kohdalla.

    • Nuorempi varmaan tsemppaisi nykyistä ja toteaisi että "yksinäisyyteen tottuu"

      Nuoremmalle tulisi sellainen neuvo kuin "lähde politiikkaan"

    • Anonyymi

      Elämä on arvaamatonta.

    • Anonyymi

      Ja minä kun luulin...

    • Anonyymi

      Vanhempi sanoisi: Jumppaa ahkerasti molempia polvia. Et tarvitse vielä tekoniveltä. Kipu hellittää, kortisonipiikit ja jumppa auttaa. Tekonivel on huono vaihtoehto.

      Nuorempi varmaan tuumaisi: Oletpa vanhentunut!

    • Anonyymi

      Sanoisin että kaikki on paskaa

    • Anonyymi

      Sille 15 vuotta sitten eläneelle sanoisin että osta bitcoineja kaikilla rahoillasi heti kun ne tulevat markkinoille ja myy ne pois sitten kun niiden hinta 50 000 euroa.

      • Anonyymi

        Veit sanat suustani. :D


    • Anonyymi

      Sanoisin 40 vuotta nuoremmalle itselleni että jätä Suomi ja tee työurasi Amerikassa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe