Läheisyyden tarve

Anonyymi

Mun ongelma/ominaisuus on kova läheisyydentarve. Olen käsitellyt tätä psykoterapiassa ja tiedän mistä se johtuu. Toistuvat yksinjäämiset vauvana ja lapsena. Olen 42 v ja kaikki neljä pitkää (1-10 v) parisuhdettani ovat olleet tunnekylmien miesten kanssa. Olen jatkuvasti kokenut kylmyyttä, henkistä väkivaltaa ym. Nyt olen 3kk sitten tavannut todella hyvän ja ihanan miehen joka asuu 250km päässä. Hän on luotettava ja kaikin puolin avoin. Tykkää läheisyydestä todella paljon myös hän. Puheyhteytemme on hyvä ja rakastamme toisiamme paljon. Näemme noin 1-2 vuorokauden ajan viikossa sekä lomilla enemmän. Onko kellään antaa mitään vinkkiä miten kestän erossa olo ajan kun läheisyyden ja turvan tunteen tarve on niin valtava? Koen miehen kainalossa /läheisyydessä jotain mitä en ole elämässäni ennen kokenut ja se tuntuu nyt "liian" hyvältä. Muutto lähemmäs toisiamme ei ole vielä ainakaan mahdollista/järkevää. Puhelut eivät auta, ehkä päinvastoin.
Huomaan että alan jopa masentua kun kaipuu on niin kova. Mietin välillä että jatkanko suhdetta ollenkaan kun mukava ikävän tunne on jatkuvasti yhtä tuskaa. Mies kohtelee mua tosi hyvin ja kaikki tuntuu oikealta. Tähän mun tunteeseen ei liity mitenkään epäluottamusta tms.

11

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Suhteen alussa läheisyyden tarve tuntuu ihan fyysisenä kaipuuna ja kipunakin. Se on mielestäni ihan normaalia ja tavallista silloin kun on vastarakastunut. Miksi sinä et saisi kaivata ihmistä, jota rakastat? Miksi tuo tunne pitäisi kieltää?

      • Anonyymi

        Et nyt ymmärtänyt, mitä aloittaja tarkoitti. Hän pyysi neuvoa, miten selviytyä tunteen kanssa, kun se on liian voimakas sietääkseen sen. Ei mistään kieltämisestä puhuttu.

        Tuohan on juuri se asia, joka etäsuhteessa todennäköisesti tulee vastaan, ja jonka vuoksi monet eivät sellaiseen suhteeseen halua ryhtyä, minä esimerkiksi.

        Hienoa, että olet oppinut valitsemaan itsellesi sopivan kumppanin, ja että nyt sellainen on vihdoin myös löytynyt. Onko mitään tietoa, millon muutto lähemmäs voisi olla mahdollista? Jos ajankohta sille varmistuisi, niin ehkä tieto siitä voisi helpottaa oloa, kun on jotakin varmaa ja tarkkaa mitä odottaa. Sillä aikaa voisi tietenkin keksiä itselle jotakin tarpeeksi mukavaa ja mielenkiintoista muuta tekemistä, jolla saisi ajatuksia muualle.

        Minulla on myös todella suuri läheisyyden tarve, ja varmaan syitä siihen löytyy lapsuudesta. Jos kiinnostaa, niin minun kanssani voisi jutella aiheesta myös yksityisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et nyt ymmärtänyt, mitä aloittaja tarkoitti. Hän pyysi neuvoa, miten selviytyä tunteen kanssa, kun se on liian voimakas sietääkseen sen. Ei mistään kieltämisestä puhuttu.

        Tuohan on juuri se asia, joka etäsuhteessa todennäköisesti tulee vastaan, ja jonka vuoksi monet eivät sellaiseen suhteeseen halua ryhtyä, minä esimerkiksi.

        Hienoa, että olet oppinut valitsemaan itsellesi sopivan kumppanin, ja että nyt sellainen on vihdoin myös löytynyt. Onko mitään tietoa, millon muutto lähemmäs voisi olla mahdollista? Jos ajankohta sille varmistuisi, niin ehkä tieto siitä voisi helpottaa oloa, kun on jotakin varmaa ja tarkkaa mitä odottaa. Sillä aikaa voisi tietenkin keksiä itselle jotakin tarpeeksi mukavaa ja mielenkiintoista muuta tekemistä, jolla saisi ajatuksia muualle.

        Minulla on myös todella suuri läheisyyden tarve, ja varmaan syitä siihen löytyy lapsuudesta. Jos kiinnostaa, niin minun kanssani voisi jutella aiheesta myös yksityisesti.

        Kiitos vastauksesta. Ei ole varmaa tietoa milloin muutto voisi tapahtua. 2-4 vuotta siihen saattaa mennä. Mutta tilanne on juuri noin mitä ensimmäinen vastaaja sanoi, fyysistä kipua tunnen ja henkistä tuskaa. Positiivista tämän pitäisi olla mutta olo on aika kurja, suurimman osan ajasta.


    • Anonyymi

      15 vuoden kuluttua toivot, ettei kokoajan tarvitsisi lääppiä. Katse siis tulevaisuuteen.

      • Anonyymi

        Tässä on sekin, että elämä on opettanut ettei niitä vuosia ole välttämättä ole sinne eläkeikään saakka olemassa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on sekin, että elämä on opettanut ettei niitä vuosia ole välttämättä ole sinne eläkeikään saakka olemassa..

        No sitten varmaan tarvitsee vaan pelätä pahinta.


    • Anonyymi

      Etkö ole saanut psykoterapiassa mitään apua tuon tunteen/tarpeen käsittelyyn? Olenkin sitä pohtinut, kun usein ohjeistetaan pohtimaan syitä omille tuntemuksille, että mitä sitten sen jälkeen, kun on todennut, että jostakin lapsuuden kokemuksesta ne johtuvat. Ei se tieto siitä ainakaan itselläni ole sitä tarvetta vienyt pois. Että mitä siellä terapiassa ohjeistetaan tekemään syyn selvityksen jälkeen?

    • Anonyymi

      Onhan siellä jotain työkaluja annettu mielikuvaharjoituksiin ja ties mihin muuhun mutta eipä ne tässä tunteessa tunnu auttavan särkylääkettä enempää :D

      • Anonyymi

        No voi harmi, ettei niistä ole apua. Minulla ei nyt ihan ole tuollaisesta etäsuhteesta kokemusta, mutta minulle tulee kyllä suuri ikävä, jos kumppanini lähtee jonnekin, vaikka vietämme paljon aikaa yhdessä. Sillon koitan keksiä itselleni muuta seuraa ystävistä ja perheestä, ja se auttaa. Pahinta on olla yksin kotona.

        Ei kai tuon takia kannata hylätä hyvää suhdetta. Onhan se pitkä aika, ennen kun saisit helpotuksen tilanteeseen, mutta ainakin se on kuitenkin tulossa. Oletko kertonut kumppanillesi, kuinka vaikeaa erossa olo on sinusta?


    • "Puheyhteytemme on hyvä ja rakastamme toisiamme paljon. "

      Olette siis ihastuneet toisiinne kovasti.

    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe