Kesä on ihmisen parasta aikaa, kai sinkullekin. Mitkä ovat fiilikset, kun seinäkalenterin lehti kääntyy syyskuulle ja on kiistämätön tosiasia, että kesä on jälleen kerran ohi? Meni aika nopeasti, vai mitä? Suomen kesä menee. Nyt edessä ovat enää lyhenevät illat, kylmenevä keli, vesi- ja räntäsateet, lunta, räntää, loskaa ja kiduttavaa pakkasta, naama jäässä ja iho kuiva. Aurinko nouse klo 10 ja klo 16 töistä kotiin lähtiessä on jo pilkkopimeää. Ajatuskin siitä oksettaa.
Mitkä ovat fiiliksesi? Kukaan tuskin oikeasti on iloinen kesän päättyessä. Moni valehtelee itselleen ja muille, että "on talvikin kivaa aikaa", mutta se taitaa olla selviytymiskeino, jolla pää kestää yli pimeän talven ja ohi ankeista vuodenajoista, jotta aurinko nousee taas uudenkesän merkiksi kesäkuussa 2023.
Onneksi kesään on enää noin 9 kuukautta. Eihän tässä muutoin jaksaisi. Kesäihminen kun olen. Voisin elää ilmastossa, jossa on aina lämmin. Pimeä ja kylmä talvi kun nyt vaan on jotain, mitä ei osaa kaivata, jos asiat on paremmin ja aurinko korkeammalla.
Jos talvi olisi unelmaa, niin miksi moni varakas eläkeläinen pakenee talvea etelän lämpöön? Amerikkalaiset matkaavat Floridan aurinkoon, suomalaiset Espanjan huvilalleen. Jos talvi olisi kivaa aikaa, niin suunnan pitäisi olla päinvastainen? Eläkeläisten kuuluisi tulla Espanjasta talveksi Suomeen!
Kesä on ihmisen parasta aikaa ja nyt se on ohi...
17
316
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla on aina tähän aikaan vuodesta etelän loman kaipuu. Haluaisin lähteä pariksi kuukaudeksi johonkin lämpimään ja tulla sitten jouluksi takaisin. Moni varmaan ei tulisi jouluksi takaisin, mutta minä tulisin. Sitten voisin olla vaikka pari viikkoa uuden vuoden jälkeenkin katselemassa talvea ja lentää takisin lämpimään. Siinä olisi mulle talvea tarpeeksi.
- Anonyymi
Pakkanen ri nyt sinänsä haittaa. Mutts se pimeys ja hoitamattomat pyörätiet? Ei kivaa.
Toisaalta synkän talven jälkeen tulee mahtava fiilis, kun kevättä pukkaa. Jos kaikki päivät ja vuodenajat olisivat samanlaisia, niin ei sitä arvostaisi kevättä ja kesää.- Anonyymi
Neljä vuodenaikaa ja niiden kontrastit! Minun juttu. Pitkä kaamos, Lumimyrskyt, Talvisuljetut tiet. Sitten! Kevät, pitkä yötön yö. Puuttomat ylängöt vaellella. Täällä Hammerfes JÄÄMERI!
- Anonyymi
Talvella masentaa, se alkaa syksyllä ja sitten on kevätmasennus mikä kestää koko kesän.
- Anonyymi
sortsit vaihtui pitkiin housuihin ja pitkiin naamoihin
- Anonyymi
Olen täysin kesäihminen ja aina syksyisin mielen valtaa jonkinlainen kaipaus. Syksy on ihan kiva aikaa, kuulaat syyspäivät ovat kuin tehtyjä ulkoiluun ja syksyn väriloisto on henkeäsalpaavan upea, mutta samalla jossain mielen sopukoissa tykyttää tieto siitä, että pimeä ja kylmä aika on ihan kohta edessä. Yritän keskittyä talvella mukaviin asioihin, nähdä ystäviä ja rakkaita, nauttia joulun ajasta, poltella kynttilöitä, haudutella pataruokia lenkin jälkeen nautittavaksi yms pientä mukavaa, jolloin talvi ei tunnu niin pahalta. Talvi sujuisi kuitenkin huomattavasti mukavammin, jos olisi joku kenen kanssa käpertyä kirpakan talvisen lenkin jälkeen viltin alle lämpimään 😊
- Anonyymi
Pataruokia? kuulinko oikein, treffit? ...heti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pataruokia? kuulinko oikein, treffit? ...heti!
Kuulit oikein 😊 Rakastan pitkään hautuneita pataruokia talven kylmyydessä. Treffeille siis pataruokaa tarjolle 😄
- Anonyymi
Nimenomaan syksyllä mulla on aina kylmä. Ei auta vaikka kuinka pukisi, aina on kylmä. Ulkona on kylmä ja sinällä on kylmä. Jokainen syksyn ja alkutalven kylmyysennätys on karsean kylmä. Sama lämpötila keväällä on helppoa. Ei keskitalvella ja kevättalvella ole kylmä, vaikka lämpötila olis -30. Vaan syksyllä on kylmä, vaikka lämpötila olis 10. mä inhoan sitä kylmää. Kaikki muu kyllä menee, mutta tuo hiton KYLMÄ.
- Anonyymi
Se oiskin kiva, kun keksis ees jotain positiivista. Tänä vuonna syksy iski kovaa. Monesti tälläsia ilmoja on vasta lokakuussa. eihän noi lämpötilat oo pahoja, mutta toi puhuri. tänäänkin oli ihan lämmin kun aurinko paisto, mutta heti kun meni pilveen ja tuli ilkee puhuri. mutta jos meillä ois ikuinen kesä, niin tuskin sitä osais arvostaa. Nyt kun osaa käyttää hyväkseen ne vähäisetkin auringon säteet mitä meille on suotu. Omalta osalta kesä meni kyllä hienosti, kun lomat sattui kesäkuun lopun hellejaksolle ja samoin elokuun puoliväliin. Että jos ois heinäkuulle jääny, niin ois kaduttanut. Toi elokuun lopun lämpimätkin oli meille extra bonus. Alkukuusta kun meterologit olivat jo sitä mieltä että kesä oli tässä. Että nyt ainakin tuntuu, että akut on täynnä ja saattaa riittää keväälle asti. Useampana edellisinä vuotena kun kesä säätä oli vaan pari viikkoa, niin väkisinkin energia hiipui talven pimeydessä.
- Anonyymi
Minäkin tykkään kesästä eniten, mutta ihmiset ovat silti elämän pääasia, läpi vuoden.
- Anonyymi
Mahtavat syyslomat edessä, talviharrasteet tulossa ja pilkkikautta odotellessa, mikäs tässä.
Vellip.rseet karkaa lämpimään, minä vedän Sisua huuleen ja pilkkihaalarin päälle.
Mahtava pimeys laskeutuu myös, voi nukkua koska vaan ja kuinka paljon haluaa.
Ainoa mikä syö miestä ja lompakkoa on tämä turhan pitkä lämmityskausi. Pihinä miehenä kyllä taas pahalta tuntui käydä vääntämässä jo syyskuun alussa päälle. Laskin että Suomessa on lämmityskautta n. 8 kk vuodesta. Ihan p.rseestä.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Elämä on ihmisen parasta aikaa..
Seinäkalenteri on täynnä tapahtumia. Niiden lisäksi alan valmistella joulua. Joulukonsertti myös varattuna. - Anonyymi
Kyllä kesä ja alkusyksy parasta vuodenaikaa. Talvi ihan kamalaa. Pimeää kylmää, hyi.
Kevyesti vois muuttaa suomesta jonnekkin muualle. - Anonyymi
Eniten kiusaa se että motokelit ovat lopuillaan, tuurilla tässä ehkä pienen pyrähdyksen voi vielä tehdä...
- Anonyymi
:-)
Mummielestä kaiken parempi on myöhäsyksy, ku sillon on ennen lumii kaiken pimeempää. Ja meitsit just tykkää niiku pimeestä. Sillo kuuluu olevan jo aika kylmää, mut ei se mua haittaa, sil ei kyöpeleitä oo olemas, eikä me sillei saateta palella. Terv. Kyöpeli, ja samalla si Hyvää Uusista!👻
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997750- 1075577
- 2754831
- 494753
- 733513
- 502798
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264