Onko mun imusolmukkeet turvonneet

Anonyymi

Moi oon 14v tyttö ja huomasin jo monta vuotta sitten että minulla on pieni noin sentin kokoinen patti leukaluun vieressä. Lähiaikoina olen alkanut huolestua siitä, koska läheiselläni todettiin imusolmukesyöpä hiljattain. Nyt kun olen huolestunut asiasta olen tunnustellut pään alueen imusolmukkeitani ja huomannut että tosi moni niistä on hieman alle sentin kokoisia. Onko se normaalia? Katsoin googlesta ja siellä sanottiin että normi kokoiset imusolmukkeet ovat jopa 1-2cm kokoisia, mutta pitääkö se paikkaansa. Flunssan aikaan huomaan että imusolmukkeet varsinkin leukaluun vieressä tuntuvat hieman aroilta ja saattavat vaihdella kokoa. Olen aina luullut että imusolmukkeita ei tunne jos yrittää niitä tunnustella. Ei oo ollut mitään muita oireita, jotka viittaisi syöpään, mutta huolettaa silti vähän. Onko kellään kokemusta imusolmukesyövästä ja miten se teillä todettiin.

3

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kaikki aina heti tarkoita syöpää.
      Mullakin on suurentuneita imusolmukkeita vähän siellä sun täällä, eikä ne kai mitään syöpää ole.
      On kaulassa, soliskuopissa, maksan seudulla, kainaloissa, nivusissa.

Esim. flunssa voi suurentaa imusolmukkeita hetkellisesti.
      Ja kyllä etenkin kaulasta tuntee imusolmukkeet, jos ne on suurentuneet.

• Anonyymi

Kuppa se on.

• Anonyymi

Kyllä nuo leukaluun viereiset patit ovat hyvin yleisiä. Yleensä ne ilmaantuvat, kun hampaistossa on jokin tulehdus, vaikka hammas ei olisikaan kipeä. Niitä on myös monilla, joiden hampaat ovat kunnossa, siellä on vain pieni alkava tulehdus. Imusolmukkeen tehtävänä on estää tulehduksen leviäminen ja siten pelastaa henkilö, kunnes hammas korjataan. En ole hammaslääkäri, mutta potilaana olen nämä huomiot tehnyt!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      149
      8841
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2609
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      28
      2397
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      43
      2381
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      196
      1823
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1817
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1693
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      41
      1219
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1187
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1126
    Aihe