Sähköauton tulevaisuus on tämä.......

Anonyymi

Sähköauto, aurinkopaneeli ja aikasähkösopimus, tämä on tulevaisuutta ja allaoleva lähtee siitä olettamuksesta että autoa tarvitaan vain vähän viikossa.

Kesäpäivänä ladataan aurinkopaneelien ylijäämä sähkö autonakkuun ja yöllä käytetään talossa sähköä autonakusta sen 5 kwh mitä jääkaappi ja pakastin tarvitsee. Näin ollaan lähes omavaraisia sähkön suhteen ja se siirtokin on halvempi.

Talvella ladataan auto yöllä halvalla yöhinnalla ja kun herätään aletaan käyttämään autonakun sähköä talossa, taas kaikki kodin sähkö saadaan autonakusta.

Auton akku on vaikka 40kwh joten minulla menee noin 10 kwh omakotitalossa päivällä ja 5 kwh yöllä, joten teoriassa voisi hyvin kannattavaa touhua.
Toki kulutuspiikit kuten uunin käyttö ja kovat pakkaset jolloin tarvitaan myös verkkosähköä, mutta 90% voisi olla omavarainen ja 10% maksettaisiin kesämyynnillä kun paneelit ovat auton akun täyttäneet

Minä ajelen autolla noin 100km viikossa ja muuna aikana auto voisi toimia taloni `akkuna`tasaten kulutusta.
Kyllä, tälläisiä autoja on jo yleisesti joista voi ottaa virtaa muuhunkin käyttöön ja onhan akussa aina se 25-30kwh virtaa joten alle 100km matkat voi ajella milloin vain ja pidemmät matkat sitten täydellä akulla.

4

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä lataan autoa halvalla alle 5sentin sopparilla yli 1,5vuotta vielä. Sen jälkeen sitten latailen siihen hintaan mikä hinta on…on se silti halpaa vs bensa

      • Anonyymi

        Jep. Sähköautoissahan kun ei ole muita kuluja kuin tuo montako euroa per 100kilometriä...


    • Anonyymi

      Jotta voidaan tuottaa vetyä 1 kwh edestä , tarvitaan sähköä 3 kwh.
      Millä matematiikalla tämä on kannattavaa?

      Pyhä kolminaisuus sähköauto-aurinkopaneelit-automaattinen sähkönohjaus talon ja autonakun välillä on jo teknisesti helppo toteuttaa. Niinkuin aloituksessani kerron.
      Nyt kannattaa investoida

      Olin aikaani edellä 22vuotta sitten kun rakennutin matalaenergiatalon ja maalämpöjärjästelmän. Asumiskustannuksemme on nyt yhteensä 275€ kk
      Sisältää sähkön,jätehuollon,veron, veden ja vakuutukset
      Aikanaan oli tiedossa että eläkkeeni tulee olemaan pieni ja sitä mukaillen tehtiin edullisesti asuttava talo noin 200m2.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe