Musiikkia viikonlopun kunniaksi

Vaikka Ukrainassa on sota ja vaikka Englannin kuningatar on kuollut, niin maailmaan mahtuu silti musiikkia. Tässä teille viikonlopun alkamisen kunniaksi Sladelta kappale "Radio wall of sound". Hyvää rock n rollia.
https://www.youtube.com/watch?v=LvKiObD2pYU

75

725

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Kova meno ja meininki jatkui niin kuin tuossa Sladen kappaleessa, mutta vain eri tyylillä.


    • Anonyymi

      Joskus kauan sitten 90-luvulla nähnyt livenä sen Slade II:sen. Se oli kyllä enemmän Slade tribuuttibändi kuin edes Slade II, vaikka Mick Hill oli mukana. Slade ei ole Slade ilman Noddy Holderin ääntä. Oli hieno bändi, ei käy kiistäminen. :)

      Mutta itse laitan ihan jotain muuta. Peter Murphy hakeutui jokunen aika sitten taas vieroitukseen ja Bauhausin kiertue keskeytyi. Ikävä homma, jos kaveri ei saa itseään niskasta kiinni, jää Peter Murphy todennäköisesti livenä näkemättä. Se on kuitenkin yksi must see akteja, joita en ole vielä nähnyt. Peter Murphy on goottirockin David Bowie. Muut tekee mitä osaa, Peter mitä haluaa... :)

      I'll fall with your knife

      https://www.youtube.com/watch?v=goatqG0Qjqk

      • Tarkoitat varmaan tuolla Mick Hillillä Sladen kitaristia Dave Hilliä?


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tarkoitat varmaan tuolla Mick Hillillä Sladen kitaristia Dave Hilliä?

        Niin taidan tarkoittaa :D. Siitä jo sen verran aikaa enkä jaksanut googlettaa nimeä. Noh, vanhuus ei tule yksin... :D

        Mutta lisää Peteriä. Ai että olisi ollut hienoa olla tällä radiokeikalla. Peter Murphy, Trent Reznor, Atticus Ross... Huoneen täydeltä musikaalista neroutta... :)

        https://www.youtube.com/watch?v=IeUbj_xpv7c


      • Mullakin menee joskus sekaisin nuo eri bändien jäsenet. Esim. joskus muistan, että Sladen kitaristi on Ian Hill ja sitten muistankin, että Ian Hill on Judas priestin basisti. Ja joskus taas muistan, että Mott the hooplen ja Bad companyn kitaristina oli Mick Hill (oikeasti Mick Ralphs).


      • Noddy Holder oli Sladen keulakuva ja ääni, tosin Sladesta tekivät Sladen myös bändin muut alkuperäiset jäsenet.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Mullakin menee joskus sekaisin nuo eri bändien jäsenet. Esim. joskus muistan, että Sladen kitaristi on Ian Hill ja sitten muistankin, että Ian Hill on Judas priestin basisti. Ja joskus taas muistan, että Mott the hooplen ja Bad companyn kitaristina oli Mick Hill (oikeasti Mick Ralphs).

        Mä sekoitan aina Sienna Millerin ja Naomi Wattsin, vaikka heissä ei ole mitään muuta samaa kuin että ovat näyttelijöitä, blondeja ja naisia.



      • Aerobic-musiikkia =)


      • Siis tuo toinen, ei Kingston wall.



      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kingston Wall.

        https://youtu.be/H_tvqsENfUY

        Ainoo niitten biisi mistä tykkään.

        Alussa ajattelin, että bändi (Kingston wall) ei tiedä haluaako olla rock-vai jazzbändi, joten ollaan molemmat.

        Laulajan ääni kuulostaa vähän Robert Plantin ääneltä, en tiedä kuulostaako noin yleisemminkin, mutta tässä sun linkittämässä kappaleessa kuulostaa. Muutenkin tuli vähän mieleen Led Zeppelin (myös vähän Rush ja joissain kohdissa pienesti myös Deep Purple).


    • Slade on kova. Kuningatar Elisabeth oli myös teinityttönä innokas Slade-fani. Siellä kirkui muiden mukana.

      • Anonyymi

        Heittiköhän sekin keikoilla rintsikoita ja pikkuhousuja lavalle...?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        What a fuck?
        Menee nyt ohi, luulitko ettei tuOta olisi jo tutkittu:)
        Menee tosiaan teini-ikään, aikaan jolloin ei oltu edes synnytty...
        https://www.youtube.com/watch?v=wHI7qEWec1Y

        AV

        Ymmärrän kuningatarta, entä te?
        Paljon nähneenä hän rakasti huumoria ja myös romantiikkaa mitä ei kyllä varmaan saanut velvollisuuksistaan sitä, mitä aina toivoi. Sama kai se on Suomen peränkylän naisilla:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän kuningatarta, entä te?
        Paljon nähneenä hän rakasti huumoria ja myös romantiikkaa mitä ei kyllä varmaan saanut velvollisuuksistaan sitä, mitä aina toivoi. Sama kai se on Suomen peränkylän naisilla:)

        AV

        MiUnista on aina hienoa kun yleisö laulaa enemmän mitä esittäjä.
        https://www.youtube.com/watch?v=4uBjqU3PJ70

        AV


      • Elisabet oli jo 40-vuotias tai vähän yli, kun Slade perustettiin. Elisabet syntyi 1926, Slade perustettu joskus 1960-luvun loppupuolella.


      • Mutta miksei olisi voinut olla Sladen fani, koska Sladella oli aikoinaan kaikenikäisiä faneja. Mutta kuningatar Elisabetin suosikkilaulaja oli kuulemma Vera Lynn (1917-2020). Itsekin pidän tästä laulajasta.



      • Norppa83 kirjoitti:

        Tästä vaikka Vera Lynnilta kappale "We meet again".
        https://www.youtube.com/watch?v=HsM_VmN6ytk

        Tuo on minullekin tuttu kipale. Tohtori Outolemmessä. Olisiko kohtauksessa, jossa kaveri ratsastaa pommilla.



      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Tästä vaikka Vera Lynnilta kappale "We meet again".
        https://www.youtube.com/watch?v=HsM_VmN6ytk

        Tuo on varmaan sotaisilta ajoilta?
        Aivan älyttömän hieno elämä Kuningattarella oli, Hän taisi olla 12 vuotias kun toinen maailmansota alkoi? Huimaa jos olisi kokenut kaiken ennen ja jälkeen toisen maailmansodan aina näihin päiviin saakka. Tuo jos mikä tuottaa viisautta ja rauhaa.
        Tuosta syystä olen ainakin itse pahoillani niistä palstan ihmisistä jotka kommentoivat ettei Kuningattaren kuolema tunnu missään. Ei tietysti heille kun ovat vajakkeja eivätkä ymmärrä maailmaa maailman mittakaavassa. Ovat keskittyneet pieneen itseensä todella voimakkaasti, miettien jopa onko maailma ja elämä vain minä:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on varmaan sotaisilta ajoilta?
        Aivan älyttömän hieno elämä Kuningattarella oli, Hän taisi olla 12 vuotias kun toinen maailmansota alkoi? Huimaa jos olisi kokenut kaiken ennen ja jälkeen toisen maailmansodan aina näihin päiviin saakka. Tuo jos mikä tuottaa viisautta ja rauhaa.
        Tuosta syystä olen ainakin itse pahoillani niistä palstan ihmisistä jotka kommentoivat ettei Kuningattaren kuolema tunnu missään. Ei tietysti heille kun ovat vajakkeja eivätkä ymmärrä maailmaa maailman mittakaavassa. Ovat keskittyneet pieneen itseensä todella voimakkaasti, miettien jopa onko maailma ja elämä vain minä:)

        AV

        Vera Lynn oli hyvin suosittu toisen maailmansodan aikoina, mutta ura jatkui senkin jälkeen.

        Kyllä mua vähän pysäytti, kun luin tänään aamulla täältä netistä, että Elisabet on kuollut. Mutta elämä menee eteenpäin. On mua pysäyttänyt myös Kirkan, Kari Tapion, Olli Lindholmin, Matti Nykäsen ja Vesa-Matti Loirinkin kuolemat. Ja aikoinaan prinsessa Dianan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on varmaan sotaisilta ajoilta?
        Aivan älyttömän hieno elämä Kuningattarella oli, Hän taisi olla 12 vuotias kun toinen maailmansota alkoi? Huimaa jos olisi kokenut kaiken ennen ja jälkeen toisen maailmansodan aina näihin päiviin saakka. Tuo jos mikä tuottaa viisautta ja rauhaa.
        Tuosta syystä olen ainakin itse pahoillani niistä palstan ihmisistä jotka kommentoivat ettei Kuningattaren kuolema tunnu missään. Ei tietysti heille kun ovat vajakkeja eivätkä ymmärrä maailmaa maailman mittakaavassa. Ovat keskittyneet pieneen itseensä todella voimakkaasti, miettien jopa onko maailma ja elämä vain minä:)

        AV

        Joo. Ihmisten tasa-arvo ei ole totta. Kuninkaalliset on vähän tärkeämpiä kuin muut.

        Mutta jostain syystä kuningattaren kuolema ei oikein koskettanut kuin ihan vähän sillain hipaisi. Mutta kun Norjan kuningas Olavi kuoli, niin silloin kävi oikein semmoinen muljahdus. Kun Norja on lähempänä. Sitten taas Belgian kuninkaiden kuolemat ei ole koskettaneet ollenkaan. Olisko se, että kun ovat luopuneet kruunustaan ennen aikojaan. Mutta hienoja ihmisiä nekin varmaan ovat olleet. Etenkin se Leopold 2.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Joo. Ihmisten tasa-arvo ei ole totta. Kuninkaalliset on vähän tärkeämpiä kuin muut.

        Mutta jostain syystä kuningattaren kuolema ei oikein koskettanut kuin ihan vähän sillain hipaisi. Mutta kun Norjan kuningas Olavi kuoli, niin silloin kävi oikein semmoinen muljahdus. Kun Norja on lähempänä. Sitten taas Belgian kuninkaiden kuolemat ei ole koskettaneet ollenkaan. Olisko se, että kun ovat luopuneet kruunustaan ennen aikojaan. Mutta hienoja ihmisiä nekin varmaan ovat olleet. Etenkin se Leopold 2.

        scrg, ,olet yksi palstan fiksuimmista joten mene nyt sinne analyyttisiin syövereihisi versus Sanna Marin vs Kuningatar. Ymmärrät ehkä sen mitä tarkoitan?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        scrg, ,olet yksi palstan fiksuimmista joten mene nyt sinne analyyttisiin syövereihisi versus Sanna Marin vs Kuningatar. Ymmärrät ehkä sen mitä tarkoitan?

        AV

        En mene. Vaan muistutan Englannin kuninkaasta Charles ensimmäisestä. Hän oli valtakautensa alkaessa 5 jalkaa ja 6 tuumaa (eli vähän yli 165cm) pitkä mutta valtakautensa päättyessä enää 4 jalkaa ja 8 tuumaa (eli runsaat 140cm).

        Tasavaltalaiset on vittumaista sakkia.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        En mene. Vaan muistutan Englannin kuninkaasta Charles ensimmäisestä. Hän oli valtakautensa alkaessa 5 jalkaa ja 6 tuumaa (eli vähän yli 165cm) pitkä mutta valtakautensa päättyessä enää 4 jalkaa ja 8 tuumaa (eli runsaat 140cm).

        Tasavaltalaiset on vittumaista sakkia.

        :)

        AV



      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Tässon hyvä rytmi, kävelen aina kaupunnilla tosi leuhkasti ku tää kuuluu kuulokkeista,

        https://youtu.be/J2IfJX5U5go

        Tämä oli kyllä ihan wau! :) Kokeilen tuota lenkillä huomenna. Tahti määräytyy melko paljon musan mukaan, saa nähdä millaisen tahdistajan tuosta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli kyllä ihan wau! :) Kokeilen tuota lenkillä huomenna. Tahti määräytyy melko paljon musan mukaan, saa nähdä millaisen tahdistajan tuosta saa.

        Mutta Perjantaisin. Perjantaisin voisi katsoa kaksi korttia kerralla ja kääntää yhden keittiön pöydällä.

        https://youtu.be/b0XqR7SEE1I


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli kyllä ihan wau! :) Kokeilen tuota lenkillä huomenna. Tahti määräytyy melko paljon musan mukaan, saa nähdä millaisen tahdistajan tuosta saa.

        Miten lenkki sit sujui?
        Täs ois toinen tahdittaja samalta bändiltä;

        https://youtu.be/1c1lT_HgJNo


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Perjantaisin. Perjantaisin voisi katsoa kaksi korttia kerralla ja kääntää yhden keittiön pöydällä.

        https://youtu.be/b0XqR7SEE1I

        Nöyy..! tai ei mul tota biisiä vastaan sinällään mittään ole, mut hitto ku tuo jää aina soimaan päähän päiväkausiksi. Eikä siihen auta edes Kuusamo,


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Miten lenkki sit sujui?
        Täs ois toinen tahdittaja samalta bändiltä;

        https://youtu.be/1c1lT_HgJNo

        No kuin unelma, tai kuin terminaattori, kummin vaan haluaa ottaa :) Joka päivä ollut käytössä, ihan vauuuuh vauhtiin pääsen


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Nöyy..! tai ei mul tota biisiä vastaan sinällään mittään ole, mut hitto ku tuo jää aina soimaan päähän päiväkausiksi. Eikä siihen auta edes Kuusamo,

        Soittelin tuota päätteeksi ja meinasin lentää joka kerta nutulleni. Ei tuota easkellusta vaan voi, vaatii kaikki neljä tassua ja vaanintavaihteen päälle :)
        🐾
        🐾


      • Anonyymi
        m.wurst kirjoitti:

        Miten lenkki sit sujui?
        Täs ois toinen tahdittaja samalta bändiltä;

        https://youtu.be/1c1lT_HgJNo

        Ja hei kiitos ! :) Tuskin kyllästyn noihin kahteen edelliseenkään pitkään aikaan 🎧


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja hei kiitos ! :) Tuskin kyllästyn noihin kahteen edelliseenkään pitkään aikaan 🎧

        Vassokuu☺️

        Tuos on yks toinen mun tän hetken suosikeista, ainaki itte tuun aina hyvälle tuulelle tästä

        https://youtu.be/lz_8_aJU4_s


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuningatar astui hallitsijaksi vuonna 1953, silloin pinnalla oli vähän eri fiilikset mitä nyt. Kaikki oli vielä pyhää.
        https://www.youtube.com/watch?v=--j7wvtOi1s

        AV

        Vuotta ennen, kun mutsini syntyi. Mikään ei ollut silloinkaan pyhää, ihmiset vaan teeskenteli paremmin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Vuotta ennen, kun mutsini syntyi. Mikään ei ollut silloinkaan pyhää, ihmiset vaan teeskenteli paremmin.

        Ehkä, kuka tuon voisi tietää.
        Nykyisin ei ole pyhää edes toisen kuolema.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, kuka tuon voisi tietää.
        Nykyisin ei ole pyhää edes toisen kuolema.

        AV

        Ei se ollut ennenkään.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ei se ollut ennenkään.

        "Vai niin, se siitä sivistyksestä. AV"

        Kuvitellusta sivistyksestä. Ihminen on vanha, kun se alkaa ajatella et ennen oli kaikki paremmin. Ei ollut, ihmisille on vaan uskoteltu enemmän.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        "Vai niin, se siitä sivistyksestä. AV"

        Kuvitellusta sivistyksestä. Ihminen on vanha, kun se alkaa ajatella et ennen oli kaikki paremmin. Ei ollut, ihmisille on vaan uskoteltu enemmän.

        Voi olla mutta itselleni viikonlopun musiikki tarkoittaa musiikkia tyttäreni kanssa. Hän on tänä vuonna opinnoissa joissa tarkoitus olisi tutustua neljään eri soittimeen ja sen lisäksi yksi soitin eri opinnoissa pääaiheena. Noista neljästä yksi on nokkahuilu. Ostin musiikkikaupasta halvan 13 euroa maksavan kivan värisen nokkahuilun ja testasin sitä kotona, se on mielestäni ala-arvoinen joten olin pakotettu googlaamaan "parhaat nokkahuilut" ja tilasin yhden sellaisen joka saapui tänään. Huomenna viikonlopun musiikki on opettaa tyttärelle ukko nooa siten etten mukamas tiedä miten se menee mutta ohjeistan huumorilla. Hän kyllä oppii ja huomaa miten isä soittaa aivan kauhealla äänellä verrattuna omaan:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla mutta itselleni viikonlopun musiikki tarkoittaa musiikkia tyttäreni kanssa. Hän on tänä vuonna opinnoissa joissa tarkoitus olisi tutustua neljään eri soittimeen ja sen lisäksi yksi soitin eri opinnoissa pääaiheena. Noista neljästä yksi on nokkahuilu. Ostin musiikkikaupasta halvan 13 euroa maksavan kivan värisen nokkahuilun ja testasin sitä kotona, se on mielestäni ala-arvoinen joten olin pakotettu googlaamaan "parhaat nokkahuilut" ja tilasin yhden sellaisen joka saapui tänään. Huomenna viikonlopun musiikki on opettaa tyttärelle ukko nooa siten etten mukamas tiedä miten se menee mutta ohjeistan huumorilla. Hän kyllä oppii ja huomaa miten isä soittaa aivan kauhealla äänellä verrattuna omaan:)

        AV

        Heh, osta puinen nokkahuilu. Niissä on kaunis ääni. On altto ja sopraano. Olen soittanut kumpaakin. Osaan vieläkin muutamia kappaleita selkäytimestä ulkoa.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, osta puinen nokkahuilu. Niissä on kaunis ääni. On altto ja sopraano. Olen soittanut kumpaakin. Osaan vieläkin muutamia kappaleita selkäytimestä ulkoa.

        Uralin pihlaja on kaunis huilulla soitettuna. Sen osaan ulkoa opeteltuani ekalla luokalla koulussa. Ja Nils Holgersson. Se on hauska. Tai joululauluja. 🙂


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Uralin pihlaja on kaunis huilulla soitettuna. Sen osaan ulkoa opeteltuani ekalla luokalla koulussa. Ja Nils Holgersson. Se on hauska. Tai joululauluja. 🙂

        Tuossa kuunteluun.

        https://youtu.be/TnOtDeplYUw

        Kirjastosta löytyy hyvin nuottikirjoja ja vihkoja.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Heh, osta puinen nokkahuilu. Niissä on kaunis ääni. On altto ja sopraano. Olen soittanut kumpaakin. Osaan vieläkin muutamia kappaleita selkäytimestä ulkoa.

        Puisessa on paras pehmeä ääni mutta opinnoissa ohjeistetaan ostamaan muovinen (hygieniasyistä). Ostin sellaisen mutta ei sitä voi tyttärelle antaa. Tosi huono ääni.

        Ostin siis suukappale muovia ja muuten puinen, ei varmaan opettaja tapa vaikka tein ohjeen vastaisesti. Huilu on saanut 5 pistettä viidestä 90 arvostelijan antamana joten luotan arvosteluihin, huomenna sen näkee koska tytär avaa aina isin ostamat paketit. Joskus kannattaa ostaa viisi kertaa kalliimpaa jos haluaa jotain tehdä.

        Itse soitan sillä muovisella samaan aikaan mutta jo nyt ärsyttää, ei saa kaunista saundia.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puisessa on paras pehmeä ääni mutta opinnoissa ohjeistetaan ostamaan muovinen (hygieniasyistä). Ostin sellaisen mutta ei sitä voi tyttärelle antaa. Tosi huono ääni.

        Ostin siis suukappale muovia ja muuten puinen, ei varmaan opettaja tapa vaikka tein ohjeen vastaisesti. Huilu on saanut 5 pistettä viidestä 90 arvostelijan antamana joten luotan arvosteluihin, huomenna sen näkee koska tytär avaa aina isin ostamat paketit. Joskus kannattaa ostaa viisi kertaa kalliimpaa jos haluaa jotain tehdä.

        Itse soitan sillä muovisella samaan aikaan mutta jo nyt ärsyttää, ei saa kaunista saundia.

        AV

        Juu, osaan soitta nuoteista monia instrumentteja.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puisessa on paras pehmeä ääni mutta opinnoissa ohjeistetaan ostamaan muovinen (hygieniasyistä). Ostin sellaisen mutta ei sitä voi tyttärelle antaa. Tosi huono ääni.

        Ostin siis suukappale muovia ja muuten puinen, ei varmaan opettaja tapa vaikka tein ohjeen vastaisesti. Huilu on saanut 5 pistettä viidestä 90 arvostelijan antamana joten luotan arvosteluihin, huomenna sen näkee koska tytär avaa aina isin ostamat paketit. Joskus kannattaa ostaa viisi kertaa kalliimpaa jos haluaa jotain tehdä.

        Itse soitan sillä muovisella samaan aikaan mutta jo nyt ärsyttää, ei saa kaunista saundia.

        AV

        Muovinen on karsea, meilläkin piti koulussa olla muovinen. 😬

        Tuskin haittaa, kun omassa suussahan se soitin vain käy ja suukappaleen saa putsattua. ☺️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, osaan soitta nuoteista monia instrumentteja.

        AV

        Hieno homma. 😊👍


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Hieno homma. 😊👍

        Tytär ei tiedä, leikin aina että hän opettaa minua:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tytär ei tiedä, leikin aina että hän opettaa minua:)

        AV

        Heh. 😛


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä, kuka tuon voisi tietää.
        Nykyisin ei ole pyhää edes toisen kuolema.

        AV

        Onko se pyhää, kun ortodoksi-hautajaisissa arkku on auki ja kaikki hautajaisvieraat näkee kuolleen? Äidin hautajaisissa kaikki näki äidin kuolleena arkussa, kun seisoivat arkun ympärillä. Samoin sitten, kun itse poistun täältä (ellen sitten nimenomaan toivo, että ei niin tapahtuisi, paitsi että ortodokseilla arkku kuuluu olla yleensä auki siunaustilaisuudessa). Meneekö tällä tavalla, jos arkku on auki vainajan yksityisyys pilalle? Itse näen, että tällä tavalla vainaja on osa siunaustilaisuutta toisin kuin esim. luterilaisissa hautajaisissa, jossa vainaja on tavallaan suljettu pois omalta viimeiseltä matkaltaan. Ortodokseille hautajaiset on tavallaan juhla, jossa juhlitaan vainajan lähtöä viimeiselle matkalle. Toki surraan, mutta luterilaisilla hautajaiset ovat vain surun juhla.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Onko se pyhää, kun ortodoksi-hautajaisissa arkku on auki ja kaikki hautajaisvieraat näkee kuolleen? Äidin hautajaisissa kaikki näki äidin kuolleena arkussa, kun seisoivat arkun ympärillä. Samoin sitten, kun itse poistun täältä (ellen sitten nimenomaan toivo, että ei niin tapahtuisi, paitsi että ortodokseilla arkku kuuluu olla yleensä auki siunaustilaisuudessa). Meneekö tällä tavalla, jos arkku on auki vainajan yksityisyys pilalle? Itse näen, että tällä tavalla vainaja on osa siunaustilaisuutta toisin kuin esim. luterilaisissa hautajaisissa, jossa vainaja on tavallaan suljettu pois omalta viimeiseltä matkaltaan. Ortodokseille hautajaiset on tavallaan juhla, jossa juhlitaan vainajan lähtöä viimeiselle matkalle. Toki surraan, mutta luterilaisilla hautajaiset ovat vain surun juhla.

        Myös luterilaisissa hautajaisissa voi vainajan halutessaan nähdä viimeisen kerran, joskus tuota kysytään. Ei siinä mitään huonoa ole, jos on pystynyt katomaan elävänä kai pystyy katsomaan kuolleenakin. Jotkut perustelevat että haluavat säilyttää elävän muiston, kai niitä on vaikka näkisi kuolleenakin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mihin se loppuosa tekstistä jäi? Itse sanoisin että perjantain aloittaja ja lopettaja on tupla fab..


      • Ärsyttävää kun tytöllä on tollanen auto persiin alla ja poliisit roikkuu puskurissa. Viikonloppuajuri! Ei roikkusi poliisi puskurissa, jos mää pääsisin keltasen rattiin.



      • Anonyymi

        En tiedä mikä siinä on, mutta Danza Kuduro vie minut mukanaan aina uudelleen ja uudelleen. Siinä on vetävä melodia.

        Mitä kauniisiin naisiin tulee, mikää ei ylitä nuoren Jennifer Connellyn kauneutta. Youtubesta löytyy sellainen 81 miljoonaa kertaa katsottu video kuin:

        Timeless Beauty✔️ Forever Young - Alphaville - (Jennifer Connelly 1990s) (1980s Music)

        Siinä on sen tason luonnollista nuoren naisen kauneutta, ettei mitään rajaa. Voi Luoja. Kaunista katsottavaa.


    • Nyt kuuntelussa pitkästä aikaa Free. Tässä musiikillista taituruutta. Mestaroimaan pääsee laulaja Paul Rogersin lisäksi bändin jo 1970-luvulla muihin maailmoihin poistunut kitaristi Paul Kossoff. "Going down slow" (1968).
      https://www.youtube.com/watch?v=Xux6jPGbkD8

      • Ja hyviähän ovat muutkin soittajat.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pitäiskö sun tulla sieltä Ikävävä-palstalta pois? :) Touhuat ja pureksit kuin pieni terrieri, hau hau. :)


    • Anonyymi
      • Tää on kans yks hyvä kappale Sladelta.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      194
      4538
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      254
      2550
    3. 133
      1677
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1381
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      201
      1259
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      83
      1110
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1094
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1047
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1037
    Aihe