On universaali totuus, että naiset rakastuvat mieluummin mystisiin, itsekeskeisiin ja maskuliinisiin renttuihin kuin kiltteihin, rauhallisiin, avuliaisiin, tasapainoisiin ja ystävällisiin miehiin. Vanhentuneen "renttu"-sanan tilalle lanseerattiin jossain vaiheessa erinomaisen hyvin kyseistä ihmistyyppiä kaikkine metkuineen kuvaava käsite: jännämies. Tämän vastakohta on aiempaa maksiimia mukaillen kilttimies. Jännämiehessä viehättää se, etteivät hänen oikkunsa, temperamenttinsa ja seksuaaliset sekä muut mielihalunsa ole ennustettavissa, joka tekee elämästä kaksin verroin mielenkiintoisempaa kuin vakiintuneiden, rauhallisten ja ystävällisten kilttimiesten kanssa. Tässä vastakkainasettelussa kilttimies, jolle temperamentti on kirosana, on suorastaan pitkästyttävä, eikä tarjoa arkielämään haasteita. Joka naisen luontoon kuuluu itseoikeutettuna kotipsykologina toimiminen, eli pohjaton henkevien ja syvällisten pohdinta, kuten ihmissuhteiden ja ihmisten tunneskaalan ruodinta. Miellyttävällä, tasapainoisella, toiset huomioon ottavalla, kärsivällisellä ja ystävällisellä kilttimiehellä ei ole tässä asiassa naiselle mitään substanssia annettavaksi. Jännämies on toista maata. Hänen kepposteluissaan riittää analysoitavaa paitsi itselle, myös lähipiirin naisten omalle haippiringille, jonka pääasiallinen sisältö on ihmissuhteiden moninaisuuden loputon vatvominen, eri ihmisten tekemisten ja luonteenpiirteiden ylitulkitseminen, päivittely ja taivastelu. Haippirinki leviää tietysti myös julkiseen sosiaaliseen mediaan. "Siskot" jakavat ja tykkäävät ristiin rastiin muka-hauskoista meemeistä, kuten "Riidan tullessa heittäkää kolikkoa. Jos se on klaava, nainen on oikeassa. Jos kruuna, mies on väärässä” tai "olen nainen ja voin aina muuttaa mieltäni" taikka jotain muuta miehen väheksyntää. Kilttimies kuitenkin on lähtökohtaisesti nöyrä, kärsivällinen ja kaikin puolin naisen toivomukset sekä tarpeet huomioon ottava, eikä sellaisen kanssa saa haastettua riitaa, joka voisi johtaa naisten niin ikään mielellään harjoittamaan kamppailuun ilmatilan hallinnasta kotona. Kilttimiehen kanssa ei saa aikaiseksi vääntöä siitä, kumpi saa päättää televisiokanavan, jota katsotaan, koska tämä luovuttaa kaukosäätimen pyydettäessä, mikäli se sattuu olemaan jostain syystä hänen välittömässä läheisyydessään, eikä siellä, missä sen pitäisi olla, eli naisen hyppysissä. Kilttimies ojentaa kaukosäätimen, sanoo "ole hyvä" ja istuu sen jälkeen tyytyväisenä hiljaa. Jännämies sen sijaan pistää kyllä hanttiin tarvittaessa vaikka väkivalloin ja kun silmä on musta, on todellakin annettavaa likkajengin keskusteluihin, joissa ruoditaan perinpohjaisesti kunkin osanottajan parisuhdeasioita. Jännämiehen mukiloima nainen saa tuntea olevansa uhri, nauttii siskojen empatiasta ja huomiosta yli päätään. Nainen saa tuntea olevansa elossa. Kolmantena naisen geneettiseen perimään kovakoodattuna asiana naiset nauttivat suunnattomasti ongelmista, koska niiden johdosta pääsee etsimään syyllisiä ja syyttämään näitä kovalla kädellä. Parisuhteessa tämä ilmenee siten, että nainen etsii suurennuslasin kanssa miehestä vikoja tai puutteita, joista huomautella jatkuvasti. Kilttimiehen mielestä riitely on turhaa ajanhukkaa sekä energian tuhlaamista hyödyttömään asiaan, koska tämän mukaan mahdolliset orastavatkin konfliktin siemenet on järkevintä ratkaista rauhallisesti keskustelemalla. Kilttimies on ratkaisukeskeinen, joka ei tykkää muhia ongelmissa.
Naiset eivät kelpuuta harmitonta, kunnollista ja ystävällistä kilttimiestä, koska: 1) naisilla on sisäänrakennettu tarve vatvoa loputtomiin ja pohjamutia myöten syvällisiä ihmissuhdeasioita joko yksin tai likkakavereiden kera ja tämä vaatii polttoainetta 2) naisilla on jatkuvasti meneillään tarve taistella kontrollista omassa kotiympäristössään haastamalla miestä ottamaan mittaa siitä, kumpi saa sanoa viimeisen sanan joka asiaan ja 3) naisilla on pakonomainen pätemisen tarve, jota toteuttaa etsimällä miehestä mitättömän pieniäkin vikoja, joihin tarttua, eli käytännössä haastaa riitaa. Nainen tarvitsee ja käyttää miestä tunneälynsä ruokkimiseen ja valitsee sen vuoksi jännämiehen...
Naiset kiinnostuvat jännämiehistä
49
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kiltti mies ei kelpaa.
t_ nainen - Anonyymi
Pääasiallisesti veikkaisin itse kyllä, että jännämiehet vaan yrittävät iskeä naisia kymmen- tai satakertaisesti enemmän kuin kilttimiehet. Todennäköisyydet jännämiehen iskemäksi tulemiselle ovat siis huomattavan paljon suuremmat, kun kilttimiehen kiinnostusta ei välttämättä edes koskaan huomaa.
- Anonyymi
Niin ja menen itse varmaankin ujojen ja kilttien miesten kategoriaan. Kun en edes yritä ketään iskeä, muuta kuin todella harvoin, niin miten ihmeessä kukaan kanssani seurustelisikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja menen itse varmaankin ujojen ja kilttien miesten kategoriaan. Kun en edes yritä ketään iskeä, muuta kuin todella harvoin, niin miten ihmeessä kukaan kanssani seurustelisikaan.
Sinäpä sen sanoit. Juuri näin asia on.💡
- Anonyymi
Kausaliteetti on silti olemassa, mitä röyhkeämpi mies, sitä isommat saaliit.
- Anonyymi
Vankiloissa on mitä hirveimmistä rikoksista tuomittuja miehiä, jotka eivät pysty tekemään aloitteita. Silti heillä on oma naisfanikuntansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi ,että olet hyvä mies. Rohkeasti nyt eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vankiloissa on mitä hirveimmistä rikoksista tuomittuja miehiä, jotka eivät pysty tekemään aloitteita. Silti heillä on oma naisfanikuntansa.
Joihin ei normi nainen lähde.
- Anonyymi
Minulle kelpaisi,mutta ei sellIsia tässä maailmassa ole.
- Anonyymi
Kyllä on. Minullakin on.
- Anonyymi
Kilttimiehet eivät osaa jaksottaa ja kirjoittavat liian pitkiä viestejä.
Ketään ei kiinnosta lukea sellaista itsesäälivuodatusta.
>simiti< Mjaa, olin naimisissa kiltin miehen kanssa. Nytkin avoliitossa suht kiltin miehen kanssa. Vähän on jääräpää siksi vaan suht kiltti. 😂
Mä just tuota aloitusta tuossa lukiessani ihmettelin sen mieskuvauksen polarisaatiota. Kilttimies on totaalinen tohveli ja jännämies taas on testosteronimaskuliinen renttu, molemmat ovat noita aina, kaikkialla ja kaikin tavoin. Eihän tommonen mieskuva vastaa todellista maailmaa mitenkään. Tai no ehkä noin yhtä kahta prosenttia miesväestöstä, max. Loput on jotain noiden väliltä ja sekin täysin tilanne/ajankohta -sidonnaisesti.
- Anonyymi
Majesteetti <3
randombypasser kirjoitti:
Mä just tuota aloitusta tuossa lukiessani ihmettelin sen mieskuvauksen polarisaatiota. Kilttimies on totaalinen tohveli ja jännämies taas on testosteronimaskuliinen renttu, molemmat ovat noita aina, kaikkialla ja kaikin tavoin. Eihän tommonen mieskuva vastaa todellista maailmaa mitenkään. Tai no ehkä noin yhtä kahta prosenttia miesväestöstä, max. Loput on jotain noiden väliltä ja sekin täysin tilanne/ajankohta -sidonnaisesti.
Nimenomaan. Ääripäät otettu framille ja ne tavanomaisimmat unohdettu tyystin.
PALSTANVALTAAJA kirjoitti:
Nimenomaan. Ääripäät otettu framille ja ne tavanomaisimmat unohdettu tyystin.
Kyllä vaan. Itsestäni voi montaa asiaa sanoa, mutta ei todellakaan jännää, olen kaikkea muuta. Siinä missä olen kiltti, on minulla myös oma tahtoni ja todellakin osoitan sen parisuhteessa. Niin mikäs minä sitten olen kun en ole kiltti- enkä jännämies? Eikö minua ole edes siis olemassa? Plääh 😛
Kyllä vaan. Itsestäni voi montaa asiaa sanoa, mutta ei todellakaan jännää, olen kaikkea muuta. Siinä missä olen kiltti, on minulla myös oma tahtoni ja todellakin osoitan sen parisuhteessa. Niin mikäs minä sitten olen kun en ole kiltti- enkä jännämies? Eikö minua ole edes siis olemassa? Plääh 😛
Sinä olet nk. väliinputoaja sen mukaan, ettet ole kumpikaan ääripää. Kuten puolisonikin. 🤣
Sinä olet nk. väliinputoaja sen mukaan, ettet ole kumpikaan ääripää. Kuten puolisonikin. 🤣
Eli luokituksen on siis kilttimies, välimallin mies ja jännämies? Okka, nyt tää selkis ja selittääkin aika paljon 🤣
Eli luokituksen on siis kilttimies, välimallin mies ja jännämies? Okka, nyt tää selkis ja selittääkin aika paljon 🤣
Jep. Olet välimallin mies. Niitä miehiä mitkä putoaa väliin, välin saat kuvitella itse miksikä milloinkin. 😁
Jep. Olet välimallin mies. Niitä miehiä mitkä putoaa väliin, välin saat kuvitella itse miksikä milloinkin. 😁
Aaaa, totta, tuohan on positiivinen näkökulma! Ja kyllä, todella miellyttäviin "väleihin" olen putoillutkin 😂
No juu, näemmä luita ja ytimiä myöten, varmaan kuolenkin sormet näppäimistöllä kesken jonkun idioottimaisen kommenttini 😁
- Anonyymi
Jännämiehet juo viinaa baareissa ja löytävät kumppnin. Vain viinaa juomalla mies tutustuu naisiin. Baareissa pitää käydä jos naisiin haluaa tutustua. Jännämiehet juo paljon viinaa ja siksi naiset niitten kanssa seurustelee.
T: viinamies- Anonyymi
En todella juoppoa huoli
- Anonyymi
Kunnon miehiä on suurin osa miehistä. Sellaisia normaaleja kuten suurin osa naisistakin.
- Anonyymi
Näin on.
- Anonyymi
Jatit sitten laskuista pois ne kaikki tavalliset miehet, eli 90 %:a kaikista miehistä. Vaan kyllä se varmaan noin menee, että noista kahdesta esittelemästäsi marginaalisesta miesryhmästä noilla "jännämiehillä" on enemmän naisseuraa. Tämä jo ihan siitä syystä, ettei tuota kilttiä "tossukkaa" kukaan nainen koskaan mistään löydä ja jos löytäisi niin mies ei edes tyrkytettäessä mitenkään ilmaisisi olevansa kiinnostunut.
- Anonyymi
Joskus siitä saa maksaa kalliisti. Moni suurrikollisen lemmikki on löytynyt maantien ojasta kuula kallossa.
- Anonyymi
Ala poliisiksi,vai oletko jo. Laita kaikki jännäilijät vankilaan ja maailma pelastuu. Sinusta tulee sankari👏👏👏
- Anonyymi
Jaaha ja kuin käy haistijännälle sitten.
- Anonyymi
Kuka muu palstanainen on antanut pildee jännämiehelle kuin trollikka?
- Anonyymi
Mä en ole ikinä edes tavannut yhtään tuollaista jännämiestä, että olis ollut mahdollista.
- Anonyymi
Saako täällä kysyä tunteeko joku sitä tai tätä.Miestä.. ? Vain tuntomerkkien perusteella? Mies pettää vaimoaan ja haluaisin että jotain kautta vaimo saisi tietää ..
- Anonyymi
Kirjoittamasi totuus ei ole totuus vaan kaksi epäterveen narsismin ääripäätä. Normaalius sijoittuu asteikolla tuohon välille, ihan sukupuoleen katsomatta.
- Sheena - Anonyymi
Tavismiehet voivat saada naisen jos yrittävät paljon. Silloin jossain vaiheessa natsaa, mutta tavismiehet eivät saa naisia ulkonäöllä. Naiset antautuvat komeille mallimiehille. Mallimiehet ja jännämiehet ovat haluttuja parisuhteeseen. Tavismiehet ei ole niin haluttuja, mutta kuten sanottu: kun tavismies yrittää paljon, niin jossain vaiheessa natsaa.
- Anonyymi
Kilttimiehet ovat kranttuja, joille ei meinaa kelvata kukaan. Jäävät lopulta kuitenkin ilman naista. Ja ilman kaikkea. Jännämiesten perässä juoksevat naiset kuin naiset, mutta naiset eivät ole kuitenkaan pariutumassa jännämiesten kanssa. Niin voi käydä, että rakastuu ns.renttuun, mutta sillehän ei loppujen lopuksi voi mitään..
- Anonyymi
Et kai oikeesti ajattelen et voisin ikinä kohdella sua väkivaltasesti.
- Anonyymi
Oho ei tä ees ollukaan sillä palstalla. Hottien keskustelujen listassa vaan. Normi.
- Anonyymi
Jokaiseen vitsiin sisältyy totuutta, mutta mitäpä siitä? Minkä arvoisia ovat sellaiset naiset?
- Anonyymi
Tuo väite, että naiset kiinnostuisivat mieluiten jännämiehistä on omasta näkökulmastani outo. En tiedä yhdenkään ystäväni rakastuneen jännämieheen (kauhea termi), vaan ne ketkä parisuhteessa ovat, ovat valinneet puolisokseen ihan tavallisen, kiltin miehen. Itsekin olen aina kaivannut ihan tavallista miestä rinnalleni, luotettavaa ja lämminsydämistä. Sellaisen luulin valinneeni lapseni isäksi, kunnes hän vuosi vuodelta alkoi paljastua ihan toisenlaiseksi. Jotta ei ne kiltitkään aina niin kilttejä ole..
- Anonyymi
Jenkkilän tyyli alkaa vaikuttaa jo Suomessakin pikkuhiljaa.
- Anonyymi
On syytä käyttää lainausmerkkejä kun kopioi.
- Anonyymi
On totta, ettei naiset juuri innostu itseään kiltiksi ja kunnolliseksi mieltävästä raskaasta uhriutujasta, jonka puheet ja tapa käsitellä asioita ei millään tavalla vastaa käsitystä kiltistä ja kunnollisesta, vaan enemmän tulee mieleen joku äkkiväärä alt right
- Anonyymi
Tämäkin kyselee, mikä on se kiltti ja kunnollinen mies ja nainen.
Sekö mies on kunnollinen, joka rajoittaa ja syyllistää naista ihan kaikesta. Ja sekä nainen on kiltti joka yrittää sopia tuohon muottiin ihan kaikessa.
"Kiltti nainen liian nuori vastaamaan asioista ja on liian vanha ja ruma edes naiseksi".
- Anonyymi
Hallitusten myötä pitäisi olla jenga tai jennamies.
- Anonyymi
Minun mieheni on kiltti herkkä osaaja. En jännämiehiä koskisi kepilläkään. Että turha yleistys taas.
- Anonyymi
Jokainen mies voi treenata sitä maskuliinista puoltaan. Jos mies on naisellisempi kuin minä, niin ei kiinnosta.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310081Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523365Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493123- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032169- 1152126
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221356Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346