Mitä sanotte uskonsa menettäneelle?
Elämäni varrella olen joutunut niin moniin vastoinkäymisiin, että olen uskoni menettänyt. Nyt en voi käsittää, mihin ja miksi kristitty uskoo. Mitä sanotte etsivälle ja kysyvälle?
Uskonpuute
26
107
Vastaukset
- Anonyymi
Raamatun mukaan kristitty uskoo pahaan ja anoo Saatanalta rukoillen, ettei tämä saattaisi kiusaukseen sekä uhraa Jumalan Jeesuksen Kristus nimeen kuvitellen pelastuvansa, mutta joutuukin Raamatun mukaan helvettiin.
Vastoinkäymiset on kokemusasioita - emme saa valita useinkaan mitä tapahtuu, mutta joka kerta saamme itse valita miten siihen suhtaudumme.- Anonyymi
Kun suhteutat oman itsesi koko maailman historiaan ja miljardeihin ja taas miljardeihin syntyviin ja kuoleviin kanssamatkustajiin, jotka ova täällä vain kuin nanosekunnin muro-osan tähdenlentoja - oma sukusikaan ei edes tiedä sinun koskaan olleen muutaman sukupolven jälkeen, niin mikä merkitys ylipäätään on meidän kokemuksella? Kun tekee parhaansa ja kaikkensa yrittää, niin ei keneltäkään enempää vaadita.
- Anonyymi
Uskosta pois tuleminen on hyvin yleistä Raamatussakin. Jeesus itsekin joutui huutamaan ristillä; "Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?" Luetteloa voisi jatkaa paljonkin. Et ole millään tavalla poikkeus.
- Anonyymi
Moni kokee monia vaikeuksia.. Raamattukin sanoo , että monen ahdistuksen kautta mennään.
Rukoile et Herra Jeesus Kristus antaa sulle lisää uskoa kaiken keskellä. Meille ei ole luvattu helppoa elämää. Pidä kiinni uskon rippeistä .. etsi uskovien yhteyttä, jossa saat rukoustukea ja keskustella asioistasi aidosti .. muualla kuin tällaisilla palstoilla, jossa ihmiset suoltaa mitä sattuu välillä. Etkä saa sitä tukea mitä tarvitset. Siunausta elämääsi - Anonyymi
Hes.21:1-5 Ja minulle tule tämä Herran sana: Ihmislapsi, käännä kasvosi Jerusalemia kohti, vuodata sanasi pyhäköitä vastaan ja ennusta Israelin maata vastaan ja sano Israelin maalle: Näin sanoo Herra: Katso, minä käyn sinun kimppuusi, vedän miekkani tupestaan ja hävitän sinusta vanhurskaan ja jumalattoman. Koska minä tahdon hävittää sinusta vanhurskaan ja jumalattoman, sentähden lähtee tupestaan minun miekkani kaiken lihan kimppuun, etelästä pohjoiseen asti. Ja kaikki liha tulee tietämään, että minä, Herra, olen vetänyt miekkani tupestaan; eikä se siihen enää palaja.
- Anonyymi
ArtoTTT
On hyvä muistella Jobin vastoinkäymisiä, suurempia kuin me ehkä kestäisimme.
Puhu suoraan Jumalalle, haluaako Jumala muuta kuin että tulisimme Hänen luokseen ilman ehtoja ja yhdessä Hänen kanssaan lähtisimme kulkemaan, Hänen johtamaansa tietä. Toisinkin päin voi käydä. Eräs juutalainen rabbi totesi, että aina kun hänen jalkaansa särkee hän uskoo Jumalaan, mutta kun särky lakka, niin uskokin lakkaa.
- Anonyymi
Usko voi ilmetä Mielen tasolla joka näkee kirjoitusten käyvän toteen ja myös ihmeitä.
Se voi ilmetä myös sielun ja älyn tasolla jolloin ymmärtää olevansa kadotettu ilman Kristusta.
Ja toivoo monien pelastuvan ja tahtoo tehdä työtä sen eteen.
Se voi ilmetä myös Hengen ja egon tasolla. Sitä kutsutaan nimellä superessential. Tulkitsen sen tarkoittavan yliluonnollisen välttämätön. Luulisin että silloin uskova kiittää jokaisesta vesipisarasta ja happiatomista Jumalaa. Ylistää, kunnioittaa, palvoo, kiittää ja rakastaa Jumalaa hänen temppelissään yötä päivää.
Nää on Dionysios Areiopagitan kirjan herättämiä ajatuksia. Vielä on sellainen ajatus Intialaisilla että PUHDAS USKO SYNTYY LOUKKAUSTEN ESITTÄMISEN ELÄMÄNVAIHEEN SEURAUKSENA. En tahdo silti kehottaa loukkaamaan tai puhumaan suuta puhtaaksi vilpittömästi ja rehellisesti, mutta se on Intialainen näkökulma ehkä jossain suhteessa.
Mulle itselle riittää lihallinen mielen tason usko. En toivo enempää keltään. Olen ihmeitä kokenut ja uskon kirjoituksiin. Ja jutustelen mielelläni Jumalasta ja Kristuksesta. Enempään minulla ei ole rahkeita. - Anonyymi
Luuloistasi huolimatta, olet Jumalan luoma lapsi ja siten Isällesi suunnattoman rakas. Hän loi sinut sellaiseksi, kuin olet, antoi sinulle juuri sinulle sopivan tehtävän, joka johdattaa sinua Jeesuksen tuntemiseen ja siten hyvänhedelmän tuottajaksi. Mutta tämän maailman ihmiset, sattumat ja itse saatana, saattavat ohjata sinut harhaan. Tunnet ettet ole kotonasi mielessäsi, olet vieras itsellesi. Etsi itsellesi jokin kammio, jossa saat kääntyä jeesuksen puoleen. Puhu Hänelle kaikki asiasi rehellisesti. Hän kyllä tietää kaikki, mutta sinun on avattava ovi Jeesukselle. Jeesus tulee hienovaraisesti ja kunnioittaen, joko hitaasti tai nopeasti, kuitenkin sinulle yksilöllisesti sopivalla tavalla. Jo tässä vaiheessa saatat tuntea yliluonnollista rauhaa ja iloa. Jeesus antaa sinulle Pyhän Hengen taas opastajaksesi, Aiempi Pyhä Henkesi ei päässyt lähelle sinua, koska maailma oli sinulle silloin läheisempi. Kun tunnet rauhan saapuvan, ala ylistää Jumalaasi riemuiten, sillä olet löytänyt" Jumalan kasvot" ja siunaus alkaa seurata sinua ja Hän antaa sinulle kaiken, mikä on sinulle parasta.
- Anonyymi
Hyvä. Nyt voit rauhassa tutkia maailmaa ilman ennakkoasetelmaa. Pitkällä tähtäimellä se on hyvin palkitsevaa. Mitä enemmän opit ajan kanssa niin sitä sekavampaa kristinuskoon uskominen on.
- Anonyymi
Jaakobin kirje:
5:10 Ottakaa, veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä. >> Jakeen lisätiedot
5:11 Katso, me ylistämme autuaiksi niitä, jotka ovat kestäneet; Jobin kärsivällisyyden te olette kuulleet, ja lopun, jonka Herra antaa, te olette nähneet. Sillä Herra on laupias ja armahtavainen.- Anonyymi
Luukkaan evankeliumi:
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
- Anonyymi
Sanon: Onneksi olkoon. Et ole liukunu pimeyden ja taikavoimien puolelle vaan nojauut omaan järjen valoon. Jatka hyvään suuntaan.
- Anonyymi
Jobin kärsimykset ovat lähinnä naurettavaa lukemista muka esimerkkinä kovasta kohtalosta. Epäilemättä sielullinen ja samalla ulkokultainen helluntalaisuus ulkoa toistettavine Raamatunlauseineen saisi luopumaan tästä vähästäkin kristinuskosta. Länsimainen yhteiskuntajärjestelmä on kristinuskon tuotos eikä se tuotos ole huono, kun vertaa sitä Kiinan, Intian tai valtioateismin tuotoksiin, vaikka viime vuosikymmenten aikana ateismin tunkeutuminen laajemmin länsimaiseen järjestelmään onkin rappeuttanut länttä voimakkaasti valtioateimin lailla.
- Anonyymi
Ajattelevan ja realiteetit tunnustavan on vaikea, jopa suorastaan mahdotonta uskoa jumalan tai muiden henkiolentojen olemassaoloon. Monet Raamatunkin henkilöt eivät uskoneet. Olet siis hyvin raamatullinen ihminen.
- Anonyymi
Olavi Peltola ja Jobin kirja
https://rovasti.fi/node/358
Kärsimyksen ongelmaan keskittyvä Jobin kirja käyttää muihin Raamatun kirjoihin verrattuna eniten Jumalasta nimeä Kaikkivaltias (yli 30 kertaa) . Näin ehkä juuri siksi, että kirjan keskeinen ongelma on kysymys Jumalan oikeudenmukaisuudesta keskellä elämän käsittämätöntä ja sietämätöntä kärsimystä. - Anonyymi
"Mitä sanotte uskonsa menettäneelle?"
Ensin kysyn, että miten jakselet. Sitten järjestyksessä, mihin uskoit, mikä oli elämäsi perustus, miksi petyit, mitä tapahtui ja lopuksi, mitä tästä eteenpäin.
Koettelemusten keskellä olevaa pitää kuunnella. Pahinta olisi heti pommittaa neuvoilla. Jumalalla on asiaa joka tilanteeseen kyllä, mutta ehkä tästä sitten myöhemmin.
Terv.serious - Anonyymi
Aloittaja: omin voimin, eli lihallisesti, ei ihminen kovinkaan kauan jaksa "uskoa".
Pelastava usko on "Uskoa, Jonka Jeesus Vaikuttaa".
Rukoile itsellesi tätä.
Kuinka sen voi saada? Vain rukoilemalla, menemällä rehellisesti nk. Jeesuksen Ristin juurelle, tunnustaen Hänelle oman syntisyytensä ja kaivaten armoa ja parannusta.- Anonyymi
Tässä M. Lutherin hartauskirja "Manna" / Mannaa Jumalan lapsille:
http://www.kolumbus.fi/~w403731/Mannaa.htm#Syyskuun_1_päivänä
Jumalan sanaa, joka päivälle.
Itse olen hengellisesti itse Lutherin evankelioima ja kasvattama. Tätä ennen olin erilaisten lahko-oppien ahdistama.
Lutherin opetuksia lukien, tämä toi järjestyksen hengelliseen elämääni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä M. Lutherin hartauskirja "Manna" / Mannaa Jumalan lapsille:
http://www.kolumbus.fi/~w403731/Mannaa.htm#Syyskuun_1_päivänä
Jumalan sanaa, joka päivälle.
Itse olen hengellisesti itse Lutherin evankelioima ja kasvattama. Tätä ennen olin erilaisten lahko-oppien ahdistama.
Lutherin opetuksia lukien, tämä toi järjestyksen hengelliseen elämääni.Minä taas olen saanut vahvistusta uskolleni Jumalan sanasta, varsinkin psalmeista. Mitkään ihmisten tekemät kirjat eivät vedä vertoja Jumalan sanalle.
- Anonyymi
Se on aina positiivista, jos ihminen on tolkuissaan, eikä pidä totena hupsuja juurruttamiseen perustuvia uskomuksia.
- Anonyymi
Edessä on pohdinnan paikka. Millaisen jumalankuvan olet rakentanut? Usko on oikeastaan omista jumalankuvista luopumista ja Jumalan tuntemisessa kasvamista.
Voi myös olla, että olet vain väsynyt kokemustesi jälkeen. Ei tunnu miltään. Usko ei kuitenkaan ole riippuvainen tunteista. Väsyneenä saa levätä armollisen Isän käsien varassa ja luottaa siihen, että elämä kantaa. - Anonyymi
"Elämäni varrella olen joutunut niin moniin vastoinkäymisiin, että olen uskoni menettänyt."
Monilla käy tuuri, kun usko kuluu pois ilman suurempia vastoinkäymisiä. Mutta kerro ihmeessä kuinka ne vastoinkäymiset auttavat menettämään jumaluskon? - Anonyymi
Jos Rakastat yhtäkin elämän valoa,et ole menettänyt uskoa.
Se valo on sinulle se tie,kuten minulle oli.
Kaikesta huolimatta,niistä ajoista ja tuntemuksista..
Se valo tuli takaisin..
Puhu rauhallisesti itsesi kanssa,sisälläsi on oma itsesi .. - Anonyymi
Sinulle täytyy saada RAKKAUS ! - Anonyymi
On uskon puute. En usko, jos Jeesus kidutettiin hengiltä israelilaisena, että hän kuolemansa jälkeen olisi muuttunut juutalaiseksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694899KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923840- 1883611
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783279Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241961
- 1851833
- 301696
- 431405