hirvikolari ja ylinopeus

harril

väännettiin kaverin kanssa kättä hirvi/poro/peurakolarista ja vakuutuksesta ja mietin josko täällä olis joku joka tietäis asiasta jotain.
ELi jos ajaa ylinopeutta ja ajaa hirvikolarin, korvaako vakutuus? kaveri sanoi, että ei , koska on ajanut ylinopeutta..?

4

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oldschool

Kolarin jälkeen voi olla vähän vaikea arvioida tarkkaan sitä ajettua nopeutta. Useimmiten "benefit of doubt" on asiakkaan puolella, eli jos ilmoitat että vauhtia ei ollut liikaa, niin se on tosi vaikea todistaa vääräksi.

En tietenkään kehota ketään ajamaan ylinopeutta tai suorittamaan vakuutuspetoksia, koska se olisi väärin.

• Höh!

On aika epätodennäköistä, että poliisin tutka on mittaamassa nopeutta juuri hirvikolarin tapahtumishetkellä.

Miksi mennä typeryyttään myöntämään ajaneensa ylinopeutta? Paras kertoa ajaneensa rajoitusten puitteissa, vaikuttipa tämä korvaukseen tai ei.

Itse olen ajanut peurakolarin moottoritiellä, jolla on rajoitus 120 km/h mutta kyseisellä pätkällä hirvielänten runsaudesta johtuva nopeusSUOSITUS 80 km/h (ns. Histan suora Espoossa). En sentään mennyt valehtelemaan ajaneeni kahdeksaakymppiä vaan kerroin ajaneeni rajoituksen mukaista nopeutta 120 km/h (mikä oli sillä hetkellä jopa täyttä totta). Korvaus myönnettiin.

• harril

siis mun pointti on se, että ei sitä kukaan tiedä ajoinko ylinopeutta ja siten nou hätä, muta kaveri sanoo, et poliisit mittaa jarrutusjäljet.. mun mielestä ne ei sellaseen rupee..

• vaarantaminen
        harril kirjoitti:

siis mun pointti on se, että ei sitä kukaan tiedä ajoinko ylinopeutta ja siten nou hätä, muta kaveri sanoo, et poliisit mittaa jarrutusjäljet.. mun mielestä ne ei sellaseen rupee..

Jos onnettomuuteen on myötävaikuttanut kuljettajan törkeä liikenteen vaarantaminen (oikeuden päätös), niin vauutusyhtiö voi alentaa/evätä kokonaan korvauksen.

Jarrutusjälkien mittaminen on rutiinitoimenpide, joka tehdään useimmissa onnettomuuksissa, jos jälkiä on näkyvissä, ja varsinkin, jos jälkien pituus antaa aiheen epäillä liian suurta nopeutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe