ANANASASAKÄÄMÄ (nesteenpoistaminen ananaksella)

Greippi

Jostain syystä kroppaani on kerääntynyt nestettä todella paljon ja olen turvoksissa, kuin pieni possu.. Huomasin että joku oli aiheesta jo kirjoittanutkin, mutta vastauksia ei ollut (ainakaan asiallisia) No, minäpä kysyn uudelleen vähän itse ideoiden..

Ananas ja greippihän poistaa nestettä, eikö näin, jospa korvaisin työpäivän aikana syömäni aamuvoikkarin, päivällisen ja iltapäivä pullan, juomalla työpäivän aikana pari litraa ananas ja greippimehua ja ehkä syömällä greipin (yöks!) tai ananasmurskaa? Kotiin päästyäni söisin normaalisti(lämmin ateria ja ilta palaksi leipää vihanneksilla ei hotkimalla ylimääräistä, vaan ne normaalit määrät mitä aina) ja tämä kaikki vain sen aikaa, että ylimääräinen turvotus laskee..?

Onnistuukohan? Onko jotain terveydellistä haittaa?

Ja jatkosta, voiko ananasmehua juoda ennalta ehkäisevästi? Ettei tälläistä hirveää turvotusta tulisi..? Esimerkiksi ruokajuomaksi puolilitraa ananasmehua?

Mitenkäs muuten sitruunamehu vaikuttaa?

Älkää sitten ystävät hyvät arvailko, vaan jos on tietoa kirjoittakaa silloin, jos ei antakaa aiheen olla!!

28

25244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimia...

      Totta. Greippi ja ananas poistavat nestettä -erityisesti ananaksen ydin (turha silti ostaa mitää tabuja siitä luontaistuotekaupasta, ne on ihan bull shittiä...).

      Hyväksi koettu on myös tabuna saatava SaltBalance. (tai SaltBalans, ei tarkka muistikuvaa...)

      Parempana nesteenkertymisehkäisynä suosittelen välttämään sellaisia aineita, jotka sitä aiheuttavat - liika suola ruuassa ym. (esim. suolakurkku on tuhoisaa:)

      • Greippi

        Kävin äsken kaupassa (pikkukauppa). Suuntasin mehu hyllylle ja ylläri ylläri, siellä ei ollut greippimehua, tai oli mutta se oli sokerilla makeutettua..

        Yksi ananasmehu laji siellä oli, rainbow:n 1 litraa, valmistettu täysmehu tiivisteestä ja kyljessä lukee täysmehu.. ei lisättyä sokeria, c-vitaminoitu, lisäaineeton..

        Mutta sitten juolahti typerä ajatus mieleeni, ananas poistaa nestettä, mutta lihottaako se samalla?? Kun ajattelin tuon litran pönikän tänään nälkääni juoda, niin siinä on 50kcal/100ml! Huh, ja kun juon koko purkin, saan siitä samanverran kaloreita kuin pienestä hese-ateriasta tai isosta kunnon kotiruoka annoksesta eli 500kcal!

        Onko se sama asia juoda ja syödä kalorit? Tuntuu vähän tyhmältä kysyä, mutta... on se varmaan sama..

        Olen todella huono tietämään, kun on terveellisistä asioista kyse.. Te olette varmaan tutustuneet aiheeseen paljon enemmän..

        Ja piruvie jos sen lämpimän aterian illalla syön ja ruisleipää salaatilla, niin pamahtaako ne nesteiden sijasta läskinä?!?

        -tyhmyys ei ole iloni, vaikka se fiksuja naurattaa-


      • ja minä kun
        Greippi kirjoitti:

        Kävin äsken kaupassa (pikkukauppa). Suuntasin mehu hyllylle ja ylläri ylläri, siellä ei ollut greippimehua, tai oli mutta se oli sokerilla makeutettua..

        Yksi ananasmehu laji siellä oli, rainbow:n 1 litraa, valmistettu täysmehu tiivisteestä ja kyljessä lukee täysmehu.. ei lisättyä sokeria, c-vitaminoitu, lisäaineeton..

        Mutta sitten juolahti typerä ajatus mieleeni, ananas poistaa nestettä, mutta lihottaako se samalla?? Kun ajattelin tuon litran pönikän tänään nälkääni juoda, niin siinä on 50kcal/100ml! Huh, ja kun juon koko purkin, saan siitä samanverran kaloreita kuin pienestä hese-ateriasta tai isosta kunnon kotiruoka annoksesta eli 500kcal!

        Onko se sama asia juoda ja syödä kalorit? Tuntuu vähän tyhmältä kysyä, mutta... on se varmaan sama..

        Olen todella huono tietämään, kun on terveellisistä asioista kyse.. Te olette varmaan tutustuneet aiheeseen paljon enemmän..

        Ja piruvie jos sen lämpimän aterian illalla syön ja ruisleipää salaatilla, niin pamahtaako ne nesteiden sijasta läskinä?!?

        -tyhmyys ei ole iloni, vaikka se fiksuja naurattaa-

        luulin olevani tyhmä :DD

        -G-


      • tottero
        Greippi kirjoitti:

        Kävin äsken kaupassa (pikkukauppa). Suuntasin mehu hyllylle ja ylläri ylläri, siellä ei ollut greippimehua, tai oli mutta se oli sokerilla makeutettua..

        Yksi ananasmehu laji siellä oli, rainbow:n 1 litraa, valmistettu täysmehu tiivisteestä ja kyljessä lukee täysmehu.. ei lisättyä sokeria, c-vitaminoitu, lisäaineeton..

        Mutta sitten juolahti typerä ajatus mieleeni, ananas poistaa nestettä, mutta lihottaako se samalla?? Kun ajattelin tuon litran pönikän tänään nälkääni juoda, niin siinä on 50kcal/100ml! Huh, ja kun juon koko purkin, saan siitä samanverran kaloreita kuin pienestä hese-ateriasta tai isosta kunnon kotiruoka annoksesta eli 500kcal!

        Onko se sama asia juoda ja syödä kalorit? Tuntuu vähän tyhmältä kysyä, mutta... on se varmaan sama..

        Olen todella huono tietämään, kun on terveellisistä asioista kyse.. Te olette varmaan tutustuneet aiheeseen paljon enemmän..

        Ja piruvie jos sen lämpimän aterian illalla syön ja ruisleipää salaatilla, niin pamahtaako ne nesteiden sijasta läskinä?!?

        -tyhmyys ei ole iloni, vaikka se fiksuja naurattaa-

        on oikeastaan ihan sama missä muodossa ne kalorit saat nesteenä vai kiinteänä, niin liika lihottaa. Itse en noihin mehuihin ole koskenut enää vuosiin.lisäksi lienee yksi hailee mihin aikaan päivästä ateriasi syöt, kunhan pysyt tietyn ateriakoon(pisteet, kalorit,jne) puitteissa. Vastoin yleistä luuloa kuudenkin jälkeen saa syödä, jos esim päivän ateria on vielä nauttimatta:)


      • Mehuuu
        Greippi kirjoitti:

        Kävin äsken kaupassa (pikkukauppa). Suuntasin mehu hyllylle ja ylläri ylläri, siellä ei ollut greippimehua, tai oli mutta se oli sokerilla makeutettua..

        Yksi ananasmehu laji siellä oli, rainbow:n 1 litraa, valmistettu täysmehu tiivisteestä ja kyljessä lukee täysmehu.. ei lisättyä sokeria, c-vitaminoitu, lisäaineeton..

        Mutta sitten juolahti typerä ajatus mieleeni, ananas poistaa nestettä, mutta lihottaako se samalla?? Kun ajattelin tuon litran pönikän tänään nälkääni juoda, niin siinä on 50kcal/100ml! Huh, ja kun juon koko purkin, saan siitä samanverran kaloreita kuin pienestä hese-ateriasta tai isosta kunnon kotiruoka annoksesta eli 500kcal!

        Onko se sama asia juoda ja syödä kalorit? Tuntuu vähän tyhmältä kysyä, mutta... on se varmaan sama..

        Olen todella huono tietämään, kun on terveellisistä asioista kyse.. Te olette varmaan tutustuneet aiheeseen paljon enemmän..

        Ja piruvie jos sen lämpimän aterian illalla syön ja ruisleipää salaatilla, niin pamahtaako ne nesteiden sijasta läskinä?!?

        -tyhmyys ei ole iloni, vaikka se fiksuja naurattaa-

        Osta ryb&deckersin greippimehua!

        Siinä on:

        Lisättyä sokeria 2,5g/dl
        14kcal/100ml
        proteiinia 1g/100ml
        hiilihydraattia 3g7100ml
        rasvaa 0
        c-vit.30mg/100ml

        täysmehu pitoisuus on 40%

        LAITTAA NESTEET LIIKKEELLE! Vai mitä?


      • no just
        Greippi kirjoitti:

        Kävin äsken kaupassa (pikkukauppa). Suuntasin mehu hyllylle ja ylläri ylläri, siellä ei ollut greippimehua, tai oli mutta se oli sokerilla makeutettua..

        Yksi ananasmehu laji siellä oli, rainbow:n 1 litraa, valmistettu täysmehu tiivisteestä ja kyljessä lukee täysmehu.. ei lisättyä sokeria, c-vitaminoitu, lisäaineeton..

        Mutta sitten juolahti typerä ajatus mieleeni, ananas poistaa nestettä, mutta lihottaako se samalla?? Kun ajattelin tuon litran pönikän tänään nälkääni juoda, niin siinä on 50kcal/100ml! Huh, ja kun juon koko purkin, saan siitä samanverran kaloreita kuin pienestä hese-ateriasta tai isosta kunnon kotiruoka annoksesta eli 500kcal!

        Onko se sama asia juoda ja syödä kalorit? Tuntuu vähän tyhmältä kysyä, mutta... on se varmaan sama..

        Olen todella huono tietämään, kun on terveellisistä asioista kyse.. Te olette varmaan tutustuneet aiheeseen paljon enemmän..

        Ja piruvie jos sen lämpimän aterian illalla syön ja ruisleipää salaatilla, niin pamahtaako ne nesteiden sijasta läskinä?!?

        -tyhmyys ei ole iloni, vaikka se fiksuja naurattaa-

        no se on sama vaikka piikittäsit ne suoraan suoneen!


    • ex-turvonnut

      Itse valittelin tuossa aiemmin turvonneisuutta ja tein niin että juon ihan vaan vettä...mutta suuria määriä. Turvotus on lähtenyt pois ja on muutenkin kehossa parempi olo. Juon ainakin 3l/päivä, mutta nyt vähän vähennän, ettei tule liikaa litkittyä. Vähän väkisin olen kyllä joutunut kittaamaan, mutta on se sen arvoista=)
      Kerro jos kokeilet mehuja ym ja miten vaikutti.

      • Greippi

        Mä tuota veden juontia olenkin jo lisännyt viimeisen parin päivän aikana, mutta se ei ole oikein vaikuttanut..

        Mä voin vaikka maanantaina kertoa onko nää ananakset vaikuttanut mitenkään..

        Tästä turvonneisuudesta vielä, että kun ihminen voi maksimillaan lihoa kilon viikossa (sama kuin laihtua) tämän olen jostain lääkäri kirjasta joskus aikoinaan lukenut, en muista mistä..

        Niin mun tuli 3 päivässä 4 kiloa ja nestettähän tämä on, eikä se ole lähtenyt 4 päivässä mihinkään, uskomatonta sinällään, ei ole näinkään käynyt aikaisemmin..

        Mitä mieltä olette siitä ruokajuoman vaihtamisesta maidosta/vedestä ananasmehuksi?


      • Pelastusrengas
        Greippi kirjoitti:

        Mä tuota veden juontia olenkin jo lisännyt viimeisen parin päivän aikana, mutta se ei ole oikein vaikuttanut..

        Mä voin vaikka maanantaina kertoa onko nää ananakset vaikuttanut mitenkään..

        Tästä turvonneisuudesta vielä, että kun ihminen voi maksimillaan lihoa kilon viikossa (sama kuin laihtua) tämän olen jostain lääkäri kirjasta joskus aikoinaan lukenut, en muista mistä..

        Niin mun tuli 3 päivässä 4 kiloa ja nestettähän tämä on, eikä se ole lähtenyt 4 päivässä mihinkään, uskomatonta sinällään, ei ole näinkään käynyt aikaisemmin..

        Mitä mieltä olette siitä ruokajuoman vaihtamisesta maidosta/vedestä ananasmehuksi?

        Noh, sinuna lähtisin nesteenpoistoon juomalla paljon vettä ja syömällä ananasta. Lenkkeile, sauno, tee kaikkea joka pistää aineet liikkeelle. Ja tosiaan, vältä sitä suolaa. Ottaa sydämen päälle jos yhtäkkiä tulee 4 kg nestettä kehoon.


      • Greippi
        Pelastusrengas kirjoitti:

        Noh, sinuna lähtisin nesteenpoistoon juomalla paljon vettä ja syömällä ananasta. Lenkkeile, sauno, tee kaikkea joka pistää aineet liikkeelle. Ja tosiaan, vältä sitä suolaa. Ottaa sydämen päälle jos yhtäkkiä tulee 4 kg nestettä kehoon.

        Juon ja olen juonut jo parina päivänä n. 3 litraa, mutta ei..

        Syömällä ananasta.. pitääkö ostaa sellaisia tuore ananaksia, vai voiko ostaa sellaisia tölkkejä? Ei niillä varmaan mitään eroa ole, kunhan ei osta sokeriliemessä?

        Anteeksi, että kyselen näin paljon.. tyhmyys ei ole iloni, vaikka se fiksuja naurattaa..


      • yksi vain
        Greippi kirjoitti:

        Juon ja olen juonut jo parina päivänä n. 3 litraa, mutta ei..

        Syömällä ananasta.. pitääkö ostaa sellaisia tuore ananaksia, vai voiko ostaa sellaisia tölkkejä? Ei niillä varmaan mitään eroa ole, kunhan ei osta sokeriliemessä?

        Anteeksi, että kyselen näin paljon.. tyhmyys ei ole iloni, vaikka se fiksuja naurattaa..

        minulla nousisi paino kolmessa päivässä neljä kiloa, menisin lääkäriin, ellei olis just menkat tulossa. Missä turvotusta on? Se voi olla merkki myös sairaudesta. Aiankin, jos vielä lisääntyy, mene lääkäriin!!


      • edellinen...
        Greippi kirjoitti:

        Juon ja olen juonut jo parina päivänä n. 3 litraa, mutta ei..

        Syömällä ananasta.. pitääkö ostaa sellaisia tuore ananaksia, vai voiko ostaa sellaisia tölkkejä? Ei niillä varmaan mitään eroa ole, kunhan ei osta sokeriliemessä?

        Anteeksi, että kyselen näin paljon.. tyhmyys ei ole iloni, vaikka se fiksuja naurattaa..

        Tölkit on ihan jees, älä syö illalla 6 jälkeen enää mitään muuta kuin 3 prk ananasta, tuoreita hedelmiä ja runsaasti vettä ja tosiaan vahdi sitä suolan määrää. Ananas- säilykkeisiin ei ole käsittääkseni lisätty sokeria, mutta voithan vielä varmistaa tuoteselosteesta.

        ja tosiaan, hikoilemaan kannattaa lähteä! :-)


      • suurin osa
        edellinen... kirjoitti:

        Tölkit on ihan jees, älä syö illalla 6 jälkeen enää mitään muuta kuin 3 prk ananasta, tuoreita hedelmiä ja runsaasti vettä ja tosiaan vahdi sitä suolan määrää. Ananas- säilykkeisiin ei ole käsittääkseni lisätty sokeria, mutta voithan vielä varmistaa tuoteselosteesta.

        ja tosiaan, hikoilemaan kannattaa lähteä! :-)

        ananassäilykkeistä lillii.


      • Pelastusrengas
        suurin osa kirjoitti:

        ananassäilykkeistä lillii.

        No ei kyllä satavarmasti lillu valtaosa. Hedelmäsäcoctail- sekä persikka- säilykkeet kyllä, mutta ei ananas!


      • Greippi
        Pelastusrengas kirjoitti:

        No ei kyllä satavarmasti lillu valtaosa. Hedelmäsäcoctail- sekä persikka- säilykkeet kyllä, mutta ei ananas!

        Ananas on eliittiä.. se lilluu vaan omassa liemessään.. :DD


      • ruuat
        Greippi kirjoitti:

        Ananas on eliittiä.. se lilluu vaan omassa liemessään.. :DD

        Itsellä tulee turvotusta muun muassa liioista hiilareista. Huom. en tiedä atkinseista tai muista mitään. Samoin omput turvottaa. Eli helpommalla itse pääsin, kun vähennän tai luovun turvotuksen aiheuttajista, kun pähkäilen millä sen turvotuksen poistan. Niin ja aina olen juonut runsaasti vettä.


      • Greippi
        ruuat kirjoitti:

        Itsellä tulee turvotusta muun muassa liioista hiilareista. Huom. en tiedä atkinseista tai muista mitään. Samoin omput turvottaa. Eli helpommalla itse pääsin, kun vähennän tai luovun turvotuksen aiheuttajista, kun pähkäilen millä sen turvotuksen poistan. Niin ja aina olen juonut runsaasti vettä.

        Mulla on vähän tää tilanne tässä että "vittuako enää ruikutat, kun paskat on jo housussa"

        Kokemuksesta oppii.. turvottaako muuten porkkanat? Söin niitä viikko sitten parina päivänä kumpanakin kilon.. Yleensä syön vähemmän, mutta olisiko tuo ylensyönti mahtanut vaikuttaa..


      • ......
        Greippi kirjoitti:

        Mulla on vähän tää tilanne tässä että "vittuako enää ruikutat, kun paskat on jo housussa"

        Kokemuksesta oppii.. turvottaako muuten porkkanat? Söin niitä viikko sitten parina päivänä kumpanakin kilon.. Yleensä syön vähemmän, mutta olisiko tuo ylensyönti mahtanut vaikuttaa..

        Kypsentämättömät kasvikset on toki terveellisiä, mutta kyllä niissä on sulattamistakin. Eli ehkei niitäkään kantsi liikoja kerralla popsia. Ainakaan, jos ei ruuansulatus ole tottunut. Voihan sitä itsekin testailla mikä itselle sopii ja mikä ei. Taitaa nimittäin olla aika paljon siinäkin vaihteluja eri ihmisillä. Kyllä itse ainakin jo parissa päivässä huomasin, kun housut menee jalkaan sutjakkaammin, kun heitin pastat nurkkaan. Eikä tartte vetää massua sisäänpäin peilin edessä.


      • erjukka
        yksi vain kirjoitti:

        minulla nousisi paino kolmessa päivässä neljä kiloa, menisin lääkäriin, ellei olis just menkat tulossa. Missä turvotusta on? Se voi olla merkki myös sairaudesta. Aiankin, jos vielä lisääntyy, mene lääkäriin!!

        olen samaa mieltä jos noin paljon on nestettä tullut niin mene lääkärille,minulla itselläni turvotus on nilkoissa heti epäiltiin munuaisissa olevan häikkää,no ei ollut,minulla on yhä turvotus nilkoissa ja aamusin sormissa,jos jollakin on vinkki tohon nilkkojen turvotukseen niin kertokaa kuin sen saa pois


      • lilli
        suurin osa kirjoitti:

        ananassäilykkeistä lillii.

        ku omassa mehussaan. ja hei jos ei originaali greippi maistu, kokeile verigreippiä!


      • sitruuna neito
        Greippi kirjoitti:

        Mä tuota veden juontia olenkin jo lisännyt viimeisen parin päivän aikana, mutta se ei ole oikein vaikuttanut..

        Mä voin vaikka maanantaina kertoa onko nää ananakset vaikuttanut mitenkään..

        Tästä turvonneisuudesta vielä, että kun ihminen voi maksimillaan lihoa kilon viikossa (sama kuin laihtua) tämän olen jostain lääkäri kirjasta joskus aikoinaan lukenut, en muista mistä..

        Niin mun tuli 3 päivässä 4 kiloa ja nestettähän tämä on, eikä se ole lähtenyt 4 päivässä mihinkään, uskomatonta sinällään, ei ole näinkään käynyt aikaisemmin..

        Mitä mieltä olette siitä ruokajuoman vaihtamisesta maidosta/vedestä ananasmehuksi?

        Itse olen kokeillut sitruunaa aamulla puolikkaan sitruunan mehu lasilliseen vettä.Muutamana päivänä ennen aamupalaa,nesteet lähtee hyvin liikkeelle.


    • paljon sokeria

      joten älä ihmeessä juo niitä litratolkulla.
      sitruunaa veden joukkoon on paljon parempi vaihtoehto. nesteet saat pois omenaviinietikalla veteen laimennettuna kuuriluontosesti, vaikkapa muutoma päivä ettei elimistö totu.

    • HMG

      Purkkiananas ja kaupalliset ananasmehut ovat kelvottomia mitä nesteenpoistamiseen tulee. Ananaksen teho-aine on entsyymi nimeltä bromelain. Sitä ei ole kuin tuoreessa ananaksessa. Siis sitä ei ole purkkiananaksessa eikä mehuissa.

      Bromelain on myös proteolyyttinen entsyymi, eli proteiinia sulattava. Sen tehon voi kokea kun syö tuoretta ananasta. Huulet voivat mennä verille, suu/suupielet voi tulla hieman kipeäksi vähäksi aikaa.

      Jos haluaa hyödyntää tuoreen ananaksen nestettä poistavaa tehoa kannattaa syödä sitä yksinään tyhjään vatsaan (esim. heti aamusta kun herää). Ei kannata syödä yli 300-350 grammaa kerralla. Suurempi määrä voi alkaa käymään vatsassa ja nestettä poistava vaikutus on silloin alhainen.

      Jos haluaa hyödyntää tuoreen ananaksen proteolyyttistä tehoa kannataa syödä sitä jonkun verran (40-110g) samaan aikaan kun syö jotain proteiinipitoista (kuten liha, kala tms.). Tällöin ananas (bromelain) auttaa ruoansulatusta, eli auttaa sulattamaan lihan/kalan valkuaista.

      Halkaistu tuore ananas säilyy jonkin aikaa jääkaapissa, esim. muovikipossa.

      H M Granbacka

    • Greippi

      Lupasin tänään kertoa miten kävi..

      Join koko viikonlopun ananasmehua ja työpäivät join ananas ja greippimehua, kotona keitin koivunlehtia ja söin mansikoita! 5 päivän aikana lähti se tullut 4 kiloa huit hiiteen!

      Join ainoastaan, en syönyt greippiä, enkä ananasta! Söin kuitenkin tavallista ruokaa normaalisti iltaisin!

    • ei mehuja!

      Ei kantsi juoda kauheesti niitä kaupan valmiita tuoremehuja, ne jos mitkä lihottaa, koska niissä on paljon energiaa, ei tule kylläisyden tunnetta. Ja lisättyä sokeria! Kannattaa mielummin itse tehdä mehua, jos mahdollista ja syödä hedelmiä sellaisenaan tai pilkottuna yms.

    • mfjfjf

      se ihan tuore ananas mitä löytyy hedelmä osastolta on paljon parempi ku säilykeananas. Ite kerran ostin tuore ananaksen ja söin jonkin verran niin jo sai juosta vessassa vähän väliä että se ainaki toimii!
      Ja tosiaan ei niitä tiivistemehuista tehtyjä mehuja vaan ihan 100% esim kreippimehu, on kalliimpaa mut parempi!

      • kokeiltu on

        Sitä kun syö niin varmasti nesteet lähtee. Tuoretta ananasta ei voi verratakaan purkkiananakseen, on se vaan paremman makuista. Suosittelen...


    • Anonyymi

      Miksei purkkiananans muka auta kysyy lieppo62

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe