Miten kauan?

Marika

Miten kauan uutta tatuointia täytyy rasvata? Täytyykö tatuoinnin olla koko ajan rasvan peitossa?

33

23842

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amistaar

      3 ensimmäistä päivää koko ajan kelmupäällä ja reilusti rasvaa...Kelmun vaihto noin 3krt päivässä, kuten myös rasvaus. Tämän jälkeen n.2 viikkoo 2/3 krt päivässä rasvat.

      • lulla

        ole kuullut että sitä kelmua pidetään siinä kolmea päivää!!!! Ohjeet kuulin just aikaa varatessani alan liikkeestä että kolme-neljä tuntii hakkaamisen jälkeen kelmu pois, pesu ja rasvausta kuvan paranemisen mukaan niin kauan kun tarvii, samana iltana voi mennä vaikka saunaan koska kuvaan ei ole tullut rupea vielä.


      • amistaar
        lulla kirjoitti:

        ole kuullut että sitä kelmua pidetään siinä kolmea päivää!!!! Ohjeet kuulin just aikaa varatessani alan liikkeestä että kolme-neljä tuntii hakkaamisen jälkeen kelmu pois, pesu ja rasvausta kuvan paranemisen mukaan niin kauan kun tarvii, samana iltana voi mennä vaikka saunaan koska kuvaan ei ole tullut rupea vielä.

        ja väärin menee!!!Ei tod saa mennä saunaan 2 viikkoon!!!Sen pitää antaa parantua kunnolla.....Mutta jos haluat tatuointisi pilata tuolla tavalla, niin siitä vaan, en estä...Ensimmäisen tatuointini kanssa menettelin sillä lailla, että 3 tuntia hakkaamisen jälkeen otin kelmun pois...tuloksena oli se, että väriä lähti aivan tajuttomasti pois. Mutta tällä tavalla kun pidin 3 pvä kelmun päällä, rupi lähti aika nopeasti, ja väriä ei lähtenyt juuri ollenkaan.


      • lulla
        amistaar kirjoitti:

        ja väärin menee!!!Ei tod saa mennä saunaan 2 viikkoon!!!Sen pitää antaa parantua kunnolla.....Mutta jos haluat tatuointisi pilata tuolla tavalla, niin siitä vaan, en estä...Ensimmäisen tatuointini kanssa menettelin sillä lailla, että 3 tuntia hakkaamisen jälkeen otin kelmun pois...tuloksena oli se, että väriä lähti aivan tajuttomasti pois. Mutta tällä tavalla kun pidin 3 pvä kelmun päällä, rupi lähti aika nopeasti, ja väriä ei lähtenyt juuri ollenkaan.

        tatuointi paranee erilailla lähetään siitä!! Ja sä voit mennä saunomis asiaa kysymään joltain asiantuntijalta jos et mua usko. Näin kuulin kuitenkin ihmiseltä joka tekee kuvia ja jolla on itellä ja joka on käynyt saunassa tatuoinnin ottamis päivänä! Sanoi myös asiakkaalle joka juuri otti kuvan että voi mennä mutta ei enää muutaman päivän päästä saunaillassa lauteille tarvii mennä. Mä en nyt jaksa tästä sun kanssa taistella. Huomenna saan uuden kuvan selkään ja jos ois sauna niin varmaan menisin PISTE!!


      • amistaar
        lulla kirjoitti:

        tatuointi paranee erilailla lähetään siitä!! Ja sä voit mennä saunomis asiaa kysymään joltain asiantuntijalta jos et mua usko. Näin kuulin kuitenkin ihmiseltä joka tekee kuvia ja jolla on itellä ja joka on käynyt saunassa tatuoinnin ottamis päivänä! Sanoi myös asiakkaalle joka juuri otti kuvan että voi mennä mutta ei enää muutaman päivän päästä saunaillassa lauteille tarvii mennä. Mä en nyt jaksa tästä sun kanssa taistella. Huomenna saan uuden kuvan selkään ja jos ois sauna niin varmaan menisin PISTE!!

        ihmeessä saunaan sitten..Onko toi sun eka tatuointis sitten?Veikkaisin että et välttämättä meinis sen kirvelynkään takia saunaan samana iltana..Mut joo, onnea kuvan hankkimiselle!!


      • lulla
        amistaar kirjoitti:

        ihmeessä saunaan sitten..Onko toi sun eka tatuointis sitten?Veikkaisin että et välttämättä meinis sen kirvelynkään takia saunaan samana iltana..Mut joo, onnea kuvan hankkimiselle!!

        Ei ole ensimmäinen kuva. Ja ensimmäisen kohdalla kävin myös saunassa istuin tosin alalauteilla enkä ollut ähkylöylyissä. Eikä mun iho ainakaan kirvellyt!! Arka oli mutta ei muuta ja parani parissa viikossa.


      • ZIC
        lulla kirjoitti:

        tatuointi paranee erilailla lähetään siitä!! Ja sä voit mennä saunomis asiaa kysymään joltain asiantuntijalta jos et mua usko. Näin kuulin kuitenkin ihmiseltä joka tekee kuvia ja jolla on itellä ja joka on käynyt saunassa tatuoinnin ottamis päivänä! Sanoi myös asiakkaalle joka juuri otti kuvan että voi mennä mutta ei enää muutaman päivän päästä saunaillassa lauteille tarvii mennä. Mä en nyt jaksa tästä sun kanssa taistella. Huomenna saan uuden kuvan selkään ja jos ois sauna niin varmaan menisin PISTE!!

        miksi levitellä ohjeita,jos et niitä tiedä?!!!?
        Saunominen on ehdottomasti kielletty parilta ensimmäiseltä viikolta,samoin epähygieniset ja likaiset paikat kuten yleissaunat tms. sekä suoraa auringonpaistetta vältettävä kuvalle.

        Hyvä,ammatimainen ja koulutettu alansa asiantuntija, siis tatuoija, kertoo asiakkaalle tarkan hoito-ohjeen nimeämällä jopa rasvan,pistää asiakkaan täyttämään sitoutumis/lupalapun,huolehtii yleisestä hygieniasta tatuoitaessa/liikkeessä yms.

        Mistä oletkin tatskakaveriltas tietoja saanut,sanottava on että ei ole asiantunteva tyyppi ja tosiammattilainen.Onhan niitä vaikka millaisia tatskaliikkeitäkin nähnyt,yhdessäkin isot koirat vapaana temmeltää ympäriinsä(ja tällaisessa paikassa hygieniasta ei tiedetä yhtään mitään,eikä täten ole hyviä tatskaajia vaikka kädenjälki olisi kuinka loistavaa tahansa!)

        Onpa epäkypsää puhetta 30-vuotiaalta...


      • lulla
        ZIC kirjoitti:

        miksi levitellä ohjeita,jos et niitä tiedä?!!!?
        Saunominen on ehdottomasti kielletty parilta ensimmäiseltä viikolta,samoin epähygieniset ja likaiset paikat kuten yleissaunat tms. sekä suoraa auringonpaistetta vältettävä kuvalle.

        Hyvä,ammatimainen ja koulutettu alansa asiantuntija, siis tatuoija, kertoo asiakkaalle tarkan hoito-ohjeen nimeämällä jopa rasvan,pistää asiakkaan täyttämään sitoutumis/lupalapun,huolehtii yleisestä hygieniasta tatuoitaessa/liikkeessä yms.

        Mistä oletkin tatskakaveriltas tietoja saanut,sanottava on että ei ole asiantunteva tyyppi ja tosiammattilainen.Onhan niitä vaikka millaisia tatskaliikkeitäkin nähnyt,yhdessäkin isot koirat vapaana temmeltää ympäriinsä(ja tällaisessa paikassa hygieniasta ei tiedetä yhtään mitään,eikä täten ole hyviä tatskaajia vaikka kädenjälki olisi kuinka loistavaa tahansa!)

        Onpa epäkypsää puhetta 30-vuotiaalta...

        Se ei ollut kaveri vaan ammattitaitoinen tatuoija!! Hyvinkin tunnetusta liikkestä! Eilen kävin laittamassa kuvan ja kävin samana päivänä saunomassa. Kuten aikasemminkin sanoin ei siellä mitään hirmuisia hikilöylyjä viitsi ottaa mutta hetken siellä voi olla. Auringonottoa todellakin vältän eihän tosin vielä (onneksi) ole biitsikelitkään! Mä en kellekkään mitään ohjeita anna tai jakele vaan kerroin miten itse toimin ja mitä olen ammattilaisen suusta kuullut! Jokainen tehköön niinkuin itse parhaaksi näkee eiks niin!!! Hyvää viikonloppua kaikille :)


      • jjjjjjjjjjjjjjjj
        amistaar kirjoitti:

        ja väärin menee!!!Ei tod saa mennä saunaan 2 viikkoon!!!Sen pitää antaa parantua kunnolla.....Mutta jos haluat tatuointisi pilata tuolla tavalla, niin siitä vaan, en estä...Ensimmäisen tatuointini kanssa menettelin sillä lailla, että 3 tuntia hakkaamisen jälkeen otin kelmun pois...tuloksena oli se, että väriä lähti aivan tajuttomasti pois. Mutta tällä tavalla kun pidin 3 pvä kelmun päällä, rupi lähti aika nopeasti, ja väriä ei lähtenyt juuri ollenkaan.

        amistaar täyttä paskaa mitä kirjoitit..


      • Anonyymi

        Ei. Kelmu päällä vain tarvittaessa. Ihon täytyy saada hengittää


      • Anonyymi
        lulla kirjoitti:

        ole kuullut että sitä kelmua pidetään siinä kolmea päivää!!!! Ohjeet kuulin just aikaa varatessani alan liikkeestä että kolme-neljä tuntii hakkaamisen jälkeen kelmu pois, pesu ja rasvausta kuvan paranemisen mukaan niin kauan kun tarvii, samana iltana voi mennä vaikka saunaan koska kuvaan ei ole tullut rupea vielä.

        Nykyään ei suositella kelmua koska tatuointi pääsee hautumaan ja keräämään bakteereita ainoastaan jos tattoo on sellaisessa paikassa kuten jalassa niin silloin kelmuttaisin


    • Tumppi

      Varmastikin menet sellaiselle tatuoijalle, joka ottaa vastuun tekemisistään? Noudata tatuoijan antamia kirjallisia ohjeita ja jos kuva ei parane tai värit lähtee, kiikuta itsesi takaisin liikkeeseen. Jos kuvasta jostain syystä lähtee väri, ainakin oma tatuoijani värittää sen ilmaiseksi uudelleen. Takuu siis. Mutta jos menet säveltämään omien ohjeiden mukaisesti, voi olla, ettei tatuoijan takuu olekaan enää voimassa.

      Yleinen ohjehan on, että pari tuntia kuvan teon jlk kelmu pois, huuhtelu (ei siis hankausta) ja rasvaa päälle. Rasvaus alkuun muutama kerta päivässä, silleen, ettei kuva kuivu ja kihistä, muttei sitä saa hautoakkaan rasvakerroksen alla. Ihon on päästävä hengittämään. Saunaa ei suositella pariin ekaan viikkoon. En ole ite aktiivinen saunoja, joten olen pitänyt n. kk:n tauon aina kuvanteon tai uudelleen värittämisen jlk.

      Mun tatuoija kertoi kerran kokeilleensa sitä taktiikkaa, että kelmua pidettäisi pidemmän aikaa, siis puhutaan päivistä, eikä se ollut hyvä vaihtoehto. Mutta tosiaan, kukin tehköön miten lystää. Minä suosittelen noudattamaan tatuoijan antamia ohjeita.

      • ghyr

        Avohaava ja parantuakseen se tarvitsee ilmaa, eli ei
        siis mitään kelmuja sen päälle. rasvataan vaan kunnolla 2 kahden viikon ajan, jolloin vältettävä saunomista ja uimista ja tatuoinnin liottamista. rasvaamisella on se tarkoituksena, että tatuointi paranisi sisältäpäin, eikä rupea joka vie väriä muodostuisi. on myös suositeltavaa, että ei hikoilisi raskaasti ensimmäisten viikkojen aikana.


      • amistaar

        mitä ongelmia sitten sun tatuoijalle tuli, siitä että piti kelmua päiviä?Itellä parantui paljon paremmin tatuointi tolla taktiikalla


      • Pro
        ghyr kirjoitti:

        Avohaava ja parantuakseen se tarvitsee ilmaa, eli ei
        siis mitään kelmuja sen päälle. rasvataan vaan kunnolla 2 kahden viikon ajan, jolloin vältettävä saunomista ja uimista ja tatuoinnin liottamista. rasvaamisella on se tarkoituksena, että tatuointi paranisi sisältäpäin, eikä rupea joka vie väriä muodostuisi. on myös suositeltavaa, että ei hikoilisi raskaasti ensimmäisten viikkojen aikana.

        allekirjoitan minäkin.Jotkut tatuoijat eivät käytä kelmua lainkaan,vaan laittavat siteeksi esim.harsositeen,juuri tuon tärkeän ilman saannin takia.Kelmu on hyvä pari tuntia,jotta haava ehtii sulkeutua eikä valuvat rasvat/veret/kudosnesteet sotke vaatteita.


      • tiuhti
        amistaar kirjoitti:

        mitä ongelmia sitten sun tatuoijalle tuli, siitä että piti kelmua päiviä?Itellä parantui paljon paremmin tatuointi tolla taktiikalla

        Just kävin ottamassa uuden kuvan ja jokainen tekee tietty miten haluaa, mutta järki käteen noissa kelmuissakin. Ei haavojenkaan päälle laiteta kelmua useaksi päiväksi. Voi vaan kuvitella mikä pöpökasa siellä muhii. Ohje on se kelmu pari tuntia, jonka jälkeen pesu ja rasvaus. Rasvausta jatketaan tiiviisti pari päivää ja sitten sen pari viikkoa siten että iho pysyy kunnossa.

        Asenteena toi hyökkäävyys on aika huvittavaa, sillä jokaisen iho paranee omaa tahtiaan, mutta kyllä mä kuuntelen mieluummin ammattilaisen ohjeita, kuin jonkun henkilökohtaisia sävellyksiä, vaikka ne henk koht ois sopinu juuri säveltäjälle kuinka hyvin tahansa.


      • Tumppi
        amistaar kirjoitti:

        mitä ongelmia sitten sun tatuoijalle tuli, siitä että piti kelmua päiviä?Itellä parantui paljon paremmin tatuointi tolla taktiikalla

        Jos maltat hiukan odottaa, kysyn häneltä. Mutta kuten on jo tullutkin ilmi, ei haavaa saa hautoa. Jos sitä suojaa haluaa pitää pidemmän aikaa, eikös esim. harso olisi siihen parempi ratkasu?

        Tulikin tuossa mieleeni, että ekan tatuointini päällä pidin "elmukelmua" ja tokan päälle laitettiin harso.

        Jos välttämättä haluat ylistää kelmun pitoa pidemmän aikaa, hanki toinen tatuointi samantyyppiseen kohtaan (jos sulla esim. käsivarressa, laita toiseen) ja kokeile pitää kelmua vain sen suositellun ajan. Katso sen jlk, kumpi parani paremmin/ nopeammin. Kerro sitten meillekin! ;)


      • amistaar
        Tumppi kirjoitti:

        Jos maltat hiukan odottaa, kysyn häneltä. Mutta kuten on jo tullutkin ilmi, ei haavaa saa hautoa. Jos sitä suojaa haluaa pitää pidemmän aikaa, eikös esim. harso olisi siihen parempi ratkasu?

        Tulikin tuossa mieleeni, että ekan tatuointini päällä pidin "elmukelmua" ja tokan päälle laitettiin harso.

        Jos välttämättä haluat ylistää kelmun pitoa pidemmän aikaa, hanki toinen tatuointi samantyyppiseen kohtaan (jos sulla esim. käsivarressa, laita toiseen) ja kokeile pitää kelmua vain sen suositellun ajan. Katso sen jlk, kumpi parani paremmin/ nopeammin. Kerro sitten meillekin! ;)

        molemmissa käsissä on jo. Ja se, missä pidin kelmua, parani nopeammin kuin se missä en pitänyt kelmua niin kauan...


      • Tumppi
        Tumppi kirjoitti:

        Jos maltat hiukan odottaa, kysyn häneltä. Mutta kuten on jo tullutkin ilmi, ei haavaa saa hautoa. Jos sitä suojaa haluaa pitää pidemmän aikaa, eikös esim. harso olisi siihen parempi ratkasu?

        Tulikin tuossa mieleeni, että ekan tatuointini päällä pidin "elmukelmua" ja tokan päälle laitettiin harso.

        Jos välttämättä haluat ylistää kelmun pitoa pidemmän aikaa, hanki toinen tatuointi samantyyppiseen kohtaan (jos sulla esim. käsivarressa, laita toiseen) ja kokeile pitää kelmua vain sen suositellun ajan. Katso sen jlk, kumpi parani paremmin/ nopeammin. Kerro sitten meillekin! ;)

        Tällaisen vastauksen sain tatuoijaltani:
        "...itsellä osoittautui todella huonoksi vaihtoehdoksi syystä, että
        kelmu ei anna ruven muodostua vaan iho meni jotenskin " kraatereille"
        ...Paras kun pitää vaan kelmua pari timmaa ja huuhtasee ja rasvaa ja jaja..."

        Eli kraaterit eivät kuulu asiaan. =)

        Mutta jos olet todennut kelmun pitämisen pidemmän aikaa paremmaksi, mikään ei estä sitä tekemästä jatkossakin. En silti suosittelisi tekemään päinvastoin kuin tatuoija ohjeistaa.


    • höpö

      Itse olen aina aiemmin käyttänyt tuota perinteistä tekniikkaa, jossa kelmu poistetaan muutamia tunteja kuvan ottamisen jälkeen, pestään ja rasvataan. Jatkossa pesu ja rasvaus 3-5 kertaa päivässä. Ja ei saunaa, uimista, aurinkoa pariin viikkoon.

      Kun menin jokin aika sitten toiselle tatuoijalle, hän suositteli tuota kelmutekniikkaa. Eli hän laittoi ravsaa ja kelmun kuvan tekemisen jälkeen. Sen pitäisi antaa olla aamuun asti, mutta minulla kudosnestettä vuotaa niin reilusti, että olen jo illalla pessyt sen ja laittanut uuden kelmun päälle. Ilman mitään rasvoja. Aamulla taas uusi ja jatketaan samalla meiningillä, n. kolme kertaa päivässä kelmuja vaihtaen ja ilman rasvoja, pesu aina välissä. Aina pesun jälkeen taputellaan paperilla kuivaksi ja annetaan kuvan hengittää hetki.

      Itse suosin nykyisin pelkästään tuota kelmuilla parantelemista. Siinä ei muodostu rupea, se ei kutise, ja parantuu todella hyvin kolmessa päivässä. (Tottakai kolmen päivän jälkeen pitää vielä rasvailla pari viikkoa ja kuollutta ihosolukkoa irtoilee, mutta parantuminen on silti samassa vaiheessa kuin pesu rasvaus parantelulla reilussa viikossa.) Miinuspuolena mainittakoon se, että kuva vuotaa minulla todella reilusti, joten yleensä ensimmäisenä yönä pitää herätä ainakin kerran vaihtaman uusi kelmu.

      Kaikkien kannattaa kuitenkin noudattaa tatuoijansa antamia ohjeita, tai ainakin kysyä mitä mieltä hän on, jos aikoo parantaa eri tavalla kuin hän suosittelee. Jos kuva jotain parantelua myöhemmin kaipaa, etkä ole noudattanut hänen ohjeitaan, ei hän ole velvollinen kuvaa korjaamaan.

    • Marika

      Mistäs sitä sitten tietää koska voi rasvauksen lopettaa? Pitääkö sitä rasvata se 2 viikkoa koko ajan vai voiko lopettaa aikasemmin?

      • gyr

        se kaksi viikkoa rasvata, sillä takaat värien säilymisen hyvänä. ensimmäinen viikko tulisi rasvata useammin ja toisella viikolla ei enää niin usein. aamuin illoin riittää. Ja tuon kahden viikon jälkeenkin on hyvä aina välillä rasvata kuvaa, että värit pysyvät hyvinä. Yleensäkkin silloin kun iho tuntuu erityisen kuivalta.


    • tattoo

      Kuvahan on verrattavissa palovammaan ja hoito myös sen mukaista. kelmu useampana vuorokautena järkevää mut jos mahdollista niin välistä antaa ihon hengittää mut jos ärtyy siitä niin sideharso erittäin hyvä rasvan päällä... mutta aina pitää huomioida että kaikkien iho reagoi eritavalla niin pitäisi käyttää jokaisen omaa maalaisjärkeä joku sopii toiselle ja toiselle ei.......mutta puhtaus ja että kuva ei pääse kuivumaan on tärkeintä hoidossa. auringossa suojakerroin järkevää ja kerran vuodessa ihonkuorinta pitää kuvasi pitkään hyvänä.....

    • tietää jotain

      kelmu laitetaa kuvan teon jälkee ja otetaan pois noin 2 tunnin päästä EIKÄ SITÄ ENÄÄ VITTU LAITETA TAKASI SEN JÄLKEEN! kuvaa rasvataan siten että se ei kuivu, eli rasvaa sitä tahtia miten se kuivuu. saunaan ei mennä ennenku kuva kokonaan parantunu. ottanu kuvia nyt yli 10 vuotta ni jotain sattunu oppiinki. vitusti väärää tietoa täällä ku muutaman viestin luki. niin ja pidä se kuva puhtaana myös.

      • gfkinmgr

        jos ny ei huudeltais siel..kyllä sä voit sitä kemua siihen laittaa suojaks jos haluut..sitä ei tosin suositella koska siinä on tulehdus riski..ite olen kuitenkin kaikissa muissa paitsi ensimmäisessä kuvassa (mikä "cräkkäsi") käyttänyt kelmua suojana silloin kun olen sen joutunut vaatteella peittämään..rasvat kuvaan ja kelmu päälle ja heti kun mahdollista niin kelmu pois ja runsas huuhtelu ja uudet rasvat päälle ja antaa taas kuvan hengittää..kelmu estää rasvan tarttumisen vaatteeseen ja rasva pysyy kuvan pinnalla..ite olen tätä taktiikkaa käyttänyt melkein 10 vuotta ja mielestäni se on huomattavasti parempi ohje kuin tatuoijien (joihin myös itse kuulun)..viralliset ohjeet tulee terveysviranomaisilta joilta ei varmasti kovin montaa kuvaa itseltä löydy..mutta jokainen luottaa kehen haluaa tai mihin haluaa..EN SIIS SANO ETTÄ TÄMÄ ON PARAS/"OIKEA" TAPA MUTTA TOIMII MINULLA!!!


      • määäs
        gfkinmgr kirjoitti:

        jos ny ei huudeltais siel..kyllä sä voit sitä kemua siihen laittaa suojaks jos haluut..sitä ei tosin suositella koska siinä on tulehdus riski..ite olen kuitenkin kaikissa muissa paitsi ensimmäisessä kuvassa (mikä "cräkkäsi") käyttänyt kelmua suojana silloin kun olen sen joutunut vaatteella peittämään..rasvat kuvaan ja kelmu päälle ja heti kun mahdollista niin kelmu pois ja runsas huuhtelu ja uudet rasvat päälle ja antaa taas kuvan hengittää..kelmu estää rasvan tarttumisen vaatteeseen ja rasva pysyy kuvan pinnalla..ite olen tätä taktiikkaa käyttänyt melkein 10 vuotta ja mielestäni se on huomattavasti parempi ohje kuin tatuoijien (joihin myös itse kuulun)..viralliset ohjeet tulee terveysviranomaisilta joilta ei varmasti kovin montaa kuvaa itseltä löydy..mutta jokainen luottaa kehen haluaa tai mihin haluaa..EN SIIS SANO ETTÄ TÄMÄ ON PARAS/"OIKEA" TAPA MUTTA TOIMII MINULLA!!!

        mie laitoin rasvauksen jälkeen nenäliinan kuvan päälle koska kuva jäi housun vyötärön kohalle. hyvin pysy paikallaan kun housut ja rasva piti paikallaan mutta aina kun mahollista niin pidin ilmakylpyjä uudelle kuvalle. mut töissä/koulussa ei voi oikein olla ilman housuja niin silloin oli vain paperi siinä päällä ettei rasvat leviä kankaisiin. ei kuva näytä kärsineen miun käsittelystä


      • 9098ooikjuyt
        määäs kirjoitti:

        mie laitoin rasvauksen jälkeen nenäliinan kuvan päälle koska kuva jäi housun vyötärön kohalle. hyvin pysy paikallaan kun housut ja rasva piti paikallaan mutta aina kun mahollista niin pidin ilmakylpyjä uudelle kuvalle. mut töissä/koulussa ei voi oikein olla ilman housuja niin silloin oli vain paperi siinä päällä ettei rasvat leviä kankaisiin. ei kuva näytä kärsineen miun käsittelystä

        Mulla on 3 tatuointia. Kaikki olen ottanut samalla artistilla. Yksi on musta ja toinen musta-harmaa, molemmat sijaitsevat käsivarsissa. Kummassakaan ei ole tarvinnut pitää kelmua muuta, kuin sen pari tuntia hakkauksen jälkeen. Kolmas sijaitsee rinnassa, solisluun alapuolella ja on värillinen. Tähän hän suositteli pitäämään kelmua 3-4 päivää... Tiedä sitten mikä juju näissä on....


      • 123456858455898
        9098ooikjuyt kirjoitti:

        Mulla on 3 tatuointia. Kaikki olen ottanut samalla artistilla. Yksi on musta ja toinen musta-harmaa, molemmat sijaitsevat käsivarsissa. Kummassakaan ei ole tarvinnut pitää kelmua muuta, kuin sen pari tuntia hakkauksen jälkeen. Kolmas sijaitsee rinnassa, solisluun alapuolella ja on värillinen. Tähän hän suositteli pitäämään kelmua 3-4 päivää... Tiedä sitten mikä juju näissä on....

        mulla on itsellä 10 kuvaa ja yleensä otan kelmun heti pois ja pesen kuvan kotona ja rasvaan sen.Ja voi käydä saunassa mutta kannataa pistää paljon rasvaa


      • .

        Mitens sit ku kuva on hankalassa paikassa mihin vaatteet hankaa? Itse en todellakaan parina kolmena päivänä suostunut laittaa housuja jalkaan ilman et tatuoinnin päällä ei olis ollu kelmua. Aivan sama oliko kyseessä tiukat vai väljät housut. Käsittääkseni vaatteet ei myöskään saa hangata tatuointia, joten tässä syy kelmuun. Tottakai kotona annoin sen hengiittäkin, ei se siel kelmun alla koko ajan ole :D


    • Tattoo tyttö 25

      Minulla on viisi kuvaa jotka olen hoidattanut tuolla ian aikaisella ohjeella eli kelmu pois melko heti ja rasvaa pari vko. nyt otin väriä vanhaan 7vuoden takaiseen kuvaani ja tein saman lail kun aiemmin. noh rupihan siihen tuli hieman ja värit lähti (violetti turkoosi) väritettiin uudestaan ja uhkarohkeasti kokeilin kelmutusta. ni kappas perkele värit on kadehdittavan samat kuin värjäys hetkellä! että suosittelen värikuviin kelmutusta ja mustaan ihan tavis hoitoa. se ei näytä niin kärsivän kuin värit..:)

      ps. en kyseenalaista ketään enkä taktiikoita mutta näin minä tein.

    • kaikkitietäväkakara

      Itse otin kelmun pois heti kun pääsin liikkeestä kotiin, nyt on kolmatta päivää tatska kädessä, ei rupea, ei irtoa mustetta, ei edes kutise! Olen 3 kertaa päivässä laittanut OHUEN rasvakerroksen, ja huuhdellut tatuoinnin aina ennen rasvausta. Todella nopea paraneminen tällä tyylillä.

    • Saarnaaja

      Voi morjes! Itselleni on tehnyt kaikki leimat tatuoitsia, joka on ollut alalla n.20 vuotta. Leiman valmistuttua hän desinfioi todella huolellisesti ja rasvaa todella paksun kerroksen rasvaa leiman päälle. Kelmu laitetaan niin, että se on tiukassa ja teipataan kunnon teipillä ettei kauhiasti pääse hengittämään. Tämän jälkeen noin klo. 5. Hän käskee pitämään kelmua kokoillan ja yön yli. Aamulla suihkussa vähän huljuttelua ja saippualla jota hän antoi pienen purkin pestään tatuointia hellästi päivittäin. Rasvana toimii PUNAINEN BEBANTHENE! Ei helosan. (Helosan oli kuulemma jonkun lautakunnan mukaan kielletty tatuoinnin rasvaamiseen koska useat jotka ovat käyttäneet sitä, niin heidän tatuointinsa ovat mennet pilalle hengittävyyden ja nopean kuivumisen takia. Tämä meinaa sitä että tatuointi on päässyt rupeutumaan huonosti ja väri lähtee verinahasta. Eli ainoa ns. Oikea tapa hoitaa tatuointia on alussa kelmun pitäminen illan ja yön yli. Jos tatuointi valmistuu jo päivällä voi vaihtaa illalla uuden kelmun ennen nukkumaan menoa ilman muuta tatuointiin koskemista. Aamulla suihkun ja pesun jälkeen ensimmäinen viikko punaista bebantheneä niin paljon, että tatuointi on aina kosteahko eikä kuiva! Viikon jälkeen rasvaamisen voi jättää esim aamuun ja iltaan. Ensimmäinen viikko on tärkein rasvauksen kannalta ettei se ala luoda kovin paljon rupea joka irtoaa, jotta verinahassa olevat värit pysyvät siellä missä kuuluukin eikä irtoa. Tämän ansiosta tatuointi pitää kauniit värinsä. Useasti näkee todella haaleita mustavalko tatuointeja eikä niiden kuulu olla sellasia paitsi jos ne on jo useampia vuotta vanhoja. Surullista miten porukka ei voi kahta viikkoa sitoutua elinikäiseen tatuointiin ja hoitaa sitä kunnolla jotta lopputulos olisi hyvä eikä tatuoinnista tulisi haalea. Itselläni tatuoinnit ovat pitäneet todella hyvin värinsä ilman korjauksia, kuten taas ystävieni jotka pitävät noin. 3 tuntia alussa kelmua ja sitten rasvaa pari päivää oiken ja sitten vain kerran pari päivässä.. pitäkää niistä hyvät ihmiset edes sen kaksi viikkoa hyvää huolta niin lopputuloskin on hyvä eikä haalea.

    • Inkfanatic

      Itse olen saannut ekan tatuoinnin jälkee ohjeet että 2h tatskan ottamisen jälkee vaihetaa kelmu ja sitä kannattaa pitää 2 ekaa yötä. Aina päivisin pois. Ja on hyvin toiminu. Päivisin aina kelmu pois että saa hengittää...! Rasvaa vaa leiman päälle 1-2vko. Toinen käsi tarvi rasvaa vaa 9-10päivää ja toista kättä rasvasin sen pari viikkoo et on ihan kiinni tatskast ja henkilöst. Mut yleisest omast mielest paras kyl toi et kaks ekaa yötä se kelmu ja ain heti ku herää nii pois se kelmu ja uudet rasvat. Sil on nyt koko rinnan kokonen kuvaki hyvin parantun/parantumas :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe