Pärjääkö paremmin jos on velaton?

Anonyymi

Mutta hyvät tulot ja kaikki muu....

37

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielipiteitä

• Anonyymi

Kuinkahan tuo on ???

• Anonyymi

Jos on vähän enemmän kuin muilla pärjääkö?

• Anonyymi

En tiedä

• Anonyymi

Kissa

• Anonyymi

Pärjää, ei iske koronnosto suoraan.
      Tosin valtiolla on velkaa, joten verot nousevat myöhemmin.
      -> Pitkällä tähtäimellä ei pärjää.

• Anonyymi

Kahvia on

• Anonyymi

Niin kun tietäisit...

• Anonyymi

Karkkia

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pitkällä aikavälillä voi olla että ....

• Anonyymi

Niinpä joskus kaikki menee välillä tulee

• Anonyymi

Normaalia

• Anonyymi

Paljonko pitäisi olla että pärjää ei tarvi miettiä rahaa koskaan?

• Anonyymi

Niiku aikuisen oikeasti...

• Anonyymi

Jotku on toimineet pitkän siihen suuntaan niin voi olla että sitä on sitten aika paljon.

• Anonyymi

Aivan

• Anonyymi

Pärjää, varsinkin silloin jos kohde, josta on velkaa ja sen arvo laskee, vaikuttaa se mielialaan. Varsinkin jos tuntemus tulevasta tuntuu vielä pahemmalta, et arvo laskee pitemmän aikaa. Kokemusta on 90- luvun alusta, asuntojen hintojen romahdus, jota ei ollut koskaan aiemmin tapahtunut. Pelkomarkkina on aina uhka tulevaan. Moni oikein ajoittamalla teki silloin hyvän tilin tulevaan.

• Anonyymi

Elämän läpi on taaplattu ilman suurempia velkoja. Olen sen verran vanhempaa boomerisukupolvea että säästäminen on ollut ykkösjuttu. Kerran otin 30k markan autolainan koska olin siinä iässä että menopeli piti olla hyvä että sai naisia. Toisen kerran otin 50k markkaa asuntoa varten. 30 viimeistä vuotta on mennyt ilman lainaa eikä talouden heilahdukset tunnu missään. Nyt olen vasta saanut kuulla että joskus 2008 oli joku talouden taantuma. Nykytilanne on se että asumisen ja bensan hinta saa tuplaantua niin ei tunnu missään. Olen siin ihan boomeri ex-duunari enkä hamstraa wc-paperia ikinä!

• Anonyymi

Talon rakentaminen myös auttoi koroista hyvä tuotto

• Anonyymi

Ennen euron tuloa

• Anonyymi

Sijoittajana voi myös havaita talouden muutoksia ympäristössä

• Anonyymi

Jaa-a. Jokainen määrittää tuon pärjäämisen eri tavoin. Että miten sen nyt sitten määrittää?

Köyhä ei pääosin kannata asua vuokralla ja harvalla on niin isot tulot tai omaisuudet, että ostaa asunnon tosta vaan ilman velkaa. Vaan kyllä, nyt kun se velka on maksettu pois niin onhan se ihan kiva tunne ja kuluja on vähemmän.

• Anonyymi

Köyhän ei kannata asua kuin vuokralla, silloin yhteiskunta maksaa asumisen.

• Anonyymi

Osakkeita ja asuntoja hajautus riittää ei taikatemppuja

• Anonyymi

Siihen loppui se kiitos vastaajille

• Anonyymi

Entäpä jos on kalaton?

:)))))))))))

• Anonyymi

Diiiiiih

• Anonyymi

Kysyy. ja vastaa itse hih...

• Anonyymi

Tunnustan

• Anonyymi

Ok.

• Onhan se velka aina taakka, jos vaikka tulot romahtaisi yks kaks, niin johan alkaa kuumottaa heilahtaako vasara vai löytyykö rahnaa maksaa velkoja vielä.

Olen itse ainakin velattomana onnellisempi.

• Anonyymi

Miestä naurattaa

• Anonyymi

Eikö aihe kuuluisi ulosottopalstalle?

• Anonyymi

Sellainen se mies on

• Anonyymi

Pärjää oikein hyvin, kun bruttotulot ovat 3500-4000 €/kk. Itse ainakin. Samat harrastukset kuin ennenkin.

Erityisesti tässä yhteiskunnan taloudellisessa tilanteessa tärkeää lienee, että pystyy pitämään ja suunnittelemaan oman taloutensa niin, että ei elä yli varojen.

Ainakin itselläni on tavoitteena, että koskaan ei tarvitse pyytää lainaa mistään rahoituslaitoksesta. Lainarahalla eläminen on jo taakse jäänyttä elämää.

Mies

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8450
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2358
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2192
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1707
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1700
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    8. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      18
      1052
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    Aihe