Mutta hyvät tulot ja kaikki muu....
Pärjääkö paremmin jos on velaton?
37
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Mielipiteitä
- Anonyymi
Kuinkahan tuo on ???
- Anonyymi
Jos on vähän enemmän kuin muilla pärjääkö?
- Anonyymi
En tiedä
- Anonyymi
Kissa
- Anonyymi
Pärjää, ei iske koronnosto suoraan.
Tosin valtiolla on velkaa, joten verot nousevat myöhemmin.
-> Pitkällä tähtäimellä ei pärjää. - Anonyymi
Kahvia on
- Anonyymi
Niin kun tietäisit...
- Anonyymi
Karkkia
- Anonyymi
Juhlat juhlarahoilla ei Suomessa kuulu ihan kaikille, jos sitä on https://yle.fi/tekstitv/txt/103_0001.htm
- Anonyymi
Pitkällä aikavälillä voi olla että ....
- Anonyymi
Niinpä joskus kaikki menee välillä tulee
- Anonyymi
Normaalia
- Anonyymi
Paljonko pitäisi olla että pärjää ei tarvi miettiä rahaa koskaan?
- Anonyymi
Niiku aikuisen oikeasti...
- Anonyymi
Jotku on toimineet pitkän siihen suuntaan niin voi olla että sitä on sitten aika paljon.
- Anonyymi
Aivan
- Anonyymi
Pärjää, varsinkin silloin jos kohde, josta on velkaa ja sen arvo laskee, vaikuttaa se mielialaan. Varsinkin jos tuntemus tulevasta tuntuu vielä pahemmalta, et arvo laskee pitemmän aikaa. Kokemusta on 90- luvun alusta, asuntojen hintojen romahdus, jota ei ollut koskaan aiemmin tapahtunut. Pelkomarkkina on aina uhka tulevaan. Moni oikein ajoittamalla teki silloin hyvän tilin tulevaan.
- Anonyymi
Elämän läpi on taaplattu ilman suurempia velkoja. Olen sen verran vanhempaa boomerisukupolvea että säästäminen on ollut ykkösjuttu. Kerran otin 30k markan autolainan koska olin siinä iässä että menopeli piti olla hyvä että sai naisia. Toisen kerran otin 50k markkaa asuntoa varten. 30 viimeistä vuotta on mennyt ilman lainaa eikä talouden heilahdukset tunnu missään. Nyt olen vasta saanut kuulla että joskus 2008 oli joku talouden taantuma. Nykytilanne on se että asumisen ja bensan hinta saa tuplaantua niin ei tunnu missään. Olen siin ihan boomeri ex-duunari enkä hamstraa wc-paperia ikinä!
- Anonyymi
Talon rakentaminen myös auttoi koroista hyvä tuotto
- Anonyymi
Ennen euron tuloa
- Anonyymi
Sijoittajana voi myös havaita talouden muutoksia ympäristössä
- Anonyymi
Jaa-a. Jokainen määrittää tuon pärjäämisen eri tavoin. Että miten sen nyt sitten määrittää?
Köyhä ei pääosin kannata asua vuokralla ja harvalla on niin isot tulot tai omaisuudet, että ostaa asunnon tosta vaan ilman velkaa. Vaan kyllä, nyt kun se velka on maksettu pois niin onhan se ihan kiva tunne ja kuluja on vähemmän.- Anonyymi
Köyhän ei kannata asua kuin vuokralla, silloin yhteiskunta maksaa asumisen.
- Anonyymi
Osakkeita ja asuntoja hajautus riittää ei taikatemppuja
- Anonyymi
Siihen loppui se kiitos vastaajille
- Anonyymi
Entäpä jos on kalaton?
:))))))))))) - Anonyymi
Diiiiiih
- Anonyymi
Kysyy. ja vastaa itse hih...
- Anonyymi
Tunnustan
- Anonyymi
Ok.
Onhan se velka aina taakka, jos vaikka tulot romahtaisi yks kaks, niin johan alkaa kuumottaa heilahtaako vasara vai löytyykö rahnaa maksaa velkoja vielä.
Olen itse ainakin velattomana onnellisempi.- Anonyymi
Miestä naurattaa
- Anonyymi
Eikö aihe kuuluisi ulosottopalstalle?
- Anonyymi
Sellainen se mies on
- Anonyymi
Pärjää oikein hyvin, kun bruttotulot ovat 3500-4000 €/kk. Itse ainakin. Samat harrastukset kuin ennenkin.
Erityisesti tässä yhteiskunnan taloudellisessa tilanteessa tärkeää lienee, että pystyy pitämään ja suunnittelemaan oman taloutensa niin, että ei elä yli varojen.
Ainakin itselläni on tavoitteena, että koskaan ei tarvitse pyytää lainaa mistään rahoituslaitoksesta. Lainarahalla eläminen on jo taakse jäänyttä elämää.
Mies
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458450Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462358Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262192- 951748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811707- 371700
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081133Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai181052Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005