Jatkuva erimielisyys vuodesta toiseen. Miehen taipumus salajuomiseen jatkuu ja jatkuu. Pullot piilossa siellä täällä asunnossa.
Keskustelu on mahdotonta. Mies vannoo olevansa raitis. Mies kiistää kaappijuoppouden, ja jos joskus näytän löytämäni pullon, hän sanoo, että se on ollut vuosikausia tuossa paikassa, ja hän on sen unohtanut. Syyttää minua nuuskimisesta.
Tiedän hänen käytöksestään, milloin pullo taas on piilossa, vaikka en rupea sitä aktiivisesti etsimään. Mies on rauhaton, kulkee huoneesta toiseen, käy ulkona, pistäytyy eri huoneissa, eikä jaksa keskittyä tv:n katseluun. Vähitellen alkaa sammaltaa ja lopuksi nukahtaa nojatuoliin.
Asiasta ei enää kannata mainita, lopetan puhumisen, kun ensi oireet näkyvät, luen, puuhaan keittiössä. naputan tietokonetta ja syvennyn tv:n tyhmään sarjaan. Mies haahuilee. Tämä joka viikko.
Vuosiin en ole sanonut enää sanaakaan asiasta. Keskustelut jäävät käymättä selvinäkin iltoina, sillä en rupea pitämään palaveria sopivalla hetkellä. Toivoisin, että perheen asioista voitaisiin puhua kun asiaa on, ei vain silloin, kun on varmistettu, että molemmat ovat selvin päin. Arkiasiat ovat nykyisin täysin minun päätöksieni mukaiset.
On turha sanoa, että eroa pois. Minä en pysty karkottamaan miestä kadulle, jonne hän jäisi epäkäytännöllisyyttään, ilman asuntoa, ilman tukea, ilman huolenpitäjää.
Miten toimisit? Riitelisitkö jatkuvasti vai nielisitkö?
Nieletkö vain tunteesi?
Anonyymi
1
279
Vastaukset
- Anonyymi
Mies pois. Hyvinvointivaltio pitää kyllä huolen.
Jos hänellä ei ole tippaakaan halua erota alkoholismistaan niin sinun kannattaa erota hänestä.
Välitä itsestäsi enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693155
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541829Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461774Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1581641- 771564
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3361448Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m781290The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201258- 1581102
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251085