Ei voi täysin ymmärtää, mitä itse ei ole kokenut.

Herttaisen ja suloisen vaimoni vanhemmilla oli kelvoton avioliitto. Me kaikki kahdeksan lankomiestä havaitsimme, että sen sai aikaan erittäin yksinkertainen ja jääräpäinen isä.

Tuskissaan äiti haaveili, että edes yksi hänen monista tyttäristään ei joutuisi avioliiton kärsimyksiin. Hän mielessään ajatteli, että herttaisin, siis vaimoni, säästyisi kaamealta kohtalolta.

Vaimoni äiti oli astunut avioon niin nuorena, ettei voinut ollenkaan kuvitella, kuinka moni joutuu kärsimään sinkkuudestaan aivan itsensä menettäen. Ei voinut ymmärtää, koska ei ollut ITSE joutunut kokemaan edes vähässä määrin sinkkuutta.

Tällä palstalla moni myöskin kertoo, kuinka ovat valinneet sinkkuuden. Jos näin on, niin on syytä toivottaa heille onnea ja menestystä. Huonommin on niillä. jotka yrittävät selittää puutetta hyveeksi.

Kun kuitenkin kaikista toiveista ja pyrkimyksistä huolimatta jää sinkuksi, kieltää helposti rakastumisen, puolison saamisen ja perhe-elämän arvon ja ylistää sinkkuutta, vaikka ei itsekään usko sanojaan.

Vaan pätee myös toisinpäin, jos on ollut oleellisen osan elämästään liitossa, ei pysty käsittämään sinkkuna oloa.

Näiden lisäksi naiset eivät kykene koskaan ymmärtämään, mitä kamaloitusta mies voi kokea, kun hänelle aina hoetaan, että hän on jo syntyjään väärää sukupuolta. Eikä miehet pysty ymmärtämään, mitä pelkoja ja väheksymistä naiset tuntevat kokeneensa.

Älyllinen kapasiteetti ja opinnon auttavat ymmärtämään, mutta sittenkään ei ole riittävää kosketuspintaa. Näistä syistä useimmat tämän palstan riidat, paitsi tietysti rupattelunluontoiset repliikit, jotka eivät oikeastaan tarkoita mitään.

Pääsääntö pätee: Mitä ei ole itse kokenut, ei voi täysin ymmärtää. 🌹👀

5

134

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on heteronaisillakin niin helposti, että eivät ymmärrä miten helvetissä voin tykätä heistä kuten mies. Ja moni mies ei ymmärrä miten voin edes ajatella vertaavani itseeni mieheen. Kun identiteetti elää erilailla, kun fyysinen keho. Haamupenis tuntemuksetkin on ihan yli ymmärryksen paitsi meille, jotka sen on kokeneet. Kuten ne halutkin kuin olisi itsellä se penis.

      Ihmiset pitää hulluna. 😆

      • Ja monet ihmiset pitävät moraalittomana ja/tai sairaana kaikkea, mihin eivät henk.koht. tunne vetoa. Kapea on sellainen maailma. On ilmiöllä sosiologinen nimikin: yhdenmukaisuuden paine.

        On muuten jännä, miten yhdenmukaisuuden paine voi toimia myös 'moraalittomaan' suuntaan. Olin kerran työporukan kanssa saunomassa, naisetkin alasti. Yksi sisko tuli myöhemmin, kun työvuoro oli kestänyt pitempään. Piti aluksi pikkuhousuja, mutta kun oli ainoa, pikkuhousut hävisivät.

        Tarvitsee olla aika kova pokka, jos saunassa pitää ainoana vaatetta. Jos usealla on vaatetta, ei tarvitse pokkaa ollenkaan. 🌹👀
        🌹👀


      • kynä..mi kirjoitti:

        Ja monet ihmiset pitävät moraalittomana ja/tai sairaana kaikkea, mihin eivät henk.koht. tunne vetoa. Kapea on sellainen maailma. On ilmiöllä sosiologinen nimikin: yhdenmukaisuuden paine.

        On muuten jännä, miten yhdenmukaisuuden paine voi toimia myös 'moraalittomaan' suuntaan. Olin kerran työporukan kanssa saunomassa, naisetkin alasti. Yksi sisko tuli myöhemmin, kun työvuoro oli kestänyt pitempään. Piti aluksi pikkuhousuja, mutta kun oli ainoa, pikkuhousut hävisivät.

        Tarvitsee olla aika kova pokka, jos saunassa pitää ainoana vaatetta. Jos usealla on vaatetta, ei tarvitse pokkaa ollenkaan. 🌹👀
        🌹👀

        Pitää kyllä. Minäkin montaa asiaa myönnettäköön.

        Alastomuus on tabu yhäkin. Huomaa tuosta, kuinka uikkarit lähtee päältä, jos kukaan muukaan ei pidä. Paitsi että mä kyllä saattaisin pitää uikkarit, vaikka muut ois alasti, riippuu ketä ne muut ovat.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Pitää kyllä. Minäkin montaa asiaa myönnettäköön.

        Alastomuus on tabu yhäkin. Huomaa tuosta, kuinka uikkarit lähtee päältä, jos kukaan muukaan ei pidä. Paitsi että mä kyllä saattaisin pitää uikkarit, vaikka muut ois alasti, riippuu ketä ne muut ovat.

        Uskomattoman kova pokka.

        Samassa saunassa oli myös miesten vuoro. Kavin siellä silloinkin. Yksi mies tuli aina ainoana uimahousuissa. Muut miehet pitivät häntä vain sen perusteella omituisena. Puhuivat siitä, mutta eivät tietenkään ko. miehen kuullen. 🌹👀


      • kynä..mi kirjoitti:

        Uskomattoman kova pokka.

        Samassa saunassa oli myös miesten vuoro. Kavin siellä silloinkin. Yksi mies tuli aina ainoana uimahousuissa. Muut miehet pitivät häntä vain sen perusteella omituisena. Puhuivat siitä, mutta eivät tietenkään ko. miehen kuullen. 🌹👀

        Kenties tai vain tarkka yksityisyydestään. 🤷🏼‍♂️

        No varmasti, ainahan kaavasta poikkeavasta puhutaan kuin ihmeestä konsanaan. On se outo ja omituinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe