Itsekontrolli

Anonyymi

Tuntuu että mitä enemmän täällä selittää kaikenlaista niin sitä suorasukaisemmaksi oma ulosantini muuttuu. Mitä jos loppujen lopuksi oma tekstittelyni muuttuu täysin holtittomaksi ja aggressiiviseksi? On niin helppoa huudella täällä bittiavaruudessa ja päteä asiassa kuin asiassa. Jonnekin omat ajatukset on kuitenkin purettava ja tämä on realistisesti sanottuna paras keino siihen minun suhteeni. Väkisinkin mietin että voiko tämä tarttua myös irl ihmisten kohtaamisiin jolloin hienovaraisuus, rakentava keskustelu ja tunneäly ovat sosiaalisessa vuorovaikutustilanteessa rappiolla, kännisen paviaanin tasolla 😱? Olen kuullut että paviaaneja juotetaan tahallaan känniin, jolloin niistä kuoriutuu vieläkin viheliäisempiä otuksia kuin mitä ne valmiiksi ovat 🐒. Emme ole tainneet pudota puusta kovinkaan kauas, after all 😁. Lähtökohtaisesti olen kuitenkin eri maata mutta tällaista trendiä olen huomaavinani itsessäni mitä enemmän täällä netissä asustelen.

9

60

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun kirjoitat, niin juuri ennen kuin painat "Lähetä" -nappia, lue viestisi vielä uudelleen ja mieti onko se sellainen, jonka itse kokisit asiallisena vastauksena aiempaan viestiin, jos sinä olisit sen kommentisi kohde. Hyvin helppo ja yksinkertainen keino suodattaa omia sotkuja.

• Anonyymi

Kiitos hyvästä neuvosta :). Yleensä tarkastan vain onko tekstissäni kirjoitusvirheitä tai mammuttikappaleita. Joskus joillakin voi olla keskinäistä väittelyä ja toisen alas painamista niin sitä tulee onneksi seurattua vain sivusta, siis seurattua eikä kommentoitua sivusta. Provokaattorit haluavat huomiota eskaloituneiden keskustelujen avulla niin järkevintä on silloin vain olla vastaamatta sellaisille, ainakin jos se piikittely jatkuu ja jatkuu.

Huumorintaju on myös tässä yksi olennainen juttu. Siinäkin on eroja ihmisten välillä. Kun täällä viestitellessään ei näe toisia ihmisiä ja heidän elekieltään tai kuule heidän ääntänsä ja sen sävyä, niin sekin sekoittaa keskustelujen luonnetta... Avataanko Zoom 🤩? En varmaan edes uskaltaisi zoomailla suomi24jän tiimoilta 😅. On vain sellainen fiilis. Mut ainakin kamera löytyisi 😉.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos hyvästä neuvosta :). Yleensä tarkastan vain onko tekstissäni kirjoitusvirheitä tai mammuttikappaleita. Joskus joillakin voi olla keskinäistä väittelyä ja toisen alas painamista niin sitä tulee onneksi seurattua vain sivusta, siis seurattua eikä kommentoitua sivusta. Provokaattorit haluavat huomiota eskaloituneiden keskustelujen avulla niin järkevintä on silloin vain olla vastaamatta sellaisille, ainakin jos se piikittely jatkuu ja jatkuu.

Huumorintaju on myös tässä yksi olennainen juttu. Siinäkin on eroja ihmisten välillä. Kun täällä viestitellessään ei näe toisia ihmisiä ja heidän elekieltään tai kuule heidän ääntänsä ja sen sävyä, niin sekin sekoittaa keskustelujen luonnetta... Avataanko Zoom 🤩? En varmaan edes uskaltaisi zoomailla suomi24jän tiimoilta 😅. On vain sellainen fiilis. Mut ainakin kamera löytyisi 😉.

Se neuvo on lähtöisin siitä, kun itse huomasin aikoinaan suoltavani mitä hirveitä tavaraa ulos ja totesin, että se ei vastaa sitä mitä olen. Sitten piti opetella uusia metkuja 😁

Välillä toki voi ihan tarkoituksellakin haluta olla suorempi ja terävämpi, mutta ei se oikoluku siltikään haittaa.

Kyllä iteltä onnistuis zoomittelut tai teamsittelyt, vaikka ei ne nyt lähinnä sydäntä olekaan. Kamera kuitenkin vääristää aika paljonkin, niin on se vähän semmoinen c-luokan ratkaisu. Mieluiten kohtaan kasvotusten, jos kohdatakseen.Mutta joo, laita vaan yv:nä tulemaan zoom-kutsu, niin onnistuu 😅

• Ap, elä oo moksiskaan ilkeilystä. Rantomipyypasseri on ollu huonolla tuulella jo pitkään. Meihin sei pysty, sil meitei oo olemaskaan. Sitä paitsi mollaan kestoilosii. Terv. Kyöpeli 👻

• kynä..mi kirjoitti:

Ap, elä oo moksiskaan ilkeilystä. Rantomipyypasseri on ollu huonolla tuulella jo pitkään. Meihin sei pysty, sil meitei oo olemaskaan. Sitä paitsi mollaan kestoilosii. Terv. Kyöpeli 👻

Nii, ja sille Kelmille tieloks, jossei jo ennestäänkin tielä, et meillon Kyninksen kanssa yhteine kone ja liittymä. Mollaan niin sopusii. 👻

• kynä..mi kirjoitti:

Ap, elä oo moksiskaan ilkeilystä. Rantomipyypasseri on ollu huonolla tuulella jo pitkään. Meihin sei pysty, sil meitei oo olemaskaan. Sitä paitsi mollaan kestoilosii. Terv. Kyöpeli 👻

Mistä hiton ilkeilystä? Häviä, hirvitys, kun et osaa enää lukeakaan etkä näemmä kestä väittelyä sen alkuunkaan, kun pitää tulla täysin ulkopuolisena sekoilemaan toisten keskusteluihin vailla validia asiaa.

Kestoloisia te ennemmin olette, oksennan ajatuksestakin.

• kynä..mi kirjoitti:

Nii, ja sille Kelmille tieloks, jossei jo ennestäänkin tielä, et meillon Kyninksen kanssa yhteine kone ja liittymä. Mollaan niin sopusii. 👻

Ei kiinnosta, käyttäkää vaikka yhteistä hammasharjaa ja nenäliinaa, kunhan häivytte minun keskusteluistani pois.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Ei kiinnosta, käyttäkää vaikka yhteistä hammasharjaa ja nenäliinaa, kunhan häivytte minun keskusteluistani pois.

On se kyl kiihkee. Palokohan siltä sulakkeet? 👻

• Anonyymi kirjoitti:

On se kyl kiihkee. Palokohan siltä sulakkeet? 👻

Ei, sulakkeeni palavat hyvin harvoin, mutta olen väsymättömän suorasanainen, kun jokin ei miellytä. Ja nimimerkin kynä.mi muka-tieteelliset perustelut ovat palstan pahinta valeviestintää pelkkien mustamaalausviestien jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      200
      7102
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      5996
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5467
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3615
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      61
      3316
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2691
    7. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      28
      2632
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2420
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      26
      2376
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      2175
    Aihe