WTF? Suurin osa suomalaisten ruokahävikistä syntyy keitetystä kahvista...

Linkki:
https://yle.fi/uutiset/3-12623383

Ei ole tosikaan... Tai siis ymmärrän, että tuota tapahtuu paljonkin, mutta siis että suurin osa suomalaisten ruokahävikistä syntyisi noin... Ei hittolainen...

Kukas palstalla keittää aina pari ylimääräistä kuppia aamulla, jos sattuukin kahvihammasta kolottamaan tavallista enemmän? Tunnustuksia?

Ite keitän yleensä aina sen saman 4 kuppia eli 2 mukia ja se menee massuun kaikki. Töissäkään ei kahvihävikkiä tule, yleensä pannu on aina tyhjänä kun sieltä koittaa mukillisen saada itelleenkin 😁

16

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tule täällä hävikkiä kahvista. Jos jää yli, niin juon sen myöhemmin. Mulle ei ole ongelma juoda vaikka eilistä kahvia.

• No itse kyllä jätän eilisen kahvin juomatta, kiitos. Toimii vaan niin kätevästi, kun keittää sen minimin, lisäähän voi aina keitellä.

• Anonyymi

Juokaa se kahvi uunot! Teillä on vaan tapa keittää, mutta ei juoda!

• Elä jaksa meuhkata, eiköhän viesti mene perille kevyemmilläkin saatesanoilla.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Elä jaksa meuhkata, eiköhän viesti mene perille kevyemmilläkin saatesanoilla.

Mikset nyt käytä Palstakamun merkkiä?

• Olen jo oppinut keittämään kahvia sen verran ettei hävikkiä juurikaan ole

• Anonyymi

Syy on kyläily. Kyllähän sitä omat kahvinsa aina juo mutta jos pitkällä iltapäivän puolella porukkaa tuppautuu puoliväkisin kylään niin silloin voi jäädä kahvia juomatta. Ihmiset, pysykää kotonanne!

• Anonyymi

Johtuu siitä että jos ei laita kuumaa kahvia termospulloon vain keittää aina uuden ja kaataa viemäriin kylmenneen kahvin.

• No aika moni taitaa ainakin pk-seudulla olla oppinut siihen, että jos kahvi tunninkin ikäistä, niin sen täytyy olla huonoa...

• Anonyymi

Tunnustan keittäväni kahvia, jätän puoliksi juotuja kuppeja lojumaan ja unohdan myös että olen keittänyt kahvia. Ärsyttää itseänikin.

• No mutta tärkeintä on se, että olet itse havainnut tuon ja se myös ärsyttää sinua. Siinä on kaikki ne muutoksen avaimet, mitä tarvitaan ja ne kaikki ovat mukavasti omissa käsissäsi.

Toivottavasti löydät itsellesi sopivia keinoja muuttaa tilanne ja pääset tuosta turhasta harmituksen aiheestasi. Ja tietenkin sekä luonto, että lompakko kiittävät myös 😊

• Anonyymi

Tulee niin harvoin itse keitettyä kahvia, ettei kyllä tule hävikkiä.

Muutenkin olen siirtynyt murukahviin kun niin harvoin tulee kotona juotua.

Mutta varmasti paljon hävikkiä tulee kahviloissa ja ruokaloissa.

• Kahviloissa ja ruokaloissa tulee yllättävän vähän hävikkiä nähden juotuun määrään, mikä voi tuntua hiukan oudolta, mutta näin se on.

Murukahvi on kätevä vaihtoehto 👍

• Anonyymi

Minä keitän 2,5 kupillista kahvia aamupäivällä ja lämmitän loput mikrossa illalla.
      Olin kerran työkkärin kurssilla ja kahvihuoneessa oli juuri kurssilainen keittänyt kahvia.
      Huoneeseen pelmahti toimisto rotan tyylinen pullukka nainen, marssi kahvinkeittimen luo, sieppasi täyden pannun ja alkoi kiikuttamaan sitä kohti lavuaaria todeten, että täytyypä keittää uutta kahvia.
      KARJAISIN, että kahvi on juuri keitettyä, älä saakutti kaada sitä viemäriin.
      Nainen nolona ottesi, ai niinkö, en voinut tietää.
      Kyllä pitää olla tyhmä, olisi kaatanut juuri keitetyt kahvit viemäriin.

• Aamulla ja illalla tulee keiteltyä kahvit, se herättääkö se vai nukuttaako riippuu siitä työvuoroista. Mulla tippuu suoraan termariin joten kyllä kaikki tulee juotua. Kulutusta toki olen vähentänyt aika radikaalisti. Nyt menee saman verran kupillisia mitä ennen kannullisia.

• Määrän osalta sama vika rahikaisella, hitto että sitä mustaa kultaa tuli kitattua, nyt pudonnut murto-osaan eli muutamaan mukiin per päivä, viikonloppuisin en yleensä juo kuin ne kaksi mukia aamusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      92
      4687
    2. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      85
      3969
    3. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      153
      3735
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2638
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      132
      2582
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      43
      2161
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2067
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1850
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1719
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1717
    Aihe