Kuka pääsee sisälle häähuoneeseen?

Anonyymi

Raamatun mukaan häähuoneeseen pääsevät vain ne , jotka on kasteessa puettu Kristuksen vanhurskauteen eli hääpukuun.

Jeesus käksi kastaa kaikki perisyntiset ihmiset omikseen, jotta he voivat tulla sisälle sinne häähuoneeseen.

Maailman lopussa tulee käyttöön mahdollisesti pakkokasteet, jossa palvelijat pakotetaan kastamaan ihmisiä, jotta heillä olisi kaikilla se hääpuku päällä.
Omat hyvät ja kauniit vaatteet ei kelpaa häävaateiksi. Jeesuksen aikaan häihin talon isänsä antoi kaikille tulijoille häävaatteet talon puolesta. Myös pienille lapsille.
Viattomuuden vaippa kun ei kelpaa hääpukeeksi Kristuksen häihin.

Luuk. 14:23

Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan SISÄLLE, että minun taloni täyttyisi;

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä SISÄLLE Jumalan valtakuntaan. (Häähuoneeseen)

28

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Joh. 14:6

Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."

Helluntailaisuuteen on otettu vaikutteita myös teosofiasta.

Siinä opissa asia väännetään muotoon, että kukaan ei pääse Jumalan luokse kuin "minän" muutoksen ei oman uskon kautta, ihmisen pitää itse omilla ratkaisuillaan ja teoillaan muuttaa mielensä,kreikaski metanoi, muuttua mieleltään uskonsa avustamana- Siksi sanotaa että pelastuus "uskon kautta" eli usko on väline muuttaa omaa mielentilaansa Jeesukselle kelvolliseksi.

Raamatun totuuden mukaan Jumala antaa lahjaksi sen uskon Hengen, eli uskon Hengen yhteyden, jonka ihminen menetti perisynnisttä. Usko on Henki, jonka ihminen saa Jumalalta lahjaksi kasteessa kaikesta synnistä pestyyn sydämeensä lahjaksi ilman mitään vastapalvelusta.

• Anonyymi

Raamattu antaa ymmärtää, että kuulosta tuleva päänusko ei ole sitä pelastavaa uskoa ollenkaan, vaan johtaa ihmisen loputtomiin parannuksen tekoihin ja niillä kerskaamiseen ja omien tekojen todisteluun. Helluntailaisten usko on tätä käännyttämällä synnytettyä kuulosta tulevaa päänuskoa.

Jaak. 2:20.26

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.

• Anonyymi

Älä höpötä vauvakastettu.
      Te jo nyt pakkokastatte vauvat.
      Kaipaatko miekkalähetystä, jossa ihmisiä kastettiin väkisin.

• Anonyymi

Jeesuksen sanoma kastekäksy, imperatiivi, "mateuteseette" on tarkoitettu Kristittyjen toteltavaksi. Kastaa pitää kaikki perisyntiset ihmiset Jeesuksen omiksi Jumalan valtakuntaan.

Joh. 14:15

"Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Hellarit eivät tottele Jeesuksen käskyjä, vaan peuhaavat niiden pelkkien irtohenkiensä kanssa.

Milloin maassa selällään ja milloin missäkin hurmostilassa ovat ja puhuvat sekavia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen sanoma kastekäksy, imperatiivi, "mateuteseette" on tarkoitettu Kristittyjen toteltavaksi. Kastaa pitää kaikki perisyntiset ihmiset Jeesuksen omiksi Jumalan valtakuntaan.

Joh. 14:15

"Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Hellarit eivät tottele Jeesuksen käskyjä, vaan peuhaavat niiden pelkkien irtohenkiensä kanssa.

Milloin maassa selällään ja milloin missäkin hurmostilassa ovat ja puhuvat sekavia.

Kasteen Henki on Pyhä Henki, Uskon Henki. Ei mikään ihmisiä maahan viskova irtohenki.

8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.

8 And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one.

8 Anden, vattnet och blodet; och de tre vittna ett och detsamma.

• Anonyymi

Kastekäsky 11 oikealle apostolille helatorstaina on Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä, ennen taivaaseen nousemista. Matt.28-18-20

3. Moos. 22:31

Sentähden pitäkäät minun käskyni ja tehkäät ne, sillä minä olen Herra.

• Anonyymi

Jeesuksen kastekäsky perustuu HELATORSTAIN tapahtumiin, joista hellarit vaikenevat.

• Anonyymi

Karitsan häät. Hyi helvetti. Jeesus panee lammastakin ihan papin aamenen luvalla.

• Anonyymi

Kaikki Kristukseen kastetut pääsevät hääjuhlaan, koska heillä on kasteessa saatu hääpuku.

9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
        10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
        11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
        12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
        13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Gal. 3:27

Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

(häävaate puetaan kasteessa) ei missään uskoontulossa, kuten hellarit valehtelee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki Kristukseen kastetut pääsevät hääjuhlaan, koska heillä on kasteessa saatu hääpuku.

9 Menkää siis teiden risteyksiin ja kutsukaa häihin, keitä tapaatte.'
        10 Ja palvelijat menivät ulos teille ja kokosivat kaikki, keitä vain tapasivat, sekä pahat että hyvät, ja häähuone tuli täyteen pöytävieraita.
        11 Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin.
        12 Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi.
        13 Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
        14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

(häävaate puetaan kasteessa) ei missään uskoontulossa, kuten hellarit valehtelee

Helluntailaiset yrittävät käännyttämällä saada ihmisen tulemaan omaan harhaoppiseen lahkouskoonsa, mikä ei ketään pelasta yhtään mistään.

• Anonyymi

Mennoniitat ja Hutteriirit kieltäytyivät asepalveluksesta, erosivat kirkosta ja kieltäytyivät kastamasta lapsiaan kristityiksi. Menivät kapinaan yhteiskuntaa ja Jumalaa vastaan. Omaa syytään joutuivat pakenemaan ja syyttivät siitä kristittyjä.

Sotilaat ymmärtää parhaiten mitä "käsky" tarkoittaa.
      Sotilas tiesi mikä käsky tarkoittaa ja Jeesus armosti sotilaan uskoa kaikista eniten.
      Sotilaan uskon perusteella kotona ollut sairas henkilökin parani heti välittömästi.

Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.

• Anonyymi

"kastettujen perisyntisten seurakunta"
      Hah, hah,hah! 😂😂😂😂

• Anonyymi

Käärmeen oppi on kieltää koko perisynti. Syökää vaan, ei mitään perisyntiä ole olemassakaan.
        Tulette yhtä viisaiksi kuin Jumala kun vaan syötte siitä kielletystä puusta, Jumala valehtelee,ei mitään perisyntiä ole olemassakaan.

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

• Anonyymi

Jotkut seisovat jatkuvasti nilkkavesissä pesuvadissa ja sen ääressä ovat aina suu korvia myöten auki. He eivät opi ja käsitä mitään, kun vain pesuvati ja vesi pelastaa.
      Ei siinä ole monellakaan sitä hääpukua, vaan taotaan pajalla perkeleitten avulla rautaa.
      Toinen kun haluaa kummittelemaan sisarensa lapselle, liittyy kirkkoon, kun aikaisempi lapsikaste ei antanut uskoa, eikä se hääpuku kovin valkoinen ollut, vaikka pesuvadin nilkkavesissä olevat niin uskoo - miettiä sopii, miten se kummijuttu kirkossa on tarpeen. Ei se ateistiksi kastettu ja kirkkoon välillä takasi liittynyt, vauvavalelun takia ole mitenkään raamatullinen aluevaltaus.
      Ottakaa jo järki päähän ja älkää varpaita kastellen viitti puhua aina sielullenne niitä perkeleitä, koska se ei kirkasta Kristuksen morsiamen hääpukua vaikka kuinka tarinoitte.

Koskahan Jumalan ruoska ojentaa panamielenne Jumalan puoleen, ettekä enää kumarra martti-hurmaa ja pyllistä Jumanne edessä Häntä kohti.

Pesuvati- on hurmahenkisten harhaa

• Anonyymi

Onneksi Helsingissä on jo yli puolet pois kansankirkosta. Silloin papit ´potkasevat pihalle, nämä nilkkavesissä seisovat vilkunkiveljet ja aletaan oikein saarnaamaan sanaa, ja siinä uskoontulleet sen jälkeen kastetaan, niinkuin jo rippikoulussa tapahtuu.

Pahimmat ongelmat kirkkoväessä on juuri nilkkavesikannumiehet. Luulo=uskonnon eksytetyt farisukest, vai pitäisikö sanoa varis- seukset

• Anonyymi

Ilm.19:9 Biblia (1776) Ja hän sanoi minulle kirjoita: autuaat ovat ne, jotka ovat Karitsan häihin ehtooliselle kutsutut. Ja hä sanoi minulle: nämä Jumalan sanat ovat totiset. Ilm.22:6-7

• Anonyymi

1Kor.15:47 Biblia (1776) Ensimäinen ihminen on maasta ja maallien, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Joh.3:13. 3:31

• Anonyymi

2Tim.3:1-5 Mutta tiedä se että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerkailioita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiitämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöykkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumallisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaista karta. Room.1:26-32

• Anonyymi

Matt. 21:31

Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

Fariseukset olivat mieleltään ja hengeltään aikansa uskovaisia. He eivät tunnustaneet Johannekselle olevansa syntisiä, vaan luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa autuuden perusteena
        Johannes ei kastanut heitä ollenaan, vann lähetti heidät takaisin syntisinä ja kutsui hetiä kyykäärmeiden sikiöiksi.

Helluntailaiset eivät tunnusta tänä päivänäkään syntisyyttään ennen kastetta, vaan luottavat omaan uskoonsa ja vaellukseensa autuuden perustana. Se on juuri sitä hiekalle rakentamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 21:31

Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

Fariseukset olivat mieleltään ja hengeltään aikansa uskovaisia. He eivät tunnustaneet Johannekselle olevansa syntisiä, vaan luottivat omaan uskoonsa ja vaellukseensa autuuden perusteena
        Johannes ei kastanut heitä ollenaan, vann lähetti heidät takaisin syntisinä ja kutsui hetiä kyykäärmeiden sikiöiksi.

Helluntailaiset eivät tunnusta tänä päivänäkään syntisyyttään ennen kastetta, vaan luottavat omaan uskoonsa ja vaellukseensa autuuden perustana. Se on juuri sitä hiekalle rakentamista.

Tunnustavatko vauvat syntisyytensä ennen vauvakastetta?

• Anonyymi

Jordan joessa oli monia joen ylityspaikkoja, joissa joki voitiin ylittää turvallisesti kävellen molempiin paikkoihin. Niitä kutsuttiin kahluupaikoiksi.
      Johannes teki kasteita juuri tässä joen ylityspaikassa, johon sanotaan ihmisiä tullen kävellen katsomaan Johanneksen kastetoimintaa.

Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat Jeesuksen kastamista kun Jeesus seisoo matalassa vedessä ja on kumartuneena eteenpäin ja Johannes valaa käsistään vettä Jeesuksen pään päälle. Pyhä Henki tulee Jeesuksen pään päälle.

Kasteessa Jeesus Kruunattiin Ylimmäisen papin tehtävään. Samoin kastettava ihminen kruunataan kasteessa samalla tavalla kasteessa Jumalan pyhään papistoon kuuluvaksi eli Jeeusken opetuslapseksi.

Raamatussa ketään ei paineta niskasta riuhtaisten sivulle päin veden alle kokonaan.

Raamatussa sanat kaste ja upotus on täysin eri sanoja niiden merkitys on täysin eri merkitys.

Kaste tarkoittaa Jumalan armotekoa syntiselle ihmiselle. Synnit pestään kasteessa pois ja lahjoitetaan ikuinen elämä Kristuksen ruumiin jäsenenä.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Hellunailaisten lahkon monet erilaiset kasteet ja rituaalit eivät liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan. He kieltävät jopa perisynnin olemassaolon ihan samalla tavalla kuten käärme teki paratiisissa sanoen,että ei mitäänn perisyntiä ole olemassakaan, syökää vaan siitä kielletystä puusta ihan vapaasti, vain ymmärrys siitä kasvaa.

• Anonyymi

"Vanhimmat säilyneet argeologiset piirrokset kuvaavat"

Taas tämä valehteleva vauvakastettu sanoo katolisen kirkon tilaamia tauluja argeilogisiksi piirroksiksi!

• Anonyymi

Ilm.19:7-9

• >>Kuka pääsee sisälle häähuoneeseen?>>

Putin.
      😄😄😄😄😄

• Anonyymi

Jes.61:10 Minä iloitsen suuresti Herrassa, minun sieluni riemuitsee minun Jumalastani, sillä hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan, yljän kaltaiseksi, joka kantaa juhlapäähinettä niinkuin pappi, ja morsiammen kaltaiseksi, joka on koruillansa kaunistettu. Ilm.3:5. 6:11.

• Anonyymi

1. Kor. 12:13

sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä KASTETUT yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

• Anonyymi

Ef.4:5 Yksi kaste. Uuden liiton sinetti. Vedestä ja Hengestä, veren sinetti mukana. Vihan enkelin kulkea ohi Ihmisen Pojan Päivänä.
      Ei silloin enää ketään ehditä kastaa Krsitityksi. vrt. tyhmät neitsyet

Room.6: 3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?

Kristuksen kuolema, sovintoveri, verensuoja saadaan Kristittyjen kasteessa.

• Anonyymi

Vauvakastettu kirjoitti joku aika sitten, että aikuisiakin ihmisiä kastetaan pakolla viimeisenä aikana.
        Nythän vauvakastetut kastavat vauvoja väkisin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      66
      7611
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2783
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      156
      1960
    4. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1938
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      19
      1912
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1811
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      29
      1612
    8. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1477
    9. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      38
      1331
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1226
    Aihe