Ostin kukkaruukun

Anonyymi

Ostin tänään terrakotta ulkokukkaruukun sellaisen paksuseinämäisen tällaisen:
https://www.tokmanni.fi/ulkoruukku-parco-ceria-24-x-24-cm-6419860751108
Halpahallissa kävin kukkaruukkuja tervehtimässä, oli isompaa kokoa, mutta sisäkukka saviruukku on ohuempi, kuin ulkokukkaruukku.

Yksikään palstalainen ei arvaa mitä kukkaruukulle aion tehdä...
https://www.herkkusuut.com/mies-laittaa-kukkaruukut-vastakkain-lopputuloksena-syntyy-grilli-joka-toimii-myos-savustimena/
https://www.youtube.com/watch?v=mi06qgn924s

Kukkaruukusta saa hyvän hiilikeittimen isomman kamadon rinnalle.
Tarvii vaan porata pohjaan muutama lisäilmareikä ja laittaa vähän sisuskaluja, niin hyvin onnistuu wokkipannulla kokkaaminen tuollaisessa kukkaruukku grillissä.
Eikä mene hiiliäkään paljon, kun hiilitila on paljon pienempi.
Pieniä polttopuitakin voi laittaa uuniin ja odotella, että palavat hiillokseksi ja sitten voi kokata.
Kukkaruukuille on monia hyödyllisempiä käyttö tarkoituksia, kuin kaittaa siihen rehu kasvamaan, kuten tandooriuuni.
https://www.suomela.fi/tandooriuuni-kukkaruukuista-tee-itse

19

579

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wau. 👍

      • Anonyymi

        wau


      • Anonyymi kirjoitti:

        wau

        Mikäs sulle oli wau?


    • Anonyymi

      Vau!! Hieno 😃👍

    • Anonyymi

      No nyt oli kyllä hyviä vinkkejä. Pitäisikö kokeilla minunkin. 👵

    • Anonyymi

      Terrakotta halkeaa helposti.

      • Anonyymi

        Häh, Sehän on seinämältään paljon paksumpi, kuin normi saviruukku.
        Ei sitä heitellä pitkin pihaa, että halkeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh, Sehän on seinämältään paljon paksumpi, kuin normi saviruukku.
        Ei sitä heitellä pitkin pihaa, että halkeaa.

        Jos siihen poraa lisää ilmareikiä. Kokeillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos siihen poraa lisää ilmareikiä. Kokeillut.

        Sivulle ilma-aukko, niin ei tipu kekäleet, eikä tuhkat aukosta, jos olis pohjassa aukot.
        Voi sitten käyttää metsäpalovaroituksen aikana, kun pysyy kekäleet sisällä.
        Joku jalusta tuohon vielä, sellainen metallirengas jakoilla, johon kukkaruukku istuu.
        Ton voi tuoda sisälle ja sitten kokata asunossa ja samalla antaa lämpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivulle ilma-aukko, niin ei tipu kekäleet, eikä tuhkat aukosta, jos olis pohjassa aukot.
        Voi sitten käyttää metsäpalovaroituksen aikana, kun pysyy kekäleet sisällä.
        Joku jalusta tuohon vielä, sellainen metallirengas jakoilla, johon kukkaruukku istuu.
        Ton voi tuoda sisälle ja sitten kokata asunossa ja samalla antaa lämpöä.

        Minä vedin timanttikärkiporalla ja halkipoikkipinoon pam losahti vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vedin timanttikärkiporalla ja halkipoikkipinoon pam losahti vain.

        Ruukku oli muuten kiva ja paksu terrakotta ulkoistutuksen puolelta mutta prkleen pohja-aukko puuttui. No nyt siitä tuli seuraavaan laatikkoon palojen myötä salaojatarviketta ensi kauteen. Kokeile sä paremmalla tuurilla mitä ikinä teetkin.


    • Anonyymi

      Kpli Stsbosm liöjp diito drmyoöö' sobsm jub' opdypd

      Ityröö'mo b'j'm kpp jjsddis kpd lim delpoym kpdslis prinsessojen nimiä, että miä on ruotin, mikä tanskan ja mikä norjan

    • Anonyymi

      Kirjoitin vähän väärin koska ei ole kunnollisia silmälaseja, kuiin kellään suomalaisellakaan naisella ei ole rahaa kunnollisiin kenkiin.

      Mutta niin erilaiset prinsessat, hassua, ja kengät kun työt haluaat erilaisia kenkiä aina uusia.

    • Anonyymi

      Kukkaruukusta saa myös hyvän kypärän.

    • Anonyymi

      Tiiikeri bväijyy mahassasi muristen sxyömässä maksaasi.... muytyta kummalissatya jotain ruoassa pahaa jotta tuollainen maha-oksennustauti tullut.

    • Anonyymi

      Jonkin kukkasruukun a ei voi ollsa ernnmpäää kuin 3 sdenttiä.

      Itseslläni vähän kummallista, olen nähnyt unia prisessoista, norjan ja kaikkien ja sitten mitä muutakin monacosta ainakin ja sellaista kun vähän sairaana ollut.

      Oikeasti aika hauskaa jos näkee unia jostain prinsessoista seikkailemassa unissa, tekee mieli mennä nukkumaan uudestaankin ain..

    • Anonyymi

      Väyväyväy...
      tähän on vajottu.

    • Anonyymi

      Mutta Huutokauppakeisarin Markunkin ruukkugrillille kävi niin, että se halkesi kun ei kestänyt kuumutta että sillä varauksella kannattaa tehdä.

      • Anonyymi

        Kamado ei halkea, vaikka lämpöä oli 350 astetta....
        Kamado ei halkea, vaikka kaataa vettä kamadon sisään, kun lämpötila on 350 astetta.
        Kyllähän se kukkaruukku halkeaa, jos altistuu suurille lämpötila eroille.
        Mut on rengaspoltin, joka on tehokas kuumentamaan wok pannun kuumaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe