TorstaiVisa - Tunnetko marjoja?

Tuosta:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009066609.html

Kyllä noita hiukan tunnen, mutten nyt erityisesti. Oli kyllä sellaisia kysymyksiäkin, ettei mitään hajua oikeasta vastauksesta... Olen kuitenkin tosi tyytyväinen omaan tulokseeni.

Tunnet hyvin muitakin luonnonmarjoja kuin mustikan ja puolukan!
Vastasit oikein 9 kysymykseen

27

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tunnet hyvin muitakin luonnonmarjoja kuin mustikan ja puolukan!
      Vastasit oikein 9 kysymykseen

      Meni paremmin kuin sienet, kyllä nyt kelpaa 😄

      - Sheena

    • Anonyymi

      Iltapaskan botti taas vauhdissa 💩

      • Anonyymi

        Ahdistaako? Tuntuuko rinnassa kipua?


    • Anonyymi

      Minkä takia mulla näkyi tässä visassa korvapuusti?!?

      Se ei ole marja!

      Sinäkö vastaat tästä testistä häh?

      • Anonyymi

        🤣🤣


    • Anonyymi

      Eipä näy mitään muuta kuin teksti katso mainos että pääset tekemään testin. Ei vaikka pisti AdBlockin pois!

      • Toinen selain kokeiluun, kenties? Tai päivitä se näkymä ensin.


      • Anonyymi

        Kyllä on outo testi, mulla näkyy korvapuusti mitäh?


    • Heh, vain 5 oikein. 🥴

      • Jaahans, ei ehkä kannata sinun mennä mustikkaa pidemmälle marjaan 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Jaahans, ei ehkä kannata sinun mennä mustikkaa pidemmälle marjaan 😂

        Turvallisinta, kun kerään vaan kotipihasta herukat, karviaiset ja mansikat. Pakastealtaasta loput. 😛


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Turvallisinta, kun kerään vaan kotipihasta herukat, karviaiset ja mansikat. Pakastealtaasta loput. 😛

        Oiva valinta, pakasteallas on usein se turvallisin vaihtoehto 😁


    • 8 oikein, nyt en käyttäny oljenkorsia💪

      • No niin, sehän meni hyvin ilman apujakin 👍😊


    • Aika vaikeita. 8/12. Ja minä sentään olen marjanpoimija enkä mikään mies.

      • Ei tuo huono tulos ole, ei todellakaan :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei tuo huono tulos ole, ei todellakaan :)

        Lisään itselleni nyt yhden pisteen. Olen mä ennenkin nähnyt lillukanmarjoja, mutta en tiennyt niiden olevan lillukoita. Mutta tänään olen nähnyt pieniä kirkkaanpunaisia marjoja niin paljon, että väri on jatkossa tiedossa ja muistissa. Pihlajat taas ovat miltei marjattomia täällä tänä vuonna. Tämähän on varma merkki siitä että talvi on runsasluminen, tai sitten vähäluminen tai sitten jotain siltä väliltä tai jotain ihan muuta.


      • scrg kirjoitti:

        Lisään itselleni nyt yhden pisteen. Olen mä ennenkin nähnyt lillukanmarjoja, mutta en tiennyt niiden olevan lillukoita. Mutta tänään olen nähnyt pieniä kirkkaanpunaisia marjoja niin paljon, että väri on jatkossa tiedossa ja muistissa. Pihlajat taas ovat miltei marjattomia täällä tänä vuonna. Tämähän on varma merkki siitä että talvi on runsasluminen, tai sitten vähäluminen tai sitten jotain siltä väliltä tai jotain ihan muuta.

        Juuri näin, talvi tulee ja se on luminen, enemmän tai vähemmän 😁


    • Anonyymi

      Epistä.
      Mulla oli 11/12 oikein, eikä silti kehuttu enemmän kuin sinua :(

      -keinovaginamies-

      • No minäpä kehun. Tuo oli loistava tulos! Tietääkseni paras tähän mennessä, hyvä!


    • Anonyymi

      Tein testin eilen illalla toisella koneella kun sattui tulemaan uudestaan vastaan (silloin kun ekan kerran koitin, ei toiminut). Tulos 11/12. Väärin meni se "mitä marjaa usein sanotaan Suomen tärkeimmäksi marjaksi". Arvasin mustikkaa mutta se oli puolukka. Mikä kysymys tuollainen oikein on?!? Voinhan minä sanoa itse tuhat kertaa että mustikka on Suomen tärkein marja, niin eikö se jo aika usein ole?!?!?

      • Anonyymi

        8 oikein. Kyllä minäkin mustikkaa tärkeimpänä pidän. En ole kuullut että se olisi puolukka. Ihan kuin olisi virhe.


      • Hyvä tulos!

        Niin, en tiedä millä perusteella puolukka olisi Suomen tärkein marja, mutta onko sillä väliäkään?


    • En ole innostunut marjastaja, enkä, ole koskaan viihtynyt marjametsässä, mutta ilmeisesti joku yksityiskohta on jäänyt marjoista mieleen. Muutama vastaus meni ihan arvaamalla.

      "Tunnet hyvin muitakin luonnonmarjoja kuin mustikan ja puolukan!
      Vastasit oikein 11 kysymykseen"

      Hauska visailu. Kiitos. :D

      • Loistava tulos, etenkin kertomasi taustan perusteella!

        Ole hyvä, jatkan palsta saatuttamista näillä parhaani mukaan ;D


      • randombypasser kirjoitti:

        Loistava tulos, etenkin kertomasi taustan perusteella!

        Ole hyvä, jatkan palsta saatuttamista näillä parhaani mukaan ;D

        Siis "saaStuttamista"...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      114
      1148
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      689
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      74
      664
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      655
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      82
      629
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      532
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      94
      465
    Aihe