Mitkä tekijät syövät luottamusta..

Anonyymi-ap

Kaipailen kokemuksia miten olette menettäneet luottamuksen sisarukseen.. Mitkä tekijät saaneet sen aikaan?

15

604

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kateus. Minun tekemiset ja etenkin omaisuus syö vanhinta sisarustani ihan hitosti.

    • Anonyymi

      Valkoiset valheet, valheet yleensäkin.

      • Anonyymi

        Sukua e i voi valita . .


    • Anonyymi

      Veljeni on elämäntapatyötön vaimonsa kanssa ja ovat lypsäneet äidiltäni rahaa jo kymmeniä vuosia. Epäilin tätä jo pitkään, mutta kun ei ollut varmaa tietoa, niin annoin asian olla, kunnes äitini kertoi, että oli maksanut veljeni ja hänen vaimonsa vuokrarästit (olivat kunnalle velkaa maksamattomista vuokrista n. 5000,00 eur), koska olisivat joutuneet pihalle jos vuokria ei makseta. Kaikista eniten tässä ihmettelen sitä, että miten kunta antaa kertyä tuollaisen summan vuokrarästejä! No, soitin tuon jälkeen veljelleni ja hänen vaimolleen, että maksakaa s**tana omat vuokranne, niin veljeni vaimo oli soittanut ädilleni ja haukunnut hänet koska oli kertonut heidän yksityisiä asioita minulle. Olivat kyllä jo äitini asioita siinä vaiheessa kun hänellä vuokrarästinsä maksattivat! En ole enää veljeeni missään yhteydessä, mutta ikävä kyllä äitini taloudellinen hyväksikäyttö todennäköisesti jatkuu. Olen kyllä äitiini yhteyksissä ja vahdin ettei jää puillepaljaille, mutta oksettaa, että veljeni on tuollainen kusipää!!!! Ja eniten oksettaa veljeni vaimo, joka on täysin häikäilemätön, mutta veljeni ei sitä tajua....

    • Anonyymi

      Päihdeongelma ja sen mukanaan tuomat asiat kuten katkeruus.

    • Anonyymi

      Päihdeongelmainen ei huomaa omaa tilaansa et on juoppo. Häpeävät sisaruksia, jotka hoitavat asiansa. Usein käyttävät hyväksi, eivät kiitä tai pyydä anteeksi koskaan. Etäisyyttä parasta ottaa, vaikka oliskin sisarus.

    • Anonyymi

      Luottamus menetetään sillä että joku osoittaa kerta toisensa jälkeen olevansa epäluotettava. Yksinkertaista.

      Itse en voi luottaa toiseen sisarukseeni lainkaan. Aina kun erehdyn kertomaan jotakin luottamuksellista voin olla varma että tämä sisarus menee välittömästi tilaisuuden eteen tullessa mälisemään kaikki luottamukselliset asiat julki. Tekee sitä aivan tietoisesti. Itselleen selittelee tätä käytöstä mielenterveyshäiriöillä. Hän on mielenterveyshoidon asiakas ja käy jollain kallonkutistajalla joka selittelee hänelle kaiken parhain päin.

      Länsimainen terapiakulttuuri tarjoaa pandoran lippaan tekosyitä ihmisille joiden varjolla oikeutetaan sosiaalisissa suhteissa perseilyt. Sosiaalista vastuuta ei ole, ainoastaan oikeuksia. Tekosyy löytyy aina miksi on oikeus tehdä mitä julmimpia tekoja ja käyttäytyä kuin idiootti sosiaalisissa suhteissaan kun on diagnoosit takataskussa ja terapeutti selittelemässä kaiken traumoilla ja niiden muiden aiheuttamilla sielunvammoilla ja tekosairauksilla.

      • Anonyymi

        Itsellä samantyyppisiä kokemuksia, mutta miespuolisista sukulaisista.
        Kaikista pahinta on se suoraan rumasti sanottuna: v…uilulu jota ainakin yksi tai kaksi harrastavat olan takaa. Itse asiassa kaikki kolme miespuolista tykkäävät mollata sisartaan aina sopivan tilaisuuden tullen.
        Jos olisikin sisaruksia, mutta on siunaantunut veljiä joista kaikki ovat suorastaan ajoittan saatanallisia.
        Yhdellä on avopuolisona todella ällöttävä ämmä, joka ei muuta tee kuin haukkuu koko sukua, äitiä ja kaikkia muita sisaruksia hönteksi. Veli itse ensimmäisenä on ilmeisesti tukemassa tätä hönttiyden ja surkeuden mielkuvaa. Eli ivaa mukana ja tekee pilkkaa kaikista muista, sisaruksistaan, aliarvioi ja vähättelee, mitätöi.

        S..nallisinta on se, että ensin ollaan muka empaattisia ja ilmeisesti kun puhelinhteyksien vuosittainen kiintiö tulee täyteen, alkaa se v..uilu. Ja mitätönti ja kaikki muu sellainen jnka tarkoituksena on toisen kakenlainen mitätöinti ja arvottomaksi saattaminen. Siinä sitten ollaan kuin joku 4 v.pikku likka jota isoveli nöyryyttää huvikseen.
        Eli, olen sen jo oppinut mutta aina unohdan tämän asian ; älä ota yhteyttä liian usen, koska liiallinen yhteydenpito koetaan vaivaannuttavana, epämiellyttävänä epämukavuutena ja koetaan inhottavana lähentymisenä jota ei missään tapauksessa haluta.
        Yhtedenpidon tulee olla aina virallisen oloista, harvakseltaan tapahtuvaa, kerran pari korkeintaan vuodessa tapahtuvaa, asiallista, ei henkilökohtaisuuksiin menevää ja hän kumppaninsa kanssa haluaa ehdottomasti pysyä erossa ja mahdollisimman etäällä ja kaukana.

        Hän ilmeisesti vihaa sisartaan ( minua) ja tuntee voimakkaampaa yhteyttä veljiinsä ja ymmärtää heitä enemmän kuin sisartaan. Vihan ja inhon voi suorastan aistia tästä veljestä.. Täysi paska äijä muijansa kanssa.
        Valitan inhottavaa kieltä, mutta tänään taas viimeks sain tuntea kuinka mitätön olen hänen silmissään. Minun puolestani tämä veli saa vaikka kuolla. Niin paha suustaan kuin hminen voi vain olla, sllä tavalla piikikäästi, ivailevalla tavalla, ei sano koskaan suoraan mitään, ei nimittele tai hauku suoraan, vaan v..uilee.
        Vuoskausia sitä on saanut kestää, vuoroin silitellään ja vuoroin hakataan henkisesti - tyyliä , se alkaa jo kyllästyttämään, mutta aina jostain systä sen v..uilun pyrkii unohtaamaan, kunnes taas karvas tosiasia pläjäytetään kasvoja päin.
        Muutamia kertoja olen sanonut hänelle suoraan mitä mieltä olen hänestä. Ei mene jakeluun, on paksu muuri suojana, e hetkauta mikään. Kylmä kuin vainaja. . .
        Vmeks oln nähnyt tämän paskan 1900- luvulla, ei tee mieli mennä edes katsomaan sitä ihmistä, on täysin vieras, kasvettu erilleen niin vahvasti, että ollaan täysin vieraat toisilleen. Toisaalta, en haluaisi tuollaiseen saatanan paskantärkeään tyyppiin edes tutustua.

        On itseriittoinen ja muita alentuvasti kohteleva. Ylimielinen yhdellä , sanalla sanottuna ja kuvattuna.
        Ja samanlainen, henkistä väkivaltaa käyttävä on avopuolisonsakin. Ivallinen ja myrkyllinen suustaan, ulospäin käyttäytyy ja näyttää ystävälliseltä, mutta on oikea käärme.
        Hyi h..tti, että inhoan molempia.


      • Anonyymi

        Niimpä. Todennäköisesti ei jatkossa paljoakaan kannata avautua tämäntyyppiselle hmisille luottamuksellisia asioita. Vaikka mieli tekisikin, sisko kun on kyseessä. Täytyy aina muistaa tuo ’ mielenterveyspuolen ” tuoma epävakaus ja holtittomuus, kykenemättömyys muistaa mitä tulikaan luvattua.
        Ei ansaitse luottamusta. Persoonallisuushäiriöisetkin syyllistyvät kaikenlaiseen. Näille ei oikeastaan voi mitään, on vain otettava kaikessa kanssakäymissessä huomioon. Muutoin joutuu pettymään toistuvasti ja se pettymys on aina yhtä karvas ja kipeää tekevää.
        En tiedä onko kyse tietoisesta ilkeydestä vai siitä, ettei ihminen kykene muuttumaan?
        Hieman sama kuin missä muussa ihmissuhteissa tahansa. Se, että kyse on lähisukulaisesta, tekee asiasta vain kivuliaamman hyväksyä ja ymmärtää.
        Jos kyseessä olisi ihan vieras, jokainen tietäisi miten asennoitua ja toimia, mutta läheinen tunneside sumentaa ajattelukykyä ja on vaikea ottaa etäisyyttä ja nähdä toinen toisella tavalla, etäältä ja kaukaa.


    • Anonyymi

      Kun sisko soitti vain kertoakseen omista huolistaan ja kun minä yritin kertoa omistani, niin hän lopetti puhelut nopeasti. Liian monta vuotta kestin sitä.

      • Anonyymi

        Eli käytti sinua emotionaalisen kuormansa kaatopaikkana? Ei mikään ihmissuhde kestä yksipuolisuutta. Ei jaksanut enää kuunnella omia huoliasi, kun omissakin oli tarpeeksi. Näinhän se usen tahtoo mennä. Vastavuoroisuus puuttui. Kuka sellaista jaksaa? Ei kukaan.


    • Anonyymi

      Rupee nyt tässä niitä perkomaan.

    • Anonyymi

      Jatkoa tuohon vuodatukseeni ja kysymykseen epäluottamuksesta..
      Alkutilanne oli tämä.
      Otin yhteyttä yhden veljeni osalta sosiaalitoimeen, koska olin huolissani hänen selviytymisestään kotona yksin.
      Kun kerroin luottamuksellisesti asiasta toiselle veljelleni, hän aluksi ymmärsi, mutta ei kestänyt aihetta enempää. Ei halunnut keskustella asiasta vaan siirsi huomion minuun ja mahdolliseen kyvyttömyyteeni hoitaa eräs tietty, pikku juttu omassa elämässän.
      . Eli tuli takkiin tavallaan, hän halusi arvostella minun kykyäni sen sijaan, että olis vain sanonut että ehkä kannan huolta turhaan. Muuta ei olisi tarvittu.

      Sen sijaan hän toi esiin oman ” avuttomuuteni” ja kyvyttömyyteni . Jotenkin hän otti puuttumiseni henkilökohtaisena loukkaksena yleensä ehkä miehisyyttä kohtaan.

      Tämä sama ongelman siirtäminen toiseen kohteeseen, on hänelle tyypillistä. Loukkaa miehistä itsetuntoa, naisten puuttuminen ja holhoaminen. Ensi alkuun osoitti hyväksyntää, kunnes käänsi kelkkansa ja minusta tuli ongelma. Todella inhottavasti toimittu, pyrki tietoisesti toisen nolaamiseen.

      Kysymys on monimutkainen, joko hän ei vain siedä sitä, että nainen puuttuu miesten ja juuri häntä vanhemman veljen asioihin?
      Tämähän on tuttua sisarussarjassa esim..vanhempien hoivaa koskevissa keskusteluissa, kuka ottaa aina isomman vastuun, kuka pienemmän jne.

      Aihe ei sinällään ehkä kuulu otsikon alle, mutta osaltaan kertoo eräällä tavalla luottamuksesta ja sen puuttumisesta, empatian ja ymmärryksen vajeesta sisarten välillä.
      Toisaalta suhde on mutkikkaampi kun kyseessä on veli ja sisar, kuin siskokset, kuvioon tulee mukaan sukupuoliroolitukset ja odotukset, itsetunnot ja siinä esiintyvät heikkoudet.
      Veljen ja sisaren suhteet ovat hieman erilaisia kuin pelkästään sisarusten tai veljesten suhteet.
      Luottamuksen menettäminen perustuu aina siihen, että toinen tekee jotain joka rikkoo luottamuksen, juoruaa tärkeän, salassapidettävän asian jollekin toiselle, veljelle tai sisarelle tai yhteiselle tutulle jne..
      Luottamus menetään myös siten, että ei saa odotettua tukea, kun sitä odottaa ja tarvitsee.
      Jätetään yksin selviytymään vaikean asian kanssa, käännetään kelkka toista vastaan, toisesta kaivetaan esiin käviä piirteitä, osoitetaan kyvyttömyys , siirretään ongelma koskemaankin toista.

    • Anonyymi

      Luottamus, kunnioitus ja pitkäaikainen ystävyys sisaruksiin meni sanojen syömisestä, suoranaisesta valehtelemisesta, yhden sisaruksen tekemän työn mitätöimisestä ja vähättelystä.

      Olimme sopineet koko sisarusparven kesken että yksi sisaruksistamme hoitaa hoitokodissa olevan läheisemme asiat ja tämä sisarus saa korvauksen ansionmenetyksistä ja tekemästään työstä perinnönjaossa. Tästä puhuttiin kaikkien kesken saman pöydän ääressä äheisemme viimeisinä elinvuosina. Jokainen vakuutti että näin tehdään.
      Kun läheinen kuoli, otin asian puheeksi hautajaisissa.
      Minua (ja hoitajasisarta) lukuunottamatta kaikki muut pyörsivät sanansa, kielsivät ettei mitään ollut sovittu. Väittivät meitä kahta valehtelijoiksi. Lähtivät hautajaisista ovet paukkuen.

      Tuli perinnönjakotilaisuus. Jaettavaa rahaa oli runsaasti. Jokainen saisi useamman kymppitonnin. Minä otin puheeksi vielä kerran hoitohyvitysasian, muilta tuli minulle lokaa niskaan, joiltakin jopa suoraan päin naamaa huutaen.
      Hoitajasisar itki, muut sisarukset katsoivat hänen ohitseen. Kukaan ei lohduttanut, ei halannut, ei kukaan muu kuin minä.

      Perintö jaettiin eurolleen ja sentilleen tasan. Tappelivat keskenään jopa senteistä.

      Tilaisuuden päätyttyä menin pankkiin ja maksoin omasta osuudestani hoitotyön tehneelle sisarukselle muidenkin lupaamat osuudet. Hän ei olisi halunnut summaa vastaanottaa, mutta sanoin hänelle, että jos hän ei sitä ota, maksan sen hänen lapsiensa tileille.
      Tein tämän siksi, koska tiesin kuinka paljon läheisemme hoito oli aiheuttanut tulonmenetyksiä läheisemme viimeisinä elinvuosina.
      Keskussairaalakäyntejä oli kuukausittain, siellä piti olla saattaja mukana koko päivän. Matka hoitokodista sairaalaan oli pitkä, ansionmenetyksiä syntyi hänelle joka kuukausi runsaasti. Näin hän sai takaisin edes suurimman osan ansionmenetyksistä ja muista kustannuksista.

      Meitä kahta, minua ja hoitotyön tehnyttä sisarusta, tapaus yhdisti.
      Muiden kanssa kumpikaan meistä ei ole tekemisissä.
      Tämä tapahtui yli 15 vuotta sitten.
      Rahan menetys ei minua haittaa, se oli täysin sivuseikka. Se haittaa ettei yksikään sisarus ole ottanut yhteyttä kumpaankaan meistä eikä pyytänyt anteeksi tekoaan.
      Pelkkä anteeksi-pyyntö riittäisi. Sitä odotellessa.

      • Anonyymi

        Toivon kaikkea hyvää Sisaruksellesi ja Sinulle, onneksi teillä on toisenne ja toivottavasti saatte muilta sisaruksilta anteeksipyynnön. Jos ette saa, niin muistakaa että teillä on aina toisenne, joka on paljon enemmän kuin muilla sisaruksilla yhteensä!


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe