Erilaisia syitä liittyä JT uskontoon

Anonyymi-ap

Ihmisillä on erilaisia syitä liittyä JT uskontoon. Jotkut haluavat päästä palvelemaan Jumalaa, toiset haluavat taivaaseen hallitsemaan, minulla oli ikuinen elämä maan päällä paratiisiin, jossa saan keskittyä kaikenlaiseen itseäni miellyttävään elämään ja tekemiseen. Pettymys on ollut suuri, kunnJT uskonto hengellisten ja fyysisine paratiiseineen on pääasiassa kokouksissa istumista ja ovilla kiertelyä. Olen tainnut ymmärtää paratiisin täysin väärin. Nuo eivät edusta minulle paratiisia.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni on löytänyt hyvä näköisen muijan valtakunnan salilta.

      • Anonyymi

        No sulla kävi huono tuuri.


      • Anonyymi

        Tai sitten sikaruman narsistin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten sikaruman narsistin.

        Otan osaa.


    • Anonyymi

      JT uskonnossa taivaaseen haluavat leimataan mielenvikaisiksi, paitsi jos ovat hallintoelimessä, vaikka siellä olevat ehkä olisi syytäkin leimata.

    • Anonyymi

      Paratiisissa kaikki juoksut loppuu!

    • Anonyymi

      Kaikki syyt todistavat mielenvikaisuudesta jos tommoseen ryhtyy.

      • Anonyymi

        Näinkin voi sanoa. Olipa liittymisen näennäinen syy mikä tahansa, se todistaa ainakin siitä, ettei ihminen ymmärrä mitä on tekemässä.


    • Anonyymi

      Aloittajalle tiedoksi, mitä ihmettä uskonnon tulisi mielestäsi olla, jos ei jo mainitsemiasi asioita esimerkiksi kokouksissa käymistä sekä saarnaamistyötä?
      Eiköhän kaikkien uskontojen perusettiin ja tapoihin kuulu säännölliset hengelliset kokoukset joko jonkun kristityn kotona tai vuokratoloissa jne. Mitä tai millainen sinusta uskonnon tulisi kaikenkaikkiasn olla? Kerro ihmeessä.

      Mainitsit juuri sellaisen seikan joka valitettavasti ei johda sinua pitkässä juoksussa perille halun tehdä asiat tavalla, mikä SINUA itseäsi miellyttää. Jo tässä on paljon mietittävää miettiessäsi mitä uskonnolta todella haluat. Ei siinä ole kysymys siitä, mitä sinä itse haluat vaan mitä Jumala haluaa. Tämä on kaiken lähtöpiste ja uskonnon tarkoitus.
      Ei mikään ihme todellakaan, että Jehovan todistajuus on ollut sinulle jonkinlainen pettymys. No. Luuletko löytäväsi jotakin sellaista muista uskonnoista, jossa sinulla olisi mukavaa olla ja saisit toteuttaa itsäsi ja oman lihasi mukavuuden halua.

      • Anonyymi

        Minulle riittää omassa rauhassa oleminen ja lukeminen. Ihmisenä haluan tietysti opetella olla parempi ihminen tavoiltani ja käytökseltäni. Mutta siihen en tarvitse enkä halua kokouksia tai hengellisiä tilaisuuksia. Ne eivät edistä minua paremmaksi ihmiseksi. Oma lukeminen ja omaan elämään soveltaminen oppimastaan on minulle se ainoa tie paremmaksi ihmiseksi. Mitä tulee ovilla kiertelyyn, asiasta voi kertoa monilla muillakin tavoilla toisille ihmisille. Itse en ovilla ole koskaan pyrkinyt tutkisteluihin. Esitin vain lehdet. Tutkisteluihin en halua mukaan, enkä toisille alkaa opettajaksi, varsinkaan kun minusta ei siihen ole. Vielä piinsavampi tilanne on, että täytyy mennä oville kiertelemään ihmisen kanssa, jonka seura ei kiinnosta muissakaan tilanteissa. Kaipaan ja pidän vapaamuotoisuudesta kaikessa. On kauheaa, kun pakosta pitää lähteä jonnekin rappukäytäviin kiertelemään puolitutun kanssa. En todellakaan kaipaa sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle riittää omassa rauhassa oleminen ja lukeminen. Ihmisenä haluan tietysti opetella olla parempi ihminen tavoiltani ja käytökseltäni. Mutta siihen en tarvitse enkä halua kokouksia tai hengellisiä tilaisuuksia. Ne eivät edistä minua paremmaksi ihmiseksi. Oma lukeminen ja omaan elämään soveltaminen oppimastaan on minulle se ainoa tie paremmaksi ihmiseksi. Mitä tulee ovilla kiertelyyn, asiasta voi kertoa monilla muillakin tavoilla toisille ihmisille. Itse en ovilla ole koskaan pyrkinyt tutkisteluihin. Esitin vain lehdet. Tutkisteluihin en halua mukaan, enkä toisille alkaa opettajaksi, varsinkaan kun minusta ei siihen ole. Vielä piinsavampi tilanne on, että täytyy mennä oville kiertelemään ihmisen kanssa, jonka seura ei kiinnosta muissakaan tilanteissa. Kaipaan ja pidän vapaamuotoisuudesta kaikessa. On kauheaa, kun pakosta pitää lähteä jonnekin rappukäytäviin kiertelemään puolitutun kanssa. En todellakaan kaipaa sellaista.

        En etsi muistakaan uskonnoista mitään. Luen itsekseni asioista, ja se riittää minulle.


      • Anonyymi

        "Ei siinä ole kysymys siitä, mitä sinä itse haluat vaan mitä Jumala haluaa."

        Ja tämä taas on aina tulkintakysymys, jos edes Jumalaan uskoo. Jos sanotaan, että "Jumala haluaa" sitä tai tätä, kyseessä on käytännössä jonkin uskonnollisena auktoriteettina esiintyvän tahon näkemys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle riittää omassa rauhassa oleminen ja lukeminen. Ihmisenä haluan tietysti opetella olla parempi ihminen tavoiltani ja käytökseltäni. Mutta siihen en tarvitse enkä halua kokouksia tai hengellisiä tilaisuuksia. Ne eivät edistä minua paremmaksi ihmiseksi. Oma lukeminen ja omaan elämään soveltaminen oppimastaan on minulle se ainoa tie paremmaksi ihmiseksi. Mitä tulee ovilla kiertelyyn, asiasta voi kertoa monilla muillakin tavoilla toisille ihmisille. Itse en ovilla ole koskaan pyrkinyt tutkisteluihin. Esitin vain lehdet. Tutkisteluihin en halua mukaan, enkä toisille alkaa opettajaksi, varsinkaan kun minusta ei siihen ole. Vielä piinsavampi tilanne on, että täytyy mennä oville kiertelemään ihmisen kanssa, jonka seura ei kiinnosta muissakaan tilanteissa. Kaipaan ja pidän vapaamuotoisuudesta kaikessa. On kauheaa, kun pakosta pitää lähteä jonnekin rappukäytäviin kiertelemään puolitutun kanssa. En todellakaan kaipaa sellaista.

        Usko ei sinänsä tarvitse järjestäytynyttä uskontoa ympärilleen. Monet kuitenkin kokevat itsensä yksinäiseksi, jos eivät saa olla samanmielisten ihmisten porukassa. Uskonnoista saa kaipaamaansa yhteisöllisyyttä ja samalla tavalla uskovien joukkoa, mutta ei ilmaiseksi, sillä joskus tämä voi myös ahdistaa. Monet voivat huonosti erilaisissa uskonnollisissa yhteisöissä.


      • Anonyymi

        Uskonnon pitäisi olla laupeutta.
        Siihen liittyy Jeesuksen sanojen mukaan, hänen veljiensä huomioiminen, kun he ovat sairaana, nälkäisiä, vaatteitta, vankeudessa j.n.e. mutta EI ovelta ovelle maleksimista."Älkää menkö talosta taloon" sanoi Jeesus.
        Miksi hän niin sanoi? Arvioisin, että siksi, että heidät saatettaisiin sekoittaa "epäpyhiin ämmiin," jotka maleksivat juoruilemassa joutavia.
        Mutta tämä on vain minun arvioni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko ei sinänsä tarvitse järjestäytynyttä uskontoa ympärilleen. Monet kuitenkin kokevat itsensä yksinäiseksi, jos eivät saa olla samanmielisten ihmisten porukassa. Uskonnoista saa kaipaamaansa yhteisöllisyyttä ja samalla tavalla uskovien joukkoa, mutta ei ilmaiseksi, sillä joskus tämä voi myös ahdistaa. Monet voivat huonosti erilaisissa uskonnollisissa yhteisöissä.

        Minä en koe yksinäisyyttä ollenkaan, vaikka en käy uskonnollisissa kokouksissa. Päinvastoin. Pidän omasta rauhasta ja itsekseen lukemisesta. Pidän myöskin vapaamuotoisuudesta, enkä pidä sellaisesta tahdista, mikä JT uskonnolla on. On tullut kokeiltua JT kovatahtista uskontoa, mutta se ei ole minua varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en koe yksinäisyyttä ollenkaan, vaikka en käy uskonnollisissa kokouksissa. Päinvastoin. Pidän omasta rauhasta ja itsekseen lukemisesta. Pidän myöskin vapaamuotoisuudesta, enkä pidä sellaisesta tahdista, mikä JT uskonnolla on. On tullut kokeiltua JT kovatahtista uskontoa, mutta se ei ole minua varten.

        Sittenhän olet löytänyt itsellesi sopivan tyylin. Se on tärkeintä. Ei kannata välittää orjuuttajista, jotka kertovat mitä "Jumala haluaa".


    • Anonyymi

      Lahkohan tuottaa Uskontojen uhrien tuki r. y:n suurimman asiakasryhmän.
      Se murhaa jäseniään verensiirtokiellolla
      Se käyttää väärennettyä Raamattua

      Siksi kannattaa kysyä entisten jäsenten kokemuksia lahkosta.
      Entisten todistajien foorum: Veljesseura.org

      Kuinka sitten lahko voi ylipäänsä toimia, laittaa värvättynsä julistamaan
      maailmanloppua ?
      Asiantuntijat puhuvat mielenhallinnasta.

      • Anonyymi

        "Asiantuntijat puhuvat mielenhallinnasta."

        Niin. Ihminen pelotellaan uskomaan, että vain Jehovan todistajien hallintoelintä tottelemalla ankara Jehova säästää henkirievun harmageddonissa. Sitten kun pelastus on näin järjestön taskussa ja hallintoelin portinvartijana Jehovan luokse, ihmisellä voidaan teettää mitä vain. Hänen mielensä on järjestön hallinnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Asiantuntijat puhuvat mielenhallinnasta."

        Niin. Ihminen pelotellaan uskomaan, että vain Jehovan todistajien hallintoelintä tottelemalla ankara Jehova säästää henkirievun harmageddonissa. Sitten kun pelastus on näin järjestön taskussa ja hallintoelin portinvartijana Jehovan luokse, ihmisellä voidaan teettää mitä vain. Hänen mielensä on järjestön hallinnassa.

        Minä en ole asiantuntija, mutta uskon lujasti, että JT:t ovat paholaisen hypnotisoimia.
        Jos hallintoelin sanoo, että:" nyt hypätään kaikki kalliolta pää edellä alas", niin JT:n hypnoosissa olo, saa heidät tekemään niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole asiantuntija, mutta uskon lujasti, että JT:t ovat paholaisen hypnotisoimia.
        Jos hallintoelin sanoo, että:" nyt hypätään kaikki kalliolta pää edellä alas", niin JT:n hypnoosissa olo, saa heidät tekemään niin.

        Jehovan todistajat opetetaan ajattelemaan, että on parempi menettää nykyinen elämä esim. veren tietyistä osista kieltäytymällä kuin menettää ikunen elämä Jehovaa (= järjestöä) vastaan kapinoimalla.


    • Anonyymi

      Se on valmistautumista Paratiisi elämään.
      Se lakkaa Paratiisissa, koska kaikki, siis JT, ovat täysin tietoisia, mitä Jumala jatkoajalta myös odottaa!

      • Anonyymi

        JT uskonnolla ei ole paljon parempaa tarjolla kuin tällä järjestelmälläkään. Tässä maailmassa täytyy juosta henkihieverissä työpaikalla tekemässä pakolla työtä, josta ei pidä. Täytyy olla kuin ratas koneistosta. Tulee mieleen Charlie Chaplinin nykyaika. Itse kaipaan täysin vapaata elämää, jossa tahdin määrään minä itse maaseudun rauhassa omassa mökissä, josta ei koskaan tarvitse työpaikalle lähteä, vaan vastaan itse elatuksestani kasveja kasvattaen. Eikä toivon mukaan tarvitse juosta missään uskonnollisissa kokouksissa piinaamassa itseään.


      • Anonyymi

        HOHOHOO!!!


      • Anonyymi

        Niin ja mitä?
        Ensiksi tietenkin 500 vuotta pascon lippaamista 50 tuntia viikossa vai?
        Ehei kuules.
        Teidän määritelmäänne paratiisia ei tule.
        Jumala ensinnä hävittää nykyisen taivaan ja MAAN tulella ja sitten luo uuden taivaan ja MAAN.
        Siellä ei mertakaan enää ole ja itse Jumalalla on asuinsija ihmisten keskellä.
        Mistä Jumala sinne tulee? Taivaasta kaikkien pyhiensä kanssa.
        Se on Jeesus Kristuksen paluu.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe