kaatumisesta vielä

VeliÅ

Sinulle, joka tutkit ja tahdot tietää koko totuuden harhaopeista ja tahdot tietää pohjia myöten, miten, mistä ja milloin ja kuka sen aloitti?

Ollessani helluntaiherätyksen parissa, jo uskoni alkuvuosista lähtien ja saanut sieltä juureni paljolle harhaopetukselle, on minun ollut pakko lähteä tutkimaan koko totuutta, juuria myöten.Paljon on saanut romuttaa sieltä opittua ja kasvu on saanut alkaa Kristuksen todelliseen tuntemiseen, vasta silloin kun olen saanut hyljätä valheopetuksen.Se on koostunut erilaisista helluntaipykälistä ja momenteista ja sitten lopultakin tästä, miten sanoisin, "kaatumis-ihmeparantumis" harhoista.

Kun Niilo Ylivainio oli ollut masennuksessa vuosia ja odotti (evankelista kun oli) suurta herätystä ja että alkaisi tapahtua, sillä ei ollut helppoa, niinkin energiselle ja toimeikkaalle puhujalle, kuin Niilo oli, olla hiljaiselon peltoja kylvämässä.

Hän olisi tahtonut vipinää ja vilskettä, ja suurta sadonkorjuuta, omille kylvömailleen.

Mutta kun Jumala ei kulje meidän tekemiä polkuja pitkin, eikä Hän kulje niitä suurten miesten valtateitäkään, eikä meidän käskyistämme tee yhtään mitään.Hän on edelleenkin se turvallinen Jumala , joka sanassaan ilmoittaa meille kaikki sen tiedon, minkä tarvitsemmekin tietää, ja basta!

Mutta Niilopa ei tyytynyt tähän.Hän kaipasi koko olemuksensa pohjia myöten, suuria tapahtumia.Hän sai kutsun Australiaan ja siellä hän otti vastaan vieraan hengen toiminnan, jossain sikäläisessä "voitelukokouksessa".Hän eksyi.

Tämän vieraan hengen toiminta alkoi ilmetä, kun hän palattuaan Austaraliasta alkoi pitää kokouksia.Ihmiset alkoivat kaatua ja "parantua" penkkeihinsä.Niilo oli innoissaan.Hän luuli vihdoinkin saaneensa sen, mitä hän kauan oli rukoillut ja toivonut saaneensa, parantamisen armolahjan.Niin hän luuli, ja niin teki moni muukin.

Mutta miten on? Onko Raamattu antanut meille ilmoituksen, että kaatumiset kuuluvat Jumalan Hengen toimintaan?

14

510

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riina

Olen myös aika paljon tutustunut Yli-Vainion toimintaan lähinnä kasettien ja kirjojen välityksellä, enkä pidä hänen opetuksiaan ja toimintaansa kovin raittiina. Hiljattattain luin Ristin voiton kustantaman kirjan "Vai ei Jumala paranna" kirjan, jossa mm. Niilon "oppipoika" Alpo Renko kertoo Niilosta. Ajatelkaa Niilo oli oikein painottanut opettaessaan Renkoa näin: "Puhu niille Pyhästä Hengestä.Puhu niille Pyhästä Hengestä.Kun puhut,niin saat nähdä ihmeitä" Sitten kerrotaan kuinka Alpokin alkoi oikein "voimassa" rukoilla ja kaatumisia ym. seurasi häntäkin... Eikös tämä rakkaat veljet ja sisaret ole aika järkyttävää?! Minun mielestäni tämä on kaukana raittiista hengellisyydestä!

• merkit

Riina Niilohan aivan oikein on kehottanut, liian vähän on todella nykyään tuotu esiin Pyhää Henkeä ja kuitenkin Hän on täällä meidän kanssamme Isän lähettämänä. Meidän pitäisi puhua Isästä ja Pojasta ja Pyhästä Hengestä kaikesta kolmesta.Mutta Pyhä Henki jää usein sivuun ja kuitenkin Hengeliset tilaisuudet ilman Pyhää Henkeä ovat turhia.Mitä kaatumisiin tulee ajattelen niin kuin Bonnke sanoi joskus ,kun ihmiset miettivät mitä tapahtui hän sanoi "Raamattu puhuu ihmeistä ja merkeistä.Se ei ole ihme ,kun joku kaatuu,mutta varmasti se on merkki Jumalan läsnäolosta .

• Fil.tpa

Tohtori Matti A.Miettinen teki väitöskirjan Yli-Vainion suostumuksella parantamistoiminnasta.

Miettinen teki asiata myöskin kirjan jota voi lainata kirjastosta:
      Kirjan nimi on :

"Sinä paranet NYT"

Suosittelen kirjan lukemista, se paljastaa mistä on kyse.

YHTÄÄN ihmiparantumista ei tutkimuksessa löytynyt Yli-Vainion toiminnan seurauksena.

• kylli.

..Jumala todella parantaa ihmisiä tänäkin päivänä, koska Jeesus On sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.

Hän joka ei usko Jumalan parantavan tänäänkin, hän samalla kieltää siinä kohdassa Jumalan Sanan Totuuden.

• suggestio

Kaatamisessa on kyse yksinkertaisesti siitä, ettei ihmisen kantapään takana ole varpaita, tasapaino horjuu helposti ja henkisesti valmiiksi taaksepäin asennoitunut suopeasti asiaan suhtautuva ihminen on altis kaatumaan varsin kevyesti. Voit kaataa itsekin itsesi esim. näin: Astu seisomaan esim. sohvan eteen. Aseta oikean kätesi etusormi ja keskisormi kaulan ja takaraivon liitymäkohtaan ja vasemman kätesi etusormi leukasi alle. Nosta leukaasi varovasti etusormella ja löydät itsesi istumasta sohvalta.

Tein kerran Rovaniemellä kaatamiskokeen. Pyysin eteeni 20 vapaaehtoista, joista täysin Ylivainiotekniikalla 18 kaatui takana odottavan käsivarsille, kun aivan hiuksenhienosti painoin heitä ohimoista sormenpäilläni taaksepäin. Tärkeää on, että tuot sormenpääsi ohimoille kaadettavan otsaa korkeammalta, jolloin tämä vaistomaisaesti kohottaa päätään hieman ylöspäin ja on näin herkempi tasapainoltaan. Tule myös fyysisesti kaadettavan 'reviirialueen' sisälle eli niin lähelle häntä kuin kehojen koskettamatta toisiaan on mahdollista.Kaadettava asennoituu takakenoisesti läsnäoloosi 'alueensa' sisällä. 'Uhrini' olivat ällistyneitä, enhän ollut uskova enkä pappi.

• J???

En ota kantaa tuohon Niilo Ylivainion juttuun jne...

Mutta jos ihminen on elävässä uskossa, julistaa Jeesusta Kristusta niinkuin Raamattu opettaa, niin Pyhä Henki yhtyy kyllä siihen. Sitten jos rukoiltaessa joku ihminen kaatuu, niin sitten kaatuu, entä sitten. Ei se minusta ole mitenkään niin ihmeellistä, että jos kaikkivaltiaan Jumalan voima koskettaa, vaikka menisikin jalat alta. Mutta monesti, vaikka ulkoisesti ei näyttäisi tapahtuvan mitään, Jumala voi tehdä tosi paljon ja koskettaa ihmisen sydäntä todella syvästi. Mielestäni ei kannata niinkään katsoa merkkejä tai sitä, miltä joku ulkoisesti näyttää, vaan sitä, että koroitetaan Jumalaa ja Häntä rukoillaan.

En ainakaan usko, että jos ihminen opettaa raittiisti Raamatun sanaa ja sitten rukoilee Isältä Pyhää Henkeä, että joku vieras henki siihen tulisi. Raamattu sanoo, että "Jos pahat ihmiset antavat lapsilleen hyviä lahjoja, eikö teidän taivaallinen Isänne antaisi teille Pyhää Henkeä?" Jos joku siis rukoilee Isältä Jeesuksen nimessä Pyhää Henkeä ja että Jumala parantaisi, niin vaikka ihminen kaatuisikin, niin ei se mielestäni kyllä mikään vieras henki ole. Eihän Raamatussa sanoa, että "Rukoilkaa isältä Pyhää Henkeä, niin Hän antaakin teille väärän hengen." Se olisi vastoin Raamattua. Jos Jumala on luvannut antaa Pyhän Hengen, niin Hän antaa, kun pysytään sanassa tuossa asiassa.

Itse mietin sitä, että miksi fariseukset pilkkasivat helluntaina apostoleja, että he ovat makeaa viiniä täynnä. Tuntuisi hullulta, että jos he pelkästään puhuisivat outoa kieltä, niin heitä pidettäisiin humalaisina. Itse olen ajatellut, että onhan voinut olla mahdollista, että jos Jumalan voima on oikeasti ollut todella voimallisesti yllä, niin on ollut lähellä, että joku kaatuu vähintäänkin polvilleen. Ja sen takia sitten fariseukset ovat olleet pilkkaamassa, että viinistä sen täytyy johtua.

Ja kyllähän usein ihmiset, joilla on profetoimisen lahja, sanovat, että kun he kokevat saavansa profetian niin kädet saattavat esimerkiksi täristä ja he kokevat tavallaan "jännitystilan" päästä varpaisiin kehossa jne. Tai jos joku erottaa eri henget toisistaan, niin saattaa saada kauhean pahan olon, kun väärä henki vaikuttaa jne. Eli kyllä ilmeisesti Jumalan toiminta voi monella tavalla fyysisesti vaikuttaa ihmisessä.

Muistan, kun kerran yksi entinen astmaatikko selitti, kun hänen puolestaan oli rukoiltu. Hän sanoi, ettei pystynyt olemaan pystyssä, vaan kaatui maahan ja tuntui aivan kuin keuhkoista olisi otettu jotain pois. Samallalailla myös Jumala nukutti Aatamin (Jolloin Aatami tuskin pystyssä oli), kun otti kylkiluun pois, koska ei halunnut satuttaa häntä. Niin miksei Jumala, jos parantaa sairaan, voisi hyvinkin sallia sen, että ihminen voimattomana joutuu heittäytymään maahan.

Mut juu.. Mun mielestä nuo ulkoiset jutut eivät ole sellaisia, joita kannattaa katsoa. Vaan se, mitä Jumala tekee sydämelle ja mitä ovat sen hedelmät. Ja se, minkä hengen vallassa opetus tapahtuu.

Siunausta teille :)

• hanna

olen pitkälti samaa mieltä kanssasi.nämä "TULOKSET"ihmisten elämässä ja elämän laadun parantuminen kaatumisten tai vastaavanlaisten hengellisten kokemusten jälkeen ovat totta.ihmiset monesti kritisoivat tätä tilannetta,pyhällä hengellä myös muita tapoja lähestyä etsivää,ei vain kaatuminen.ja sehän on jokaiselle vapaa ehtoista,jumala kyllä näkee jokaisen sydänmen tilan ken näihin rukoustilanteisiin osallistuu.itse en ole kaatunut,vielä,silti olen saanut monta armon hetkeä herran kanssa,sekä armolahjan.silti uskon,että on aitoa pyhän hengen kaatavaa voimaa ja sekä ihmisen omaa kaatumista, johon hypnoosin tilaan viitattiin.pyhä henki on jumalasta ja hypnoosi ihmisestä.tiedettä ja taidetta.

• Ritari009

Te,panettelijat,ylihengelliset vouhottajat,olette itse eksyksissä,lopettakaa heti Niilon parjaaminen,ja sitäpaitsi,hän on jo kirkkaudessa Herransa luona,ja Herra tietää,jätetään tuomio Hänelle !

Lainaus RV-lehdestä :
      ""Savon herrännäisyydestä ja sen alussa tapahtuneesta mahtavasta hengenvuodatuksesta,joka tapahtui kesällä 1796 Iisalmessa,kirjoitti.
      Paavo Ruotsalainen: "Kahden talon väki oli työssä heinäniityllä,niin Pyhä Henki lankesi heidän päälensä yhtenä päivänä niin voimallisesti,että he kaatuivat maahan niinkuin kuolleet,ja he näkivät siinä taivallisia ernomaisia näkyjä ja puhuivat eri kielillä,joita Henki heille opetti,niinkuin apostolisena aikana.""

Että on kaatumisia tapahtunut jo h-herätyksen alkuaikoina. Tuon edellä kerrotun tapauksen todistaa oikeaksi Hengeksi se,että he myös puhuivat eri kielillä,ja kielilläpuhuminen on merkki Pyhän Hengen saamisesta,AINA !

Etää kannattaisi pitää pienempää ääntä Niilon toiminnasta. Omaksi parhaaksenne !

• Prinsessa.

Jumalasiko rakastaa kaatumisia...? On se niin mukavaa.... heheheheee. Kaaduta. Heinäpellollakin ja ihan porukalla....heheheheeee Minä en ainakaan moisen ritarin matkaan lähtisi. Ehee heh heh

• nhak%9k

jsÖJXNNFHOQ5%GV(9 iHN,KHG2V ND,ö!!!! jums0=89

Olenko minä nyt saanut merkin Pyhältä Hengeltä jos et satu ymmärtämään?

• --- Kielillä puhuminen on yleisuskonnollinen ilmiö, jota tapahtuu suurin piirtein kaikkien uskontojen piirissä, ei siis vain herätyskristillisyyden tai ylipäänsä kristinuskon. Kaikissa uskonnoissa siis saadaan Pyhä Henki. Tottahan tämä tietysti onkin: onhan uskonnon alue yleensä Pyhän aluetta, profaanin vastakohtana.

• havannoitsija.
        Epiktetos kirjoitti:

--- Kielillä puhuminen on yleisuskonnollinen ilmiö, jota tapahtuu suurin piirtein kaikkien uskontojen piirissä, ei siis vain herätyskristillisyyden tai ylipäänsä kristinuskon. Kaikissa uskonnoissa siis saadaan Pyhä Henki. Tottahan tämä tietysti onkin: onhan uskonnon alue yleensä Pyhän aluetta, profaanin vastakohtana.

Keskustelin taannoin erään rovastin kanssa. Hän oli kokouksessa, jossa eräs ihminen oli kovaan ääneen alkanut puhua outoa kieltä. Kukaan ei ymmärtänyt. Paitsi yksi. Jostakin Himajan vuoristoseudulta kotoisin. Puhuja oli puhunut hänen kotikieltään. Vierailija oli tulkannut rovastille puheen sisällön. Siinä "kielilläpuhuja" oli kironnut ja manannut Jumalan ja Jeeuksen mitä hirveimpiä kirosanoja ja sanakäänteitä käyttäen.

Ja helluntailaissaarnaaja oli vain hymyillyt onnellisena saatuaan taas yhden todistuksen - tietämättä mistä tosiasiassa oli kyse.

• vieraita
        havannoitsija. kirjoitti:

Keskustelin taannoin erään rovastin kanssa. Hän oli kokouksessa, jossa eräs ihminen oli kovaan ääneen alkanut puhua outoa kieltä. Kukaan ei ymmärtänyt. Paitsi yksi. Jostakin Himajan vuoristoseudulta kotoisin. Puhuja oli puhunut hänen kotikieltään. Vierailija oli tulkannut rovastille puheen sisällön. Siinä "kielilläpuhuja" oli kironnut ja manannut Jumalan ja Jeeuksen mitä hirveimpiä kirosanoja ja sanakäänteitä käyttäen.

Ja helluntailaissaarnaaja oli vain hymyillyt onnellisena saatuaan taas yhden todistuksen - tietämättä mistä tosiasiassa oli kyse.

"Kukaan ei ymmärtänyt. Paitsi yksi. Jostakin Himajan vuoristoseudulta kotoisin."

Olihan hienoa, että Himalajalta saakka oli tultu Suomeen uskonnolliseen kokoukseen. Näitä uzbekistanilaisia, ylä-voltalaisia ja ururuja taitaa vierailla pilvin pimein suomalaisissa helluntaiseurakunnissa, kun aina sattuu kohdalle joku sopiva kääntäjä.

Sitä minä olen kuitenkin ihmetellyt, kun monesti helluntailaisten kielilläpuhujien kerrotaan puhuneen kuolleita kieliä. Kukahan niitä on mahtanut olla tulkkaamassa? Vainajatko?

• edllinen
        vieraita kirjoitti:

"Kukaan ei ymmärtänyt. Paitsi yksi. Jostakin Himajan vuoristoseudulta kotoisin."

Olihan hienoa, että Himalajalta saakka oli tultu Suomeen uskonnolliseen kokoukseen. Näitä uzbekistanilaisia, ylä-voltalaisia ja ururuja taitaa vierailla pilvin pimein suomalaisissa helluntaiseurakunnissa, kun aina sattuu kohdalle joku sopiva kääntäjä.

Sitä minä olen kuitenkin ihmetellyt, kun monesti helluntailaisten kielilläpuhujien kerrotaan puhuneen kuolleita kieliä. Kukahan niitä on mahtanut olla tulkkaamassa? Vainajatko?

Pilvin pimein? Ymmärsit väärin. Niitä oli yksi. On totta, että harvoin näiden kielien sisältöä on kukaan tulkkaamassa. Tästä syystä on syytä olla varuillaan koska kielilläpuhuminen on myös perkeleen ilmoituskanava.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      5756
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2949
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      158
      2647
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      26
      2469
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82