https://autotoday.fi/polttokennot-ja-vety-valmiina-seuraavaan-vaiheeseen/
saksa jyrää sijoittajat kun Putin kiusaa energialla?
/polttokennot-ja-vety-valmiina-seuraavaan-vaiheeseen
16
103
Vastaukset
- Anonyymi
saksassa piti sanoman
- Anonyymi
saksa on VW paskamaa
- Anonyymi
Mistä meinasit saada maakaasua vedyn tuotantoon? Ai niin Putinin kätyri oletkin. 99% vedystä tuotetaan maakaasusta.
- Anonyymi
googlaa= vetytalous autot liikenne
joko aukenee miksi lataaminen on lyhyt välivaihe? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
googlaa= vetytalous autot liikenne
joko aukenee miksi lataaminen on lyhyt välivaihe?Joo, googletin, nyt olen 100% varma, ettei vetyä tarvita henkilöautoliikenteeseen, eikä todennäköisesti edes raskaaseen liikenteeseen.
20 vuotta sitten hommassa olisi ollut järkeä, mutta nyt akuista on tullut yksinkertaisesti liian hyviä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, googletin, nyt olen 100% varma, ettei vetyä tarvita henkilöautoliikenteeseen, eikä todennäköisesti edes raskaaseen liikenteeseen.
20 vuotta sitten hommassa olisi ollut järkeä, mutta nyt akuista on tullut yksinkertaisesti liian hyviä.Sähköauton lataaminen kallistuu – tässä ovat Helenin uudet hinnat
100e lataus juu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, googletin, nyt olen 100% varma, ettei vetyä tarvita henkilöautoliikenteeseen, eikä todennäköisesti edes raskaaseen liikenteeseen.
20 vuotta sitten hommassa olisi ollut järkeä, mutta nyt akuista on tullut yksinkertaisesti liian hyviä.Mistäs meinasit saada raaka-aineet koko automaailman sähköistämiseen? Omalta takapihaltasiko?
https://www.ksml.fi/teemat/5357339 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs meinasit saada raaka-aineet koko automaailman sähköistämiseen? Omalta takapihaltasiko?
https://www.ksml.fi/teemat/5357339Olisi toivottavaa, että kommentoijat vaivautuisivat laittamaan edes artikkelin otsikon ja joskin ydinlauseen linkin yhtyeteen. Mutta Bemarin edustaja puhuu täyttä asiaa.
Ongelmana on se miten _jo nyt_ pitkin EU:ta on 230 suurta rajoitealuetta, joissa kaikissa on vielä omat säännöstöt ja aikataulut eri päästöluokkaisten autojen ajorajoitteille ja täysille kielloille. Saman maankin sisällä on lukemattomasti erilaisia alueellisia sääntöjä.
Joka maassa on vielä omat päästöluokkatarrat auton tuulilasiin, ei yhtenäistä EU-tarraa ja toisissa maissa matkaillessaan tulee edeltä kirjautua systeemiin ja erikseen selvittää saako autollaan ajaa ja missä.
Ympäristöasiat ovat toki tärkeitä, mutta viher-vasemmito-ideologia menee ideologia edellä ja laittaa toistuvasti överiksi sivuuttaen järjen ja logiikan.
Mitenhän Pariisssa asioidaan ensi vuodesta alkaen, sen mijoonat asukkaat ja kaikki sen ulkopuoleltakin päivittäin tuleva liiketoiminta jota sen vaikutusalueella harjoitetaan.
"Paris to ban diesel cars from 2024, all internal combustion vehicles from 2030"
- https://drivemag.com/news/paris-to-ban-diesel-cars-from-2024-all-internal-combustion-vehicles-from-2030
- Anonyymi
Vetyhankkeeet etenevät eri puolilla ja hyvä niin, mutta edelleen on matkaa edessä kuten avauksen artikkelikin osaa kertoa.
Saas sitten nähdä ulottuuko se kevyeen liikenteeseen ja jos, niin milloin (2030?).
"Polttokennoteknologian läpimurtoon on vielä matkaa."
"Esimerkiksi vedyn tankkausasemainfrastruktuurin kehittäminen sekä vihreän vedyn laajamittainen tuotanto ovat asioita, joiden ratkaiseminen vaatii laajaa yhteistyötä."- Anonyymi
No ei noita patteri autojakaan tyhjästä polkaistu, vaan on pitkän kehityksen tulosta hei haloo!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei noita patteri autojakaan tyhjästä polkaistu, vaan on pitkän kehityksen tulosta hei haloo!!
"No ei noita patteri autojakaan tyhjästä polkaistu, vaan on pitkän kehityksen tulosta hei haloo!!"
Sanos muuta huutomerkkeilijä.
Poliittisella pakolla autonvalmistajat sidosryhmineen _on pakotettu_ laittamaan kaikki munat yhteen koriin ja investoimaan suunnilleen kaikki tuolle väärälle pseudo-ekologiselle vaihtoehdolle, jota sitten vielä aivopesullisesti joka ainoasta tuutista massoille ekologisena markkinoidaan.
Kun tämäkään ei riittäsi eikä nykyisestä geopiliittisesta tilanteesta ei olisi mitään opittu, niin vedetään koko EU ja sen huoltovarmuuskin hirteen Kiina-riippuvuudella, sillä noin 80% akkujen saaste-raaka-aineista tulee sieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"No ei noita patteri autojakaan tyhjästä polkaistu, vaan on pitkän kehityksen tulosta hei haloo!!"
Sanos muuta huutomerkkeilijä.
Poliittisella pakolla autonvalmistajat sidosryhmineen _on pakotettu_ laittamaan kaikki munat yhteen koriin ja investoimaan suunnilleen kaikki tuolle väärälle pseudo-ekologiselle vaihtoehdolle, jota sitten vielä aivopesullisesti joka ainoasta tuutista massoille ekologisena markkinoidaan.
Kun tämäkään ei riittäsi eikä nykyisestä geopiliittisesta tilanteesta ei olisi mitään opittu, niin vedetään koko EU ja sen huoltovarmuuskin hirteen Kiina-riippuvuudella, sillä noin 80% akkujen saaste-raaka-aineista tulee sieltä."Poliittisella pakolla autonvalmistajat sidosryhmineen _on pakotettu_"
Ainoa politiikalla ajettu voimanlähde on vety. Akut menestyvät jo ihan omilla meriiteillään.
- Anonyymi
Ja juuri kun parikin valmistajaa on ilmoittanut, että ovat kehittäneet akun joka on puolta halvempi ja entistä nopeampi ladata.
Kallis vety jää teollisuuteen.- Anonyymi
Mutta kun se raaka-aine ei vaan riitä! Usko jo nyt!
- Anonyymi
Saaste-akkuteknologiassa on toki ollut jonkin asteista performanssi-kehitystä, mutta yksi suurin ongelma on edelleen totaalisen ratkaisematta .... vihreitä ekologisia akkuja ei ole vielä näköpiirissä edes horisontin takana.
Sitten käytännön tason perusongelma on se, että patteriauto on aivan kelvoton ilman omaa latauspistettä ja vielä sittenkin pitkillä matkoilla riskeeraa puskea tuskan hikeä.
Montako julkista latauspistettä tarvitaankaan vs. yksi ainoa polttarin tankkauspistooli.
Tulisi olla aivan hurja määrä latauspisteitä vastaamaan yhtä ainoaa polttarin tankkauspistoolia, jotta saataisiin yhtä paljon patteri-autoja vastaaville rangeille.
- Anonyymi
Artikkelin loppu vetäisee maton jalkojen alta "Esimerkiksi vedyn tankkausasemainfrastruktuurin kehittäminen sekä vihreän vedyn laajamittainen tuotanto ovat asioita, joiden ratkaiseminen vaatii laajaa yhteistyötä." Vihreää vetyä ei saada vielä pitkiin aikoihin, kun sähköstä on pulaa normaalikäyttöönkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1245151Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1754892"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste673346Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1072956Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan242262Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2361702Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.771241- 981226
Huomenta naiselle
Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.69921Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä
Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.95879