/polttokennot-ja-vety-valmiina-seuraavaan-vaiheeseen

Anonyymi-ap

16

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      saksassa piti sanoman

      • Anonyymi

        saksa on VW paskamaa


    • Anonyymi

      Mistä meinasit saada maakaasua vedyn tuotantoon? Ai niin Putinin kätyri oletkin. 99% vedystä tuotetaan maakaasusta.

      • Anonyymi

        googlaa= vetytalous autot liikenne

        joko aukenee miksi lataaminen on lyhyt välivaihe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        googlaa= vetytalous autot liikenne

        joko aukenee miksi lataaminen on lyhyt välivaihe?

        Joo, googletin, nyt olen 100% varma, ettei vetyä tarvita henkilöautoliikenteeseen, eikä todennäköisesti edes raskaaseen liikenteeseen.

        20 vuotta sitten hommassa olisi ollut järkeä, mutta nyt akuista on tullut yksinkertaisesti liian hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, googletin, nyt olen 100% varma, ettei vetyä tarvita henkilöautoliikenteeseen, eikä todennäköisesti edes raskaaseen liikenteeseen.

        20 vuotta sitten hommassa olisi ollut järkeä, mutta nyt akuista on tullut yksinkertaisesti liian hyviä.

        Sähköauton lataaminen kallistuu – tässä ovat Helenin uudet hinnat

        100e lataus juu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, googletin, nyt olen 100% varma, ettei vetyä tarvita henkilöautoliikenteeseen, eikä todennäköisesti edes raskaaseen liikenteeseen.

        20 vuotta sitten hommassa olisi ollut järkeä, mutta nyt akuista on tullut yksinkertaisesti liian hyviä.

        Mistäs meinasit saada raaka-aineet koko automaailman sähköistämiseen? Omalta takapihaltasiko?

        https://www.ksml.fi/teemat/5357339


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs meinasit saada raaka-aineet koko automaailman sähköistämiseen? Omalta takapihaltasiko?

        https://www.ksml.fi/teemat/5357339

        Olisi toivottavaa, että kommentoijat vaivautuisivat laittamaan edes artikkelin otsikon ja joskin ydinlauseen linkin yhtyeteen. Mutta Bemarin edustaja puhuu täyttä asiaa.

        Ongelmana on se miten _jo nyt_ pitkin EU:ta on 230 suurta rajoitealuetta, joissa kaikissa on vielä omat säännöstöt ja aikataulut eri päästöluokkaisten autojen ajorajoitteille ja täysille kielloille. Saman maankin sisällä on lukemattomasti erilaisia alueellisia sääntöjä.

        Joka maassa on vielä omat päästöluokkatarrat auton tuulilasiin, ei yhtenäistä EU-tarraa ja toisissa maissa matkaillessaan tulee edeltä kirjautua systeemiin ja erikseen selvittää saako autollaan ajaa ja missä.

        Ympäristöasiat ovat toki tärkeitä, mutta viher-vasemmito-ideologia menee ideologia edellä ja laittaa toistuvasti överiksi sivuuttaen järjen ja logiikan.

        Mitenhän Pariisssa asioidaan ensi vuodesta alkaen, sen mijoonat asukkaat ja kaikki sen ulkopuoleltakin päivittäin tuleva liiketoiminta jota sen vaikutusalueella harjoitetaan.

        "Paris to ban diesel cars from 2024, all internal combustion vehicles from 2030"

        - https://drivemag.com/news/paris-to-ban-diesel-cars-from-2024-all-internal-combustion-vehicles-from-2030


    • Anonyymi

      Vetyhankkeeet etenevät eri puolilla ja hyvä niin, mutta edelleen on matkaa edessä kuten avauksen artikkelikin osaa kertoa.

      Saas sitten nähdä ulottuuko se kevyeen liikenteeseen ja jos, niin milloin (2030?).

      "Polttokennoteknologian läpimurtoon on vielä matkaa."

      "Esimerkiksi vedyn tankkausasemainfrastruktuurin kehittäminen sekä vihreän vedyn laajamittainen tuotanto ovat asioita, joiden ratkaiseminen vaatii laajaa yhteistyötä."

      • Anonyymi

        No ei noita patteri autojakaan tyhjästä polkaistu, vaan on pitkän kehityksen tulosta hei haloo!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei noita patteri autojakaan tyhjästä polkaistu, vaan on pitkän kehityksen tulosta hei haloo!!

        "No ei noita patteri autojakaan tyhjästä polkaistu, vaan on pitkän kehityksen tulosta hei haloo!!"

        Sanos muuta huutomerkkeilijä.

        Poliittisella pakolla autonvalmistajat sidosryhmineen _on pakotettu_ laittamaan kaikki munat yhteen koriin ja investoimaan suunnilleen kaikki tuolle väärälle pseudo-ekologiselle vaihtoehdolle, jota sitten vielä aivopesullisesti joka ainoasta tuutista massoille ekologisena markkinoidaan.

        Kun tämäkään ei riittäsi eikä nykyisestä geopiliittisesta tilanteesta ei olisi mitään opittu, niin vedetään koko EU ja sen huoltovarmuuskin hirteen Kiina-riippuvuudella, sillä noin 80% akkujen saaste-raaka-aineista tulee sieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "No ei noita patteri autojakaan tyhjästä polkaistu, vaan on pitkän kehityksen tulosta hei haloo!!"

        Sanos muuta huutomerkkeilijä.

        Poliittisella pakolla autonvalmistajat sidosryhmineen _on pakotettu_ laittamaan kaikki munat yhteen koriin ja investoimaan suunnilleen kaikki tuolle väärälle pseudo-ekologiselle vaihtoehdolle, jota sitten vielä aivopesullisesti joka ainoasta tuutista massoille ekologisena markkinoidaan.

        Kun tämäkään ei riittäsi eikä nykyisestä geopiliittisesta tilanteesta ei olisi mitään opittu, niin vedetään koko EU ja sen huoltovarmuuskin hirteen Kiina-riippuvuudella, sillä noin 80% akkujen saaste-raaka-aineista tulee sieltä.

        "Poliittisella pakolla autonvalmistajat sidosryhmineen _on pakotettu_"

        Ainoa politiikalla ajettu voimanlähde on vety. Akut menestyvät jo ihan omilla meriiteillään.


    • Anonyymi

      Ja juuri kun parikin valmistajaa on ilmoittanut, että ovat kehittäneet akun joka on puolta halvempi ja entistä nopeampi ladata.
      Kallis vety jää teollisuuteen.

      • Anonyymi

        Mutta kun se raaka-aine ei vaan riitä! Usko jo nyt!


      • Anonyymi

        Saaste-akkuteknologiassa on toki ollut jonkin asteista performanssi-kehitystä, mutta yksi suurin ongelma on edelleen totaalisen ratkaisematta .... vihreitä ekologisia akkuja ei ole vielä näköpiirissä edes horisontin takana.

        Sitten käytännön tason perusongelma on se, että patteriauto on aivan kelvoton ilman omaa latauspistettä ja vielä sittenkin pitkillä matkoilla riskeeraa puskea tuskan hikeä.

        Montako julkista latauspistettä tarvitaankaan vs. yksi ainoa polttarin tankkauspistooli.

        Tulisi olla aivan hurja määrä latauspisteitä vastaamaan yhtä ainoaa polttarin tankkauspistoolia, jotta saataisiin yhtä paljon patteri-autoja vastaaville rangeille.


    • Anonyymi

      Artikkelin loppu vetäisee maton jalkojen alta "Esimerkiksi vedyn tankkausasemainfrastruktuurin kehittäminen sekä vihreän vedyn laajamittainen tuotanto ovat asioita, joiden ratkaiseminen vaatii laajaa yhteistyötä." Vihreää vetyä ei saada vielä pitkiin aikoihin, kun sähköstä on pulaa normaalikäyttöönkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5151
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      175
      4892
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

      Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      67
      3346
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2956
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

      Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2262
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

      Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      236
      1702
    7. Toivottavasti odotat minua

      Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      77
      1241
    8. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

      Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      98
      1226
    9. Huomenta naiselle

      Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      69
      921
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

      Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      95
      879
    Aihe