Jos lähtisit nyt syysretkelle

Anonyymi-ap

Telttailemaan pariksi kolmeksi päiväksi niin mitä ottaisit mukaan eli tavaroita ja evääksi et pärjäisit pari kolme päivää

118

857

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Karhunraudat silti varalta että välis-tollukkaätmi hiippailee samoilla seuduilla.

      • Anonyymi

        Mitä muuta ottaisit mukaan kun turhaan painavia rautoja kanniskelet välis vääntää raudat poikki ja väärään ja jopa suuttuu ja tulee kysymään miksi tommosii käytät ja yrität satuttaa luonnon eläimiä ja ihmisiä ja sit ei naurata sinua enään


      • Anonyymi

        Ja välis suuttuu ja sanoo syö ne niin syöt tai itket ja syöt eli kannattiko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja välis suuttuu ja sanoo syö ne niin syöt tai itket ja syöt eli kannattiko

        Väliksestä ei ole vastusta vanhalle mummollekaan, on se niin tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja välis suuttuu ja sanoo syö ne niin syöt tai itket ja syöt eli kannattiko

        Mettässä olis hyvä vetää välistä pataan.


    • Anonyymi

      Teltan, retkikeittimen, nokipannun, telttapatjan, makuupussin. Kuivamuonaa.

      • Anonyymi

        Kai noilla pärjäisi mutta mitä kuiva muonaa


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Miehen, joka on hyvin varustettu, joten minun ei tarvitse ajatella mitään.

      • Anonyymi

        Kyllä joudut ajattelemaan kun mies kysyy kummalla puolen telttaa haluat nukkua


      • Anonyymi

        Eli olkaapa tarkkoina kun laitatte treffi-ilmoituksiin ”hyvin varustettu mies”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä joudut ajattelemaan kun mies kysyy kummalla puolen telttaa haluat nukkua

        Ei sitä tarvitse ajatella; olen sisällä, mies ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli olkaapa tarkkoina kun laitatte treffi-ilmoituksiin ”hyvin varustettu mies”.

        Se tarkoittaa trangiaa ja pikaruokapusseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse ajatella; olen sisällä, mies ulkopuolella.

        Varmaankin eli avaat teltan tai kohouman vetskarin ja iso teltta tolppa tai keppi tulee esiin ja otat sen sisääsi no ei kysytty mitään seksi hommia vaan retkeilystä kysyttiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin eli avaat teltan tai kohouman vetskarin ja iso teltta tolppa tai keppi tulee esiin ja otat sen sisääsi no ei kysytty mitään seksi hommia vaan retkeilystä kysyttiin

        Hyvä, että muistutit itseäsi aiheesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin eli avaat teltan tai kohouman vetskarin ja iso teltta tolppa tai keppi tulee esiin ja otat sen sisääsi no ei kysytty mitään seksi hommia vaan retkeilystä kysyttiin

        Niin s et edes tiedä mikä on karhukello. Kerran yöaikaan synkällä salolla jouduin menemään mustikkavarvikkoon puskap…lle niin silloin soi karhukello. Aamun valjettua omasta mätäspaikastani kymmenen metrin päässä oli lämmin karhun mustikkap…ska.

        Ottakaa nyt äkkinäiset eräilijät edes tulitikut matkaan. Ja kokenut metsästäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin s et edes tiedä mikä on karhukello. Kerran yöaikaan synkällä salolla jouduin menemään mustikkavarvikkoon puskap…lle niin silloin soi karhukello. Aamun valjettua omasta mätäspaikastani kymmenen metrin päässä oli lämmin karhun mustikkap…ska.

        Ottakaa nyt äkkinäiset eräilijät edes tulitikut matkaan. Ja kokenut metsästäjä.

        Tuloo aloittajalle äitiä ikävä, kun on telttailemassa ja alkaa pimeässä kuulumaan rapinaa ja murinaa teltan ulkopuolelta ja hetken päästä huomaa, kun teltan seinää joku tökkii ulkopuolelta kuonolla.
        Kannattaa mielummin majoittua puu/hirsimökkiin yöksi, jossa on kunnon seinät, ettei mikään susi tai karhu pääse sisälle.
        Susien määrä on lisääntynyt suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuloo aloittajalle äitiä ikävä, kun on telttailemassa ja alkaa pimeässä kuulumaan rapinaa ja murinaa teltan ulkopuolelta ja hetken päästä huomaa, kun teltan seinää joku tökkii ulkopuolelta kuonolla.
        Kannattaa mielummin majoittua puu/hirsimökkiin yöksi, jossa on kunnon seinät, ettei mikään susi tai karhu pääse sisälle.
        Susien määrä on lisääntynyt suomessa.

        Kyllä sudet lampaan vaatteissa.


    • Anonyymi

      Me avovaimon kanssa käytiin vaeltamassa lapissa ruskavaelluksella 5 päivää. 75 km käveltiin. Nukuttiin autiotuvissa ja syötiin retkiruokaa.

      • Anonyymi

        Tälle peukku! Oikeaa retkielämää eikä mitään kotipihan nurmella telttailua.


    • Anonyymi

      Joo kyllä kai se on vähän kauemmas syysretkelle lähdettävä kun joka yö omassa riistakamerassa näkyy vain oma mies kotiin palailemassa.

    • Anonyymi

      Miksi lähteä kiduttamaan itseään telttaretkelle, se on kyllä no thank you.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Toisille kidutusta, toisille parasta mahdollista terapiaa luonnossa. Kukin tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisille kidutusta, toisille parasta mahdollista terapiaa luonnossa. Kukin tavallaan.

        Luonto on vaarallinen, kaukana terapiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonto on vaarallinen, kaukana terapiasta.

        Ei luonnossa tarvitse pelätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei luonnossa tarvitse pelätä.

        Viisasta pelätä, kuolisin kylmyyteen luonnossa tähän aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonto on vaarallinen, kaukana terapiasta.

        Vaarallisempaa on ylittää suojatietä vilkkaasti liikennöidyillä kaduilla.


    • Anonyymi

      Rakkaani huolehtii ja kun retkeilen, hän teki listan. Poimi siitä. Tuttava lähtee huomenna, on kuulemma haastava, joten päätti ettei ainakaan alkoholia.

      Selkäreppu päivämatkoja varteen
      Vaelluskengät / lenkkarit
      Juomapullo/pullot / Termospullo
      Sadeasu

      Passi tai joku muu virallinen henkilötodistus
      Käteistä rahaa / Visakortti / pankkikortti
      Sairasvakuutuskortti
      Henkilökohtaiset lääkkeet
      Silmälasit
      Aurinkolasit
      Puhelin laturi
      Kamera laturi paristot
      Kiikari
      Muistiinpanovälineet

      Henk.koht. saniteettivälineet / laastari
      Lämpöiset vaatteet (verkkarit / villapaita / hanskat / pipo)
      T-paitoja
      Alushousuja
      Pitkät housut
      Lyhyet housut (shortsit)
      Sukkia
      Sandaalit
      Uimahousut / puku
      Pyyhe
      Aurinkovoidetta

      • Anonyymi

        Niin ruoathan puuttuu kokonaan, syön retkilläni majapaikassa, josta saa myös eväät päiväretkille.


      • Anonyymi

        …pyykinpesukone, mikroaaltouuni, kahvinkeitin, silitysrauta, pelastusliivit, leivänpaahdin…


      • Anonyymi

        Voiko metsässä/teltassa ladata sähkövempaimia nykyisin?


      • Anonyymi

        Aurinkokennolaturi
        Tulitikut, sytytysvälineet, trangia, polttoaine
        Makuupussi, alusta...


    • Ottasin intin sadeviitan ja huovan, toinen kestää vaikka ydinpommin ja toiseen käpertyy jääkarhutkin kovilla pakkasilla. Sen lisäksi kassillinen pakastepitsoja ja pari lavaa kaljaa rinkkaan, menox.

      • Anonyymi

        No tämä! En olisi osannut paremmin muotoilla. Unohdit kuitenkin nasse naamarin. Se on hyvä olla jos juo puolukkakiljua ja perä-aukko rusahtaa.

        >simiti<


    • Anonyymi

      Pitsanpurijat eivät pitkospuilla pärjää.

      -palstan suuri ajattelija-

    • Anonyymi

      Lähtisitkö kanssani syysretkelle, sulle hakisin mä tatin suurimman! Istuisitko kanssani laavun penkille, sulle paistaisin mä makkaran mustimman 😂

      • Anonyymi

        Heheheh 😆😂😂


    • Otan mukaan kännykän ja luottokortin. Varaan huoneen lähimmästä hotellista. Minä en telttaile!
      Mua ei saa märkään metsään kirveelläkään. Pitäkää hauskaa! Laittakaa koodia, jos sattuu jotain hauskaa.
      Sillä aikaa mä vilkasen hotellin ravintolan ruokalistaa ja tilaan jotain oikein hyvää. :)

      • Anonyymi

        Oletko koskaan edes kokeillut ja toiseksi ei voita ravintola ruoka itse tehtyä retki ruokaa vaik olis alkeellinen ruoka se vaan maistuu hyvälle ja omassa teltassa ja makuupussissa kivempi nukkua kuin hotellin patjoissaeikä hotellissa mitään kivaa ole


      • Anonyymi

        Ja jos miehesi sanoo tosi typy nukkuu teltassa hänen vieressään niin tosi typy nukkuu teltassa ja aamulla huomaa et onkin tosi kivaa eikä enään koskaan halua hotelleihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan edes kokeillut ja toiseksi ei voita ravintola ruoka itse tehtyä retki ruokaa vaik olis alkeellinen ruoka se vaan maistuu hyvälle ja omassa teltassa ja makuupussissa kivempi nukkua kuin hotellin patjoissaeikä hotellissa mitään kivaa ole

        Kaikki ruoka maistuu metsässä aivan kamalalta. Se johtuu siitä, ettei mitään herkullista voi valmistaa ja syödä ankeissa olosuhteissa.


      • Anonyymi

        Hotellihuone tosiaankin parempi! Pieneen matkalaukkuun tarvittavat vaihtovaatteet ja muut tarvikkeet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan edes kokeillut ja toiseksi ei voita ravintola ruoka itse tehtyä retki ruokaa vaik olis alkeellinen ruoka se vaan maistuu hyvälle ja omassa teltassa ja makuupussissa kivempi nukkua kuin hotellin patjoissaeikä hotellissa mitään kivaa ole

        Olen kokeillut. Olin nuorempana, opiskeluaikoina, innokas telttailija. Ryhmässä lähdettiin reisuun ympäri Suomea. En enää. Ajat ovat muuttuneet ja minulle on oma mukavuus tärkeää. Hyvää ruokaa (nuotiolla ja/ tai grillissa) voidaan tehdä mökillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos miehesi sanoo tosi typy nukkuu teltassa hänen vieressään niin tosi typy nukkuu teltassa ja aamulla huomaa et onkin tosi kivaa eikä enään koskaan halua hotelleihin

        Mieheni ei koskaan pakottaisi minua telttailemaan, koska hän tietää, etten viihdy, enkä tykkää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hotellihuone tosiaankin parempi! Pieneen matkalaukkuun tarvittavat vaihtovaatteet ja muut tarvikkeet.

        Oman ja muiden viihtyvyyden vuoksi valitsen hotellin, tai majatalon. Kukaan ei haluaisi kuitenkaan telttailla mun kanssa, kun olisin jatkuvasti huonotuulinen känkkäränkkä ja kaikki olisi huonosti. Mä en vaan sopeutuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki ruoka maistuu metsässä aivan kamalalta. Se johtuu siitä, ettei mitään herkullista voi valmistaa ja syödä ankeissa olosuhteissa.

        Kaikki maistuu paremmalta retkellä ja ei sen ruuan mitään ihmeellistä tarvi olla no itse en hotelleja motelleja kaipaa enkä viihdy niissä mut omassa teltassa viihtyisin ja eikö olis hyvää itse retkikeittimellä tehty hernekeitto tai kahvia ja vaikka sika nauta säilykepurkista leivän päälle tai muusin kera tai kahvia ja löylylenkkiä sellaisenaan minusta parempaa kuin hotwllien ravintoloiden hesen ruuat ja saa rauhassa syödä mut hotellissa hesessä ym joudut katselemaan olemattomii miukumauku ihmisii se ei ole minun juttuni


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Oman ja muiden viihtyvyyden vuoksi valitsen hotellin, tai majatalon. Kukaan ei haluaisi kuitenkaan telttailla mun kanssa, kun olisin jatkuvasti huonotuulinen känkkäränkkä ja kaikki olisi huonosti. Mä en vaan sopeutuisi.

        Tai sitten olisitkin iloinen ja onnellinen ja sinulla tosi kivaa ja teltassa saisit paljon seksiä eli olisit onnellinen ja tyydytetty


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Oman ja muiden viihtyvyyden vuoksi valitsen hotellin, tai majatalon. Kukaan ei haluaisi kuitenkaan telttailla mun kanssa, kun olisin jatkuvasti huonotuulinen känkkäränkkä ja kaikki olisi huonosti. Mä en vaan sopeutuisi.

        Oletko joku hotelli tyttö tai tinderityttö vai miksi viihdyt hotelleissa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten olisitkin iloinen ja onnellinen ja sinulla tosi kivaa ja teltassa saisit paljon seksiä eli olisit onnellinen ja tyydytetty

        Eihän tuo telttailu ja seksin saaminen ole toisiaan poissulkevia asioita. Luuletko, ettei seksiä saa muuten kuin telttaretkellä? Voi sinua! :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko joku hotelli tyttö tai tinderityttö vai miksi viihdyt hotelleissa

        En kumpikaan. Jos pitää valita telttailun, tai hotelliloman väliltä, valitsen hotellin. Pidän hemmottelulomista.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        En kumpikaan. Jos pitää valita telttailun, tai hotelliloman väliltä, valitsen hotellin. Pidän hemmottelulomista.

        Joo itse taas teltan asuntoauton tai mökin itse en viihdy hotelleissa ja mitä hemmottelua hotelleissa on ja anteeksi et sanoin sinua hotellitytöksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki maistuu paremmalta retkellä ja ei sen ruuan mitään ihmeellistä tarvi olla no itse en hotelleja motelleja kaipaa enkä viihdy niissä mut omassa teltassa viihtyisin ja eikö olis hyvää itse retkikeittimellä tehty hernekeitto tai kahvia ja vaikka sika nauta säilykepurkista leivän päälle tai muusin kera tai kahvia ja löylylenkkiä sellaisenaan minusta parempaa kuin hotwllien ravintoloiden hesen ruuat ja saa rauhassa syödä mut hotellissa hesessä ym joudut katselemaan olemattomii miukumauku ihmisii se ei ole minun juttuni

        Minultakaan ruuan ei tarvitse olla ihmeellistä, mutta metsässä tai edes mökillä ei ruoka maistu. Tulisi oksennus lihasäilykkeistä, sori.

        Jos olisi aivan pakko lähteä ulkoilmaretkelle, lähtisin vaeltamaan ryhmän kanssa. Yövyttäisiin tuvissa. Kuljettaisiin päivässä max 20 km. Rinkkani painaisi max 10 kg. Kännykkää ei ladattaisi matkan aikana ja sovittaisiin milloin kenenkin kännykkä olisi auki. Mukaan ottaisin lasten valmisruokaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo itse taas teltan asuntoauton tai mökin itse en viihdy hotelleissa ja mitä hemmottelua hotelleissa on ja anteeksi et sanoin sinua hotellitytöksi

        Monissa hotelleissa ja kylpylöissä on mahdollisuus saada esim. hoitoja, tai siinä lähellä on spa-kylpylä, johon voi mennä hoitoihin. En häpeä sanoa, nautin hemmotteluhoidoista.

        Jokainen toimii mieltymystensä mukaan. Pääasia, että viihtyy ja reissu on onnistunut. Ei kukaan halua elämäänsä pettymyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minultakaan ruuan ei tarvitse olla ihmeellistä, mutta metsässä tai edes mökillä ei ruoka maistu. Tulisi oksennus lihasäilykkeistä, sori.

        Jos olisi aivan pakko lähteä ulkoilmaretkelle, lähtisin vaeltamaan ryhmän kanssa. Yövyttäisiin tuvissa. Kuljettaisiin päivässä max 20 km. Rinkkani painaisi max 10 kg. Kännykkää ei ladattaisi matkan aikana ja sovittaisiin milloin kenenkin kännykkä olisi auki. Mukaan ottaisin lasten valmisruokaa.

        Itse en jos retkeilen niin joko yksin tai rakkaimpien ihmisten kanssa muita en kaipaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minultakaan ruuan ei tarvitse olla ihmeellistä, mutta metsässä tai edes mökillä ei ruoka maistu. Tulisi oksennus lihasäilykkeistä, sori.

        Jos olisi aivan pakko lähteä ulkoilmaretkelle, lähtisin vaeltamaan ryhmän kanssa. Yövyttäisiin tuvissa. Kuljettaisiin päivässä max 20 km. Rinkkani painaisi max 10 kg. Kännykkää ei ladattaisi matkan aikana ja sovittaisiin milloin kenenkin kännykkä olisi auki. Mukaan ottaisin lasten valmisruokaa.

        Ja ruokailussa otetaan kummankin toiveet huomioon eli joko kompromissa eli välillä syödään mistä kumpikin pitää tai tehdään kaksi ruokaa molemmille


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Eihän tuo telttailu ja seksin saaminen ole toisiaan poissulkevia asioita. Luuletko, ettei seksiä saa muuten kuin telttaretkellä? Voi sinua! :D

        Hyvä sinä mies!


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Monissa hotelleissa ja kylpylöissä on mahdollisuus saada esim. hoitoja, tai siinä lähellä on spa-kylpylä, johon voi mennä hoitoihin. En häpeä sanoa, nautin hemmotteluhoidoista.

        Jokainen toimii mieltymystensä mukaan. Pääasia, että viihtyy ja reissu on onnistunut. Ei kukaan halua elämäänsä pettymyksiä.

        En tiedä en ole ollut pahemmin hotelleissa ja sama ravintoloissa baareissa grilleissä missä muita syöjiä niin en viihdy enkä halua syödä sellaisissa eli en ole kovin sosiaalinen esim jos grilliin syömään eikä muita kuin minä tai minä ja rakkaimmat niin tosi kivaa syödä mut jos muita niin ei kivaa joko haluaa pois tai haluu tehdä ilkeilyä esim hieroa tulikuuman hampurilaisen jonkun naamaan ja jos älähtää ja uhkailee niin saa lyödä mut ennemmin haluu pois omaan rauhaan ja omiin oloihin eli en ole sosiaalinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä en ole ollut pahemmin hotelleissa ja sama ravintoloissa baareissa grilleissä missä muita syöjiä niin en viihdy enkä halua syödä sellaisissa eli en ole kovin sosiaalinen esim jos grilliin syömään eikä muita kuin minä tai minä ja rakkaimmat niin tosi kivaa syödä mut jos muita niin ei kivaa joko haluaa pois tai haluu tehdä ilkeilyä esim hieroa tulikuuman hampurilaisen jonkun naamaan ja jos älähtää ja uhkailee niin saa lyödä mut ennemmin haluu pois omaan rauhaan ja omiin oloihin eli en ole sosiaalinen

        Miksi olet noin väkivaltainen muita kohtaan? Haluat hieroa tulikuuman hampurilaisen viattoman ruokailijan naamaan vain siksi että hän on samaan aikaan syömässä? Mitähän mahdatkaan rakkaimmallesi tehdä jos ja kun parisuhteessa tulee riitaa ennemmin tai myöhemmin?


    • Anonyymi

      No ainakin minulle tulee mieleen kaikki ne perustarpeet joita ihminen tarvitsee.
      Ottaisin mukaan:
      Tulentekoon tarvittavat välineet tuplana, retkikeitin, teltta, makuupussi, juomapullo jonka voisi taas täyttää keitetyllä vedellä, kuivamuonaa, kumisaappaat (varakengät) ja sadeasu, kaksi päällysvaatetusta ja alusvaatetusta (sukkia kolme paria, lisäksi villasukat), kännykkä ja ulkoinen tehoakku jolla kännykän voisi ladata (paino 250 grammaa). Onkivehkeet ja toukkia. Ensiapuvälineet suppeammalla valinnalla, puukko, retkikirves, kartta ja kompassi.
      Kiva seura olisi aina plussaa.

      AV

      • Anonyymi

        No joo parasta se on kun olis vastakkainen sukupuoli mukana retki kaverina ja pussailu kaverina no se olis se paras kaveri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo parasta se on kun olis vastakkainen sukupuoli mukana retki kaverina ja pussailu kaverina no se olis se paras kaveri

        Jep, ja jos nainen lähtisi mukaan joutuisi vähän päivittämään tarpeita, yksi rulla Embo soft ja viinipullo matkaan, pari kynttilää ja muutama suklaapatukka.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, ja jos nainen lähtisi mukaan joutuisi vähän päivittämään tarpeita, yksi rulla Embo soft ja viinipullo matkaan, pari kynttilää ja muutama suklaapatukka.

        AV

        No joo itse voisi tulla aika alkeellisestikkin toimeen ja vois ottaa viinaa ja kaljaa mukaan mut kun nainen tulisi mukaan niin voi olla et viinoihin ei sais lupaa ja hänen toiveitaan haluaisi toteuttaa eli teltta onkin varmaankin aika täynnä kamoista eli olis retkituolia pöytää retkisuihkua pyykkinarua ym


    • Anonyymi

      Miksi joku sinkkumies lähtisi syysretkelle? Ei syysretkellä mitään naisia tapaa, eikä naisia tuollainen retkeily edes kiinnosta.

      Syksy kannattaa hyödyntää sekin naisten etsimiseen. Käydä baareissa ja kärsiä krapuloita. Kumppanin etsintä on rankkaa ja aikaavievää työtä, mutta se on vain tehtävä jos ei halua jäädä yksin.

      t. viinamies

      • Anonyymi

        Varmaan sen vuoksi jos normaalissa elämässä olisi liikaa ihmisiä ja asioita ympärillä?
        Ihminen tarvitsee hengitystauon.

        AV


    • Anonyymi

      Meikit, kulmakynä, huulikynä, kajali., hammasharja. Aurinkolasit, taskulamppu, puukko, tulisytytin, istuinalusta, vesipullo, retkiastiat, reppuun.. hyvät kengät sekä vaatetus. Makuupussi, retkikirves...
      Ruoka olisi pussiruokaa, kevyt kantaa ja vie vähän tilaa...lisää vain vesi meiningillä...selviäisikö näillä?

      • Anonyymi

        Ei jos mies alkaa mukana käyttämään noita meikkejä. Ei ne silloin riitä. Laske määrä uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei jos mies alkaa mukana käyttämään noita meikkejä. Ei ne silloin riitä. Laske määrä uudelleen.

        Mies saa pakata omat henkilökohtaiset tavaransa, itselleen! Ja myös sen huolehtia missä majotutaan? Kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies saa pakata omat henkilökohtaiset tavaransa, itselleen! Ja myös sen huolehtia missä majotutaan? Kiitos

        Sinun kajaalia käyttää ja kulmakyniä ja viivoittimia mies käyttää


    • Ruokaa
      juomaa
      lämpimiä vaatteita
      makuupussi
      varmuuden vuoksi pressu teltan päälle

      • Anonyymi

        Puimakone leveällä pöydällä.


      • Anonyymi

        Retkeily on ihanaa,teltassa nukkuu hyvin raittiissa ilmassa.Ruoka maistuu hyvin nuotiolla,tai retkikeittimellä.


    • Anonyymi

      Kävin juuri eräretkellä polkupyörällä pussissa päivällä perkkaamiani kalan nahkoja ja kalanruotoja.
      Lisäksi kaksi kaapin perälle jäänyttä jauhopussia vuodelta 2005 ja 1998.
      Kapeaa metsäauto polkua pyöräilin, ei satanut vettä mennessä, mutta sitten alkoi satamaan.
      Metsään metsäautotien varrelle tyhjäsin vanhat jauhot ja kalanperkkeet....
      Kotimatkalla satoihin runsaasti, että nyt on vaatteet märkänä, että näin......

    • Anonyymi

      Haulikon ja ampuisin kaiken mikä liikkuu.

    • En ole koskaan ollut Lapissa vaelluksella. Se on haave, jonka vielä haluaisin toteuttaa.

      Mukaan lähtisi nukkumiseen ja syömisen vaatimat varusteet, sään mukaiset vaihtovaatteet, varakengät, kännykkä auringolla ladattavissa olevalla vara-akulla, otsalamppu, ensiaputarvikkeita, tulentekovälineet ja hygieniatarvikkeet. Matkaseurasta riippuen mukaan ottaisin joko kirjan, sudokuita, pelikortit ja/tai ehkäisyvälineet. 😁

      • Anonyymi

        Ei kurppa ehkäisyvälineitä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kurppa ehkäisyvälineitä tarvitse.

        ET-lehti ennemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kurppa ehkäisyvälineitä tarvitse.

        Kurppa tarvitsee ehkäisyvälineitä niin kauan kuin ovulaatio vielä tapahtuu ja jos on sellaisessa suhteessa, jossa seksiä harrastetaan tai jos harrastaa yhden yön ”rakkautta”. Taitaa olla keskimääräisellä kurpalla isompi tarve ehkäisylle kuin keskimääräisellä ATM, 😂

        En ajatellut tuossa kohtaa mitään hurlumhei-seuraa seuraavalla yömajalla vaan mahdollista rakastettua,


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Kurppa tarvitsee ehkäisyvälineitä niin kauan kuin ovulaatio vielä tapahtuu ja jos on sellaisessa suhteessa, jossa seksiä harrastetaan tai jos harrastaa yhden yön ”rakkautta”. Taitaa olla keskimääräisellä kurpalla isompi tarve ehkäisylle kuin keskimääräisellä ATM, 😂

        En ajatellut tuossa kohtaa mitään hurlumhei-seuraa seuraavalla yömajalla vaan mahdollista rakastettua,

        Ottaako jollain miehellä eteen kurpan kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako jollain miehellä eteen kurpan kanssa?

        Cinderella on optimisti :)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako jollain miehellä eteen kurpan kanssa?

        Toi on noita heikon erektion omaavien miesten ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako jollain miehellä eteen kurpan kanssa?

        Onpa typerä kysymys, kertoo sinusta.

        Suurin osa miehistä rakastelee vanhojen naisten kanssa (yli 25-vuotiaiden).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa typerä kysymys, kertoo sinusta.

        Suurin osa miehistä rakastelee vanhojen naisten kanssa (yli 25-vuotiaiden).

        Ai kauhee, onpa tyly kohtalo


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ottaako jollain miehellä eteen kurpan kanssa?

        Valitettavaa, jos sinulla on haasteita mieskunnon kanssa.


      • Eikö ehkäisyvälineitä voisi jättää pois sillä ajatuksella, että jos siellä vaelluksella laavussa lapsi saa alkunsa, siitä varmaan tulee erähenkinen luonnonystävä? 😄


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Eikö ehkäisyvälineitä voisi jättää pois sillä ajatuksella, että jos siellä vaelluksella laavussa lapsi saa alkunsa, siitä varmaan tulee erähenkinen luonnonystävä? 😄

        Kolme lasta on jo aika hyvä määrä. 😆 Sen verran on helposti tullut aiemmin raskaaksi, ettei asialla viitsisi leikkiä edes näin vanhana kurppana. Kun laitatin neuvolassa hormonikierukan 6v sitten, kovasti piti luentoa, että kannattaa vaihtaa se ajoissa uuteen eikä luottaa vain ikään, jos et halua palata asiakkaaksi. 😆 Ja kuitenkin jos mieleisessä miesseurassa lähtee nauttimaan syksyn ruskasta, luonnon kauneudesta ja syksyn kirpeydestä, ainakin mielessä saattaa käydä myös intiimin kanssakäymisen kauneuden mahdollisuus. 😉 Vai eikö teillä miehillä käy sama mielessä? 😁

        Tietysti, jos lähtisin ystävän kanssa tai itsekseni, eipä noita välineitä reissulla todennäköisesti tarvitsisi mihinkään…. Mutta tässä kohtaa tietysti vilkas mielikuvitus tietysti yhdisti sujuvasti ja vaivattomasti kaksi isoa haavetta: vaellus Lapissa ja rakkaus. Unelmia on hyvä olla!


      • Citrinella kirjoitti:

        Kolme lasta on jo aika hyvä määrä. 😆 Sen verran on helposti tullut aiemmin raskaaksi, ettei asialla viitsisi leikkiä edes näin vanhana kurppana. Kun laitatin neuvolassa hormonikierukan 6v sitten, kovasti piti luentoa, että kannattaa vaihtaa se ajoissa uuteen eikä luottaa vain ikään, jos et halua palata asiakkaaksi. 😆 Ja kuitenkin jos mieleisessä miesseurassa lähtee nauttimaan syksyn ruskasta, luonnon kauneudesta ja syksyn kirpeydestä, ainakin mielessä saattaa käydä myös intiimin kanssakäymisen kauneuden mahdollisuus. 😉 Vai eikö teillä miehillä käy sama mielessä? 😁

        Tietysti, jos lähtisin ystävän kanssa tai itsekseni, eipä noita välineitä reissulla todennäköisesti tarvitsisi mihinkään…. Mutta tässä kohtaa tietysti vilkas mielikuvitus tietysti yhdisti sujuvasti ja vaivattomasti kaksi isoa haavetta: vaellus Lapissa ja rakkaus. Unelmia on hyvä olla!

        Iltatähti iltatähden tuikkiessa Lapin taivaalla. Eikö muka ole romanttisuuden huipentuma? 👶🏻😄

        Käyhän se tietty mielessä, saattaa olla tärkeäkin motiivi miksi viitsiä lähteä sinne rämpimään mäkäräisten syöttinä 😆


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Iltatähti iltatähden tuikkiessa Lapin taivaalla. Eikö muka ole romanttisuuden huipentuma? 👶🏻😄

        Käyhän se tietty mielessä, saattaa olla tärkeäkin motiivi miksi viitsiä lähteä sinne rämpimään mäkäräisten syöttinä 😆

        Hahhah! Onko sinulla iltatähti-ajatuksia vai vain tätiä kiusoittelet? 😆 Minulla kun on jo iltatähti… Ihana onkin. Olin jo päättänyt ettei koskaan enää ja sitten kävi joku napsahdus päässä. Ja tuo sai alkunsa seuraavasta kierrosta kun kierukka pois ja melkein varmoilla päivillä (6pv ennen ovulaatiota, alle 2-5% mahdollisuus tilastollisesti nuoremmillakin), vaikka ikä alkoi nelosella.

        Useampia vuosia sitten rakastuin ja huomasin vauvakuumeen iskevän (kohtuullisen voimalla) ja alkoi iskeä melkein paniikki miten sen saa pysähdyttyä. Olin kulissiksi muuttuneesta parisuhteesta ja tuo kävi suhteesta ulospäin. Onneksi olen liian kiltti pettääkseni tai edes mennäkseni treffeille varattuna ja niin tuo mieskin taisi olla. En tiedä mitä olisi käynyt, jos suhde olisi alkanut ja toinen olisi alkanut puhua vauvoista. 🙄 Puhui kyllä yleisellä tasolla asiasta ja omasta haaveistaan, mutta ei kohdistettuna. Nyt olen jo niin vanha, että vaikea kuvitella, että kukaan ajattelee minua enää tuoreeksi äidiksi, varsinkaan kun en taatusti korosta ettei vaihdevuosioireita vielä ole.🤣

        Tuo rakastuminen, vaikka se ei johtanut edes halaukseen tai suudelmaan, sai minut tajuamaan ettei kulissiliitossa ole mitään järkeään miten olin ehtinyt kadottaa itseni (joutuessani toimimaan liian pitkään puolison ja lasten ehdoilla, unohtaen itseni) ja naiseuteni (ex ei seksi kiinnostanut ja aluksi yritin sopeutua suppressoimalla omaa seksuaalisuuttani). Tavallaan myös huomasin miten iso ero on kevyemmillä ja suurilla tunteilla (”kaikkia oppii rakastamaan kun on tahtoa” vs.rakkaus-tsunamin pyörteet). Ei voi kuin sanoa, että oppia ikä kaikki ja parempi että oppii myöhään kuin ei millloinkaan.


      • Anonyymi
        MaximiIIian kirjoitti:

        Eikö ehkäisyvälineitä voisi jättää pois sillä ajatuksella, että jos siellä vaelluksella laavussa lapsi saa alkunsa, siitä varmaan tulee erähenkinen luonnonystävä? 😄

        Sivusta totean ... jos on lapsihaaveita jo muutenkin, niin käy se noinkin. Jos taas ei ole niin ei todellakaan.

        Omalla henkilökohtaisella kohdallani täytyy myös todeta, että telttamajoituksessa, tähän aikaan vuodesta, ei kävisi seksi mielessäkään.


      • Citrinella kirjoitti:

        Hahhah! Onko sinulla iltatähti-ajatuksia vai vain tätiä kiusoittelet? 😆 Minulla kun on jo iltatähti… Ihana onkin. Olin jo päättänyt ettei koskaan enää ja sitten kävi joku napsahdus päässä. Ja tuo sai alkunsa seuraavasta kierrosta kun kierukka pois ja melkein varmoilla päivillä (6pv ennen ovulaatiota, alle 2-5% mahdollisuus tilastollisesti nuoremmillakin), vaikka ikä alkoi nelosella.

        Useampia vuosia sitten rakastuin ja huomasin vauvakuumeen iskevän (kohtuullisen voimalla) ja alkoi iskeä melkein paniikki miten sen saa pysähdyttyä. Olin kulissiksi muuttuneesta parisuhteesta ja tuo kävi suhteesta ulospäin. Onneksi olen liian kiltti pettääkseni tai edes mennäkseni treffeille varattuna ja niin tuo mieskin taisi olla. En tiedä mitä olisi käynyt, jos suhde olisi alkanut ja toinen olisi alkanut puhua vauvoista. 🙄 Puhui kyllä yleisellä tasolla asiasta ja omasta haaveistaan, mutta ei kohdistettuna. Nyt olen jo niin vanha, että vaikea kuvitella, että kukaan ajattelee minua enää tuoreeksi äidiksi, varsinkaan kun en taatusti korosta ettei vaihdevuosioireita vielä ole.🤣

        Tuo rakastuminen, vaikka se ei johtanut edes halaukseen tai suudelmaan, sai minut tajuamaan ettei kulissiliitossa ole mitään järkeään miten olin ehtinyt kadottaa itseni (joutuessani toimimaan liian pitkään puolison ja lasten ehdoilla, unohtaen itseni) ja naiseuteni (ex ei seksi kiinnostanut ja aluksi yritin sopeutua suppressoimalla omaa seksuaalisuuttani). Tavallaan myös huomasin miten iso ero on kevyemmillä ja suurilla tunteilla (”kaikkia oppii rakastamaan kun on tahtoa” vs.rakkaus-tsunamin pyörteet). Ei voi kuin sanoa, että oppia ikä kaikki ja parempi että oppii myöhään kuin ei millloinkaan.

        Kivaa lisäjännitystä samassa makuupussissa vietetyn yön jälkeen loppureissuun mietiskellä mahtaako siemen itää 😄

        Kulissiliitto on kyllä kamala suhde. Turhauttaa ja tukahduttaa kaiken elävän. Yksin on 100 kertaa parempi. Pettämättömyys on hyvä piirre, osoittaa kypsyyttä, vastuuntuntoa ja eipä tarvitse omatuntonsa kanssa ainakaan nahistella..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean ... jos on lapsihaaveita jo muutenkin, niin käy se noinkin. Jos taas ei ole niin ei todellakaan.

        Omalla henkilökohtaisella kohdallani täytyy myös todeta, että telttamajoituksessa, tähän aikaan vuodesta, ei kävisi seksi mielessäkään.

        Samaa mieltä kyllä, 5* iglussa mieluummin kuin takapuoli huurussa teltassa.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Kivaa lisäjännitystä samassa makuupussissa vietetyn yön jälkeen loppureissuun mietiskellä mahtaako siemen itää 😄

        Kulissiliitto on kyllä kamala suhde. Turhauttaa ja tukahduttaa kaiken elävän. Yksin on 100 kertaa parempi. Pettämättömyys on hyvä piirre, osoittaa kypsyyttä, vastuuntuntoa ja eipä tarvitse omatuntonsa kanssa ainakaan nahistella..

        Nainen tulee raskaaksi isommalla todennäköisyydellä 2-3pv/kuussa (kierrossa), ja käytännössä 6-0pv ulkopuolella ovulaatiosta, mahdollisuus on lähes 0%. Eli jos meinaan tosiaan jännittää reissua, 😁 pitää ehkäisy ”unohtaa” ja olla aika tiukasti ajoittanut reissunsa (tai vaihtoehtoisesti varmuudeksi varmistanut, että on tuon 6pv ulkopuolella 😂).

        Olen samaa mieltä, että yksin on parempi kuin huonossa tai kylmässä suhteessa! Aikanaan kun tein oman päätökseni, että lähden suhteesta, tein sen riipumatta siitä löydänkö enää rakkautta elämääni vai en.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Samaa mieltä kyllä, 5* iglussa mieluummin kuin takapuoli huurussa teltassa.

        Mikä on 5* iglu? Noita Lapissa olevia majoitusigluja? Onko niissä 5 asteen lämpö? Iglun kokeminen varmaan olisi myös elämyksen arvoinen juttu. Tosin odotukset kirkasta tähtitaivaasta ja revontulista voi vaihtua todellisuudessa harmaaseen taivaaseen…

        Miksi pitää majoittua teltassa? Voi olla yötä hotellissa ja tehdä päiväreissuja tai joku pidempi kierros autiotupien varassa. Ei tuollaisessa reissussa ole pääasia askeettisuuden optimointi vaan luonnon kauneus.


      • Citrinella kirjoitti:

        Nainen tulee raskaaksi isommalla todennäköisyydellä 2-3pv/kuussa (kierrossa), ja käytännössä 6-0pv ulkopuolella ovulaatiosta, mahdollisuus on lähes 0%. Eli jos meinaan tosiaan jännittää reissua, 😁 pitää ehkäisy ”unohtaa” ja olla aika tiukasti ajoittanut reissunsa (tai vaihtoehtoisesti varmuudeksi varmistanut, että on tuon 6pv ulkopuolella 😂).

        Olen samaa mieltä, että yksin on parempi kuin huonossa tai kylmässä suhteessa! Aikanaan kun tein oman päätökseni, että lähden suhteesta, tein sen riipumatta siitä löydänkö enää rakkautta elämääni vai en.

        Kyllä lapsirakas mies voi innostua ja haluta ajoittaa reissun juuri tuon laskelman mukaisesti 😄 Perille päästyä kiireellä leiri pystyyn ja yhdessä siihen ainoaan makuupussiin 😅


      • Citrinella kirjoitti:

        Mikä on 5* iglu? Noita Lapissa olevia majoitusigluja? Onko niissä 5 asteen lämpö? Iglun kokeminen varmaan olisi myös elämyksen arvoinen juttu. Tosin odotukset kirkasta tähtitaivaasta ja revontulista voi vaihtua todellisuudessa harmaaseen taivaaseen…

        Miksi pitää majoittua teltassa? Voi olla yötä hotellissa ja tehdä päiväreissuja tai joku pidempi kierros autiotupien varassa. Ei tuollaisessa reissussa ole pääasia askeettisuuden optimointi vaan luonnon kauneus.

        Viiden tähden iglu.. niitä on ilmestynyt Lappiin sinne tänne. Täydet mukavuudet huikeilla näkymillä.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Viiden tähden iglu.. niitä on ilmestynyt Lappiin sinne tänne. Täydet mukavuudet huikeilla näkymillä.

        Iglulle 👍 Olen nähnyt revontulet kahdesti täällä etelässä, oli vaikuttavat, mutta kun on nähnyt videolla pohjoisen revontulet, jää etelä kauas taakse. Olin kerran työmatkalla Saariselällä enkä viitsinyt jäädä virka-illallisen jälkeen yökerhonja lähdin nukkumaan ennen puolta yötä. Ihailin kirkasta tähtitaivasta ja kirpeää pakkasta
        kun kävelin hotelliin. Aamulla harmitti, kun näki videolta miltä taivas oli näyttänyt klo 03-04…

        Revontulia ei taida saada tilaamalla, 😂 mutta olisihan se kuulas tähtitaivas ja loimuavat revontulet aika ainut kertainen kokemus varsinkin iglussa oli se sitten luxus tai vähän vaatimattomampi versio. Luonnon kauneus tekee isomman vaikutuksen kuin luxus.


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Kyllä lapsirakas mies voi innostua ja haluta ajoittaa reissun juuri tuon laskelman mukaisesti 😄 Perille päästyä kiireellä leiri pystyyn ja yhdessä siihen ainoaan makuupussiin 😅

        Eikö sulla ollut teini-ikäsiä tai sitä lähellä olevia lapsia? Ja olit 40v päällekin ehkä? Ja jaksaisit silti aloittaa alusta? Oletko niin vauhdikas, että hyppäisit intuitiopohjalta samaan makuupussiin noin vain (ilman ehkäisyä)?

        Minut taitaa pelastaa ikä ja aika. 🤣 Lapsia välttämättä haluava tuskin ajattele ikäistäni ensisijaiseksi vaihtoehtoehdoksi, enkä tiedä tulisinko enää edes raskaaksi ja kuinka kauan (ei sitä tiedä nuoremmatkaan). En ole itse koskaan suoralta kädeltä lähtenyt lisääntymään ennen kuin tunnen ihmisen hyvin (yleensä vaatii yhteisasumista).


      • Citrinella kirjoitti:

        Eikö sulla ollut teini-ikäsiä tai sitä lähellä olevia lapsia? Ja olit 40v päällekin ehkä? Ja jaksaisit silti aloittaa alusta? Oletko niin vauhdikas, että hyppäisit intuitiopohjalta samaan makuupussiin noin vain (ilman ehkäisyä)?

        Minut taitaa pelastaa ikä ja aika. 🤣 Lapsia välttämättä haluava tuskin ajattele ikäistäni ensisijaiseksi vaihtoehtoehdoksi, enkä tiedä tulisinko enää edes raskaaksi ja kuinka kauan (ei sitä tiedä nuoremmatkaan). En ole itse koskaan suoralta kädeltä lähtenyt lisääntymään ennen kuin tunnen ihmisen hyvin (yleensä vaatii yhteisasumista).

        Juu hyppäisin oikean naisen kanssa, toimin ensin ja ajattelen vasta sitten :D Olen ihan tukevasti keski-ikäinen, mutta mieli toimii kuin nuorella kollilla ;) Lapsetkin ovat jo aikuisuuden kynnyksellä, joten olen autuaasti unohtanut vauva-ajan haasteet. Hieman vakavoituen, eihän sitä nyt ensimmäisenä lapsentekoon aleta eikä ylipäätäänkään enää, mutta ajattelin, että jos siellä Lapissa tilanne ja tunnelma vievät mennessään :)


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Juu hyppäisin oikean naisen kanssa, toimin ensin ja ajattelen vasta sitten :D Olen ihan tukevasti keski-ikäinen, mutta mieli toimii kuin nuorella kollilla ;) Lapsetkin ovat jo aikuisuuden kynnyksellä, joten olen autuaasti unohtanut vauva-ajan haasteet. Hieman vakavoituen, eihän sitä nyt ensimmäisenä lapsentekoon aleta eikä ylipäätäänkään enää, mutta ajattelin, että jos siellä Lapissa tilanne ja tunnelma vievät mennessään :)

        Hah hah. 😂 Ajatteleminen on kuitenkin ihan kova juttu, vaikka joskus intuitioon luottaminen ja pieni sopivassa mittakaavassa toteutettu ”hulluus” on ihan paikallaan. 😉

        Hormonikierukka on siitä kiva vehje, ettei haittaa vaikka tunnelma ja tilanne vie mennessään, ja jos ne matkaan pakatut ehkäisyvälineet Lapin taian humussa unohtuisi kaivaa kassista esille. Tosin tuo kierukka alkaa olla vaihdon kaipeessa, mutta senkin saisi uusittu, jos tarve olisi.


    • Anonyymi

      Reppu, kolmet tulitikut (yhdet rintataskuun ja kahdet reppuun erillisiin minigrippeihin suljettuna), paperikartta ja kompassi, makuualusta, kolme tyynyliinaa, makuupussi, teltta ja pieni pressu (jos en nuku valmistamassani laavussa jota rakovalkea lämmittää), vyö, lakki, kumikengät jalkaräteillä kolmet villasukat, puukko, kirves, ase ja pateja, koira, vaihtovaatetta, puukuksa, kännykkä ja virtapankki, pieni kahvipannu ja pannukahvia kolmen vrk. tarpeiksi, kenttäpulloon litra vettä ja täydennys luonnosta, kuivamuonaa ja säilykkeitä, suklaata, rusinoita, banaaneja, jogurttia, keksejä ja lisä luonnosta.

      • Anonyymi

        Pänikkä viiniä

        Kiitti

        Puliveivaus englanniksi on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pänikkä viiniä

        Kiitti

        Puliveivaus englanniksi on

        Pontikkaa taskumattiin ja muutama nelosoluttölkki reppuun sinne otetaan eikä mitään viiniä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pontikkaa taskumattiin ja muutama nelosoluttölkki reppuun sinne otetaan eikä mitään viiniä.

        Lisään vielä pari pakettia makkaraa ja sinapin sekä kynsikkäät ja kahdet nahkahansikkaat joista kahdet muovipussiin reppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä pari pakettia makkaraa ja sinapin sekä kynsikkäät ja kahdet nahkahansikkaat joista kahdet muovipussiin reppuun.

        Vielä lisäys: Louekankaasta/telttakankaasta tehtyjä nopeasti pystytettäviä laavuja saa myös ostettua. Jos ei kyhää havuista ja oksista alusta loppuun. Laavu on mielestäni jo näin syyskylmillä telttaa parempi vaihtoehto kun saa rakovalkeiden/nuotion nukkua eikä tarvitse tavan pikkuteltassa hytistä pelkän makuupussin varassa. Kesäkeleillä teltta jo pelkästään hyttysten ja muiden verenimijöiden johdosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä lisäys: Louekankaasta/telttakankaasta tehtyjä nopeasti pystytettäviä laavuja saa myös ostettua. Jos ei kyhää havuista ja oksista alusta loppuun. Laavu on mielestäni jo näin syyskylmillä telttaa parempi vaihtoehto kun saa rakovalkeiden/nuotion nukkua eikä tarvitse tavan pikkuteltassa hytistä pelkän makuupussin varassa. Kesäkeleillä teltta jo pelkästään hyttysten ja muiden verenimijöiden johdosta.

        Lisäys: lämmössä.


    • Anonyymi

      No siis rehellisesti ... en lähtisi, jollei siihen olisi jokin pakottava tarve. Vaeltamaan voisin mielelläni lähteä reitille, jossa on autiotupia tai laavuja. Vaeltaminen teltan kera ei ole minusta mitenkään erityisen mielekästä puuhaa. Telttailu sinällään on ihan ok, jos mennään johonkin ja pysytään samassa paikassa jonkin aikaa.

      Vaan jos tuo telttailuelementti jätetään pois niin mukaan:
      - kunnon makuupussi (omassani voi hyvin nukkua -25 asteeseen saakka)
      - lämmintä vaihtovaatetta ( sekä tietysti lämpimät, säänmukaiset ja käytännölliset vaatteet päälle)
      - retkikeitin keittoastioineen ja kuivamuonaa (sellaisia, joista saa tehtyä lämmintä ruokaa, näkkäriä tmv, teepusseja ja/tai kahvinpuruja tai murukahvia, rusinoita ja suklaata, jne. perusjuttuja)
      - täytetty juomapullo (Oletan reitin olevan valittu niin, että vettä ei tarvitse tuon suuremmin mukana kantaa. Suomessa tuo on suht helppoa)
      - jokin ruokailuväline (vaikka lusikkahaarukka)
      - kuumaa kestävä juomakuppi (itselläni tuo kyllä on juomapullon mukana)
      - kuumaa kestävä ruoka-astia
      - valitun vaellusalueen kartta ja kompassi (varmuuden vuoksi)
      - hyvä ensiapupakkaus
      - tarkoitukseen sopivia hygieniatarvikkeita (Vaikka jotain wet vipes tyyppisiä pyyhkeitä, joilla voi tärkeimmät paikat tarvittaessa pyyhkiä. Noilla pärjää muutaman päivä reissun hyvin, eivätkä paina paljoa).
      - puukko ja ehkä myös retkikirves
      - kosteudelta suojatut tai aina syttymisvarmat tulentekovälineet
      Tuossa aikalailla ne pakolliset, joilla tämä nainen jokusen päivän pärjäisi.

      Säännöllistä lääkitystä en itse käytä, mutta särkylääkettä on varmasti hyvä olla mukana ensiapupakkauksessa. Henkilöllisyyspaperit voisi olla ihan fiksua ottaa mukaan ja pieni määrä käteistä rahaa (tai kortti, jos kokee sen tarpeelliseksi. Minä en koe). Puhelin varmaankin kannattaa ottaa varmuden vuoksi mukaan, vaikkakaan en itse sitä varsinaisesti tuolla tarvitsisi ja siihen täytetty varavirtalähde. Vähän valitusta vaelluspaikasta riippuen myös iholle laitettavaa hyöteismyrkkyä (itseäni nuo toisin eivät yleensä juuri vaivaa, mutta varmuuden vuoksi).

      • Anonyymi

        Ai niin ja tietysti retkiseuraa. Yksinäni en lähtisi. Seuraksi käy myös koira, sellaista säänkestävää ja luonnossa viihtyvää rotua. Jos karvakamu olisi mukana, niin senkin muonat mukaan otettavien listaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja tietysti retkiseuraa. Yksinäni en lähtisi. Seuraksi käy myös koira, sellaista säänkestävää ja luonnossa viihtyvää rotua. Jos karvakamu olisi mukana, niin senkin muonat mukaan otettavien listaan.

        Moottorisaha

        Että saahaan puita notskiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moottorisaha

        Että saahaan puita notskiin

        Seura, joka kantaisi moottorisahaa mukana, ei ole mun seuraani. Sori.


    • Anonyymi

      Retkiltä palataan, mutta mitä mukaan lopullisesti?

    • Anonyymi

      kortonkeja muutama pakeetti

    • Anonyymi

      En lähtisi koskaan telttailemaan, ne mihinkään vuodenaikaan!

      • Anonyymi

        Tämä asiaa ☝.

        Palaan vielä aiheeseen. Luin monta vastausta, ja yhdessäkään en nähnyt tärkeintä, eli VETTÄ. Ihminen tarvitsee vettä n. 2 l vuorokaudessa. Muutenkin vastausten realismi ja logistiikka loisti poissaolollaan.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä asiaa ☝.

        Palaan vielä aiheeseen. Luin monta vastausta, ja yhdessäkään en nähnyt tärkeintä, eli VETTÄ. Ihminen tarvitsee vettä n. 2 l vuorokaudessa. Muutenkin vastausten realismi ja logistiikka loisti poissaolollaan.

        - Sheena

        No sitten et lukenut kaikkia vastauksia. Itse ainakin mainitsin veden omassani ja sanoin olettavani reitin olevan valittu niin, että juomakelpoista vettä on tarjolla. Keittäminen auttaa paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten et lukenut kaikkia vastauksia. Itse ainakin mainitsin veden omassani ja sanoin olettavani reitin olevan valittu niin, että juomakelpoista vettä on tarjolla. Keittäminen auttaa paljon.

        Itse en esim. Lapissa vaeltaessani ikinä kanna vettä mukanani. Ei ole ollut tarvetta. Tietysti jos vesi olisi epävarmaa, niin sitten filtteri ja ehkä tabletitkin mukaan, mutta en mä silti alkaisia Suomessa vettä vaellukselle kantamaan. Vaihdan suunniteltua reittiä, jos juomavesi olisi niin epävarmaa, että olisi pakko kantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en esim. Lapissa vaeltaessani ikinä kanna vettä mukanani. Ei ole ollut tarvetta. Tietysti jos vesi olisi epävarmaa, niin sitten filtteri ja ehkä tabletitkin mukaan, mutta en mä silti alkaisia Suomessa vettä vaellukselle kantamaan. Vaihdan suunniteltua reittiä, jos juomavesi olisi niin epävarmaa, että olisi pakko kantaa.

        Vaelluksella pitää olla vettä mukana, ja mietittynä mistä paikat joista saa lisää.

        Aloitus oli varsin epätäsmällinen, lähdettiin vain "syysretkelle metsään". Varsinaisesti ei kyse vaelluksesta. Kertokaahan viisaat luontoihmiset mistä löytää jokaisen lähimetsässä juotavaa raikasta vettä? Etenkin kun ei ole järviä, ei jokia lähimain.


    • Anonyymi

      Teltta, makuupussi (-10), makuualusta, tulitikut, kaasukeitinsetti (tai spriikeitinsetti), purkkiruokaa, retkikirves, puukko, vettä 4 litraa (ellei ole saatavissa retkipaikassa), univillasukat, pieni pullo konjakkia, makkaraa, kuivalettutaikinasatsi (Pakastepussiin ½ tl suolaa, 2 rkl sokeria ja 4 dl vehnäjauhoja. Hölskytellään pussia. Valmis! Sitten vaelluksella lisätään pussiin 6 dl vettä, hölskytellään oikein kunnolla ja huolellisesti, tehdään pussin kulmaan reikä ja siitä kaadetaan pannulle), sadeviitta.
      Mikäli veden äärellä, kalastusvälineet

    • Anonyymi

      Menkää lappiin vaeltamaan jotta näette vähän kotipuskia enemmän maata. Lapissa olen ollut kansallispuistoissa, monta kertaa. Urho kekkosen kansallispuisto on näkemisen arvoinen. Kannattaa melkein mennä syksyllä tai keväällä ettei ole hyttysiä.

    • Anonyymi

      Vain juntit syysretkeilee. Ei muuta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe