Blender ei ole tehosekoitin, kuten valtaosalle tulee heti mieleen, vaan se on 3D suunnittelu ohjelma, jolla voi tehdä digitaidetta, animaatioita yms.
Se on erittäin monipuolinen ohjelma, joka ensisilmäyksellä näyttää monimutkaiselta ja paljon erilaisia toimintoja ja asetuksia.
Digitaide kiinnostaa ja heti ajatteli, että miksi en Blenderiä alkanut nuorempana opiskelemaan.
No tässä asiassa ei tarvitse harmistella sitä, koska kun olin alle 30 vuotias, niin mitään Blenderiä ei vielä silloin ollut olemassa.
Olisi pitänyt syntyä myöhemmin, että olisi nyt alle 30 vuotias ja vuosia edessä aikaa opiskella Blenderin käyttöä.
Ainut tapa oppia käyttämään Blenderiä on käyttää sitä, toistaa ja katsoa netistä opetus ohjelmia, joita youtubessa on.
Kaiken muun maan kielellä on käyttövalikko, mutta ei suomen kielellä, jopa köyhän intian maan kielellä on Blender, vaikka siellä ei ihmisillä ole varaa tietokoneeseen ja Blenderiä käyttää.
Tämä on niitä harvoja asioita, joita ei tarvitse harmistella, että miksi en aloittanut asian parissa 20-30 vuotta sitten, silloin asiaa ei vielä ollut edes saatavilla, ei ainakaan nykyisenä hienona ja kehittyneenä versiona.
https://www.youtube.com/watch?v=BXhvA6uw8kU
Blenderiä oppimaan
Anonyymi-ap
3
153
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan tuo ohjelma ollut saatavilla jo yli 10 vuotta.
- Anonyymi
Ja syysi avautua tästä asiasta oli? Itse olen käyttänyt ko. ohjelmistoa viimeisen 8 vuotta, vaikkakin nykyään käytän useammin 3ds maxia, käytännön syistä.
- Anonyymi
Jos haluaisi 3D mallinnushommiin työelämässä, mikä ohjelma kannattaisi opetella?
Olen nyt vasta tehnyt yhden simppelin harjoitusmallin Windowsin Paint 3D:llä ja on mielenkiintoista, mutta kannattanee opetella enemmälti varmaankin sellaisilla ohjelmilla jotka on käytössä työelämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun433054Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081897Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171880Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si751581- 171474
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431368- 251300
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901289UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1051092Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1041091