Blender ei ole tehosekoitin, kuten valtaosalle tulee heti mieleen, vaan se on 3D suunnittelu ohjelma, jolla voi tehdä digitaidetta, animaatioita yms.
Se on erittäin monipuolinen ohjelma, joka ensisilmäyksellä näyttää monimutkaiselta ja paljon erilaisia toimintoja ja asetuksia.
Digitaide kiinnostaa ja heti ajatteli, että miksi en Blenderiä alkanut nuorempana opiskelemaan.
No tässä asiassa ei tarvitse harmistella sitä, koska kun olin alle 30 vuotias, niin mitään Blenderiä ei vielä silloin ollut olemassa.
Olisi pitänyt syntyä myöhemmin, että olisi nyt alle 30 vuotias ja vuosia edessä aikaa opiskella Blenderin käyttöä.
Ainut tapa oppia käyttämään Blenderiä on käyttää sitä, toistaa ja katsoa netistä opetus ohjelmia, joita youtubessa on.
Kaiken muun maan kielellä on käyttövalikko, mutta ei suomen kielellä, jopa köyhän intian maan kielellä on Blender, vaikka siellä ei ihmisillä ole varaa tietokoneeseen ja Blenderiä käyttää.
Tämä on niitä harvoja asioita, joita ei tarvitse harmistella, että miksi en aloittanut asian parissa 20-30 vuotta sitten, silloin asiaa ei vielä ollut edes saatavilla, ei ainakaan nykyisenä hienona ja kehittyneenä versiona.
https://www.youtube.com/watch?v=BXhvA6uw8kU
Blenderiä oppimaan
Anonyymi-ap
3
204
Vastaukset
- Anonyymi
Onhan tuo ohjelma ollut saatavilla jo yli 10 vuotta.
- Anonyymi
Ja syysi avautua tästä asiasta oli? Itse olen käyttänyt ko. ohjelmistoa viimeisen 8 vuotta, vaikkakin nykyään käytän useammin 3ds maxia, käytännön syistä.
- Anonyymi
Jos haluaisi 3D mallinnushommiin työelämässä, mikä ohjelma kannattaisi opetella?
Olen nyt vasta tehnyt yhden simppelin harjoitusmallin Windowsin Paint 3D:llä ja on mielenkiintoista, mutta kannattanee opetella enemmälti varmaankin sellaisilla ohjelmilla jotka on käytössä työelämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä1062981Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri1542106IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl632072Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al381749- 1461430
Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha624986- 99880
- 50744
- 77723
- 55707