Sininen hiki

Anonyymi-ap

Pari päivää sitten kiinnitin huomioni paidan kainaloiden sinivihreään väriin. Ensin ajattelin, että kyseessä voisi olla home, mutta ei ollut homeen hajua, eikä ole näkynyt väriä aiemmin. Täytyy olla siis hien aiheuttamaa väriä. Mutta mistäköhän tuo ilmiö johtuu? Suomenkielellä ei löydy tietoa ja englanniksikin hyvin vähän.

6

696

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eräällä toisella palstalla joku kertoi kuinka oli saanut älykellon lahjaksi ja laittanut sen ranteeseensa. Seuraavana aamuna herätessä oli lakana ollut sininen kehon kokoiselta alueelta. Itsellänikin on kyllä älykello ja joudun käyttämään sitä mittauksiin päivittäin, mutta tuohon älykelloselitykseen en oikein usko. Ilmiö tunnettaisiin maailmalla, koska kellot ovat olleet markkinoilla jo joitakin vuosia.

    • Anonyymi

      Voiko olla että sinulla on ollut joku värillinen takki ylläsi josta lähtee väri paitaan kun kainalot hikoaa.
      Itse makasin kuumeessa kerran ja yhtäkkiä sormeni olivat siniset , pelästyin että onko joku verenmyrkytys mutta olin hionnut ja uudet siniset lakanat sängyssä , joista lähti väriä . Niin että pääsin pelkällä säikähdyksellä

    • Anonyymi

      Pelkkä hiki on väritöntä, koska se on vain vettä.
      Toi olikin aika hyvä huomio, että voisi tulla vaikka takista.
      Ja eihän sitä aina välttämättä tiedä, mitä aineita paitakangas sisältää, jos siinä on vaikka joku aine, joka tekee väriä kastuessaan.

      • Anonyymi

        Englanniksi löytyy vähän jotain tekstiä ja tietoa aiheesta ja kyllä hiki voi olla sinistä, mutta tila on hyvin harvinainen. Itsellä se väri nyt onneksi näkyy ainakin vielä ainoastaan vaalean paidan kainaloissa.


    • Anonyymi

      Minkä värinen se paita oli?

      Luulen, että väri tuli kuitenkin jostain kankaasta, vaatteesta hien mukana.

      Itselläni on joitakin paitoja, jotka värjää ihon samalla värillä ja ehkä hikikin on sitten sen väristä. Amerikasta ostettuja, jotka on tehty ja värjätty jossain Afrikassa.

      • Anonyymi

        Kannattaa huuhdella vaatteet ennen käyttöä jotta kemikaaleja ei joudu iholle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      93
      6738
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2676
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      80
      1931
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1477
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe