Eli tämän aamun lähetyksessä YLE sortui taas wokettamaan oikein viimeisen päälle kun väitti että naisten palkat ovat vain 83% miesten palkoista. Tahtoisin nähdä sen työmaan jolla maksetaan samasta työstä naisille vain 83% miesten saamasta palkoista. Näyttäkää minulle se työehtosopimus jossa näin on määrätty. Jos naiset hakeutuvat pienempi palkkaisiin töihin niin se on tasan tarkkaan heidän valintansa. Putkimieheksi, sähköalalle tai muihin hyväpalkkaisiin töihin on nykypäivinä myös naisten täysin mahdollista hakeutua ja varmasti saavat saman palkan kuin miehet. Tiedän tämän koska olen toiminut luottamusmiehenä, työsuojeluvaltuutettuna useammassa työssä eri firmoissa. Kuinka kauan tämä valhe elää suomalaisessa tasa-arvo keskustelussa?
YLE kertoo taas muunneltua totuutta
14
118
Vastaukset
- Anonyymi
Vielä on sovinisteja, jotka eivät naisia palkkaa.
- Anonyymi
Eivätkä väärän nimisiä.
- Anonyymi
Aivan täyttä paskaa, samasta työstä on sama pakkka. Ei se miesten vika ole jos naiset hakeutuu pienipalkkaisin töihin ja suhteessa työaikaan, naiset on hankkineet jo kauan enemmän. Naisten alat eivät ole palkkakuopassa missään, hoitsuillakin suhteessa päinvastoin liian hyvä palkka.
- Anonyymi
Olet ehdottomasti oikeassa. Samasta työstä sama palkka. Olen mies. Itse olen työurani aikana ollut erilaisissa töissä ja eri aloilla, joissa miehet ja naiset tienaavat kohtuullisesti ja tasa-arvoisesti. Mutta, sairaanhoitajien palkka on vitsi. Silläkin alalla miehet ja naiset ansaitsevat toki saman verran su,upuoleen katsomatta, mutta. VÄHINTÄÄN TONNI LISÄÄ KAIKILLE SAIRAANHOITAJILLE JA MUILLEKIN HOITOALALLA TYÖSKENTELEVILLE. Nokian ja Fortumin (ja monien muiden) yritysten rahoituskuprumiljardeilla asia olisi helposti hoidettu, MUTTA EI.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ehdottomasti oikeassa. Samasta työstä sama palkka. Olen mies. Itse olen työurani aikana ollut erilaisissa töissä ja eri aloilla, joissa miehet ja naiset tienaavat kohtuullisesti ja tasa-arvoisesti. Mutta, sairaanhoitajien palkka on vitsi. Silläkin alalla miehet ja naiset ansaitsevat toki saman verran su,upuoleen katsomatta, mutta. VÄHINTÄÄN TONNI LISÄÄ KAIKILLE SAIRAANHOITAJILLE JA MUILLEKIN HOITOALALLA TYÖSKENTELEVILLE. Nokian ja Fortumin (ja monien muiden) yritysten rahoituskuprumiljardeilla asia olisi helposti hoidettu, MUTTA EI.
Höpöhöpö, ihan tutkitusti hoitsuilla on koulutukseen ja vaatimukseen suhteutettuna keskimääräistä reilusti parempi palkka. Erikoissairaanhoitajilla voisi olla sopiva, mutta yksinkertaisia töitä tekevillä hoitsuilla pitäisi palkkaa tiputtaa ja jos tekee suuren osan ajasta siivousta jne niin pitäisi olla lähempänä siivoojan palkkaa.
Laiskat hoitsut pitää potkia pois ja ottaa tilalle ahkeria aasialaisia.
"– Itse työskentelin kaupungin kotisairaalassa. Nämä ajatukset tulevat sieltä. Se oli niin epäreilua. Maksetaan sama palkka, vaikka on paljon poissaoloja tai tekee vain puolet niistä työsuorituksista, mitä minä tai kollegani painoi. Kun muut painoivat töitä, saattoi olla niin, että joku vain selasi nettiä ja sai saman palkan.
Hänen mukaansa alan huonot työolot eivät tule pelkästään resurssipulasta vaan siitä, että osa työntekijöistä tekee suurimman osan töistä, kun osa on jatkuvasti erilaisilla tekosyillä sairauslomilla.
– Kukaan ei uskalla töissä sanoa ääneen sitä, että he, jotka tekevät sen työn, tekevät moninkertaisen määrän kuin he, jotka saikuttavat maanantait tai perjantait erilaisilla ”syillä”, Salla pohtii.
Kokeneen sairaanhoitajan mukaan tästä syystä myös tunnolliset ja ahkerat hoitajat kuormittuvat. Myös suuri sijaisten määrä kuormittaa vakituista henkilökuntaa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e5afc471-9962-4f2e-8451-1969ab6aa280
- Anonyymi
Katsokaa hyvä dokumentti siitä, miten USA vallattiin sisältä päin ja saatiin aikaan nykyinen kaaos maassa: https://realrawnews.com/2022/09/brian-stelter-convicted/
Tuo kaava, mitä valtameren takana käytettiin, on yksi yhteen meillä tapahtuvasta perheiden ja yhteisöjen nakertamisesta. Ja tavoitteena on maailmanlaajuinen diktatuuri, jota hallitaan näillä uusilla digitaalisilla kahleilla. Digiterveyspassi, johon on yhdistetty kaikki toiminnot, jotka sulkemalla vallassa olevat voivat tuhota vastustavan yksilön. Kiina on elävä esimerkki tästä vallankäytöstä, Siksi YLE ei mielellään kerro ja avaa näitä valtiaiden mahdollisuuksia tavallisille, välinpitämättömille kansalaisille.
Huomatkaa myös, että puolueen ohjelmilla ei ole mitään tekemistä niiden ajamien ja kirjaamien tavoitteiden kanssa. Siksi noita "nuoria tulevaisuuden maailmanjohtajia" on tasaisesti kaikkien valtaan haluvien joukossa.
Onneksi kohta saamme julkisuuteen sellaisia paljastuksia meidän selkiemme takana tehdyistä rikoksista, että kuuroimmatkin laampaat karistavat villatupot korvistaan,. jotta kuulevat paremmin niistä.- Anonyymi
Onneksi putler kertoo totuuden ja pelastaa ihmiset vaikka väkisin :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi putler kertoo totuuden ja pelastaa ihmiset vaikka väkisin :D
Kreml vapaaksi natseista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kreml vapaaksi natseista.
Ja myös Suomi persunatseista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putinin kaveri kiukuttelee, onko känkkäränkkä kylässä 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Putinin kaveri kiukuttelee, onko känkkäränkkä kylässä 😂
Venäjän Tiltulla ei mene nykyisin hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, perussuvakit, femakot ja musut ovat pahimpia natseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, perussuvakit, femakot ja musut ovat pahimpia natseja.
kertoo putinisti 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kertoo putinisti 😂
Putinistien mielestä jopa juutalaiset ovat natseja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379