Trauma josta pitää selvitä yksin

Anonyymi-ap

Viisi vuotta sitten mies jäi kiinni thaikkuhieronnoista ja sen jälkeen kertoi löytäneensä suomi24 nettideiteistä panon. Pyysi anteeksi. Meni pari vuotta, ja mies sinnikkäästi aneli suhteemme jatkon puolesta kun ehdotin eroa. Todella pitkää liittoa oli minunkin vaikea lopettaa. Kävin terapiassa vuoden tämän ja yhden toisen syyn vuoksi. Se auttoi paniikkioireisiin, jotka haittasivat mm autolla ajamista tai kaupassa käyntiä. Toinen terapiaan ohjautumisen syy poistui ja sain itseluottamustani takaisin. Koska toinen vanhemmistani teki itsemurhan kun olin lapsi, se jätti ilmeisesti suuren aukon perusluottamukseeni elämään. Nyt viisi vuotta sitten tapahtunut parisuhdekriisi on "ohi", siten että arki jatkuu entiseen tapaan sopuisasti. Seksi ei ole ollut suhteessamme koskaan katkolla. Pettämisen syyn katson olleen miehessä itsessään. Silti edelleen, kärsin viikoittain levottomuutta, surua ja ahdistusta mieheni pettämisestä. En vaan puhu siitä hänelle enää. Luulen, että sinkkunakin tekisin tätä samaa. Tämä ei näy arjessa ulospäin. Se jäytää sisältä. Koen olevani tämän asian kanssa täysin yksin. Enkä tiedä miten enää ikänä pystyn olemaan täydestä sydämestä onnellinen. Yksinolo, uusi parisuhde, vanha parisuhde - mikään ei palauta onneani. Pidin aikoinaan sinkkuystävillekin "onnellisen" parisuhteeni vakan alla. En halunnut hehkuttaa sitä somessa. Ja väärässä näköjään olikin, se oli valhetta. Ja on edelleen...

3

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä miten palaudun itsekään. Terapiasta ei minulle ollut juuri hyötyä. Luulen, että aika hoitaa, mutta katsotaan nyt. Pitkä suhde myös takana. Olen miettinyt mikä meni rikki. Se on luottamus. Luotin siihen, että puoliso on tukena myös huonoina aikoina, mutta ei ollut. Miten jatkossa? -Mies

• Anonyymi

Minua exä petti useamman kerran suhteessa ja otin hänet aina takaisin.

• Anonyymi

Ei siitä koskaan palaudu. Viheliäisintä mitä toiselle voi tehdä. Se vie sekä menneet muistot että tulevat vuodet, koskaan et enää tule luottamaan kehenkään samoin. Ja usein se kaiken rikkonut ei tunne mitään häpeää tai syyllisyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 526
      8069
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2745
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2621
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      2019
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1901
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1715
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1496
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1252
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1185
    Aihe