Leo Meller on kirjoittanut

Anonyymi-ap

Iltalehteen että katuu tekojaan. Tosin on uskonut itse siihen mitä juuri kertoo. Rahaa on saanut kasaan paljon. 80 v Leo on pirteä

22

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mihin lehteen? Mikä numero? Onko linkkiä?

• Anonyymi

Ei ole Meller kirjoittanut lehteen vaan lehti on kirjoittanut jutun Melleristä.

• Anonyymi
    • Taitaa Leolla olla loppu lähellä, haluaa puhdistaa sydämensä.

• Anonyymi

"Yksi seikka miehen anteeksipyynnössä jää vaivaamaan. Saarnaaja pyytää anteeksi opetuksiaan, joihin hän on omien sanojensa mukaan vilpittömästi kyeisellä hetkellä uskonut. Mikä on saanut ”Jumalan lähettilääksi” kutsutun miehen erehtymään niin pahasti, että Meller myöntää nyt puhuneensa pehmeitä?
        – Siihen, mitä olen eskatologisella ja profeetallisella alueella puhunut, pätee yksi asia. En ole huijannut, mutta olen ollut vision valtaama. Olen kokenut, että näin minun täytyy sanoa."

Leo Mellerin "synnintunnustus" ei ole vilpitön. Hän sanoi, ettei ole huijannut, vaan oli jonkun vision valtaama. Hän kyllä tiesi, ettei puhunut totta.

Esim. Vuonna 1999 Leo Meller väitti saaneensa Jeesukselta profetian kerätä Ingushiaan rahaa. Lopulta Meller tunnusti, ettei ollutkaan saanut sellaista profetiaa, vaikka rahankeräysesitteessä hän oli sellaista väittänyt, mistä kertoi mm. Helsingin Sanomat:

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000003912120.html

Jos joku tahallaan väärentää profetian ja esiintyy ilman valtuutusta Jumalan nimissä, hän tekee syntiä, mistä joutuu kadotukseen.

2 Moos 20:7 "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.* [sananmukaisesti: »Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.»]

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Yksi seikka miehen anteeksipyynnössä jää vaivaamaan. Saarnaaja pyytää anteeksi opetuksiaan, joihin hän on omien sanojensa mukaan vilpittömästi kyeisellä hetkellä uskonut. Mikä on saanut ”Jumalan lähettilääksi” kutsutun miehen erehtymään niin pahasti, että Meller myöntää nyt puhuneensa pehmeitä?
        – Siihen, mitä olen eskatologisella ja profeetallisella alueella puhunut, pätee yksi asia. En ole huijannut, mutta olen ollut vision valtaama. Olen kokenut, että näin minun täytyy sanoa."

Leo Mellerin "synnintunnustus" ei ole vilpitön. Hän sanoi, ettei ole huijannut, vaan oli jonkun vision valtaama. Hän kyllä tiesi, ettei puhunut totta.

Esim. Vuonna 1999 Leo Meller väitti saaneensa Jeesukselta profetian kerätä Ingushiaan rahaa. Lopulta Meller tunnusti, ettei ollutkaan saanut sellaista profetiaa, vaikka rahankeräysesitteessä hän oli sellaista väittänyt, mistä kertoi mm. Helsingin Sanomat:

https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000003912120.html

Jos joku tahallaan väärentää profetian ja esiintyy ilman valtuutusta Jumalan nimissä, hän tekee syntiä, mistä joutuu kadotukseen.

2 Moos 20:7 "Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.* [sananmukaisesti: »Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.»]

Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        27 vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Anteeksi, jos olen tehnyt sinua kohtaan väärin...

• Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi, jos olen tehnyt sinua kohtaan väärin...

Juuri näin: Leon suusta tulee jatkuvalla syötöllä pelkkää jossittelua.

• Anonyymi

Iltalehti ei referoinut tarkasti Leo Melleriä. Seurakuntalainen-uutissivusto on kirjoittanut tarkemmin asiasta:

"Leo Meller pyytää opetuksiaan anteeksi kuulijoiltaan – kuuntele saarnamiehen tyrmäävä tunnustus Dei Plussasta

Leo Meller, yksi Suomen tunnetuimmista uskonnollisista johtajista, tipautti Radio Dein haastattelussa hengellisen kentän uutispommin. Takavuosina Jumalan luottomiehenä esiintynyt saarnaaja pyysi puheitaan ja opetuksiaan anteeksi.

Radio Dein Herätys!-aamulähetyksen juontaja Mikael Juntunen oli kutsunut heinäkuussa 80-vuotispäiviään viettäneen Patmos Lähetyssäätiön keulahahmon keskustelemaan suoraan studiolähetykseen sanomisen vastuusta.

Pitkän saarnamiehen uransa aikana Leo Meller on ehtinyt ihastuttaa ja vihastuttaa. 1970-luvulla hän kertoi silloisen öljykriisin olleen itsestään selvä lopunajan merkki. Vuodeksi 1982 hän ennusti Suomeen nälänhätää, jota ei kuulunut. Yhdysvaltain tuoreimpien presidentinvaalien aikana hän profetoi Donald Trumpin olevan Jumalan voideltu, jonka päällä on Herran henki.

Yhteinen nimittäjä Mellerin irrallisille puheille on ajan hengen haistelu. Saarnamies on läpi vuosikymmenten ottanut kulloinkin pinnalla oleviin yhteiskunnallisiin ilmiöihin kriittisiä kantoja ja liittänyt kansalaisten huolenaiheisiin omintakeisia tulkintoja Pyhien tekstien ennustusten toteutumisesta.

Nyt Leo Mellerissä asuu katumuksen henki.

– Kun tänään luen omia vanhoja tekstejäni ja mietin, mitä olen puhunut, niin minulla on anteeksipyydettävää sekä Jumalaltani että kuulijoiltani ja lukijoiltani, hän sanoo.

Radio Dein aamulähetyksessä Meller sai vastattavakseen kysymyksen, kuinka hän itse – henkilökohtaisella tasolla – katsoo historiaansa ja omia opetuksiaan taaksepäin.

– Kysymys pistää sormen hyvin arkaan ja haavoilla olevaan kohtaan omassa sielussani, kuului julistajan vastaus.

Leo Mellerin mukaan hänet vei raamatunopettajana ja -tulkitsijana hakoteille amerikkalainen karismaattinen kristillisyys. Tarkemmin sanottuna sen ihannointi.

Suuntauksessa korostuvat usein ”Hengen ilmoitus”, joka tyypillisimmin tipahtaa yksittäiselle valovoimaiselle johtajalle, sekä menestysteologia. Jälkimmäistä mitataan tavallisimmin pankkitilille kirjautuvilla numeroilla...

Amerikkalaisessa karismaattisessa herätyskristillisyydessä – sekä Leo Mellerin maailmankuvassa – yhdistyivät kapitalismi, kristillinen fundamentalismi ja kritiikitön Israel-myönteisyys. Nyt Meller myöntää hänen maailmankuvansa olleen vääristynyt ja raittiille kristillisyydelle vieras.

– Kaikki ne esikuvat löytyivät Amerikasta. Billy Graham sanoi ennen kuolemaansa, että häntä ahdistaa se, että hänen nimellänsä on olemassa museo...

Yksi seikka miehen anteeksipyynnössä jää vaivaamaan. Saarnaaja pyytää anteeksi opetuksiaan, joihin hän on omien sanojensa mukaan vilpittömästi kyeisellä hetkellä uskonut. Mikä on saanut ”Jumalan lähettilääksi” kutsutun miehen erehtymään niin pahasti, että Meller myöntää nyt puhuneensa pehmeitä?

https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/leo-meller-pyytaa-opetuksiaan-anteeksi-kuulijoiltaan-kuuntele-saarnamiehen-tyrmaava-tunnustus-dei-plussasta/

• Anonyymi

Aam.8:9-14 Ja on tapahtuva sinä päivänä, sanoo Herra, Herra, että minä annan auringon laskea sydänpäivällä ja teen maan pimeäksi keskellä kirkasta päivää. Minä muutan teidän juhlanne murheeksi ja kaikki teidän laulunne valitusvirsiksi. Minä panen kaikkien lanteille säkkipuvun ja teen kaljuksi jokaisen pään. Ja minä saatan teidät suremaan, niinkuin ainokaista poikaa surraan, ja se päättyy, niinkuin katkera päivä. Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, Herra, jolloin minä lähetän nälän maahan: en leivän nälkää enkä veden janoa, vaan Herran sanojen kuulemisen nälän. Silloin he hoippuvat merestä mereen, pohjoisesta itään; he samoavat etsien Herran sanaa, mutta eivät löydä. Sinä päivänä nääntyvät janoon kauniit neitsyet ja nuorukaiset, ne, jotka vannoivat sen nimeen, joka on Samarian syntivelka, ja sanovat: Niin totta kuin sinun jumalasi elää, Daan, ja niin totta kuin elävät Beerseban menot! He kaatuvat eivätkä enää nouse. Hoos.10:10-15.

• Anonyymi

Jaak.5:19-20 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka hänet palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden. Sananl.10:12 Viha virittä riitoja, mutta rakkaus peittää rikkomukset kaikki. Sananl.17:1-16

• Anonyymi

Onko Melleri pyytänyt anteeksi monilta naisilta ja palauttanut haalimansa rahat orvoille, köyhille ja leskille?

• Anonyymi

Rahat meni naisiin ja orpoihin.

• Anonyymi

Sananl.10:19 Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava. Saarn.1:17-18 Ja minä käänsin sydämeni tutkimaan viisautta ja tietoa, ja tietoa, mielettömyyttä ja tyhmyyttä, ja minä tulin tietämään, että sekin oli tuulen tavoittelemista. Sillä missä on paljon viisautta, siinä on paljon surua; ja joka tietoa lisää, se tuskaa lisää. Saarn.5:2 Sillä paljosta työstä tulee unia, ja missä on paljon sanoja, siinä on tyhmä äänessä.

• Anonyymi

Mikä saa yhdeksättäkymmentään lähestyvän katumaan. Mauno Mattila on esim tehnyt profetioita ja ennusteita kuten teki veli Leo. Leo lupasi nälänhädät ja maailmanlopun monesti sodat. Lupasi rangaistuksen kymmenyksien antamatta jättämisestä.

Missä on romanssiuhrit

• Anonyymi

Taitaa pelätä nyt mitä Jumala on mieltä hänen toimistaan...suoraan sanoen erikoisesti on ollut aina suuntautunut rahankeruuseen päin ja naisiin ja huijaamiseen...se parannus olisi pitänyt tehdä jo aikoja sitten..miten on saarnamiehenä voinut luulla että entistä menoa saa jatkaa niinkauan kun on vanha.Jokin tässä mättää mutten tiedä mikä.

• Anonyymi

Onko Meller mielestäsi narsisti?
      Ainakin auktoriteetin henkeä käytti ja korkealla jalustaallaan oli arvostelun yläpuolella.
      Oikeastaan Jeesus varoitti susista lampaiden turkissa ja vääristä profeetoista.

• Anonyymi

Jätetään tuomitseminen Taivaan Isälle.
        Kypsyneen kristityn pitää koetella ko opetuksia.
        Hyvä, että seurakuntaa ravistellaan.
        Omastaan antaminen sopivasti, on hyvä.
        Antamalla varoistamme, kunnioitamme Jumalaa.
        Mutta, kukin varojensa mukaan ja iloisella mielellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jätetään tuomitseminen Taivaan Isälle.
        Kypsyneen kristityn pitää koetella ko opetuksia.
        Hyvä, että seurakuntaa ravistellaan.
        Omastaan antaminen sopivasti, on hyvä.
        Antamalla varoistamme, kunnioitamme Jumalaa.
        Mutta, kukin varojensa mukaan ja iloisella mielellä.

Rukoillaan nyt tomussa ja tuhkassa maamme puolesta, ettei tulisi Jumalan tuomiot maamme ylle. Herra armahda, ettei tulisi Ukrainan kohtaloa.
        Jumalan salliessa nämä tuomiot. Voimaa niiden kestämiseen.

• Anonyymi

Sana Leolle

Katso minä näen sydämeesi ja se mitä minä näen ei miellytä sinua. Katso sinä, joka käytät minun pyhää sanaani manipuloidaksesi minun kansaani. Tämäkö ei jäisi minulta huomaamatta? Sinä joka raiskaat pyhän sanani ja olet tehnyt monta häpeällistä tekoa. Sinäkö saisit palata luokseni? Katso sinun talossasi on köyhiltä varastamaasi tavaraa, joka olisi kuulunut minun valtakuntaani, ei sinun käyttöösi. Sinä et ole tehnyt parannusta ahneudestasi, vaan käytät minun sanaani oikeuttamaan väärät tekosi ja täyttämään tilisi. Sinä joka rakennat hienot näyttämöt ja suuret lavasteet vetääksesi ihmiset puoleesi johtaaksesi heidät harhaan kuten olet jo pitkään tehnyt. Sinä joka ulotat lonkerosi moneen palvelutyöhön ja siihen mihin sen ulotat, sen hengellisyyden sinä tuhoat. Sinä jonka verkostosi ulottuvat laajalle pimeyden alkulähteille saakka vaikuttaaksesi heihin, jotka kertovat totuuden sinusta. Sinä joka raivoat totuutta vastaan. Sinä jonka käsissäsi on viatonta verta täyttääksesi syntiesi mitan ääriään myöten. Sinäkö saisit olla totuuteni julistaja? Olet pahempi kuin Laodikean seurakunta ja pahempi kuin monet jumalattomat tässä maassa. Olet saattanut pyhän nimeni häpeään häpeällisillä teoillasi ja vihani sinua kohtaan palaa kuin tuli. Katso tuli on osasi, juuri se tuli jota sinä pelkäät. Minun kädestäni tämä tulee sinulle ja sen sinä tulet näkemään päivänä, jonka valmistan sinulle.

• Anonyymi

Room.9:27 Biblia (1776) Mutta Jesaias huutaa Israelin edessä: jos Iaraelin lasten luku olis niinkuin santa meressä, niin kuitenkin tähteet autuaaksi tulevat. 1Moos.22:17-18. Jes.10:22-23.

• Anonyymi

Verotettavaa on taas kertynyt v. 2021 julkisten verotietojen mukaan n. 150 00 euroa.
      On siellä toinenkin patmoseläkeläinen yli 100.000 verotettavilla tuloilla.

Olen vanhuuseläkkeellä. Pitäisikö kysyä ko. järjestöön töihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      4357
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1649
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1488
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1465
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1351
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1130
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1080
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1024
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe