Sakramentti on alkukielen mukainen sanonta

Anonyymi-ap

Sakramenteilla tarkoitetaan yleisesti KASTETTA JA HERRAN PYHÄÄ EHTOOLLISTA, JOISSA JUMALA TOIMII MAALLISTEN AINEIDEN KAUTTA.

Kristitty tarkoittaa Kristukseen kasteen sakramentissa liitettyä ihmistä.

Kristukseen Kasteessa liitettyjä alettiin kutsua uskoviksi, kreikaksi "pistos" ja Antiokiassa Kristukseen kasteessa liitettyjä alettiin kutsua Kristityiksi.
Kastamattomia ei nimitetty Kristityiksi.

Ef. 5:32

"Tämä on suuri SALAISUUS; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa"

Kaste on suuri salaisuus eli sakramentti.

This is a great mystery: but I speak concerning Christ and the church.

hidden thing, secret, mystery

a hidden or secret thing, not obvious to the understanding

Helluntailaiset puhuvat vain kasteen ulkoisista asioista, veden määrästä ja kastetekniikasta.

Ehtoollisesta käytetään nimitystä Herran Pyhä Ehtoollinen, koska ehtoollinen on Herran Ehtoollinen, Herra Jeesus Kristus on ehtoollisen paikalla oleva Herra, Herra on ehtollisessa läsnä viinin ja leivän muodossa. Ei vain ihmisen muistisoluissa.

Helluntailaiseksi eivät tunnusta Jeesusta Kristusta kasteen ja ehtoollisen Herraksi. Heille ne asiat ovat pelkkiä ihmistekoja, muistelutilaisuuksia,
josta itse Herra Jeesus Kristus ei heidän oppiensa mukaan ole edes läsnä.

65

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sakramentit ovat näkyä ja tärkeä osa porttokirkkoja: Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus

• Anonyymi

Kristillisessä kasteessa Jumala tunnustaa isyytensä. Isä meidän, joka olet taivaissa...

Ilm. 14:1

Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

Hurmoshenkisissä lahkoissa ihmiset antavat villitsevien henkien kaataa itsensä lattialle selälleen ja taju on kankaalla, niin silloin Ilmestyskirjan mukaan se pedonmerkki
        666-ihmiseen ilmestyy. Kannattaa mennä illalla peilin eteen ja tutkia itseään vaika uv-lampun kanssa, onko se 666-jossain kehossa.

Älä anna saatanallisten henkien kaataa itseäsi selälleen missään hurmoslahkoissa.

1. Piet. 5:8

Pitäkää mielenne valppaana ja valvokaa. Teidän vastustajanne Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä.

• Anonyymi

"Herra on ehtollisessa läsnä viinin ja leivän muodossa."

Eikös tämä jo lähentele kannibalismioppia?

• Anonyymi

raamattu: "Jeesus Kristus on sama, eilen, tänään ja iankaikkisesti" Hebr: 13:

• Anonyymi

Herran Pyhällä Ehtoollisella tulee käyttää vain loppuun asti käynyttä väkevää viiniä, sillä vain se on Jeesuksen kärsimykset loppuun asti nähnyttä Jeesuksen verta. Helluntailaiset vaihtavat väkevän viinin eli Jeesuksen veren pelkkään tuoremehuun, joka ei syntejä sovita.

"Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
        Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Helarioppien mukaan kasteella ja ehtoollisella ei ole mitään tekemistä ihmisen syntisyyden kanssa.

• Anonyymi

Niin Jeesus sanoi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herran Pyhällä Ehtoollisella tulee käyttää vain loppuun asti käynyttä väkevää viiniä, sillä vain se on Jeesuksen kärsimykset loppuun asti nähnyttä Jeesuksen verta. Helluntailaiset vaihtavat väkevän viinin eli Jeesuksen veren pelkkään tuoremehuun, joka ei syntejä sovita.

"Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini".
        Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki;
        sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Helarioppien mukaan kasteella ja ehtoollisella ei ole mitään tekemistä ihmisen syntisyyden kanssa.

Jos haluat juoda etikkaa, ole hyvä. Se on loppuunkäynyttä viiniä!

• Anonyymi

"...älkää enää pilkatko ihmisiä, yksikään helluntalainen, Ukrainalainen ja venäläinen ei saa sotia! Voi olla kun valkopaitaiset suomalaispoliitikot körryttelevät Natoon, nousevat hissillä tapaamaan sotilasliiton johtajia, vastassa onkin Venäjää puhuvien joukko, jotka ovat joko entisiä itänaapurimme upseereita, jotka ovat paenneet kuolemaa Ukrainasta ja Venäjältä tai Navalnyn kannattjia. Yhdysvallat tappaa sammakoilla koko maailman. Neuvostoliittolaiset jos muuttavat maailmaan, ei tarvita sakramentteja eli uhrauksia, vaan ystävällisyyttä!

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät usko Jeesuksen sanoja todeksi, puhumattakaan , että he tottelisivat niitä. "Menkää siis ja tehkää...

• Anonyymi

Miksihän luterilaiset uskovat Jeesusta

• Anonyymi

Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Luuletteko, että nämä galilealaiset olivat syntisemmät kuin kaikki muut galilealaiset, koska he saivat kärsiä tämän? Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte."

Miksi luterilaiset eivät usko Jeesuksen sanoja ja tee parannusta ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksihän luterilaiset uskovat Jeesusta

Helluntailaisissa on villitseviä hurmoshenkiä, jotka eivät ole Jeesuksen kasteessa antama Totuuden Henki ollenkaan, vaan muita henkiä ja tämän maailman heikkoja alkeisvoimia heissä kyllä on.

Raamatun mukaan Kristillisessä kasteessa synnit pestään pois perisynnistä alkaen ja ihmiselle annetaan kasteessa sydämeen Jeesuksen kärsimykset läpikäynyt Jeesuksen Henki sydämeen uuden liiton sinetiksi.

Kristukseen kasteessa liitetyllä on sama Jeesuksen Henki asuvaisena. Kristuksen Henki meissä ja se tarkoittaa Jeesuksen uskoa meissä. Kristukseen kastettu on Kristuksessa Jeesuksesa, kätkettynä Kristuksen vanhurskauteen. Jeesus on luonteeltaan hiljainen ja nöyrä.

Ilm. 14:12

"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. "

Helluntailaisuudessa ei edes tunnusteta Jumalan käskyjen merkitystä eikä heissä ole sitä Jeesuksen Totuuden Henkeä. Muita henkiä ja voimia kylläkin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisissa on villitseviä hurmoshenkiä, jotka eivät ole Jeesuksen kasteessa antama Totuuden Henki ollenkaan, vaan muita henkiä ja tämän maailman heikkoja alkeisvoimia heissä kyllä on.

Raamatun mukaan Kristillisessä kasteessa synnit pestään pois perisynnistä alkaen ja ihmiselle annetaan kasteessa sydämeen Jeesuksen kärsimykset läpikäynyt Jeesuksen Henki sydämeen uuden liiton sinetiksi.

Kristukseen kasteessa liitetyllä on sama Jeesuksen Henki asuvaisena. Kristuksen Henki meissä ja se tarkoittaa Jeesuksen uskoa meissä. Kristukseen kastettu on Kristuksessa Jeesuksesa, kätkettynä Kristuksen vanhurskauteen. Jeesus on luonteeltaan hiljainen ja nöyrä.

Ilm. 14:12

"Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. "

Helluntailaisuudessa ei edes tunnusteta Jumalan käskyjen merkitystä eikä heissä ole sitä Jeesuksen Totuuden Henkeä. Muita henkiä ja voimia kylläkin on.

"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen" (Apt.2:38)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen" (Apt.2:38)

Alkuseurakunnan aikaan kastekäsky oli UUSI käsky > Uuden liiton käsky,
        Vanha Mooseksen lain ja ympärileikkauksen liitto VAIHTUI Uuteen käskyyn Kristuksessa,
        alkuseurakunta siis "vaihtoi" ympärileikkauksen pelastavan liiton uskoon Kristukseen.

"minä kysyn: eivätkö he ole kuulleet ? Kyllä ovat, HEIDÄN äänensä on kulkenut kaikkiin
        maihin, ja heidän sanansa maan piirin ääriin" Room: 10:

• Anonyymi

Jes. 45:15

Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

Tuom. 13:18

Mutta Herran enkeli vastasi: "Miksi kysyt minun nimeäni? Minun nimeni on salattu ja ihmeellinen."

Jeesuksellakin on uusi nimi kun Hän tulee takaisin maan päälle.

Siksi Jeesus pyysi rukoilemaan suoraan Taivaan Isää, Isä meidän, joka olet taivaassa. Antikristus kun teki identiteettivarkauden ja otti nimekseen "Jeesus", joka on se valejeesus, joka siellä hurmosteltoissa vierailee niitä ihmisiä kaatamassa.

• Anonyymi

Jeesuksen tullessa takaisin hänellä on uusi nimi.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.

Ilm. 22:4

He saavat nähdä hänen kasvonsa, ja heidän otsassaan on hänen nimensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen tullessa takaisin hänellä on uusi nimi.

Ilm. 3:12

Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI.

Ilm. 22:4

He saavat nähdä hänen kasvonsa, ja heidän otsassaan on hänen nimensä.

Ristinmerkin tekeminen kasteessa lapsen kasvojen yllä on juuri se hetki kun Jumalan nimi kirjoitetaan lapsen otsaan näkymättömällä tavalla. Tämä on minun rakas poikani/tyttäreni.
        Kasteessa Jumala tunnustaa isyytensä omaksi ottamaansa Jumalan lapseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ristinmerkin tekeminen kasteessa lapsen kasvojen yllä on juuri se hetki kun Jumalan nimi kirjoitetaan lapsen otsaan näkymättömällä tavalla. Tämä on minun rakas poikani/tyttäreni.

"Joka ottaa tämän lapsen MINUN NIMEENI viittaa lapsen kastehetkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimeen ottaminen: Kaste nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen. Kasteessa Jumala ottaa lapsen omaan "nimiinsä" eli omakseen.

" Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
        Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

" For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
        And there are three that bear witness in earth, the Spirit, and the water, and the blood: and these three agree in one. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Joka ottaa tämän lapsen MINUN NIMEENI viittaa lapsen kastehetkeen.

Höpöhöpö. Miksi vauvakastetut valehtelevat niin paljon ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailainen sanoo valheeksi , kaikki mitä RAAMATTU TODISTTAA
        helluntailaiset kieltää joka toisen raamatun sanan, miten voi mukamas olla uskossa, jos ei usko edes raamatun sanaa:

"Sinun SANASI on totuus" Joh: 17: 17
        (vaikka ei tuo helluntailainen usko tuota Joh: 17: 17 , kaan)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimeen ottaminen ja syntien pesu liittyy tietenkin kasteeseen, jossa ne ihmisten synnit pestään pois perisynnin vaikutuksista alkaen.

Kristuksen verensuojaan kastetuista PIENISTÄ LAPSISTA tässäkin puhutaan.

1. Joh. 2:12

Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

I write unto you, little children, because your sins are forgiven you for his name's sake.

Sana

Translitteroitu

Strongin koodi

τεκνιον

teknion tek-nee'-on

5040

Sanan tausta

Sanaluokka

diminutive of 5043

subst. (neut.)

Lukumäärä

King James käännökset sanasta

9

AV-little children 9

Merkitys

1) a little child

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useamman kerran kylvetetty haluaa taas vauvoja

• Anonyymi

"...Naton oven takana saattaa odottaa g-jumala herää kuolleista Vladimir Putin:" Tein "mannerheimit" ja vaihdoin puolta:" Mutta ethän sinä ole suomalainen", " mutta onhan meillä tontti Ahvenanmaalla, jokainen joka on ystävällinen, on suomalainen -Eikö niin, jos käsikirjoitusta parannetaan, me olisimme tahtoneet koko ajan neuvotella; Blinken älä tee itsemurhaa! Pääasia on, että ei sodita;

• Anonyymi

Sakramentti sanaa ei ole Raamatussa.
      Joten vauvakastetut lopettakaa valehtelu.

• Anonyymi

Eikä kolminaisuus-sanaa
        Joten pidä usemman kerran kylvetett naama kiinni

Äläkä koko ajan jankkaa vauvoista

• Anonyymi

Parhami meni liittoon Paholaisen kanssa ja sai tältä tehtävän voiman sen tekemiseen.

• Anonyymi

Chackramentit ei kuulu Sanan sisältöihin, joten turha siipeillä omin sanoin.

• Anonyymi

kyllä ne vaan kuuluu. kun ottaa sen KOKONAISEN raamatun,
        sekä Uuden testamentin ja Vanhan testamentin,
        koska > "toista ei voi ymmärtää ilman toista"

• Anonyymi

Jumala käyttää luodessa ja uudestiluomisessa vedestä ja Hengestä sitä vettä luomiseen.

Ei Jumala tyhjästä mitään uutta luo. Ei siis Hengestä ja Hengestä, vaan "vedestä ja Hengestä"kuten Jeesus sanoo. Ylhäätä tarkoitta Jumalan luomistekoa.

Kaste ei ole pelkkää vettä, vaan Jumalan sanaan liittyvää vettä, joka tekee sen minkä Jumala lupaa kasteessa syntiselle ihmiselle tapahtuvan. Kaste on Jumalan sanan vuokski synnistä puhdistavaa ja uudeksi luovaa. Raamatuss kastetta kutsutaankin uudestisyntymisen pesoksi. Peso on kaste, jossa käytetään aina vettä ja Henkeä. Ei pelkää vettä eikä pelkkää Henkeä, vaan molempia tarvitaan, kun Jumala luo ihmisen uudeksi kasteessa.

Jopa taivaat on luotu vedestä ja veden kautta, niin toki taivaiden asukkaiden luomiseen kasteessa tarvitaan vettä ja Hengen osallisuus.

Jumalan Henki liikkuu maailman luomisessa ja Kristillisessä yhdessä kasteetta "vetten yllä".

2. Piet. 3:5

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

Eikä Jumala ihmisen uudestiluomiseksi kasteessa tarvitse sitä vettä sankokaupalla.

Jeesus sanoi, että Jumala pystyy luomaan ihmisiä jopa "kivestä", jossa on kaikki ihmisen sisältämät aineet ja pieni määrä sitä vettäkin.

• Anonyymi

Sakramentti

Evankelis-luterilaisessa kirkossa on kaksi sakramenttia: kaste ja ehtoollinen. Sakramentit (lat. sacramentum, kr. mysterion) ovat kirkon pyhiä toimituksia, jotka Jeesus Kristus on asettanut. Kristus itse on niissä läsnä ja jakaa armoaan näkyvien aineiden välityksellä.

Sakramentit ovat Jumalan armon ja rakkauden näkyviä merkkejä, joiden kautta hän pelastaa kadotuksesta, tekee ihmisen hengellisesti eläväksi, puhdistaa hänet synnistä ja ravitsee häntä taivaan lahjoilla. Kirkko toimittaa sakramentteja Jumalan tahdosta.

• Anonyymi

Kastekäsky

Matt 28: 18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: ”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.”

Herran Pyhä Ehtoollinen

Raamatun käsityksen mukaan ehtoollisen leipä ja viini ovat Kristuksen todellinen ruumis ja veri, Hän on niissä läsnä. Kun vietämme ehtoollista, muistamme Jeesuksen kuolemaa ristillä. Hän kuoli ja kärsi rangaistuksen kaikkien ihmisten puolesta.

Ehtoollinen antaa sen, minkä lupaa: syntien anteeksiantamuksen. Ehtoollinen on hengellinen ateria, joka yhdistää Kristukseen, vahvistaa uskoa ja lisää rakkautta lähimmäisiä kohtaan. Jumala synnyttää luottamuksen siihen, että Kristuksen ruumis on elämän leipä ja Kristuksen veri on kuolemattomuuden lähde.

• Anonyymi

Helluntailaisten vesikaste
      Helluntailaisen opin mukaan kaste on pelkkä ulkoisen lihan saastan pesemistä, mutta helluntailaisten kasteessa ei saada syntejä anteeksi eikä saada Pyhän Hengen lahjaa.
      Kyse on silloin käännynnäiskasteesta eli proselyyttikasteesta.

Kristillinen kaste vedestä ja Hengestä ja veren osallisuudesta

Kristillinen kaste, mikä on tallessa vain vanhoissa Kristillisissä kirkoissa, kasteen merkitys on Pietarin sanojen mukainen. Kasteessa Jumala pesee kaiken syntisyyden pois mukaan lukien kaikki perisynnin vaikutukset ja lahjoittaa taivaan lahjoja puhtaaseen sydämämeen oman Pyhän Henkensä muodossa.

• Anonyymi

"Ristinmerkin tekeminen kasteessa lapsen kasvojen yllä on juuri se hetki kun Jumalan nimi kirjoitetaan lapsen otsaan näkymättömällä tavalla". Haahaha hheee
        HAAHAAHHEEE!!!!
        Onpa luterilaisella jutut ja hulluudet!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ristinmerkin tekeminen kasteessa lapsen kasvojen yllä on juuri se hetki kun Jumalan nimi kirjoitetaan lapsen otsaan näkymättömällä tavalla". Haahaha hheee
        HAAHAAHHEEE!!!!
        Onpa luterilaisella jutut ja hulluudet!!!

pilkkaako helluntailaiset myös Jeesuksen ristiä, yhtä paljon kuin Jumalan sanaa
        raamattua,
        Raamatun sanahan on niille suuri pilkan ja nurun ja ivan aihe.

helluntailaiset pilkkaa >kastetta,
        helluntailaiset pilkkaa uudestisyntymistä > "vedestä ja Hengestä"
        helluntailaiset pilkkaa > "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"

ja kaikkia jaksa edes kirjoittaa, kokonaisen kirjan verranhan niitä raamatussa olevia kirjoituksia, joille helluntailainen sanoo , HAAHAAHEE !!!!

• Anonyymi

Raamattussa ei mainita kristillistä kastetta. Kristinusko on kirkkojen harhaoppia ihmisten eksyttämiseksi pois evankeliumista. Kääntymisen, eli parannuksen, tekemisen tilalle tarjotaan helppoa pelastusta, kastetta, joka sekin tehdään ilman kastettavan suostumusta. Kristinusko on lähinnä Jumalan ja Jeesuksen tekemän pelastustyön pilkkaa.

Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus...."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattussa ei mainita kristillistä kastetta. Kristinusko on kirkkojen harhaoppia ihmisten eksyttämiseksi pois evankeliumista. Kääntymisen, eli parannuksen, tekemisen tilalle tarjotaan helppoa pelastusta, kastetta, joka sekin tehdään ilman kastettavan suostumusta. Kristinusko on lähinnä Jumalan ja Jeesuksen tekemän pelastustyön pilkkaa.

helluntailainen tekee ULKONAISEN parannuksen kerran elämässä, ja on sitte
        valmis oman oppinsa mukaan,

parannus on mielenmuutos, eikä lähde ULKONAISISTA asioista, eikä OMIA tekoja edes mainita Jeesukselle,
        Jeesus maan päällä olleessaan ylisti "Isää", ei koskaan omaa itseänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parannus, kääntymys, metanoia, mielenmuutos, on eri asia kuin Jumalan kasteessa tekemä ihmisen synnyttämisen uudeksi sanansa voimalla kasteen vedestä ja Hengestä.

Raamatussa kääntyminen Jumalan puoleen tarkoittaa syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, jotta Jumala pesee kasteessa synnit pois.

Ihminen ei voi omilla hyvälläkään teoilla ansaita sitä pelastusta. Raamatussa kun eri asiat eivät voi korvata toisiaan.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Kasteella eli syntien pesulla on aina kova kiire, koska siinä on kyse syntien pesusta, mitä seuraa pelastus ja hyvä omatunto. Ei siinä enää silloin mennä ensin tekemään mitään hyviä tekoja toisille ihmiselle kasteen ehtona ja kelpoituusehtona. Jeesuksen syliin mennään syntisenä kasteelle. Kristillinen kaste on syntisten kaste. Tule sellaisena kuin olet.

Ap. t. 22:16

Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi

Sakrametti- Wikipedia: Sakramentti on kristillisen kirkon pyhä toimitus. Eri kristillisillä kirkoilla on eri määrä sakramenteja. Katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa on seitsemän sakramenttia: kaste, konfirmaattio (vahvistus, mirhavoitelu), pappisvihkimys, avioliitto, ehtollinen, rippi (parannus, katumus) ja sairaitten voiteli.

• Anonyymi

Protesanttisissa kirkoissa sakramenteja on kaksi tai kolme: kaste, ja ehtoottinen ja mahdollisesti rippi.

• Anonyymi

16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.' [Luuk. 24:47 ]

16 Varför dröjer du då nu? Stå upp och låt döpa dig och avtvå dina synder, och åkalla därvid hans namn.' [Apg. 2,38]

16 And now why tarriest thou? arise, and be baptized, and wash away thy sins, calling on the name of the Lord.

SvenskaBibeln juuri viittaa Apt.2:38 kohtaan.

38 Petrus svarade dem: »Gören bättring, och låten alla döpa eder i Jesu Kristi namn till edra synders förlåtelse; då skolen I såsom gåva undfå den helige Ande.

38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.

38 Then Peter said unto them, Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. (King James)

• Anonyymi

Mites onko siellä Romanikielessä salaisuutta, mysteeriä vastaavaa sanaa?

• Anonyymi

Ei 3000 ihmistä ennen kastetta helluntaina yhden päivän aikana mitään erityisiä parannuksen tekoja ehtineet tekemään. Pietarin puhetta oli kuulemassa vain miehiä/veljiä, jotka tuon kastekehotyksen kuulivat, että heti pitää ottaa itse kastaa ja kastaa lapset välittömästi syntien anteeksisaamiseksi ja PyhänHengen lahjan saamiseksi.
      MIehet menivät heti koteihinsa ja koko perhekunta kastettiin saman tien.

Ei sitä Pietarin puhetta ollut kuulemassa kaikki ne kasteen saaneet 3000 ihmistä.
      Vain miehiä oli paikalla miehet/veljet.
      Naisten, lasten ja vanhusten paikka oli kotona.
      Perhekasteet alkoi heti helluntaina.

Suurin kerralla kastettu perhekunta sisälsi 500 eri ikäistä ihmistä.

• Anonyymi

Mites onko siinä Kakolan slangissa sanaa mysterium eli salaisuus?

Latinaksi salaisuus on sakrament ja kreikaksi mysterium, josta sana sakramentti tulee.

Raamatun mukaan Jumala on salainenJumala.

Joten salaisuudet kuuluvat Kristinuskon luonteeseen oleellisesti.

Helluntailaiset puhuvat "salakielistä" mutta eivät hyväksy "sakramenttia" , aika ristiriitaista ajattelua.

• Anonyymi

Paholainen tapatii Herodiaan ja Herodeksen kautta Johannes Kastajan, jotta Johanneksen kastaminen loppui, koska Johanneksen kasteessa kastettavat saivat syntinsä anteeksi.
        Sitä Saatana vihaa, kun ihminen saa syntinsä anteeksi kasteessa.

Sama on tilanne uuden liiton kasteen kanssa, jossa Jeesus kastaa ihmisen kanssa vedestä ja Hengestä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

Saatana käyttää kaikki keinonsa estääkseen,että tuollaisia kasteita edes yleensä olisi olemassa ja että niitä vielä tehdään, Kristillisiä kasteita, joissa synnit pestään pois ja saadaan se Pyhän uskon Hengen lahja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paholainen tapatii Herodiaan ja Herodeksen kautta Johannes Kastajan, jotta Johanneksen kastaminen loppui, koska Johanneksen kasteessa kastettavat saivat syntinsä anteeksi.
        Sitä Saatana vihaa, kun ihminen saa syntinsä anteeksi kasteessa.

Sama on tilanne uuden liiton kasteen kanssa, jossa Jeesus kastaa ihmisen kanssa vedestä ja Hengestä syntien anteeksisaamiseksi ja Pyhän uskon Hengen lahjan saamiseksi.

Saatana käyttää kaikki keinonsa estääkseen,että tuollaisia kasteita edes yleensä olisi olemassa ja että niitä vielä tehdään, Kristillisiä kasteita, joissa synnit pestään pois ja saadaan se Pyhän uskon Hengen lahja.

Tälläisia kasteita Saatana vihaa ylikaiken.

"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."

Sillä teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu. Jumala pitää, mitä on kerran luvannut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tälläisia kasteita Saatana vihaa ylikaiken.

"Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen."

Sillä teille ja teidän lapsille tämä lupaus on annettu. Jumala pitää, mitä on kerran luvannut.

kasteessa on "salaisuus" ja se Saatana ei pääse KOSKAAN "kasteen sisältöön"
        "Tämä salaisuus on SUURI, minä tarkoitan KRISTUSTA ja seurakuntaa"
        Ilm: 19: 7

seurakuntaan on aina jo alkuaseurakunnasta alkaen kuuluneet ainoastaan
        kristillisen kasteen saaneet,
        eihän Paavalikaan opettanut kastamattomia !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kasteessa on "salaisuus" ja se Saatana ei pääse KOSKAAN "kasteen sisältöön"
        "Tämä salaisuus on SUURI, minä tarkoitan KRISTUSTA ja seurakuntaa"
        Ilm: 19: 7

seurakuntaan on aina jo alkuaseurakunnasta alkaen kuuluneet ainoastaan
        kristillisen kasteen saaneet,
        eihän Paavalikaan opettanut kastamattomia !

Kaikki Paavalin kirjeet seurakunnille on tarkoitettu seurakuntaan kastetuille.

Kastettuja alettiin kutsua uskoviksi ja kristityiksi.

Helluntailalaiset eivät ymmärrä Kristillisen kasteen merkitystä ollenkaan, sillä Saatana on heidät sokaissut villitsevillä hurmoshengilla ja riivaajien opeilla.

Ylivainiokin eksytti ihmisiä keksityillä tarinoilla ihmeparanemisista, joita oikeaä lääkäri ei löytänyt heistä yhtään. Valheen henki hellareita sokaisee, kaataa ja pistää hurmosta kehiin.

• Anonyymi

Sakramentit eli mysteeriöt: Kaste, mirhavoitelu, katumus, avioliitto, sairaanvoitelu ja pappeus. Sakramentit ovat Jumalan näkymättömän armon mäkyviä valikappaleita. Ortodoksisessa kirkossa sakramentteja kutsutaan myös mysteeriöiksi.

• Anonyymi

Sakramenttia ei löydy Raamatusta.
      Antakaa luku ja jae!
      Vauvakastetut vain toistavat se on mysteeriö, se on mysteeriö....

• Anonyymi

Kaste ja ehtoollinen löytyvät Raaatusta

Uudestikastettu vain haluaa vauvoja.

• Anonyymi

Hellarit eivät voi nähdä eikä ymmärtää totuutta, koska heiltä puuttuu Totuuden Henki.

Muita henkiä ja tämän maailman heikkoja alkeisvoimia heissä kyllä on.

• Anonyymi

Sakramentti: Evankelis- luterilaisessa kirkkossa on kaksi sakramentteja, kaste, ja ehtollinen. Sakramentit (lat. socramentum, kr, mysterion) ovat kirkon pyhiä toimituksia, jotka Jeesus Kristus on asettanut, Kristus itse on niissä läsnä ja jakaa armoaan näkyvien aineiden välityksellä armoaan.

• Anonyymi

Luterilaisessa kirkkossa on kaksi, sakramenttia, kaste ja ehtoollinen. Sakramentit ovat kirkon pyhiä toimituksia, ja perustuvat Jeesuksen käskyyn. Luterilaisen ajattelun mukaan Jumala on läsnä kastevedessä sekä ehtoolisen leivässä ja viinissä. Sakramenttien avutta Jumala antaa ihmiselle synnien anteeksiantamuksen ja avaa yhteyden Kristukseen.

• Anonyymi

Kasteessa ihmisen synneistä puhdistettu sielu kätketän eli liitetään Kristuksen rumiiseen. Niin toki Kristus on silloin kasteessa läsnä. Miten se muuten onnistuisi.

Ehtoollisessa viini on Kristuksen veri, ei vain mikään pelkkä "symbooli"

Jeesus sanoo ehtoollisen viinistä, nimen omaa viinistä: "Tämä viini on minun vereni" syntien anteeksisaamiseksi.

Lievästä: Tämä leipä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan.

Jeesus puhuu preesensissä ei mistään symbooleista tai vertauskuvista, joita totuuden tilalle usein tarjotaan, kun totuus ei sovellukaan lahkon oppeihin.

• Anonyymi

Joh.5:24-29 Totisesti, totisesti sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat, ne saavat elää. Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessään, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin myös hänellä on elämä itsessänsä. Ja hän on antanut vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä, ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnosemukseen.

• Anonyymi

Kaste oli aluperin pakanallinen riitti, jossa pakanallisen uskonnon pappi kastettiin tehtäväänsä jumalansa palvelijana. Ympärileikkaus taas oli rituaali, jonka seurauksena Aabrahamin miespuolisista jälkeläisistä tuli Jumalan kansaa. Uuden testamentin aikaan juutalaiset harjoittivat molempia tapoja ns. puhdistumisrituaalina. He myös kastoivat pakanakäännynnäisiä juutalaisuuteen. Jeesuksen opetuslapset hengellistivät lihallisen ympärileikkauksen kielikuvaksi sydämen muutokselle eli uudestisyntymiselle. Kaste taas adoptoitiin pakanallisista rituaaleista kääntymisen merkiksi sille, että uskova oli vastaanottanut uskon Jeesukseen mutta vain Pyhän Hengen kaste tekee ihmisestä Aabrahamin jälkeläisen. Usko on sitten se, joka pelastaa.

Kastaminen on toki rituaali mutta sillä on merkitystä. Se on ensimmäinen askel siinä kun kansoista tehdään Jeesuksen opetuslapsia mutta sitä seuraa myös sen opettaminen, että ollaan kuuliaisia Jumalalle ja hänen tahdolleen.

• Anonyymi

1Kor.1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi. Gal.6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerkaisin kun meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristinnaulittu minulle, ja minä maailmalle. Jer.9:23-26

• Anonyymi

Tuota... ehtoollinen oli oman aikansa päivällinen. Mitä siitä sitten?

No, jos et syö ehtoollisella täyttä ateriaa vaan väännät jotakin leivänpalaa ja mehua, et ole osallistunut Jeesuksen ajan ehtoolliseen. Jeesuksen elinaikana sen ajan ihmisten ateriasta noin 70% oli viljaa...leipää. He harvoin söivät lihaa tai kalan lihaa. Leivän öljyyn kastaminen oli siihen aikaan normaalia. Sekin toinen osa täyttävää ateriaa. Ja kun se täydennettiin viinillä, oli kyseessä täysi ateria.

Meidän aikamme täyttävä ateria Suomessa on lautasympyrän mukainen monipuolinen kasvisvoittoinen ateria. Ei vain leivänpala ja mehua.

Mutta ehtoollinenkin on vain rituaali, joka itsessään ei vaikuta pelastukseen.

• Anonyymi

Älä ota ihmisten oppeja kasteesta niin tosissasi. Ne eivät ole pelastuskysymys.

• Anonyymi

Pilkatkaa vain toisianne! Erittäin kristillistä teiltä.

• Anonyymi

<<<hidden thing, secret, mystery>>>

Toisin sanoen sakramentit, mysteerirituaalit, ovat okkultismia.

Lainaus wikipediasta:
      "Okkultismina voidaan pitää sellaista henkistä oppia ja toimintaa, jonka sisältöä tai menetelmiä ei ole päästetty yleiseen tietoon. Sanalla esoteerisuus on samankaltainen merkitys, ja usein niitä käytetään synonyymeina. Okkultismilla voidaan viitata mihin tahansa salassa harjoitettuun maagiseen tai yliluonnolliseen taitoon, kun taas esoteerinen sisältää ajatuksen erityisestä pelastavasta tiedosta (gnosis) tai yksilön sisäisestä muutoksesta (valaistuminen).[2]

Yleensä okkultismilla ymmärretään melko laveaa joukkoa oppeja ja menetelmiä, joiden avulla niiden harjoittajat yrittävät salatun tiedon ja taidon, esimerkiksi magian, avulla käyttää hyväkseen yliluonnollisia voimia tai päästä yhteyteen tuonpuoleisen kanssa. Perinteisesti okkulttista tietoa on voinut saada salaseuroissa tai jonkin mestarin oppilaana (eli adeptina), mutta nykyään aiheeseen on mahdollista tutustua myös okkulttisen kirjallisuuden avulla."

• Anonyymi

Room.6:1-5 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä? että armo suureksi tulisi? Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaan kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,

• Anonyymi

"...pelko sanoi evankelisluterilaiset armeijan käyneet ja Kommunistit, jotka ovat käyneet myös Suomen armeijan, eivät saa mennä sotimaan -Merimiehet sen tietävät, isoja aaltoja pitää varoa aina, sillä tavalla, että selviää hengissä; Ei ole taistelu ihmisiä vastaan, vaan myrskyjä, ukonilmoja ja tsunameja sekä -40C° asteen pakkasia vastaan! Kiitos

• Anonyymi

Jumalan salaisuudet eli sakramentit eivät ole mitän okkultismia.
      Jumala tarvitsee fyysisessä maailmassa toimiessaan fyysisen maailman aineita tahtonsa tekemiseen. Jumala on kaikki luonut.
      Ei Jumala mitään uutta tyhjästä luo. Ei siis Hengestä ja Hengestä, vaan kaiken luomisen käytetty aine on juokseva vesi, josta koko maailma ja taivaatkin on luotu.
      2. Piet. 3:5 Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.
      Nykytietämyksen mukaan, missä ei ole juoksevaa vettä, siellä ei voi olla elämääkään.

Ei niitä Jeesuksen alkuperäisi sanoja pidä mennä muuttelemaan miksikään muuksi, kuten hellarit tekevät.
      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
      ----
      Okkultismi on taikuutta, noituutta ja henkien palvontaa, kaatamista ja henkien ilmestymisen vaatimista, ja merkkien pyytämistä hengiltä paikalla olostaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1646
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1551
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      271
      1288
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1262
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      877
    6. 66
      854
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      65
      843
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      831
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      791
    Aihe