Narsisti soluttautuu työyhteisöön leipomalla, olemalla hauska ja äänekäs. Ottaa vallan omiin käsiinsä ja kokee, että voi tehdä mitä vaan. Ohjailee muita ja miellyttää niitä, ketä tarvitsee ja ketkä pitää häntä hyvänä tyyppinä tai vaan pelkäävät liikaa. Ne jotka työyhteisössä näkevät hänen lävitseen, hän ottaa tehtäväkseen savustaa ulos. Ja hän tekee sen niin, ettei kukaan osaa edes epäillä häntä. Onhan niin mukava, suora, tomera, kaikkien kaveri.
Narsisti ei kestä sitä, että joku saattaisi tietää hänestä sellaista mitä ei työyhteisössä ole vielä näkynyt. Hän toimii hiljaa taustalla. Valvoo muita ja keksii syytelistaa niistä, jotka ovat hänen tiellään.
Narsisti ei kestä aidosti mukavia, myötätuntoisia ihmisiä, koska pitää heitä heikkoina. Hänen aseinaan on oman asemansa korottaminen keinolla millä hyvänsä. Ja jos tämä työyhteisön syöpä saa vielä tukijoita toimilleen, on suunnitelma valmis.
Narsistin uhrina en voi muuta kuin ihmetellä sitä, miten suunnitelmallista kaikki on ollut. Ainut lohtu on se, että viimeistään karma maksaa kaiken hänelle takaisin.
Narsistin uhri
11
201
Vastaukset
- Anonyymi
Niinhän se narsistin toimintakaava aina menee. Häntä ihastelevat esi- ja avainhenkilöt hykertelevät, kun ovat saaneet moisen kultakimpaleen työyhteisöä "rikastuttamaan".
Muuta ohjetta ei sinulle voi antaa kuin, että lähde pois narsistin saastuttamasta paikasta. Työttömyyskin on parempi vaihtoehto kuin terveyden menettäminen.- Anonyymi
Ei auta poislähtö. Seuraavassa paikassa on uusi narsisti tai kaksikin. Jos ei ole töissä, narsisti löytyy kotoa tai mistä hyvänsä.
- Anonyymi
Narsisteja tai vain vaikeasti luonnehäiriöisiä ihmisiä löytyy joka työpaikasta. On selvää että karkuun ei pääse, jollei työllistä itseään yrittäjänä. Asiakkaat voivat olla narskuja,jos niitä on työnkuvassa. Yhteiskunta ruokkii pahuutta joka kolkkaan. Normaalia ystävällistä käytöstä pidetään jo urbaani legendana hyvinkin monessa työpaikassa. Valitetaan ensin pienestä ja kasvatetaan raivoa kuukausittain ja vuosittain niin suureksi, että käytöstä ei voi enää pitää kuin psykopaattisena tai narsistisena. Tapahtuu naisten keskuudessa yleisimmin.
- Anonyymi
Myrkyllisistä ihmisistä pitäisi päästä eroon mahdollisimman pian. Vaikeaa tosiaan on saada johtaja huomaamaan, että jokin olisi vialla. Johtajat on niin huonosti koulutettuja, ettei ne tajuu mitään. Niitten pitäisi mennä narsistin bongauskurssille.
- Anonyymi
jos et jostain ihmisestä pidä niin ei hän välttämättä ole vielä narsisti.
Teillä ei vain synkkaa. N-mäinen ihminen on vain v-mäinen ihminen.- Anonyymi
Täällä kelloseppäkoulu
- Anonyymi
Kaikki ovat saatana samaa paskaa.
Nykyiset työpaikat eivät ole tehty aikuisille vanhan liiton luotettaville työntekijöille.
Työpaikat kansoittavat nykyään itsekkäät pyrkyrit ja selkäänpuukottajat. Keskenkasvuiset lapset. Pthyi!- Anonyymi
Amen.
- Anonyymi
Allekirjoitan tämän.
- Anonyymi
Olen kokemassa parhaillaan juuri tuota. Ja olen neuvoton.
- Anonyymi
Olen kokemassa juuri tuota, savustamista. En tiedä on se ihminen narsisti vai mikä. Mutta hyvin lyhyessä ajassa hän on saanut minun työelämäni kurjaksi. Olen neuvoton.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125