Narsistin uhri

Anonyymi-ap

Narsisti soluttautuu työyhteisöön leipomalla, olemalla hauska ja äänekäs. Ottaa vallan omiin käsiinsä ja kokee, että voi tehdä mitä vaan. Ohjailee muita ja miellyttää niitä, ketä tarvitsee ja ketkä pitää häntä hyvänä tyyppinä tai vaan pelkäävät liikaa. Ne jotka työyhteisössä näkevät hänen lävitseen, hän ottaa tehtäväkseen savustaa ulos. Ja hän tekee sen niin, ettei kukaan osaa edes epäillä häntä. Onhan niin mukava, suora, tomera, kaikkien kaveri.

Narsisti ei kestä sitä, että joku saattaisi tietää hänestä sellaista mitä ei työyhteisössä ole vielä näkynyt. Hän toimii hiljaa taustalla. Valvoo muita ja keksii syytelistaa niistä, jotka ovat hänen tiellään.

Narsisti ei kestä aidosti mukavia, myötätuntoisia ihmisiä, koska pitää heitä heikkoina. Hänen aseinaan on oman asemansa korottaminen keinolla millä hyvänsä. Ja jos tämä työyhteisön syöpä saa vielä tukijoita toimilleen, on suunnitelma valmis.

Narsistin uhrina en voi muuta kuin ihmetellä sitä, miten suunnitelmallista kaikki on ollut. Ainut lohtu on se, että viimeistään karma maksaa kaiken hänelle takaisin.

11

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niinhän se narsistin toimintakaava aina menee. Häntä ihastelevat esi- ja avainhenkilöt hykertelevät, kun ovat saaneet moisen kultakimpaleen työyhteisöä "rikastuttamaan".

      Muuta ohjetta ei sinulle voi antaa kuin, että lähde pois narsistin saastuttamasta paikasta. Työttömyyskin on parempi vaihtoehto kuin terveyden menettäminen.

      • Anonyymi

        Ei auta poislähtö. Seuraavassa paikassa on uusi narsisti tai kaksikin. Jos ei ole töissä, narsisti löytyy kotoa tai mistä hyvänsä.


    • Anonyymi

      Narsisteja tai vain vaikeasti luonnehäiriöisiä ihmisiä löytyy joka työpaikasta. On selvää että karkuun ei pääse, jollei työllistä itseään yrittäjänä. Asiakkaat voivat olla narskuja,jos niitä on työnkuvassa. Yhteiskunta ruokkii pahuutta joka kolkkaan. Normaalia ystävällistä käytöstä pidetään jo urbaani legendana hyvinkin monessa työpaikassa. Valitetaan ensin pienestä ja kasvatetaan raivoa kuukausittain ja vuosittain niin suureksi, että käytöstä ei voi enää pitää kuin psykopaattisena tai narsistisena. Tapahtuu naisten keskuudessa yleisimmin.

    • Anonyymi

      Myrkyllisistä ihmisistä pitäisi päästä eroon mahdollisimman pian. Vaikeaa tosiaan on saada johtaja huomaamaan, että jokin olisi vialla. Johtajat on niin huonosti koulutettuja, ettei ne tajuu mitään. Niitten pitäisi mennä narsistin bongauskurssille.

    • Anonyymi

      jos et jostain ihmisestä pidä niin ei hän välttämättä ole vielä narsisti.
      Teillä ei vain synkkaa. N-mäinen ihminen on vain v-mäinen ihminen.

      • Anonyymi

        Täällä kelloseppäkoulu


    • Anonyymi

      Kaikki ovat saatana samaa paskaa.

      Nykyiset työpaikat eivät ole tehty aikuisille vanhan liiton luotettaville työntekijöille.

      Työpaikat kansoittavat nykyään itsekkäät pyrkyrit ja selkäänpuukottajat. Keskenkasvuiset lapset. Pthyi!

      • Anonyymi

        Amen.


      • Anonyymi

        Allekirjoitan tämän.


    • Anonyymi

      Olen kokemassa parhaillaan juuri tuota. Ja olen neuvoton.

    • Anonyymi

      Olen kokemassa juuri tuota, savustamista. En tiedä on se ihminen narsisti vai mikä. Mutta hyvin lyhyessä ajassa hän on saanut minun työelämäni kurjaksi. Olen neuvoton.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe