Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Pakusta limusiinin hiljainen ?

Anonyymi-ap

Onkohan jossakin esimerkkejä siitä miten paku olisi maksimi-äänieristetty ja mitä kaikkea ja millä materialeilla se on vaatinut toteutettavaksi puskurista puskuriin.

Tietysti korin muodolle, suuremmalle ilmanvastukselle ja siksi myös suuremmille ilmansuhinoille ei voi mitään tehdä.

Muistaakseni PSA:lla oli valittavissa pakuunsa akustiikkapaketti, ruksattavissa uutta ostettaessa, jossa on ilmeisesti paksummat sivulasit ja tuulilasi (?) muun kevyemmän muutoksen lisäksi.

10

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      maksimi ääni eristyksen saat kun täytät koko auton uretaanilla.

    • Anonyymi

      NEtti täynnä juttua...mm. Youtube yms. Eikö tuo järkikin sanoa googlata? Ensin pellit puhtaaksi ja ruosteettomiksi....pintaan liimattavaa mattoa joka estää pellin värähtelyä. SItten seuraavaksi sellaista joka estää äänen liikettä eli jotain pehmeää. Melko paksusti ja paljon joutuu laittamaan. Sitten päälle levyä..jonka taas voi pinnoittaa jollain joka ei aiheuta metelin leviämistä eikä kaiu jne.

      • Anonyymi

        "NEtti täynnä juttua...mm. Youtube yms. Eikö tuo järkikin sanoa googlata?"

        Hieno kommentin avaus. Kerropas missä olen kertonut ett'ei Tube-videoita ymv. ole katseltu?

        "... pintaan liimattavaa mattoa joka estää pellin värähtelyä. "

        Olipas 'asiantunteva' materiaali-speksitys.

        "SItten seuraavaksi sellaista joka estää äänen liikettä eli jotain pehmeää."

        Kuten edellä ... "jotakin sellaista" ...

        Kas kun toteustapoja vaikuttaa olevan useaan lähtöön materiaaleineen / materiaalinimeikkineen ja materiaalivalmistajineen.

        Toteutuksiin vaikuttaa myös maantieteelliset tekijät, eli se mitä tekevät lämapimissä maissa tai sitten pakkasmaissa, kun lämpöeristyskin tulee samalal kuvaan mukaan. Siihen sitten yksilöiden omat valinnat ja toteutustavat päälle, asiantuntevat tai sitten jonkin asteiset suhmuroinnit.

        Tannoin reissasin keski-EU:ssa ja osuin yhteen suureen "puolen fydiskentän" suuruiseen ateljeehen, jossa tekivät erikoisautoja / muutoksia mm. palokunnalle, poliisille ja ambulansseiksi. Yllätyksekseni laittoivat mm. ambulansseihin eristeeksi lasivillaa suoraan peltiin kiinni. Minä kun olen ajatellut lasivillan keräävän kosteutta tuollaisissa tuulettumattomissa rakenteissa.

        Pointtina on myös se, että eristerakenteen materiaaleineen tulee olla terve, eli sellaiset valinnat jotka eivät muodosta siitä tulevaa ruostepommia.

        Sitten tulisi myös ohjaamokin lisäeristää, lattia, ovet, katto ja palomuuri, hieman hankalia paikkoja.

        Mutta kait sitä tulisi voida jokin Rolssi tai Bentley voida purkaa malliksi, niin näkisi mistä kaikesta hyvä äänieristys muodostuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "NEtti täynnä juttua...mm. Youtube yms. Eikö tuo järkikin sanoa googlata?"

        Hieno kommentin avaus. Kerropas missä olen kertonut ett'ei Tube-videoita ymv. ole katseltu?

        "... pintaan liimattavaa mattoa joka estää pellin värähtelyä. "

        Olipas 'asiantunteva' materiaali-speksitys.

        "SItten seuraavaksi sellaista joka estää äänen liikettä eli jotain pehmeää."

        Kuten edellä ... "jotakin sellaista" ...

        Kas kun toteustapoja vaikuttaa olevan useaan lähtöön materiaaleineen / materiaalinimeikkineen ja materiaalivalmistajineen.

        Toteutuksiin vaikuttaa myös maantieteelliset tekijät, eli se mitä tekevät lämapimissä maissa tai sitten pakkasmaissa, kun lämpöeristyskin tulee samalal kuvaan mukaan. Siihen sitten yksilöiden omat valinnat ja toteutustavat päälle, asiantuntevat tai sitten jonkin asteiset suhmuroinnit.

        Tannoin reissasin keski-EU:ssa ja osuin yhteen suureen "puolen fydiskentän" suuruiseen ateljeehen, jossa tekivät erikoisautoja / muutoksia mm. palokunnalle, poliisille ja ambulansseiksi. Yllätyksekseni laittoivat mm. ambulansseihin eristeeksi lasivillaa suoraan peltiin kiinni. Minä kun olen ajatellut lasivillan keräävän kosteutta tuollaisissa tuulettumattomissa rakenteissa.

        Pointtina on myös se, että eristerakenteen materiaaleineen tulee olla terve, eli sellaiset valinnat jotka eivät muodosta siitä tulevaa ruostepommia.

        Sitten tulisi myös ohjaamokin lisäeristää, lattia, ovet, katto ja palomuuri, hieman hankalia paikkoja.

        Mutta kait sitä tulisi voida jokin Rolssi tai Bentley voida purkaa malliksi, niin näkisi mistä kaikesta hyvä äänieristys muodostuu.

        Taidat olla vaan hieman tyhmä ja töhö että vie se liikkeeseen niin ne tekee. Olen itse äänieristänyt useita omia autojani ja ei ole ydinfysiikkaa...tai no ehkä sulle on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla vaan hieman tyhmä ja töhö että vie se liikkeeseen niin ne tekee. Olen itse äänieristänyt useita omia autojani ja ei ole ydinfysiikkaa...tai no ehkä sulle on.

        Suositteln sinulle että mene K-Rautaan ja ostat 50mm villaa ja vedät ne liimalla seinille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla vaan hieman tyhmä ja töhö että vie se liikkeeseen niin ne tekee. Olen itse äänieristänyt useita omia autojani ja ei ole ydinfysiikkaa...tai no ehkä sulle on.

        "Taidat olla vaan hieman tyhmä ja töhö että vie se liikkeeseen niin ne tekee. Olen itse äänieristänyt useita omia autojani ja ei ole ydinfysiikkaa...tai no ehkä sulle on."

        Niin, tuollainen sivitymätön ja aivoton ad hominem-suunpieksentä, asiakommentoinnin on toki varsin loputon luonnonvara mm. s24-foorumeilla.

        Mutta kun tuossa kouluja käymättömältä kuullostavassa suunsoitollisessa ulosannissa ei ollut lainkaan lihaa luiden ympärillä, niin ohessa lyhyt video, jossa tuon virtuaalieristämisen sijaan on ihan aitoa ja konkreettista asiaa.

        "Insulating a Van? These 3 Steps Are Crucial..."

        - https://www.youtube.com/watch?v=F-N3CMhRQCg

        ap


    • Anonyymi

      Tuossa on sitten varsinainen "van-life" retki-van, jonka nuori nainen on tehnyt toidella siistiksi, edustavaksi ja esteettiseksi lopputulokseltaan, joskin nyt vuoden käytön jälkeen tekisi joitakin asioita toisin.

      "10 things I REGRET about my van conversion & 10 things I LOVE " (after 1 year of solo female van life)

      - https://www.youtube.com/watch?v=uTBU5Mjimms

      Omalla kohdalla on suunnitteilla vain hyvä äänieristys ja samalla duunilla parannetu läpöeistyskin, sekä siisti viimeistelty panelointi. Lattiapinnaksi eristeen päälle mahdollisesti jokin kestävä julkitilaparketti.

      Koppi monikäyttöiseksi, helposti iroitettavat puolikiinteät säilytysboxit lattialle patjan alustaksi (joista yhteen vesikanisteri piiloon), kevyt retkikeitin satunnaiseen tarpeeseen, fillari reissuihin mukaan, vain satunnaisia öitä pakussa siellä täällä silloin tällöin, muutoin hotelleissa.

    • Anonyymi

      Siistiä duunia vaikka aivan kaikki työvaiheet eivät videolta näykään. Mukava tiimi, tytär faijansa kanssa rakentamassa, ilmeisemminkin Ausseja.

      "Better Than We Expected | Hiace Campervan Conversion"

      - https://www.youtube.com/watch?v=-0IHlToQEq8

    • Anonyymi

      JJ custom esimerkiksi ja löytyy youtuben kautta . Osaava yrittäjä ja varmasti on asiat kuten sovitaan.

      • Anonyymi

        Saattavat olla osaavia, mutta markkinasilmää hieman uupuu kun laitetaan esittelykuviin huonohkossa hapessa olevien tuotteiden kuvia, kuten sisältä aivan likainen auto ja pakun (?) väliseinän korkkaava pinnoite.

        - https://www.jjcustom.fi/tietoa-meista/

        Mutta ääni- ja samalla lämpöeristyksen ja paneloinnin yhteysssä kannattaisi arvioida mahdollisia tulevia tarpeita, eli ajatella joillekin sähkö ja IT -juttuille varauksia valmiiksi, mikäli jokin "kevyt" campers van sovellus alkaisi kiinnostaa.

        Pakuhan voisi hätätapauksessa toimia evakkopaikkanakin jonkin aikaa jos vaikka asunto palaisi ymv. isompi äkkinäinen vahinko.

        Tuli mieleen uutisista kun viime kesänä eteläisemmässä Euroopassa oli valtavia tulipaloja ja ihmiset joutuivat evakkoon kiireellä ja jotkut nukkuivat sikahelteiden kuumissa autoissakin. Uutisissa näytettiin yhtäkin miestä joka oli hyvin organisoitunut (ilmeisesti jo edeltä käsin ko. kaltaista tilannetta ajatellut) ja oli laittanut tärkeimmät kamat muutamaan suht kookkaaseen kannelliseen muovipakkiin ja siirsi ne (taitettavalla) nokkakärryllä tila-autoonsa.

        ps. En tiedä onko joitan liimattavia ohuita aurinkopaneeleita ja jos, niin miten kestäviä mahtanevat olla (ei pasasisi tuulivirtakaan päästä paneelin alle, ettei lähde lentoon). Siltikin piuhat ja läpiviennit ovat aina yksi arka paikka. Pakun korkeus ei saisi muuttua, sillä monilla malleilla taitaa olla senttipeliä joisskain parkkihalleissa. Itsellä homma on ns. vaiheessa, eli seuraavaksi autoksi suunnittelen pakun hankintaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe